اخبار آلت کوین ها

ریپل در برابر SEC؛ چهار نتیجه محتمل برای این پرونده

در نبرد حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، جامعه کریپتو به‌ شدت منتظر حرکت بعدی SEC است.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، یک وکیل فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به نام جیمز مورفی (James Murphy)، چهار پاسخ محتمل SEC که این رگولاتور ممکن است در پاسخ به پیروزی جزئی ریپل در نظر بگیرد، شرح داده است.

آیا SEC در این پرونده از درخواست تجدیدنظر موقت علیه ریپل استفاده خواهد کرد؟

انتخاب اول SEC درخواست تجدیدنظر موقت برای بررسی میان‌دوره‌ است. از آنجایی که هنوز هیچ حکم نهایی صادر نشده، SEC حق تجدیدنظر یک‌جانبه را برای این پرونده ندارد. در عوض، کمیسیون باید بتواند هم از قاضی تورس و هم از دادگاه استیناف دوم برای بررسی میان‌دوره‌ و درخواست تجدیدنظر موقت مجوز بگیرد.

برای دریافت این مجوز، SEC باید نشان دهد که این تصمیم شامل یک امر حکمی کنترل‌شده می‌شود و باید از امر موضوعی تفکیک گردد. همچنین باید ثابت کند که دلایل قابل توجهی برای اختلاف نظر وجود دارد و تجدیدنظر فوری ممکن است از نظر محتوایی منجر به پیشرفت سریع‌تر این دعوی قضایی شود.

به گفته مورفی، انتخاب دوم SEC شکایت از کریس لارسن (Chris Larsen) و برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل ریپل، با ادعای کمک و معاونت در جرم و سپس یک درخواست عادی برای تجدیدنظر خواهد بود.

انتخاب سوم SEC این است که فعلاً از تشکیل پرونده علیه لارسن و گارلینگهاوس صرف‌نظر کند و درخواست تجدیدنظر فوری خود را ارائه دهد که برای آن نیازی به کسب مجوز ندارد. انتخاب نهایی SEC این است که با ریپل به توافق برسد.

با این حال، مورفی معتقد است که کمیسیون به احتمال زیاد گزینه اول یعنی ارسال درخواست تجدیدنظر موقت را دنبال خواهد کرد.

در این حالت، دریافت مجوز برای بررسی میان‌دوره‌ و تجدیدنظر موقت ممکن است زمان‌بر و موجب تأخیر در زمان‌بندی کلی پرونده شود. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که بسته به شرایط خاص پرونده و در دسترس بودن دادگاه برای رسیدگی به درخواست SEC، می‌تواند زمان صدور حکم نهایی را تغییر دهد.

گری گنسلر

از طرف دیگر، مورفی به فشار سیاسی بسیار زیادی که به رئیس SEC، گری گنسلر (Gary Gensler)، به منظور برگرداندن تصمیم قاضی تورس و همچنین تأثیر تصمیم او بر روی سایر پرونده‌های باز کمیسیون در برابر صرافی‌های کریپتویی دیگر مانند کوین‌ بیس (Coinbase)، بایننس (Binance) و بیترکس (Bittrex) وارد شده، اشاره می‌کند.

ملاحظات سیاسی بسیار مهم هستند، زیرا صرافی‌های کریپتویی در سراسر جهان XRP را مجدداً لیست کرده‌اند، و این امر باعث منفور شدن SEC در بین عموم شده و ریچی تورس (Ritchie Torres)، نماینده جسور و ترقی‌خواه کنگره و دیگر افراد را به تشدید انتقادات از گنسلر تشویق می‌کند.

مورفی فکر می‌کند که توافق کمیسیون با ریپل خیلی بعید به نظر می‌رسد، زیرا تصور اینکه SEC با این شرکت به توافق برسد و اجازه دهد که پیش‌فرض قاضی تورس در ارتباط با این پرونده بررسی نشده باقی بماند و شانس خود را برای تجدیدنظر امتحان نکند، دشوار است.

برنامه “قانون‌گذاری مبتنی بر فشار” SEC در برابر صنعت کریپتو به تغییر تصمیم قاضی تورس بستگی دارد. به همین دلیل، او انتظار دارد که SEC در دو هفته آینده درخواست تجدیدنظر موقت خود را ارائه کند.

قانون‌گذاری مبتنی بر فشار یا تنظیم به اجرا، مانع از هرگونه بحث معناداری در مورد اینکه چه چیزی باید و چه چیزی نباید به عنوان یک اوراق بهادار تلقی شود، خواهد شد.

در نهایت، مورفی معتقد است که اگر فرآیند تجدیدنظر به جای یک سال آینده، هم‌اکنون آغاز شود، به نفع ریپل و جامعه XRP خواهد بود. او همچنین شانس‌ زیادی برای ریپل در دادگاه استیناف قائل است.

با ادامه نبرد حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار، جامعه ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر رویدادها و حرکات بعدی دو طرف خواهد بود.

چارت ریپل

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoinist
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا