اخبار آلت کوین ها

کنفرانس سالانه سولانا؛ از پیش‌فروش گوشی هوشمند تا همکاری با گوگل

همکاری با گوگل، ساخت تلفن همراه هوشمند و ایجاد فروشگاه دپ از جمله طرح‌های مطرح شده در کنفرانس سولانا بود

در جریان گردهمایی سالانه بلاکچین سولانا (Solana) که با نام Breakpoint 2022 در شهر لیسبون پرتغال برگزار شد، از همکاری‌های گسترده‌ای رونمایی صورت گرفت.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، نقشه راه سولانا شامل مواردی همچون تولید تلفن‌های هوشمند، فروشگاه‌های غیرمتمرکز DApp و همکاری نزدیک با سرویس رایانش ابری گوگل است.

«سولانا بریک‌پوینت» کنفرانسی ۴ روزه است که از تاریخ ۴ تا ۷ نوامبر در لیسبون برگزار می‌شود. این کنفرانس توجه ۱۳۰۰۰ بازدیدکننده را در تنها یکی از چهار مکان برگزاری همزمان، به خود جلب نمود.

در ادامه این مطلب به برخی موارد معرفی شده در این کنفرانس نگاهی خواهیم انداخت:

ایجاد فروشگاه‌های سولانا به کمک GeoNFT

در ارائه آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) و راج گوکال (Raj Gokal)، هم‌بنیان‌گذاران شبکه سولانا، از اولین فروشگاه سولانا در شهر میامی ایالات متحده به کمک ویدیو کنفرانس پرده‌برداری شد. ویبو نوربی (Vibhu Norby)، موسس Solana Spaces، در جریان معرفی این فروشگاه گفت:

حال همه، در هر جای دنیا می‌توانند فروشگاه سولانای خود را بسازند.

در حین توضیح نحوه ساخت فروشگاه سولانا، نوربی از راه‌اندازی دسته تازه‌ای از توکن NFT به نام «ژئوNFT» گفت. این نوع از توکن‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا با تگ کردن منطقه‌ای جغرافیایی در شهر خود، از حقوق اختصاصی راه‌اندازی فروشگاه سولانا در آن منطقه برخوردار شوند. سولانا قصد دارد تا به کمک این توکن‌ها از کارآفرینان مستقل حمایت کند.

امکان پیش‌خرید تلفن‌های همراه هوشمند سولانا از ابتدای سال آینده فراهم می‌شود

مسئول تیم مربوط به پروژه ساخت تلفن‌های همراه سولانا، این گوشی‌ها را دستگاه‌هایی خواند که برای مردم طراحی شده است. پیش‌فروش این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد اما سولانا تاکنون جزییات بیشتری در خصوص تاریخ عرضه آن ارائه نکرده است.

تصویری از معماری امن پردازنده تلفن همراه هوشمند سولانا
تصویری از معماری امن پردازنده تلفن همراه هوشمند سولانا

یک قابلیت کلیدی این تلفن‌های همراه، توانایی آن‌ها در ذخیره امن کلید خصوصی والت‌های ارز دیجیتال است. گوشی همراه سولانا، مجهز به پردازنده شرکت کوالکام که مرکز عملیات امن آن مبتنی بر معماری ARM است، خواهد بود. این چیپست بهره‌وری بیشتری برای آن به ارمغان خواهد آورد.

فروشگاه dApp سولانا؛ نویدبخش سیاست‌های دوستدار کریپتو

یکی از اهداف کلان سولانا، سرعت‌بخشی به رواج انقلاب وب ۳.۰ است و ایجاد فروشگاهی برای برنامه غیرمتمرکز (dApp)، در بهبود تجربه کاربری اثر شایانی خواهد گذاشت.

در فروشگاه سولانا خبری از تقسیم درآمد و کمیسیون نخواهد بود. همچنین این شرکت از شروع پذیره‌نویسی برای دپ‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۳ خبر داد.

گوگل کلود امکان بدل شدن به نودهای اعتبارسنج را آسان می‌کند

خبر همکاری گوگل کلود با سولانا، توجهات را از دیگر اخبار نویدبخش ربود. طبق اطلاعات منتشر شده، گوگل کلود در حال ساخت ولیدیتوری برای مشارکت در فرایند تولید بلوک و اعتبارسنجی در شبکه سولاناست.

موتور نود بلاکچینی جدید گوگل کلود که به تازگی معرفی شد، از ابتدای سال ۲۰۲۳ در شبکه سولانا قابل استفاده خواهد بود. این تعامل به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی یک نود اختصاصی سولانا را در سرویس ابری گوگل راه‌اندازی نمایند.

علاوه بر این، گوگل کلود در سال آینده اطلاعات شبکه سولانا را به کمک پایگاه داده خود – BigQuery – ایندکس و ذخیره‌سازی خواهد کرد. این امر به توسعه‌دهندگان شبکه سولانا این اجازه را می‌دهد تا به آسانی به داده‌های تاریخی شبکه دسترسی پیدا کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا