اخبار ارزهای دیجیتالاخبار بیت کوین

۴ میلیارد دلار از بایننس، Coinbase و Binance.US خارج شده است

صرافی‌هایی که به خاطر نقض قوانین فدرال اوراق بهادار هدف SEC قرار گرفته‌اند، با موج قابل توجهی از برداشت‌ها توسط کاربران روبرو شدند، اما تاکنون توانسته‌اند تراکنش‌ها را به نحوی منظم پردازش کنند.

به گزارش والکس و به نقل از coindesk، دادخواست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه بایننس، Binance.US و کوین بیس (Coinbase)، با توجه به داده‌های بلاک چین، باعث خروج حدود ۴ میلیارد دلار از سپرده‌های این سه غول تبادل ارزهای دیجیتال شده است.

داده‌های شرکت‌های تحلیلی Nansen و گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهند که در بازه‌ی زمانی شنبه تا چهارشنبه، مجموع خروجی خالص این صرافی‌ها، ۳/۱ میلیارد دلار از طریق شبکه‌ی اتریوم و ۸۶۴ میلیون دلار از طریق شبکه بیت‌ کوین بوده است. خروجی خالص به این معنی است که میزان برداشت‌ها از سپرده‌ها پیشی گرفته است.

این صرافی‌ها در این هفته به صورت منظم برداشت‌ها را پردازش کردند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ابتدا در روز دوشنبه، علیه بایننس، شرکت تابعه آمریکایی آن Binance.US و مدیر عامل بایننس چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) یا همان CZ، به خاطر نقض چندین قانون فدرال اوراق بهادار دادخواستی را ثبت کرد. سپس، در روز سه‌شنبه، این نهاد علیه Coinbase هم به خاطر ارائه اوراق بهادار ثبت‌ نشده به بازار پرونده تشکیل داد.

بایننس آمریکا

این اقدامات باعث بی‌ثباتی در بازار ارزهای دیجیتال شد، و رمزارزهایی از جمله BNB بایننس، ADA کاردانو و MATIC پالیگان که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار شناخته شده بودند، در طول این هفته بیشترین افت را داشتند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال حاضر سعی دارد دارایی‌های Binance.US را مسدود کند، که باعث شده بیت‌ کوین و اتر در این صرافی با قیمت بالاتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها معامله شوند. و به همین دلیل معامله‌گران و بازارسازان از این پلتفرم دوری کرده‌اند.

تعداد زیادی از معامله‌گران ارزهای دیجیتال، به دلیل نگرانی‌های نظارتی، سرمایه خود را به طور گسترده از صرافی‌هایی که هدف SEC قرار گرفته‌اند، خارج کردند.

طبق داده‌های Nansen، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، در مدت زمان چهار روز، خروجی خالص ۲ میلیارد دلاری را در شبکه‌ اتریوم تجربه کرده است. این مبلغ شامل اتر و تمام توکن‌های مبتنی بر اتریوم می‌شود.

بر اساس داده‌های گلس نود، برداشت‌های بیت‌ کوین نیز در این بازه زمانی ۸۳۸ میلیون دلار (۳۱،۸۶۸ بیت‌ کوین) از سپرده‌ها بیشتر بوده است.

در روز چهارشنبه ۱۳،۹۵۳ بیت کوین برداشت شد که بزرگترین خروجی روزانه از دسامبر سال گذشته محسوب می‌شود. این خروج سرمایه به دلیل انتشار گزارش ذخیره منابع بود که اعتماد سرمایه‌گذاران را در هم شکست، اعتمادی که پس از فروپاشی صرافی سم بنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried) یعنی FTX، شکننده شده بود.

با این حال، بر اساس اطلاعات بدست آمده از کیف‌ پول‌های رمزارزی بایننس، خروجی‌های این هفته تنها حدود ۵٪ از تمام دارایی‌های موجود در این صرافی را شامل می‌شوند.

کوین بیس

با توجه به داده‌های Nansen، صرافی Coinbase نیز در بازه‌ی زمانی شنبه تا چهارشنبه، مجموع خروجی خالص ۱ میلیارد دلاری را بواسطه اتریوم تجربه کرده است. خروجی بیت‌ کوین نیز بر اساس داده‌های گلس نود ۲۵ میلیون دلار بود.

داده‌های Nansen نشان می‌دهند که خروجی خالص Binance.US در اتریوم مجموعاً ۷۵ میلیون دلار بوده است.

این صرافی مستقر در ایالات متحده روز جمعه گفت که به دلیل “تاکتیک های بسیار خصمانه و تهدیدآمیز” SEC علیه این شرکت، کاربران باید در اسرع وقت دلارهای خود را برداشت کنند. این صرافی سپرده‌گذاری دلار آمریکا را متوقف کرده و به زودی جفت‌های معاملاتی دلاری خود را حذف خواهد کرد، و در همین حین به طور موقت به یک صرافی برای تبادل تنها ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coindesk
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا