مقالات ارز دیجیتال

هزینه قرارداد هوشمند بیبی دوج چیست و چگونه آن را نپردازیم؟

در دنیای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، قراردادهای هوشمند همواره به عنوان یک عامل تعیین‌کننده ظاهر شده‌اند. این دسته از قراردادها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه اجرا شده و شرایط توافق‌نامه بین دو طرف آن، به صورت مستقیم در کدهای آن جا گرفته است. اما در کنار تمام مزایای قراردادهای هوشمند، اجرای آن‌ها نیازمند صرف منابع محاسباتی است. این منابع برای اطمینان از اجرای منصفانه یک قرارداد و جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی یکی از طرفین، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حال حاضر برخی از شبکه‌های بلاک‌چین، سیستمی را پیاده‌سازی کرده‌اند که در آن به‌ازای هر تراکنش، هزینه‌ای برای استفاده قراردادهای هوشمند کسر می‌شود. این هزینه در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال، نام‌های مختلفی نظیر گاز (Gas) یا کارمزد تراکنش دارد. در این مقاله لیست ارزهای دیجیتال با کسر هزینه کارمزد قراردادهای هوشمند را به شما معرفی کرده‌ایم. همچنین در انتهای مقاله، روش‌های موجود برای عدم پرداخت این هزینه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: قرارداد هوشمند چیست؟

لیست ارزهای دیجیتال با کارمزد قراردادهای هوشمند در هر تراکنش

همان‌طور که اشاره شد، برخی از ارزهای دیجیتال بخشی از مبلغ تراکنش را به عنوان منابع محاسباتی قراردادهای هوشمند کسر می‌کنند. این هزینه به‌منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی در شبکه و اطمینان از اولویت‌بندی تراکنش‌های ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه کسر شده ممکن است بر اساس پیچیدگی یا ازدحام یک شبکه متفاوت باشد. در ادامه این مقاله، لیست ارزهای دیجیتال با کسر کارمزد در هر تراکنش برای استفاده در یک قرارداد هوشمند را به ارائه کرده‌ایم. لیست زیر بر اساس سهم بازار هر یک از دارایی‌ها مرتب شده است. این ارزها عبارت‌اند از:

بیبی دوج (BabyDoge)

بیبی دوج

بیبی دوج یک میم‌کوین محبوب برای سرمایه‌گذاران و پرارزش‌ترین ارز دیجیتال این لیست بر اساس سهم بازار به شمار می‌رود. این توکن همانند شیبا اینو و دوج کوین، بر اساس یک الگوی رفتاری از سگ‌ها ایجاد شده است. در حال حاضر این میم‌کوین در صرافی‌هایی نظیر یونی‌سواپ لیست شده و امکان خرید و فروش دارد. سهم بازار این توکن در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش داشته و ممکن است در آینده به بیش از این مقدار نیز دست یابد. به لطف قراردادهای هوشمند، استفاده و ذخیره‌سازی این توکن از طریق کیف پول‌های اتریوم و BNB فراهم شده است. با این حال در هر بار خرید بی‌بی دوج، ۱۰ درصد از مبلغ آن به عنوان هزینه کارمزد برای اجرای قراردادهای هوشمند کسر می‌شود.

سیف مون (SFM)

سیف مون

توکن سیف مون (SafeMoon) دومین ارز دیجیتال بزرگ از لحاظ سهم بازار در این لیست است. این توکن یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ابتدای کار خود از زنجیره هوشمند بایننس استفاده می‌کرد؛ اما به مرور زمان و با افزایش قیمت، توانست شبکه بلاک‌چین اختصاصی خود را داشته باشد. این توکن در سال ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرده و جزو توکن‌های جوان به شمار می‌رود. در هر تراکنش سیف‌مون، ۱۰ درصد از آن به عنوان هزینه کارمزد از مبلغ کل کم می‌شود. ۵ درصد از این مبلغ بین دارندگان آن به عنوان پاداش توزیع شده و ۵ درصد دیگر به کیف پول دیگری بر اساس توکن BNB انتقال خواهد یافت. این کیف در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داشته و از آن برای تأمین منابع محاسباتی قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود.

اور گرو کوین (EGC)

اور گرو کوین

ارز دیجیتال EverGrow Coin (EGC) یکی دیگر از توکن‌هایی است که هزینه‌ای در هر تراکنش را برای قراردادهای هوشمند در نظر می‌گیرد. با هر بار تراکنش این دارایی، ۸ درصد از مبلغ کل به عنوان کارمزد کاسته شده و بین تمامی دارندگان آن تقسیم می‌شود. علاوه بر این، ۳ درصد از ارزش تراکنش به یک استخر نقدینگی شده و به منظور حفظ ثبات توکن و شبکه بلاک‌چین آن با استفاده از قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کت گرل (CATGIRL)

کت گرل

کت گرل یک پروژه ارز دیجیتال مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی (NFT) است. هدف این پروژه، فراهم کردن شرایط استفاده از NFTها در دنیای واقعی بوده و برنامه‌های آتی خود را در همین راستا تنظیم می‌کند. کاربران این توکن در هر بار برداشت ارز از کیف پول، نیازمند پرداخت کارمزد خواهند بود. این کارمزد که در واقع برای تأمین منابع قراردادهای هوشمند در نظر گرفته شده است، نقش مهمی در اجرای صحیح پروژه دارد.

سیف‌مارس (SAFEMARS)

هزینه قرارداد هوشمند سیف‌مارس

سیف‌مارس یک ارز دیجیتال ضد تورمی است. این توکن برای سرمایه‌گذاران خود، پاداشی را در نظر گرفته است. کاربران این توکن در هر بار تراکنش، ۴ درصد از ارزش کل را به عنوان کارمزد پرداخت می‌کنند. ۲ درصد از این کارمزد به عنوان هزینه گاز در نظر گرفته شده و به صورت آنی از بین می‌رود. دو درصد دیگر آن نیز به عنوان یک راهکار تشویقی، بین سرمایه‌گذاران این توکن پخش می‌شود.

کیک مانستر (MONSTA)

کیک مانستر

Cake Monster در اصل یک پروتکل دیفای منحصربه‌فرد است که بر روی زنجیره BNB فعالیت می‌کند. این پروتکل چرخه‌های دوساله‌ای را در نظر گرفته و در پایان هر چرخه، با استفاده از توکن‌های BNB یا ارز دیجیتال MONSTA به سرمایه‌گذاران خود پاداش می‌دهد. هزینه کارمزد این توکن در هر تراکنش شامل ۵ درصد از کل ارزش آن است. این کارمزد به صورت مستقیم صرف قراردادهای هوشمند شده و به عملکرد صحیح پروژه کمک می‌کند.

ضروری؛ اما نه همیشه!

ارزهای دیجیتال معرفی شده در این مقاله، در قسمت‌های مختلفی نظیر انجام تراکنش یا هنگام خرید اقدام به کسر هزینه برای اجرای قراردادهای هوشمند می‌کنند. هرچند که در نگاه اول پرداخت این هزینه ضروری به نظر می‌رسد؛ اما شما به عنوان یک سرمایه‌گذار، همیشه ناچار به پرداخت آن نیستید! در حال حاضر برخی شرایط برای فرار از این هزینه‌ها، پیش روی معامله‌گران قرار گرفته است.

به عنوان مثال در برخی از کمپین‌های والکس، امکان خرید یک ارز دیجیتال بدون پرداخت هزینه کارمزد برای قراردادهای هوشمند فراهم می‌شود. در جدیدترین کمپین اجرا شده در این صرافی، سرمایه‌گذاران قادر بودند تا بدون نیاز به پرداخت ۱۰ درصد هزینه کارمزد قراردادهای هوشمند، اقدام به خرید توکن بی بی دوج کرده و کل مقدار خریداری شده خود را بدون کم‌وکاستی دریافت کنند. این صرافی با توجه به استقبال کاربران از این طرح، قصد دارد تا کمپین‌های متنوع‌تری در این زمینه را طراحی و اجرا کند.

برای اطلاع از کمپین‌های والکس، می‌توانید مقالات وبلاگ این صرافی را دنبال کرده و در کانال‌های اطلاع‌رسانی آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو شوید. فراموش نکنید که یک سرمایه‌گذار موفق، همیشه از هر فرصت کوچکی برای برداشتن یک قدم مثبت استفاده می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۵

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا