اخبار ارزهای دیجیتال

زیمنس و انویدیا برای ساخت متاورس صنعتی همکاری می‌کنند

این دو شرکت محصولات موجود خود را برای هم‌افزایی با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

شرکت زیمنس (Siemens)، که در زمینه اتوماسیون صنعتی پیشتاز است، و انویدیا (NVIDIA) که در زمینه پردازش تصویر و هوش مصنوعی از غول‌های دنیاست، برای ساخت عصر جدیدی از متاورس‌های صنعتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش والکس و به نقل از NFT news pro، گام نخست این همکاری، ترکیب محصول Xcelerator شرکت زیمنس با Omniverse انویدیاست. این ترکیب سبب می‌شود که کار دو شرکت برای ایجاد نسخه‌های دیجیتال از یک جسم حقیقی و ترکیب آن با قابلیت‌های هوش مصنوعی ساده‌تر شود.

این تعامل سبب می‌شود که شرکت‌ها بتوانند اعتماد به نفس بیشتری در هنگام تصمیم‌گیری در خصوص طول عمر محصولات داشته باشند. همچنین سبب افزایش بهره‌وری و بهبود فرایندها با بهره‌گیری از اینترنت اشیا و تحلیل داده‌ها می‌شود.

در بیانیه مطبوعاتی این همکاری، نویسنده از حل مشکلات آینده مهندسی به کمک محیط بصری غنی مترادف با متاورس، به عنوان هدف نام می‌برده است.

رولند بوش (Roland Busch)، مدیر ارشد شرکت زیمنس در این خصوص گفت، «نسخه‌های دیجیتالی اجسام حقیقی هنگامی که با هوش مصنوعی ترکیب شوند، قدرت تغییر اقتصاد و صنایع را خواهند داشت». این متاورس جدید صنعتی، سخت‌افزار و نرم‌افزار را به یکدیگر متصل می‌کند.

در سوی دیگر، ینسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیر ارشد انویدیا اعتقاد دارد که این دو شرکت دیدگاهی مشترک در زمینه تحول دیجیتال دارند. اتصال Omniverse به Xcelerator، آن را در معرض دنیای جدیدی از اتوماسیون صنعتی که محصولات زیمنس آن را ارائه می‌کنند، قرار می‌دهد.

متاورس که محیطی اجتماعی و تعاملی از المان‌های واقعیت‌های مجازی و افزوده است، مزایای بی‌شماری برای بخش‌های مختلف جامعه دارد. پس از تغییر نام شرکت فیسبوک به متا در سال ۲۰۲۱، بسیاری از شرکت‌ها به این تکنولوژی نوظهور توجه بیشتری نشان دادند. برخی از پیشرفت‌های این حوزه در سال ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

متا سال شلوغی داشت. ابتدا NFTها در اینستاگرام جانی تازه یافتند سپس آواتارهای سه بعدی را در مجموعه اپ‌های اجتماعی خود راه‌اندازی کرد. در ادامه شاهد کنسرت‌های موسیقی در متاورس Horizon شرکت متا بودیم. زاکربرگ بارها به قصد و جاه‌طلبی بزرگ خود برای ایجاد متاورسی با مقبولیت عمومی اشاره کرده است.

شرکت‌های بی‌شماری دست به کار شدند و تجربیات جالبی با استفاده از واقعیت مجازی خلق کردند. این فناوری که با استفاده از کلاه و عینک، کاربر را در دنیای خود غرق می‌کند، شرکت‌های بزرگی همچون فندر و بی‌ام‌و را جذب خود کرده است.

در دنیای ارزهای دیجیتال و وب ۳، شرکت یوگا لبز بیکار ننشست و شروع به ایجاد متاورس خود با نام Otherside کرد. شروع آزمایشی این دنیای مجازی در هفته جاری آغاز خواهد شد. رویداد پیش فروش زمین‌های این متاورس آن قدر توجهات را به خود جلب کرد که موجب پایین آمدن مرورگر اتراسکن شد.

همکاری زیمنس و انویدیا بی‌شک جذاب است و اگر به خوبی انجام شود، می‌تواند نوید نوآوری‌های تازه در فضای پرتحرک متاورس باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا