اخبار ارزهای دیجیتال

سناتورهای آمریکایی بانک «سیلورگیت» را به طفره از پاسخگویی شفاف متهم کردند

این گروه از سناتورها، پیش‌تر در خصوص سقوط صرافی FTX از سیلورگیت پرسش‌هایی نموده بودند

بانک «سیلورگیت کپیتال» (Silvergate Capital)، که به دلیل سیاست‌های دوست‌دار ارزهای دیجیتالش شناخته می‌شود، با فشار گروهی از سناتورهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به دلیل ارتباطش با صرافی FTX روبرو است.

به گزارش والکس و به نقل از Bein Crypto، این گروه که شامل نام‌هایی همچون الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، راجر مارشال (Roger Marshall) و جان کندی (John Kennedy) است، نامه‌ای به بانک سیلورگیت ارسال کردند و از این شرکت در خصوص اطلاع آن از جرایم مالی صرافی FTX سوال کردند. آن‌ها پاسخ‌های پیشین سیلورگیت در رابطه با این موضوع را «طفره‌رونده و ناقص» قلمداد کردند.

سناتورها بانک سیلورگیت را متهم کرده‌اند که از پاسخ‌گویی کامل به سوالات آن‌ها در ماه دسامبر امتناع کرده و دلیل آن را محدودیت قانونی در قبال افشای «اطلاعات نظارتی محرمانه» دانسته است. آن‌ها از این توجیه نیز انتقاده کرده و اظهار داشتند که هم کنگره و هم افکار عمومی سزاوار پاسخی شفاف در قبال نقش سیلورگیت در ماجرای فروپاشی صرافی FTX هستند. بانک سیلورگیت برای تامین مالی درخواست‌های برداشت گسترده مشتریان خود در پی فروپاشی صرافی FTX، به گرفتن وامی ۴.۳ میلیارد دلاری از برنامه فدرال وام مسکن روی آورد.

در پاسخ به نامه اولیه سناتورها، سیلورگیت اعلام کرد که بررسی‌های لازم را در مورد صرافی FTX و شرکت‌های مرتبط به عمل آورده است و این موضوع توسط حسابرسی‌های سالیانه بانک مرکزی ایالات متحده و بررسی‌های حسابرس‌های مستقل تایید می‌شود. این بانک همچنین اظهار کرد که در حال بررسی تراکنش‌های مربوط به حساب‌های منتسب به FTX و Alameda Research است.

با این وجود، الیزابت وارن، راجر مارشال و جان کندی سیلورگیت را متهم کرده‌اند که در پاسخ قبلی خود، اطلاعات کلیدی را از قلم انداخته است.

در آخرین نامه سناتورها، آن‌ها از سیلورگیت خواستند تا به این سوال پاسخ دهند که آیا در خصوص انتقال وجوه واریزی مشتریان صرافی FTX به حساب «آلامدا» اطلاعی داشته‌اند یا خیر و آیا این مساله سو ظن آن‌ها را برنیانگیخته است؟ نمایندگان سنا همچنین در خصوص فرایند انجام بررسی‌ها توسط سیلورگیت، نتایج حسابرسی سیلورگیت و نحوه استفاده این بانک از وام دریافتی برنامه فدرال وام مسکن سوالاتی مطرح کردند.

سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل سابق صرافی FTX و دیگر مدیران ارشد این شرکت، به انجام کلاهبرداری میلیارد دلاری با انتقال سرمایه مشتریان صرافی FTX به حساب شرکت آلامدا متهم شده‌اند. برخی از این وجوه، توسط حساب‌های بانک سیلورگیت صورت پذیرفته است.

یکی از نمایندگان بانک سیلورگیت اظهار داشت که این شرکت دارای برنامه جامع انطباق و مدیریت ریسک است و بررسی‌های لازم را روی FTX و Alameda Research انجام داده است. با این حال، سلطان مگجی (Sultan Meghji)، مدیر ارشد نوآوری اسبق شرکت بیمه سپرده فدرال، تایید کرد که بانک‌ها نمی توانند اطلاعات نظارتی محرمانه را افشا کنند و کنگره باید با نهادهای نظارتی حوزه بانکداری برای به دست آوردن این اطلاعات همکاری کند.

سناتورها به سیلورگیت ۱۳ فوریه مهلت داده‌اند تا به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. نتیجه این تحقیق، داده‌های مهمی در مورد میزان مسئولیت سیلورگیت در مورد انتقال وجوه مشتریان FTX ارائه خواهد کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا