کیف پول

آموزش بازیابی کیف پول ترون لینک (Tronlink)

از دست رفتن کیف‌ پول‌های ارزهای دیجیتال، امری رایج است که نتیجتا منجر به از دست رفتن دارایی می‌شود. بنابراین، دانستن راه‌های بازیابی آن امری مهم به‌حساب می‌آید. از آنجایی که کیف پول ترون لینک، به اندازه‌ای مشهور است که باید آن را به‌عنوان بلیط برای ورود به سرزمین‌های غیرمتمرکز یا دیفای در بلاکچین ترون بدانیم، کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. ترون لینک در واقع یک کیف پول بسیار کارآمد است که دسترسی به بلاکچین ترون و استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند و جای تعجبی نیست که این والت به بیش از ۱۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان خدمات ارائه می‌دهد.

دارایی‌های کاربران در این کیف پول اغلب از امنیت بالایی برخوردارند اما می‌دانستید فراموش کردن رمز عبور و سهل‌انگاری‌های کاربران اصلی‌ترین دلایلی است که دارایی‌های آن‌ها را به خطر می‌اندازد؟ اگر شما نیز از کاربران این کیف پول هستید و بنا به هر دلیلی tronlink شما از دسترس خارج شده، در این مقاله می‌توانید تمامی راه‌های بازیابی کیف پول ترون لینک خود را بخوانید و مشکل خود را به آسانی حل کنید.

مروری بر کیف پول ترون لینک

پیش از این که به سراغ بازیابی کیف پول ترون لینک برویم، بهتر است کمی با ساز و کار این والت نیز آشنا شویم. جاستین سان (Justin Sun)، مدیر عامل Tronlink، بنیاد ترون را در سال ۲۰۱۷ و با چشم‌انداز ایجاد یک محیط سرگرمی جهانی و مستقل ایجاد کرد.

هدف اصلی او از ساخت ترون این بود که به سازندگان محتوا و توسعه‌دهندگان این امکان را بدهد تا از فعالیت‌های خود و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) کسب درآمد کنند. بنیاد ترون تاکنون خدمات بسیاری را ارائه کرده و تازه‌ترین آن‌ها، افزونه مرورگر TronLink است که تغییرات قابل توجهی را در مورد تراکنش‌های TRX به ارمغان آورده است.

امکانات والت ترون لینک

ترون لینک برخلاف بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری، یک افزونه مرورگر (در حال حاضر فقط برای مرورگر Chrome) دارد که محتوای وب‌سایت را به پلتفرم امن و قابل اعتماد متصل می‌کند تا کاربران بتوانند تراکنش‌های خود را ارسال، دریافت یا امضا کنند. عملکرد tronlink را در واقع می‌توان تا حد زیادی مشابه کیف پول‌های دسکتاپی دانست. تفاوت این کیف پول این است که این ولت یک توسعه‌دهنده API برای اپلیکیشن‌های ترون را علاوه بر امکانات ولت‌های دسکتاپی نیز ارائه می‎‌دهد.

این مرورگر در یک محیط Sandbox اجرا می‌شود و با قابلیت رمزگذاری که دارد، امنیت مناسبی را برای دارایی‌های کاربران فراهم می‌آورد.

آیا بازیابی کیف پول ترون لینک امکان پذیر است؟

گم کردن کیف پول‌های دیجیتال، رایج‌ترین علت از دست دادن دارایی‌های رمزارزی به‌شمار می‌روند. البته واژه «گم کردن» برای ولت‌های دیجیتال چندان مناسب نیست زیرا آن‌ها در واقع گم نمی‌شوند! بلکه این ما هستیم که به هر علتی نمی‌توانیم به حساب خود دسترسی داشته باشیم. حتی بر اساس تحقیقی که اخیرا توسط Money Tips انجام شد، بیش از ۶۲٪ از افرادی که با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند، حداقل یکبار کیف پول خود را گم کرده‌اند؛ پس به‌نظر می‌رسد این موضوع خیلی بیشتر از حملات سایبری و مشکلات دیگر می‌تواند دارایی‌های شما را در خطر قرار دهد و باید فکری برای آن کنیم.

همانطور که می‌دانید، برای ورود به همه کیف پول‌های دیجیتال، به یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی نیاز دارید. در واقع با فراموش کردن یکی یا هر دوی این رمزها، شما دیگر قادر به دسترسی به ولت خود نخواهید بود. اما نکته‌ای که برای بازیابی کیف پول ترون لینک یا هر ولت دیگری باید بدانید، این است که کیف پول‌ها بسته به این که کلید خصوصی را در خود ذخیره می‌کنند یا خیر، به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند.

کیف پول متمرکز

در کیف پول‌های متمرکز یا حضانتی، کلید خصوصی متعلق به کاربر نیست و دارایی‌های کاربران در سرورها ذخیره می‌شود. بنابراین زمانی که هکرها به کیف پول‌های متمرکز حمله می‌کنند، دارایی کاربران به‌شدت در معرض خطر قرار می‌گیرد.

کیف پول غیرمتمرکز

کاربران در کیف پول‌های غیرمتمرکز یا غیرحضانتی، به‌طور مستقل کلیدهای خصوصی را کنترل می‌کنند و تمام مسئولیت کلید بر عهده کاربر است. همچنین برخلاف کیف‌های متمرکز، دارایی کاربران در این کیف‌ها روی بلاکچین ذخیره می‌شود. کیف‌های غیرمتمرکز به‌سختی مورد حمله هکرها قرار می‌گیرند و کاربران لزومی برای نگرانی در مورد سرقت دارایی خود توسط ارائه دهندگان خدمات کیف پول احساس نمی‌کنند.

با این حال نکته مهم اینجا است که اگر کلید خصوصی در کیف‌های غیرمتمرکز گم شود، کیف پول دیگر امکان بازیابی ندارد و دارایی کاربر برای همیشه از بین می‌رود.

TronLink نیز یک کیف پول غیرمتمرکز است. این یعنی شما باید از کلیدهای خصوصی خود به‌طور ایمن و درست نسخه پشتیبان تهیه کنید. زیرا بدون این کلید امکان بازیابی کیف پول ترون لینک دیگر وجود ندارد. اما علاوه بر کلید خصوصی، والت شما یک رمز عبور نیز دارد که آن نیز برای ورود به حساب ضروری است.

خوشبختانه گم کردن رمز عبور به معنی از دست دادن دارایی نیست و امکان بازیابی کیف در صورت نداشتن آن نیز وجود دارد. حال فرض کنیم بنا به هر دلیلی، شما رمز عبور یا همان پسورد کیف پول ترون لینک خود را فراموش کرده‌اید. احتمالا در چنین مواقعی ترس بر شما غلبه می‌کند اما نگران نباشید! در ادامه ما به معرفی روش‌های بازیابی رمز در کیف پول ترون لینک می‌پردازیم که امکان بازیابی دارایی در این والت را فراهم می‌کند تا دوباره بتوانید وارد حساب خود شوید.

مجددا تاکید می‌کنیم که اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کرده‌اید، راهی برای بازیابی کیف پول ترون لینک وجود ندارد.

برای آشنایی بیشتر با کلید عمومی و خصوصی و کارکرد آن‌ها می‌توانید مقاله کلید عمومی و کلید خصوصی چیست؟ را بخوانید.

بازیابی رمز در کیف پول ترون لینک

فراموش کردن رمز عبور حساب‌های کاربری اصلا اتفاق عجیبی نیست و ممکن است برای هر فردی پیش بیاید؛ به‌خصوص در ولت‌های دیجیتال که رمز عبور باید یک عبارت هشت رقمی با حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد را در بر گیرد. در صورتی که شما کاربر والت ترون هستید و رمز عبور خود را بنا به هر دلیلی به‌خاطر نمی‌آورید، برای بازیابی کیف پول ترون لینک خود مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

نکته مهم: برای بازگردانی tronlink، داشتن کلیدهای خصوصی ضروری است.

ترون لینک در دو نسخه افزونه مرورگر و اپلیکیشن موجود است که ما به بازیابی رمز در هر دو می‌پردازیم.

بازیابی رمز کیف پول ترون لینک در اپلیکیشن

۱- برای بازیابی کیف پول ترون لینک، ابتدا باید وارد اپلیکیشن آن شوید. در اینجا از نوار پایین صفحه روی نماد سمت راست ضربه بزنید و وارد تنظیمات شوید.

بازیابی ترون لینک از نسخه اپلیکیشن

۲- در تنظیمات، روی Reset Wallet ضربه بزنید و پین خود را وارد کنید.

۳- پس از تأیید پین و صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی، دو گزینه برای ادامه خواهید داشت:

  • ایجاد کیف پول (create wallet)
  • بازیابی کیف پول (Restore wallet)

برای بازیابی، روی دکمه Restore Wallet ضربه بزنید.

۴- در این مرحله باید عبارت یا کلید خصوصی ۱۲ کلمه‌ای که هنگام ثبت‌نام و اولین ورود به شما داده شده را وارد کنید.

۵- درصورتی که این کار را با موفقیت انجام دهید، پیام ورود موفقیت‌آمیز را خواهید دید و به صفحه اصلی هدایت می‌شوید؛ جایی که می‌توانید با استفاده از کیف پول بازیابی شده، فعالیت‌های خود را در برنامه از سر بگیرید.

بازیابی رمز کیف پول ترون لینک در افزونه مرورگر

۱- برای بازیابی کیف پول ترون لینک در افزونه مرورگر آن، ابتدا روی افزونه کلیک کنید و پسورد جدیدی را وارد و آن را تکرار کنید.

۲- حال اگر روی گزینه continue کلیک کنید، دو گزینه Create  و Restore را خواهید دید.

۳- روی گزینه Restore کلیک کنید تا به صفحه‌ای که مربوط به وارد کردن نام حساب کاربری است، هدایت شوید.

ریستور کیف پول ترون لینک

۴- اینجا برای ولت خود باید یک نام انتخاب کنید و سپس continue را بزنید.

انتخاب نام کیف پول ترون لینک

۵- در این صفحه شما سه گزینه دارید:

  • عبارت حفظی (mnemonic phrase)  که یک پین، الگو، مکان یا سوال است که قبلا در والت وارد کرده‌اید.
  • کلید خصوصی (private keys) که همان عبارت ۱۲ کلمه‌ای است.
  • Import keystore file
بازیابی والت tronlink در نسخه دسکتاپ

آسان‌ترین مسیر در صورت داشتن کلیدهای خصوصی، گزینه دوم است که می‌توانید کلید خود را به‌صورت دستی وارد کنید یا با استفاده از گزینه سوم فایل کلید خصوصی خود را بارگذاری کنید.

ترون لینک؛ یک والت ایمن

ترون لینک یک کیف پول دیجیتال غیرمتمرکز است که امنیت فوق‌العاده‌ای را برای دارایی‌های کاربران خود فراهم می‌آورد. بخش اعظمی از امنیت بالای این کیف پول بدون شک حاصل انتقال مسئولیت کامل محافظت از دارایی‌ها به سرمایه‌گذاران است که باعث شده به جز خطر فراموشی کلیدهای خصوصی، خطر دیگری سرمایه‌ها را تهدید نکند. همانطور که خواندید کلیدهای خصوصی که در ابتدا و هنگام ثبت‌نام والت به شما ارائه می‌شود، بسیار حیاتی هستند. بنابراین بازیابی کیف پول ترون لینک اگرچه بدون رمز عبور امکان‌پذیر است اما بدون کلیدهای خصوصی دیگر راهی برای بازگرداندن کیف وجود ندارد و شما سرمایه خود را از دست خواهید داد.

تاکنون برایتان پیش آمده که کلید خصوصی والتتان را گم یا فراموش کرده باشید؟ از تجربه خود برای بازیابی کیف پولتان برایمان بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۶

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
33 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سعید
سعید
1 ماه قبل

سلام
من ۱۲ کلمه رو از روی ویندوز که ذخیره کردم بخاطر تعویض سیستم عامل پاک شده و ندارم ، روی گوشی به درون لینک دسترسی داذم ولی پسوردشو میگه اشتباه هست . هیچ انتقالی نمیتونم انجام بدم راهکاری هست ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  سعید

سلام
اگر پسورد ورود به کیف پول خود را فراموش کرده‌اید، تنها راه دسترسی مجدد به دارایی‌تان استفاده از عبارات بازیابی کیف پول است.

علی
علی
1 ماه قبل

سلام دوست عزیز من برنامه ترون لینک رو گوشی ایفون دارم ولی دیگه برنامه اجرا نمیشه ودسترسی به ان رو ندارم رمز ۱۲حرفی و ادرس کیف پولم رو دارم ولی برا ترون لینک نیست برا برنامه قبلی ترون والت هستش میشه راهنمایی کنید ایا میشه به وسیله این دو دباره به ترون لینک با گوشی جدید دسترسی پیدا کنم ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام
شما با در اختیار داشتن عبارات بازیابی، میتوانید دارایی خود را روی هر کیف پولی که از توکنهای شما پشتیبانی میکند، ایمپورت کنید.

بهارابراهیم تبار
بهارابراهیم تبار
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من آدرس کیف پول ارزدیجیتال ترون رو اشتباهی آدرس اصلی دادم و سود پولم به حساب اصلی میره چطور میتونم آدرس عرض دیجیتال ترون رو عوض کنم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
متاسفانه دقیقا متوجه مشکل شما در خصوص “”آدرس اصلی”” نشده ایم. اگر ادرس کیف پول خود را در اختیار پلتفرم به خصوصی قرار داده اید، لطفا با پشتیبانی آنها ارتباط برقرار کنید.

شهی
شهی
1 ماه قبل

من الان چند وقته مقداری btt داخل این کیف پول دارم هر بار می خوام پولم رو خارج کنم به یه بهانه ای اجازه نمیده تا حالا چندین بار هزینه انتقال و انرژی و باندویچ رو ازمن کم کرده ولی انتقال شکست خورده، بدون اینکه هزینه را مرجوع کنه، کم کم دارم فکر میکنم این کیف پول یه مشکلی داره و از کاربرانش دزدی میکنه

محمد پورپیرعلی
محمد پورپیرعلی
1 ماه قبل

داداش من کیفم بالا میاد ولی رمز که موقع انتقال میخواد رو فراموش کردم کاری میشه انجام داد یا بدبخت شدیم رفت؟!

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
در صورتی که رمز ورود کیف پول خود را فراموش کرده اید، تنها راه دسترسی مجدد به دارایی‌تان، ایمپورت کیف پول با استفاده از عبارات بازیابی آن است که در همین مقاله آن را شرح داده ایم.

م
م
2 ماه قبل

سلام من کلید خصوصی را نوشته ام ولی عددهای ۱تا۱۲روننوشته ام وپسورد رو یادم نیست چی گذاشتم لطفا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  م

سلام
اگر قصد دسترسی مجدد به دارایی های رمزارزی خود را دارید، تنها راه ممکن، داشتن عبارات بازیابی و وارد کردن آنها با ترتیب صحیح است.

رضا
رضا
4 ماه قبل

سلام. من موجودی کیف پولم صفر شده پشتیبانی میگه ۵۰ درصد موجودی رو واریز کن تا پولت ازاد بشه. انجام بدم ایا؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا

سلام
هیچ کیف پول غیرمتمرکزی از کاربر درخواست پرداخت وجه برای خدمات خود نمی‌کند. آیا اطمینان دارید که ولت خود را از منبع معتبری دانلود و نصب کرده اید؟

آرش حسینی
آرش حسینی
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا

کدوم پشتیبانی کلاهبردار خودش پشتیبان با یک اکنت دیگر منو بدبخت کرده۶۰هزارتتر بقول خودشان مجمد شده اصلا پول اضافه نریز

وحید علیزاده
وحید علیزاده
5 ماه قبل

سلام من ترون لینکم باز میشه ارزها رو هم نمایش میده ولی اون دوازده کلمه رو گم کردم چطوری میتونم ب اون دوازده کلمه دسترسی داشته باشم

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل

سلام
– در صفحه اصلی، قسمت پایین، روی Me کلیک کنید.
– گزینه Public Account Managements را انتخاب کنید.
– گزینه Back Up Mnemonic را انتخاب کنید.
– در صفحه بازشده پسورد کیف پول خود را وارد و روی گزینه کانفرم کلیک کنید.
– در صفحه جدید روی Back up کیک کنید.
– View Mnemonic را بزنید تا ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول به شما نمایش داده شود.
آنها را در جای امنی یادداشت و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید

آذین
آذین
5 ماه قبل

ولت من گزینه mnemonic phrase رو نداره
آیا توی تنظیمات باید کاری رو انجام بدم؟
جطور میتونی این گزینه رو داشته باشم؟

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  آذین

سلام
اگر در هنگام نصب ترون لینک عبارات بازیابی آن را یادداشت نکرده اید. لطفا:
– در صفحه اصلی، قسمت پایین، روی Me کلیک کنید.
– گزینه Public Account Managements را انتخاب کنید.
– گزینه Back Up Mnemonic را انتخاب کنید.
– در صفحه بازشده پسورد کیف پول خود را وارد و روی گزینه کانفرم کلیک کنید.
– در صفحه جدید روی Back up کیک کنید.
– View Mnemonic را بزنید تا ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول به شما نمایش داده شود.
آنها را در جای امنی یادداشت و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید

جواد ایمان زاده
جواد ایمان زاده
7 ماه قبل

سلام چگونه میتوانم موجودی تتر کیف پول Watch-only ترون لینک را منتقل کنم

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل

سلام
اخطار Watch-only به این معناست که کیف پول شما به درستی به آدرس خصوصی متصل نشده اند. لطفا مجددا با استفاده از عبارات بازیابی، کیف پول خود را ایمپورت کنید.

سلطانی
سلطانی
8 ماه قبل

سلام من پسوردم در ترون لینک رو برای انتقال ارز فراموش کردم راهی هست بتونم بازیابی کنم؟؟ دوباره هم با اون ۱۲ کلمه وارد شدم اما ارزهارو صفر میزنه و پارد اکانت خودم نمیشه خواهشا کسی میتونه راهنمایی کنه?

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  سلطانی

سلام
در صورتی که پسورد خود برای انتقال ارزها در ترون لینک را فراموش کرده اید، تنها راه ممکن بازیابی کیف پول با استفاده از عبارات بازیابی آن است.
آیا اطمینان دارید که به درستی مطابق آموزش همین مقاله ولت خود را بازیابی کرده اید؟
لطفا از فعال بودن کیف پول های خود (بر اساس شبکه آنها) بر روی ترون لینک مطمئن شود.
در پایان اگر کماکان دارایی شما نمایش داده نشد، دارایی خود را روی کیف پول دیگری (مثلا تراست ولت) ایمپورت کنید.

سپاس از همراهی شما

محسن اکبری
محسن اکبری
8 ماه قبل

سلام خسته نباشین من دو سال پیش این ۱۲ کلمه رو داخل یادداشت های گوشیم ذخیره کردم الن ریست شده گوشیم بنظرتون راهی هست ریکاوری کنم یادداشت هارو ؟

زهرا
زهرا
8 ماه قبل

سلام
من کلید خصوصی رو نمی دونن کجا سیو کردم و کلا ترون لینک رو حذف کردم دیگه نتونستم وارد بشم . آیا امکان بازیابی هست یا نه ؟

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

سلام
تنها راه دسترسی مجدد به دارایی ها در بلاکچین داشتن عبارات بازیابی است و درصورت مفقود شدن آنها، متاسفانه روش دیگری وجود ندارد.

سعید
سعید
11 ماه قبل

سلام من میخوام ارز به *** بفرستم اما پسوردمو فراموش کردم لطفا کمک کنید !

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  سعید

سلام
پسورد ورود به کیف پول خود را فراموش کرده اید؟ در این صورت باید با استفاده از عبارات بازیابی کیف پول خود، مجدد ترون لینک را ایمپورت کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا