اخبار آلت کوین ها

سولانا، پالیگان و کاردانو در روند بهبود هستند

گروه کوچکی از توکن‌هایی که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار شناخته شدند، از ابتدای ماه ژوئن، ۱۵ درصد یا معادل ۵ میلیارد دلار از مارکت کپ خود را از دست داده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، بر اساس تجزیه و تحلیل Decrypt از داده‌های CoinGecko، سولانا، پالیگان، کاردانو و سایر توکن‌هایی که پایشان به دعاوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باز شده، ۱۵ درصد یا معادل ۵ میلیارد دلار از مارکت کپ جمعی خود را از دست داده‌اند.

SEC در تاریخ ۵ و ۶ ژوئن شکایت‌هایی را علیه بایننس و کوین‌ بیس (Coinbase) – دو مورد از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال – تنظیم کرد. از جمله اتهامات وارده به این دو صرافی، این بود که آنها اوراق بهادار ثبت نشده به فروش رسانده‌اند. جامعه ارزهای دیجیتال توجهی به این اظهارات نکرد و آنها را “بسیار ناعادلانه” خواند، اما این امر مانع از تحمل خسارت‌های جزئی و حتی بزرگ به توکن‌های نام برده نشده است.

بر اساس دعاوی SEC علیه بایننس و کوین‌ بیس، چندین ارز دیجیتال از جمله سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، پالیگان (MATIC)، فایل کوین (FIL)، کازماس هاب (ATOM)، سندباکس (SAND)، دیسنترالند (MANA)، آلگوراند (ALGO)، اکسی اینفینیتی (AXS) و کوتی (COTI) به عنوان اوراق بهادار معرفی شدند.

یک هفته پس از شکایت‌های SEC، در تاریخ ۱۲ ژوئن، Messari Crypto گزارشی را با عنوان “Ecosystem Brief: Rollup Specialization” منتشر کرد. دسته‌بندی بازارهای نوظهور Messari شامل بسیاری از پروژه‌هایی می‌شود که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار شناخته شده‌اند و ارزش آنها از زمان ثبت این دعاوی قضایی ۲۵ درصد کاهش یافته است. اما چندین پروژه در فرآیند بهبود قرار گرفته‌اند.

مارکت کپ فایل کوین و آلگوراند تقریباً مشابه قبل از طرح این دعاوی است و تقریباً ۲٪ کاهش یافته است. توکن کازماس (ATOM) باید کاهش ۵ درصدی مارکت کپ خود را جبران کند. اما برخی دیگر از رمزارزها به این اندازه خوش شانس نبوده‌اند.

بایننس در سراسر جهان با مشکلات نظارتی بسیار شدیدی مواجه بوده و توجه مقامات چندین کشور به سمت این پلتفرم معطوف شده است. به همین دلیل، توکن بومی BNB این صرافی حدود ۲۱ درصد از ارزش خود را از دست داده و از ۴۷ میلیارد دلار در زمان آغاز مشکلات با SEC به ۳۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کاردانو که توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) راه‌اندازی شده نیز شاهد سقوط مارکت کپ خود بوده است. کاردانو هشتمین دارایی بزرگ در Coingecko است که در حال حاضر با قیمت ۰/۲۹ دلار و با مارکت کپ ۱۰ میلیارد دلاری معامله می‌شود، که نسبت به زمان آغاز دعاوی ۱۷ درصد افت کرده است.

پالیگان نیز سختی‌های زیادی را برای بازیابی وضعیت عادی خود پس از ضربه وارد شده توسط SEC تجربه کرده است. مارکت کپ پالیگان حالا تقریباً ۶ میلیارد دلار است که نسبت به اوایل ماه ۲۰ درصد کاهش یافته است. بر اساس داده‌های Coingecko، توکن پالیگان امروز با قیمت ۰/۶۶ دلار معامله می‌شود.

برخی از دارایی‌هایی که Messari آنها را به عنوان توکن‌های نوظهور معرفی کرده بود، در دعاوی قضایی SEC معرفی نشده بودند، اما همچنان متحمل ضرر شدند.

آوالانچ (AVAX)، با وجود اینکه یکی از بزرگترین برندگان رالی صعودی هفته گذشته بوده، اما حدود ۶ درصد از مارکت کپ خود را در این مدت از دست داده و در حال حاضر به حدود ۴/۶ میلیارد دلار رسیده است. از سوی دیگر، توکن آپتیمیزم (OP) در همان دوره ۱۷/۵ درصد از مارکت کپ خود را از دست داد و در حال حاضر در حدود ۸۵۵ میلیون دلار قرار دارد.

به خاطر داشته باشید که با وجود گفته‌های فوق درباره کاهش‌ قیمت‌ توکن‌ها، بازار کریپتو در هفته گذشته در یک رالی صعودی بوده است. به دلیل اینکه غول خمات مالی سنتی BlackRock در هفته گذشته درخواست ETF بیت کوین خود را ارائه کرده بود، این رالی “The BlackRock Rally” نامگذاری شده است. این حرکت BlackRock باعث شد بیت کوین، به عنوان ارز دیجیتال شماره یک، برای اولین بار پس از ماه‌ها به قیمت بیش از ۳۱ هزار دلار برسد و بسیاری از توکن‌های دیگر نیز افزایش قیمت را تجربه کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
decrypt
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا