اخبار آلت کوین ها

مدیرعامل سولانا قطع شبکه به دلیل رای‌گیری داخلی در زنجیره را رد کرد

کاربران شبکه سولانا از قطعی‌های مکرر خسته و ناراضی هستند

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، مؤسس و مدیرعامل شرکت سولانا لبز (Solana Labs)، ادعا‌های مربوط به قطع شدن مکرر شبکه به دلیل حجم بالای پیام‌های ولیدیتور‌ها و مسدودیت لایه اجماع به‌خاطر سیستم رای‌گیری داخلی در زنجیره را رد کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، هر چند بنیاد سولانا در ۲۷ فوریه ۲۰۲۳ در پستی تأیید کرد که دلیل اصلی قطع شدن اخیر شبکه به مدت ۲۰ ساعت هنوز مشخص نیست، اما مدیرعامل آن اقرار کرد که گنجاندن آرای زنجیره‌ای به عنوان تراکنش یک نقص بزرگ در طراحی است و ممکن است عامل قطع شدن‌های مکرر شبکه باشد.

در ۲۷ فوریه ۲۰۲۳، حساب توییتری DBCryptoX چند روز بعد از قطع شدن شبکه سولانا به مدت ۲۰ ساعت، ادعا کرد که دلیل آن حجم بالای پیام‌های ولیدیتور‌ها و آرای زنجیره‌ای است. ۲۰ دقیقه بعد، ‌یاکوونکو این ادعا‌ها را بی‌اساس خواند. به‌طور خلاصه او توضیح داد که آرا به ارائه سطح امنیتی فوق‌العاده، افزایش توان عملیاتی و کاهش کارمزد کمک می‌کند. با این حال، یاکوونکو مستقیماً ادعای DBCryptoX مبنی بر این که ۹۰ تا ۹۵ درصد از تراکنش‌های سولانا شامل پیام‌های ولیدیتور‌ها و آرای داخلی زنجیره می‌شوند و درحقیقت کیفیت عملیاتی سیستم را پایین می‌آورند، رد نکرد.

حساب توییتری DBCryptoX همچنین ادعا کرد که قطعی شبکه ۲۰ ساعت طول کشید، چون ولیدیتور‌ها به زمان کافی برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر و پیدا کردن راه‌حل در خارج از زنجیره نیاز داشتند. در نهایت برای این کار از پیام‌رسان‌هایی مانند دیسکورد استفاده می‌کنند. کامنت‌های کاربران در پست اولیه DBCryptoX نشان می‌دهد که چندان با این ادعا‌ها موافق نیستند.

الکس کروگر (Alex Kroeger)، مهندس نرم‌افزار کیف پول فانتوم گفت که احتمالاً چندین عامل در قطعی شبکه نقش دارند و ولیدیتور‌های سیستم‌های اثبات سهام برای انجام اعتبارسنجی به ارتباطات شبکه‌ای زیادی نیاز دارند. با این که شبکه مجدداً در اواخر روز ۲۵ فوریه ۲۰۲۳ شروع به کار کرد، اما به نظر می‌رسد که کاربران شبکه از قطعی‌های مکرر خسته و ناراضی هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا