اخبار آلت کوین ها

توقف فعالیت دلار بایننس چه تاثیری بر بازار استیبل کوین ها دارد؟

شرکت پکسوس - ضرب‌کننده توکن BUSD - اعلام کرد که به فعالیت مشترک خود با صرافی بایننس برای ارائه دلار بایننس خاتمه خواهد داد

شرکت پکسوس (Paxos)، ناشر و ضرب‌کننده استیبل کوین دلار بایننس (BUSD)، تحت بررسی نهادهای قانون‌گذار ایالات متحده است و از این شرکت خواسته شده تا به پشتیبانی و ضرب این استیبل کوین ادامه ندهد. تحلیل‌گران دنیای ارز دیجیتال در تلاش هستند تا تاثیر این اتفاق را بر روی بازار استیبل کوین‌ها و فضای کلی کریپتو پیش‌بینی کنند.

به گزارش والکس و به نقل از Crypto Globe، پکسوس در روز گذشته (۱۴ فوریه) اعلام کرد که از تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۳، به همکاری خود با صرافی بایننس برای ضرب استیبل کوین دلار بایننس (BUSD) خاتمه خواهد داد.

پکسوس افزود که به دستور دپارتمان خدمات مالی نیویورک (NYFSD) و در جهت همکاری با این نهاد، صدور توکن‌های جدید دلار بایننس را متوقف خواهد نمود. شرکت پکسوس تراست (Paxos Trust) که زیرنظر این نهاد نظارتی مالی (NYFSD) فعالیت می‌کند و توسط یکی از چهار شرکت بزرگ و سنتی حسابرسی جهان ممیزی می‌شود، همچنان مدیریت پشتوانه مالی توکن‌های موجود BUSD را برعهده خواهد داشت.

پکسوس در این خصوص افزود:

همه توکن‌های موجود استیبل کوین BUSD که توسط Paxos Trust ضرب شده‌اند، دارای پشتوانه‌ای ۱ به ۱ با دلار آمریکا هستند که در حساب‌هایی مجزا با مسئولیت محدود نگهداری می‌شوند.

به گفته پکسوس، دلار بایننس حداقل تا تاریخ فوریه ۲۰۲۴ به طور کامل توسط این شرکت پشتیبانی خواهد شد و مشتریان جدید و سابق این شرکت قادر خواهند بود تا موجودی BUSD خود را به دلار آمریکا و یا دلار پکس (USDP) – استیبل کوین دیگر پکسوس که به طور مستقل آن را ضرب و نشر می‌کند – تبدیل نمایند.

کلارا مدالی (Clara Medalie)، مدیر بخش تحقیقات شرکت کایکو (Kaiko)، در گفتگویی با تلویزیون بلومبرگ، به بررسی این اتفاق پرداخت. به زعم مدالی، با توجه به آن که بیشتر استفاده از BUSD، به صرافی بایننس و شبکه اسمارت چین آن خلاصه می‌شود و کاربرد اندکی در دیگر صرافی‌ها دارد، دستور NYFDS را می‌توان بیشتر به عنوان حمله‌ای به بایننس و نه استیبل کوین‌ها تلقی کرد.

او افزود که بایننس تلاش فراوانی برای بازاریابی این استیبل کوین صورت داده بود و هم‌اکنون ۳۵ درصد از کل حجم معاملات این صرافی با زوج BUSD انجام می‌پذیرد. این رقم در ابتدای سال ۲۰ درصد بود. او به نقش کاربردی استیبل کوین‌ها در حوزه DeFi اشاره کرد و دلیل اصرار بایننس برای داشتن استیبل کوین اختصاصی خود را این موضوع دانست.

در پی اقدامات دپارتمان خدمات مالی نیویورک، بایننس دیگر این اهرم رشد را در اختیار نخواهد داشت و بازار صرافی‌های متمرکز در اختیار تتر (USDT) قرار خواهد گرفت. تتر در حال حاضر در یک طرف اکثر مبادله‌های دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های متمرکز قرار دارد. مدالی خاطرنشان ساخت که بدون BUSD، اکنون تمام ریسک در یک بازیگر متمرکز به نام تتر خلاصه شده است که هرگز چیز خوبی نیست.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا