اخبار آلت کوین ها

آپتیمیزم ۵۸۷ میلیون دلار توکن OP را آزاد می‌کند

قرار است در تاریخ ۳۱ ماه می بیش از ۳۸۶ میلیون توکن OP آزاد شود. این کار باعث دو برابر شدن عرضه در گردش توکن‌های موجود در بازار خواهد شد.

آزادسازی بیش از ۳۸۶ میلیون توکن آپتیمیزم (OP) با ارزش فعلی ۵۸۷ میلیون دلار، همزمان با پایان دوره وستینگ اولیه برای سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان، در تاریخ ۳۱ می برنامه‌ریزی شده‌ که نگرانی‌هایی را درباره فشار قیمتی روی این توکن ایجاد کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، آزادسازی توکن‌های OP در تاریخ ۳۱ می یکی از بزرگترین رویدادهای امسال محسوب می‌شود. با توجه به میزان کل عرضه در گردش ۳۳۵ میلیونی توکن‌های OP، آزادسازی این توکن‌ها می‌تواند منجر به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی عرضه در گردش توکن‌های موجود در بازار شود.

توییت توکن ترمینال

طبق تحلیل شرکت پژوهشی Unlock Calendar درباره آزادسازی OP، احتمال اینکه این رویداد باعث ایجاد فشار فروش قابل توجهی بر روی توکن OP شود بالاست. دلیل آن هم این است که سرمایه‌گذاران در مراحل اولیه سود بسیار زیادی کسب کرده‌اند.

بزرگترین سرمایه‌گذاران اولیه در آپتیمیزم (Optimism) شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه کریپتو از جمله Paradigm ،Andreessen Horowitz (a16z) و IDEO CoLab Ventures می‌شود. طبق داده‌های CryptoRank، شرکت‌های سرمایه‌گذاری Paradigm و IDEO که در اولین دوره این پروژه سرمایه‌گذاری کردند، در حال حاضر روی سرمایه اولیه خود بیش از ۱۰ هزار درصد سود کرده‌اند. بنابراین، احتمالاً این سرمایه‌گذاران در صورت آزاد شدن توکن‌های OP، سود خود را برداشت می‌کنند که باعث افزایش فشار فروش بر روی توکن OP خواهد شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که به طور کلی میانگین قیمت خرید این شرکت‌های خطرپذیر در حدود ۰/۲۴ دلار است و یعنی آنها در حال حاضر مجموعاً ۵۲۹ درصد سود کرده‌اند.

آزادسازی توکن‌ها رویدادی است که در آن قفل توکن‌های تخصیص داده شده به سرمایه‌گذاران اولیه و مشارکت‌کنندگان اصلی در توسعه پروژه پس از یک دوره زمانی مشخصی باز می‌شود. پروژه‌های رمزارزی معمولاً تضمین می‌کنند که توکن‌ها برای جلوگیری از فروش عظیم و ناگهانی در دوره‌های کمبود نقدینگی، «قفل» می‌مانند. این امر می‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی بر قیمت داشته باشد.

آپتیمیزم یکی از راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم است که با هدف افزایش سرعت، کاهش هزینه‌ها و بهبود کارایی تراکنش‌ها و فعالیت‌ها در شبکه اتریوم ایجاد شده است. OP توکن بومی حاکمیت شبکه آپتیمیزم است.

در تاریخ ۱ ژوئن سال گذشته، آپتیمیزم با اولین ایردراپ خود کارش را آغاز کرد و توکن‌های OP را به تقریباً ۲۵۰ هزار آدرس از کاربران اولیه این شبکه تحویل داد. در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۳، دومین ایردراپ اصلی این شبکه انجام شد و بیش از ۱۱ میلیون توکن OP به ۳۰۷ هزار آدرس منحصر به فرد توزیع شد.

چارت OP

اگرچه این ایردراپ‌ها باعث افزایش کوتاه‌مدت فعالیت‌های معاملاتی در آپتیمیزم شدند، اما قیمت توکن OP در چند ماه اخیر در یک روند نزولی قرار داشته است. همچنین، قیمت توکن OP پیش از رویداد آزادسازی توکن‌ها به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و در حال حاضر با قیمت ۱/۵۱ دلار به فروش می‌رسد. ارزش این توکن در طی ۲۴ ساعت گذشته ۸/۵ درصد کاهش یافته است.

طبق داده‌های CoinGecko، توکن OP نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۳/۵۴ دلار که در تاریخ ۲۴ فوریه امسال به آن دست یافته بود، ۵۳ درصد کاهش داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا