اخبار ارزهای دیجیتال

کسب و کار میلیارد دلاری هکرهای دولتی کره شمالی از دارایی‌های دیجیتال

سازمان امنیت ملی کره جنوبی می‌گوید، هکرهای همسایه شمالی این کشور ۱.۲ میلیارد دلار در پنج سال گذشته دارایی دیجیتال سرقت کرده‌اند

گزارش تازه سازمان اطلاعات ملی کره‌ جنوبی (NIS) نشان می‌دهد که هکرهای مرتبط با دولت کره شمالی طی پنج سال اخیر، مبلغی به ارزش حدودی ۱.۲ میلیارد دلار دارایی دیجیتال را به سرقت برده‌اند. طبق این گزارش، بیش از نیمی از این مبلغ طی حملات سال گذشته به دست آمده است.

به گزارش والکس و به نقل از Dailyhodl، سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی می‌گوید که هکرهای وابسته به دولت کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تا کنون، ۱.۲ میلیارد دلار دارایی‌های مختلف دیجیتال را از پلتفرم‌ها و مکان‌های متفاوتی در سراسر جهان به سرقت برده‌اند. از این میزان، ۶۲۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ ربوده شد. ۷۸ میلیون دلار از این مبالغ، متعلق به شهروندان کره جنوبی بوده است.

NIS اظهار داشت که هکرهای کره شمالی از بهترین گروه‌های سایبری تبهکار در جهان هستند. دولت کره شمالی از این گروه‌ها برای تقویت اقتصاد ضعیف خود و تامین مالی برنامه‌های هسته‌ای استفاده می‌کند. این کشور از سال ۲۰۱۷ تحت سخت‌ترین تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد.

سازمان ملل چندی از مهم‌ترین اقلام صادراتی این کشور همچون زغال سنگ، غذاهای دریایی و منسوجات را تحت تحریم قرار داده است. در پی ماجراجویی‌های این کشور در بازار ارز دیجیتال، مقامات کشورهای ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن به تازگی توافق کردند تا اقداماتی برای جلوگیری از این امر صورت دهند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا