تحلیل ارزهای دیجیتال

آینده ارز دیجیتال ارکید چگونه است؟ پیش بینی آینده ارز OXT

ارز دیجیتال ارکید یا Orchid Token، یک توکن بومی است که برای خرید خدمات VPN ارائه شده در شبکه Orchid مورد استفاده قرار می‌گیرد. آینده Orchid به عوامل مختلف بسیاری بستگی دارد. شبکه ارائه دهنده این دارایی دیجیتال در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای اینترنت تلاش می‌کند. هنگامی که کاربران از این شبکه استفاده می‌کنند، لایه‌هایی رمزنگاری شده اضافی بین آن‌ها و محتوایی که به آن دسترسی دارند ایجاد می‌شود.

برای بررسی آینده ارز دیجیتال ارکید، می‌توان از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تا این بررسی را از راه تحلیل فاندامنتال انجام دهیم. به همین منظور به معرفی کامل این رمزارز، تاریخچه آن، تیم توسعه دهنده آن، برنامه‌های آن برای آینده و بررسی شبکه ارائه دهنده آن از لحاظ امنیت بپردازیم.

نگاهی به Orchid Token

ارز دیجیتال Orchid که با نماد اختصاری OXT نمایش داده می‌شود، توکن بومی شبکه‌ای به نام Orchid است. این شبکه در سال ۲۰۱۹ و با هدف غلبه بر محدودیت‌های آزادی در فضای اینترنت تأسیس شد. این شبکه ادعا دارد اولین مجموعه‌ای است که می‌تواند از حریم خصوصی افراد بین دیگر شبکه‌ها محافظت کند. این امر مهم با استفاده از پرداخت ارزهای دیجیتال به اشخاص برای خرید پهنای باند انجام می‌شود.

این پلتفرم به عنوان یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده معرفی است. این شبکه بستری فراهم کرده تا کاربران آن بتوانند پهنای باند موردنظر خود را از هر ارائه دهنده‌ای خریداری کند. پلتفرم Orchid را می‌توان به عنوان یک VPN همتا به همتا و آزاد، همراه با مشوق‌های موردنیاز برای افراد ارائه دهنده پهنای باند معرفی کرد که از سیستمی مخصوص پرداخت‌های خرد برخوردار است.

درباره ارز ارکید

Orchid Token یک ارز دیجیتال مبتنی بر استاندارد ERC20 است و بر بستر شبکه اتریوم ارائه شده است. از این توکن بومی برای عملیات‌هایی مثل استیکینگ یا فرایند انتخاب نود استفاده خواهد شد. عرضه کل آن نیز به مقدار یک میلیارد است که از این مقدار، چیزی حدود ۶۹۰ میلیون توکن در گردش است. برای اینکه با آینده ارز دیجیتال ارکید آشنا شوید، لازم بود ابتدا برداشتی مختصر از شبکه ارائه دهنده آن داشته باشید.

تیم توسعه دهنده شبکه ارکید

آنچه که درباره آینده ارز دیجیتال OXT مسلم است، تأثیر به سزای تیم توسعه دهنده آن روی آینده این دارایی خواهد بود.Orchid Labs که به عنوان شرکت مادر Orchid VPN شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد؛ اما فعالیت رسمی خود را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. چهار بنیان‌گذار اصلی شبکه این افراد بودند:

  • استیون واترهاوس (Steven Waterhouse)، مدیر کل اجرایی
  • جی فریمن (Jay Freeman)، مدیر ارشد تکنولوژی
  • برایان فاکس (Brian Fox)
  • گوستاو سیمونسون (Gustav Simonsson)

لازمه تحلیل ارز دیجیتال ارکید، شناخت تیم توسعه دهنده شبکه ارائه دهنده آن است. از همین رو به معرفی هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

دکتر استیون واترهاوس جزو شخصیت‌های شناخته‌شده در دنیای ارزهای دیجیتال است. نام او بین مؤسسان Pantera Capital می‌درخشد. این شرکت جزو بنیادهای مهمی است که مسئولیت سرمایه‌گذاری در بسیاری از گروه‌های محبوب صنعت دیجیتال را بر عهده دارد. گزارش‌ها و مقالات موجود نشان می‌دهد که واترهاوس پس از اینکه قربانی حمله SIM-Swap شد، شروع به تحقیق درباره VPNها کرد. در واقع سیم کارت تلفن همراه او در این واقعه به سرقت رفت و در راستای آن اتفاق بود که به فناوری شبکه‌های خصوصی مجازی علاقه‌مند شد. زیرا احساس کرده بود که حریم خصوصی در فضای اینترنت نیاز شدیدی به بهبود و ارتقا دارد.

معرفی تیم OXT

جی فریمن نیز خود به تنهایی مؤسس شرکتی تحت عنوان Cydia است. این شرکت، فروشگاهی جایگزین برای برنامه‌های دستگاه‌های اپل است. بنیان‌گذار دیگر Orchid Token، برایان فاکس است که در سال ۱۹۹۰ اولین سیستم تعاملی بانک آنلاین Wells Fargo را در ایالات متحده آمریکا ایجاد کرد. آخرین فرد، گوستاو سیمونسون، اکنون به عنوان یکی از افراد تیم توسعه دهنده امنیت شبکه اتریوم شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۵ نیز به راه‌اندازی این شبکه کمک شایانی کرد.

برنامه‌های آن برای توسعه

برای اینکه نسبت به آینده ارز دیجیتال ارکید تصور واضح‌تری داشته باشید، خوب است با نقشه راه و اهداف آینده این شبکه برای توسعه و پیشرفت آشنا شوید. این پروژه در سانفرانسیسکو و توسط Orchid Labs راه‌اندازی شد. از سال تأسیس این شبکه تاکنون، شاهد پیشرفت‌هایی در بخش‌های مختلف بوده‌ایم. برای مثال کاربری آن سرعت و کیفیت بهتری پیدا کرده و شرکای جدیدی به مجموعه آن افزوده شده است. ضمن اینکه ارکید لبز نیز هنوز به توسعه و پیشرفت این شبکه کمک می‌کند.

در همان ابتدای کار (سال ۲۰۱۹) Orchid در سایت خود اعلام کرد که فعالیتش را با هدف محدودیت زدایی در اینترنت با استفاده از پرداخت‌های همتا به همتا آغاز خواهد کرد. آینده پروژه به عملی‌شدن این اهداف وابسته بود. به عبارت دیگر به افزایش یا کاهش استفاده مردم از VPN  بستگی دارد. کاربران برای اینکه بتوانند پهنای باند موردنیاز خود را در این شبکه خریداری کنند، به توکن OXT نیاز دارند. بر همین اساس هرچه پهنای باند بیشتری خریداری شود، مقدار توکن استفاده شده نیز بیشتر خواهد شد و ممکن است با افزایش قیمت آن مواجه شویم. اگر به داشتن شناخت بیشتر از این دارایی دیجیتال علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله ارز دیجیتال ارکید چیست را مطالعه کنید.

اگر نگاهی اجمالی به چند سال اخیر بیندازیم، متوجه می‌شویم که افزایش چشمگیری در استفاده از VPNها وجود داشته است. کاربران زیادی نسبت به وی‌پی‌ان‌هایی که شبکه Orchid ارائه می‌دهد علاقه‌مند شده‌اند. بنابراین اگر این افزایش تقاضا در آینده نیز به همین روال ادامه داشته باشد، آینده رمز ارز ارکید روشن و امیدوارکننده خواهد بود.

آینده پروژه ارکید

کامیونیتی ارز دیجیتال ارکید

با توجه به اینکه از تأسیس شبکه Orchid زمان زیادی نمی‌گذرد، جامعه کاربران آن را نیز باید متناسب با همین زمان مورد بررسی قرار داد. نگاه به روند رشد جامعه کاربری این شبکه، می‌تواند دید بازتری نسبت به آینده ارز دیجیتال ارکید در اختیار ما قرار دهد. در همین راستا این شبکه تا کنون موفق شده است حدود ۳۰۰۰ فالوور در توییتر و حدود ۲۵۰۰ فالوور در فیس‌بوک داشته باشد. همچنین تعداد مشترک‌های موجود در کانال تلگرامی رسمی این شبکه نیز حدود ۴۰۰۰ نفر است.

علاوه بر این موارد گروه خصوصی دیگری برایش تنظیم شده است که پیوستن به آن نیاز به دعوت ادمین‌ها دارد. با توجه به خصوصی بودن این گروه، تعداد دقیق اعضای آن مشخص نیست. به طور کلی اگر قصد دارید تا اطلاعات جامع، کامل و به‌روزی درباره این موضوع داشته باشید، بهتر است به سایت رسمی شبکه ارکید مراجعه کنید.

امنیت Orchid VPN

پروتکل Orchid بر بستر شبکه اتریوم توسعه پیدا کرده است. این پلتفرم اطلاعات کاربران را روی قراردادهای هوشمندی ذخیره می‌کند که توسط پرداخت تراکنش‌ها ایجاد شده است. امنیتی که کاربران در این شبکه احساس خواهند کرد، تأثیر زیادی روی آینده ارز دیجیتال ارکید خواهد داشت. معماری و سیستم امنیتی این شبکه طوری طراحی شده است که امنیت اطلاعات و دیتاهای کاربران با استفاده از زنجیره‌های بلوکی به وجود آمده در شبکه افزایش پیدا می‌کند.

این پلتفرم فروشندگان سرور و خریداران شبکه خصوصی مجازی را به طور مستقیم به یکدیگر وصل نمی‌کند. بلکه از طریق ایجاد لایه‌های رمزنگاری شده، هاپ سرورهای مختلف را جمع کرده و سپس در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هاپ یک سرور VPN، همان بخشی است که اطلاعات ترافیک اینترنت در آن رمزنگاری می‌شود.

در این پروسه برای اطلاعات کاربران چند لایه رمزنگاری ایجاد می‌شود و به واسطه آن افراد دیگری تحت عنوان اشخاص ثالث نمی‌توانند در خرید و فروش کاربران دخالتی داشته باشند. پس اگر به دنبال بررسی آینده ارز دیجیتال OXT  از لحاظ امنیت شبکه آن هستید، می‌توانید امنیت آن را در سطح خوبی تصور کنید.

شبکه Orchid

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ارکید

بسیاری از سایت‌های پیش بینی و تحلیل ارزهای دیجیتال، نظرات تحلیلگران و متخصصان مختلف را درباره آینده ارز دیجیتال ارکید منعکس کرده‌اند. طبق نظرات کارشناسان این حوزه، قیمت ارز دیجیتال OXT تا انتهای سال ۲۰۲۳ ممکن است به ۰٫۸۹ دلار برسد. همچنین قیمت این دارایی دیجیتال در سال ۲۰۲۴ نیز چیزی حدود ۱٫۳۰ دلار پیش بینی شده است.

سایت DigitalCoin به عنوان یکی از وب‌سایت‌های تحلیل رمزارز، قیمت توکن OXT را در سال ۲۰۲۵ چیزی حدود ۲٫۲۲ دلار پیش بینی کرده است. تحلیلگران این وب‌سایت معتقدند که این روند صعودی با همین روال تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت.

آیا ارز دیجیتال ارکید گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

نکته مهم اینجا است که چنین سؤالی نمی‌تواند پاسخ قطعی و مسلمی داشته باشد. به طور کلی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، نوع پرنوسان پرریسکی از سرمایه‌گذاری است. اگر عملکرد و نمودار قیمت ارز دیجیتال OXT در گذشته را نگاه کنید، می‌توانید به نتایج نسبی خوبی برسید. اما روند صعودی یا نزولی یک دارایی دیجیتال در گذشته نمی‌تواند تعیین کننده صد در صد آینده آن باشد.

آینده توکن ارکید را با توجه به انواع تحلیل تکنیکال و فاندامنتال می‌توان به شکل حدودی حدس زد. اما فراموش نکنید که تمام نتیجه‌گیری‌ها در حد همان حدس باقی خواهد ماند و به حکمی قطعی تبدیل نمی‌شود. همه چیز تا حد زیادی به آستانه ریسک‌پذیری، درآمد، میزان سرمایه اولیه و موارد مشابهی در فرد سرمایه‌گذار بستگی دارد.

شما چه پیش‌بینی‌ای درباره آینده این پروژه دارید؟ به‌نظرتان توکن آن می‌تواند رشد قیمتی مناسبی را تجربه کند؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا