کیف پول

راهنمای مرحله به مرحله چگونگی Swap کردن در متامسک

بسیاری از معامله‌گران در دنیای ارزهای دیجیتال از ویژگی سواپ کردن (Swap) در کیف پول‌ها استفاده می‌کنند. آنها از این طریق می‌توانند به راحتی، در واقع سود یا ضرر، توکن‌های خود را با توکن‌های دیگر مبادله کنند. در این حالت هم از ضرر جلوگیری می‌کنند و هم برای خود سود مورد نظری را کسب می‌کنند. یکی از کیف پول‌هایی که امکان سواپ کردن را به کاربرانش می‌دهد، کیف پول متامسک (MetaMask) است. در این مقاله از بلاگ والکس به مراحل سواپ در متامسک می‌پردازیم.

چگونه در متامسک از قابلیت سواپ استفاده کنیم؟

برای شروع سواپ در متامسک، ابتدا باید کیف پول متامسک را روی تلفن همراه یا سیستم دسکتاپ خود نصب کنید. پس از نصب کیف پول، ارز دیجیتال خود را از صرافی به کیف پول متامسک منتقل کنید. حالا مرحله اصلی که سواپ در متامسک است، شروع می‌شود.

مرحله اول: ورود به حساب متامسک

هنگامی که مجددا وارد متامسک می‌شوید، باید رمز عبور (Password) خود را وارد کنید. این عملکرد متامسک برای افزایش امنیت کیف پول و دارایی‌های شما است. البته، برای ساده سازی این روند، می‌توانید اثر انگشت خود را در متامسک ثبت کنید تا هر بار برای ورود، از شما تنها اثر انگشت بخواهد. پس از وارد کردن پسورد یا ثبت اثر انگشت، باید روی گزینه “Unlock” کلیک کنید تا وارد متامسک شوید.

سواپ کردن در متامسک

مرحله دوم: کلیک بر روی سواپ

پس از ورود به حساب کیف پول متامسک، با یک صفحه حاوی میزان دارایی، گزینه خرید، گزینه فروش و گزینه سواپ مواجه می‌شوید. سواپ در متامسک تنها با کلیک بر روی گزینه “Swap” انجام می‌شود.

مرحله سوم: انتخاب توکن

پس از کلیک بر روی گزینه “Swap”، یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود. در بالای صفحه یک باکس “Swap From” و در پایین صفحه یک باکس “Swap to” وجود دارد.

“Swap From” مربوط به آن ارز دیجیتالی می‌شود که شما می‌خواهید آن را سواپ کنید که باید مقدارش را نیز وارد کنید. البته دقت کنید که سواپ کردن با توجه به بستر آن ارز دیجیتال حاوی کارمزد است. پس مقدار توکن‌های سواپ شده را طوری وارد کنید که مقداری توکن برای برداشت به عنوان کارمزد در کیف پول شما باقی بماند. “Swap to” نیز آن توکنی است که شما می‌خواهید توکن خود را با آن مبادله یا سواپ کنید.

مرحله چهارم: Advanced Options

پایین صفحه مربوط به سواپ در متامسک یک بخش “Advanced Options” وجود دارد. شما باید قبل از ثبت سواپ خود، میزان “Slippage Tolerance” مبادله را تنظیم کنید. “Slippage Tolerance” به میزان نوسانات ارزش دارایی در حین مبادله گفته می‌شود. اگر “Slippage Tolerance” تعیین شده توسط شما، بیش از حد مجاز باشد و قیمت ارزهای سواپ شده تغییر کند، به صورت خودکار سواپ در متامسک شما لغو می‌شود. در حالت استاندارد، این گزینه بر روی ۳ درصد انتخاب می‌شود.

تنظیمات پیشرفته برای سواپ در متامسک

مرحله پنجم: پیش نمایش سواپ در متامسک

پس از تنظیم تمامی گزینه‌های سواپ، می‌توانید روی گزینه “Peview Swap” که پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید. زمان کوتاهی طول می‌کشد تا متامسک یک صفحه پیش نمایش از سواپ شما را نشان دهد. در صفحه پیش نمایش سواپ، مقدار دریافتی توکن جدید و مقدار توکن‌های کسر شده به عنوان کارمزد به شما نمایش داده می‌شود.

مرحله ششم: سواپ (Swap)

اگر با تمامی موارد ذکر شده در صفحه پیش نمایش موافق بودید و عددهای وارد شده توسط شما کاملا درست بود، می‌توانید روی گزینه سواپ در پایین صفحه کلیک کنید. پس از آن، توکن‌های جدید به کیف پول متامسک شما واریز شده و از مقدار توکن‌هایی که سواپ کردید، کسر می‌شود.

نحوه سواپ در متامسک با صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)

یکی دیگر از راه‌های سواپ کردن متامسک، متصل شدن به صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ (UniSwap) است.

مرحله اول

وارد وب سایت رسمی یونی سواپ شوید و روی گزینه “Launch App” که در سمت راست صفحه وجود دارد، کلیک کنید.

مرحله دوم

در قسمت سمت راست صفحه جدیدی که باز شده، یک گزینه به نام “Connect Wallet” وجود دارد. روی آن کلیک کرده و کیف پول متامسک را تأیید کنید تا یونی سواپ به متامسک شما متصل شود.

مرحله سوم

باکس‌های مربوط به سواپ در این جا نیز مانند متامسک است. پس طبق توضیحات بالاتر، توکن‌هایی که قصد سواپ آنها را دارید را در این باکس‌ها مشخص کنید.

متصل کردن یونی سواپ به کیف پول متامسک

مرحله چهارم

در قسمت پایین‌تر باید مقدار توکن اولیه را برای سواپ تعیین کنید. زمانی که مقدار توکن اول را وارد کنید، به طور خودکار، مقدار توکن دوم سواپ شده نیز محاسبه می‌شود. در نهایت نیز مقدار کارمزد کسر شده از توکن‌های شما نیز در پایین صفحه وجود دارد.

مرحله پنجم

بر روی گزینه چرخ دنده کلیک کنید و میزان نوسانات ارزش دارایی خود را نیز تعیین کنید.

مرحله ششم

بر روی گزینه “Swap” کلیک کنید تا یک پیش نمایش اولیه از مبادله به شما داده شود. سپس، اگر با تمامی موارد ذکر شده موافق بودید، می‌توانید بر روی گزینه “Confirm Swap” کلیک کنید.

مرحله هفتم

پس از تأیید نهایی سواپ در یونی سواپ، یک پیام از سوی کیف پول متامسک دریافت می‌کنید. وارد متامسک شوید و موجودی دارایی جدید خود را چک کنید. متوجه می‌شوید که دارایی قبلی شما در متامسک با یک دارایی جدید سواپ شده است.

دلایل سواپ در متامسک

بسیاری از افراد، همیشه از قابلیت سواپ کردن در تمامی کیف پول‌ها از جمله متامسک (MetaMask) و تراست ولت (TrustWallet) استفاده می‌کنند. استفاده از قابلیت سواپ کردن یا تبدیل ارز در تراست ولت و متامسک، دلایل متفاوتی دارد. این دلایل شامل:

دلایل و مزایا سواپ در متامسک

تنوع دادن به سبد سرمایه‌گذاری

همه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال، معتقدند که نباید همه سرمایه خود را بر روی یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد. از این رو، بهتر از سرمایه خود را از طریق سواپ در متامسک، بین کوین‌های متفاوتی پخش کنید. یعنی با سرمایه خود مقداری تتر (USDT) بخرید و سپس تتر را به بخش‌های کوچکی تقسیم کنید. حالا هر بخش کوچک از تتر را با مقداری از کوین‌های متفاوت سواپ کنید.

فرار از نوسانات دنیای ارزهای دیجیتال

دنیای کریپتوکارنسی سراسر از نوسان است. همان‌طور که برای شما سودمند است، می‌تواند ضرر آفرین هم باشد. پس، شما به عنوان یک سرمایه‌گذار در دنیای ارزهای دیجیتال، باید سرمایه خود را هنگام نوسان، با بسیاری از استیبل کوین‌ها (StableCoins) سواپ کنید.

کسب سود بیشتر

اگر در زمینه پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال و قیمت‌های آن تجربه و مهارت دارید، می‌توانید از طریق تحلیل و قیمت لحظه ‌ای ارز دیجیتال، کوین‌های خود را به موقع با کوین‌های دیگری سواپ در متامسک کنید. در این صورت، اگر کمی خوش شانس باشید و پیش‌بینی‌تان درست باشد، سود قابل توجهی را به دست می‌آورید.

کسب درآمد غیرفعال

زمانی که کوین‌های خود را کیف پول متامسک وارد می‌کنید، می‌توانید در مواقع خاص از طریق سواپ کردن با کوین‌های دیگری، درآمد منفعلی (Passive income) را به دست آورید.

درآمد بیشتر با سواپ ارزهای دیجیتال

حالا که با دلایل و مزایا سواپ کردن و مراحل سواپ در متامسک آشنا شده‌اید، می‌توانید مبادله خود را در کیف پول متامسک شروع کنید.

کارمزد سواپ در متامسک

به طور کلی، سواپ کردن در متامسک کارمزد خاصی ندارد. کارمزد کسر شده از دارایی شما برای انجام سواپ، به شبکه‌ای که شما سواپ خود را بر روی آن انجام می‌دهید، بستگی دارد. به طور مثال، سواپ روی شبکه اتریوم (ERC20) هزینه کارمزد بسیار بالایی دارد ولی بالعکس، شبکه بایننس اسمارت چین (BEP20) هزینه کارمزد سواپ بسیار کمتری دارد.

شما تجربه استفاده از این تکنیک را دارید؟ مزایا و معایب آن در چه می‌بینید؟

سؤالات متداول

رقبای اصلی کیف پول متامسک کدام کیف پول‌ها هستند؟

در حال حاضر، رقبای اصلی کیف پول متامسک، کیف پول‌های “Trust Wallet”، “MyEtherWallet”، “CoinBaseWallet” و “ZenGo” هستند.

آیا کیف پول متامسک رایگان است؟

کیف پول متامسک در دو نسخه دسکتاپ و موبایل (اندروید و iOS) وجود دارد که کاملا رایگان هستند. کیف پول متامسک امکان خرید، فروش، سواپ در متامسک، تعامل با اکوسیستم بلاک چین اتریوم (ETH) و میزبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dAPPS) را برای کاربرانش فراهم می‌کند.

 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پشتیبانی نات کوین
پشتیبانی نات کوین
13 روز قبل

نات کوین توی صرافی «bybit» لیست شد و تا ۱۵روز دیگه قیمت گذاری میشه و استخراج رایگانش هم به اتمام رسید و آینده روشنی براش دیده میشه✅💰

علی ترقی
علی ترقی
7 ماه قبل

با سلام در هنگام شروع سواپ در متامکس این اخطار نمایش داده میشود
 Offline for maintenance
MetaMask Swaps is undergoing maintenance. Please check back later
لطفا راهنمایی فرمائید. ممنون.

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  علی ترقی

سلام
توکن های موردنظر شما برای سواپ کردن چیست؟
اگر این مشکل درخصوص تمام توکنها در متامسک رخ می‌دهد، در صورت امکان کیف پول خود را بروزرسانی کرده و یا با استفاده از عبارات بازیابی، مجددا کیف پول متامسک خود را ایمپورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا