مفاهیم تحلیلی

شناسایی کیف پول نهنگ ها؛ نهنگ های ارز دیجیتال را چطور شناسایی کنیم؟

برخلاف تصور رایج در جامعه، بازار کریپتوکارنسی آن‌قدرها هم تصادفی و ناگهانی نیست. عوامل بسیاری روی ارزش ارزهای دیجیتال و توکن‌ها تأثیر می‌گذارند؛ روش شناسایی کیف پول نهنگ ارز دیجیتال به ما نشان می‌دهد که تحرکات سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال چقدر حیاتی و آینده‌ساز هستند. سرمایه‌گذاران بزرگ در کریپتوکارنسی در واقع سهام‌داران اصلی جامعه ارزهای دیجیتال هستند و نقشی کلیدی در نوسان قیمت‌ها ایفا می‌کنند. پیگیری فعالیت نهنگ‌ها باعث می‌شود تا مسیر بازار ارزهای دیجیتال را (مثل تحلیل آنچین) پیش‌بینی کنید و مهره‌های خود را در شطرنج کریپتوکارنسی، هوشمندانه حرکت دهید.

روش شناسایی کیف پول نهنگ ها درواقع روشی است که شما به‌عنوان یک تریدر یا سرمایه‌گذار می‌توانید با تکیه بر آن وارد مسیر سودآوری شوید. اگر بخواهیم بازار ارزهای دیجیتال را به یک کهکشان ناشناخته تشبیه کنیم، فعالیت نهنگ‌ها همان تلسکوپ جیمزوب است که اطلاعات خارق‌العاده‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد.

کشف روش شناسایی کیف پول نهنگ ها چه اهمیتی دارد؟

اهمیت پیدا کردن کیف پول نهنگ ها

یک جمله معروف در مورد مفهوم نهنگ ارز دیجیتال وجود دارد که می‌گوید:

اگر نمی‌توانی نهنگ‌ها را شکست دهی، حداقل به جمع آنها بپیوند

این جمله نشانگر آن است که سهام‌داران اصلی یا همان نهنگ‌ها قدرت تغییر دادن مسیرهای سرمایه‌گذاری را دارند. در دنیای اصطلاحات ارزهای دیجیتال به افراد یا سازمان‌هایی که نفوذ و قدرت بیشتری نسبت به دیگران دارند، نهنگ‌های ارز دیجیتال گفته می‌شود. این مقاله به شرح فعالیت‌های سودمند نهنگ‌ها و نحوه ردیابی آنها از طریق کیف پول ارز دیجیتال خواهد پرداخت

تریدرهای ارز دیجیتال باید روش شناسایی کیف پول نهنگ ها را بدانند تا با یادگیری نحوه فعالیت آنها از ترس و سردرگمی یا تصمیم‌گیری‌های ناشی از عدم دانش جلوگیری کنند. روش شناسایی کیف پول نهنگ ها با استفاده از ابزارهای مختلفی از جمله اطلاعاتی که در بهترین سایت های تحلیل آنچین وجود دارند، انجام می‌شود. با استفاده از تحلیل‌هایی که باتوجه‌به اطلاعات درون زنجیره‌ای به دست می‌آیند، می‌توان آمادگی بهتری برای مدیریت نوسانات بازار داشت. در نهایت، این شما هستید که می‌دانید چه زمانی باید ارزهای دیجیتال را بخرید و منتظر فرصت‌های بهتر به انتظار بنشینید.

نقش تحلیل آنچین در پیدا کردن آدرس کیف پول نهنگ ها

تحلیل آنچین از جمله روش‌های مدرن برای تحلیل و پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال است. اطلاعات درون‌زنجیره‌ای که در تحلیل آنچین مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل موارد متعددی هستند که آدرس کیف پول‌های فعال یکی از آنهاست. به عبارت ساده‌تر شما  با استفاده از آدرس کیف پول‌های فعال که بخش عظیمی از آن مربوط به نهنگ‌های ارز دیجیتال است، می‌توانید تشخیص دهید که ارز دیجیتال X نسبت به Y در موقعیت بهتری قرار دارد و باید آن را بلافاصله خریداری کنید.

البته پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که اطلاعات گسترده‌ای در مورد فعالیت نهنگ‌ها می‌دهند. برای مثال، رسانه توییتری Whale_alert یکی از آن صفحاتی است که اطلاعات کاملی را در مورد نهنگ‌ها آن هم به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. بسیاری از تحلیلگران هم از روش شناسایی کیف پول نهنگ ها به نگارش مقاله‌های کاربردی مشغول می‌شوند که مطالعه آنها لازم است. برای مثال، اخیراً یکی از نویسندگان رسانه Cointelegraph مقاله‌ای با عنوان «نهنگ‌های بیت کوین همچنان در خواب زمستانی هستند» نوشته بود که موضوع نزدیک شدن قیمت بیت کوین به ۲۱ هزار دلار را تحلیل می‌کرد.

فتح اقیانوس کریپتوکارنسی در کنار نهنگ‌ها

کیف پول‌های دیجیتال و معتبر که حاوی یک ارز دیجیتال هستند، بسته به میزان و حجم فعالیتشان می‌توانند باعث افزایش یا کاهش ارز آن شوند. ابزارهای ردیاب فعالیت نهنگ ارز دیجیتال به کاربران کمک می‌کنند تا تحرکات بزرگ بازار کریپتوکارنسی را پیش‌بینی و رصد کنند و تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد زمان معاملات بگیرند. وقتی که نهنگ‌های ارزهای دیجیتال، ارزهای بسیار زیادی را در کیف پول خود ذخیره کرده‌اند، یعنی حجم معاملات را برای سرمایه‌گذاری محدود کرده‌اند. همچنین، نقدینگی ارز دیجیتال مورد نظر را کاهش می‌دهند تا مبادله با سایر توکن‌ها و حتی پول نقد برای سایرین دشوار شود.

روش شناسایی کیف پول نهنگ ها و تحرکات آنها چهار مورد مهم را به ما نشان خواهد داد:

  • یک حجم گسترده از فعالیت نهنگ‌ها به این معناست که آنها مقدار بزرگی از یک ارز دیجیتال را در یک صرافی ارز دیجیتال قرار داده‌اند و نشانگر آن است که احتمالاً قیمت آن ارز دیجیتال کاهش خواهد یافت.
  • زمانی که نهنگ‌ها ارز مورد نظر خود را از معاملات به کیف پول دیجیتالی خود منتقل می‌کنند، ارز دیجیتال را از گردش خارج می‌کنند تا قیمت آن افزایش یابد.
  • قرار دادن حجم زیادی از یک ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال لزوماً به معمای آن نیست که نهنگ‌ها قصد دارند تا آن را خارج کنند. نهنگ‌ها باتوجه‌به اهدافی که دارند، حجم ارز دیجیتال ذخیره‌شده را تخلیه یا تمدید می‌کنند.
  • واکنش بازار ارزهای دیجیتال به معاملات نهنگ‌ها معمولاً به تغییر قیمتی منجر می‌شود؛ چه معامله‌گران یا تریدرها به‌خوبی متوجه انگیزه و هدف نهنگ‌ها شده باشند یا خیر.
  • همیشه چندین ناظر روی معاملات غیرعادی و بزرگ نهنگ‌ها متمرکز شده‌اند و تحلیل این فعالیت‌ها را گزارش می‌کنند. با دنبال کردن محتوای تولیدشده توسط این ناظرین می‌توان روند سودآور را به تقلید از نهنگ‌ها شناسایی کرد.

نحوه پی بردن به میزان دارایی کیف پول‌ها

پیگیری تحرکات نهنگ ها

روش شناسایی کیف پول نهنگ ها تنها به استفاده از تحلیل آنچین محدود نمی‌شود. به‌طورکلی چهار نوع پارامتر مختلف برای انواع روش شناسایی کیف پول نهنگ ها تعریف شده‌اند که شامل موارد زیر هستند:

  • روش Wallet to Exchange Transactions یا تراکنش‌های کیف پول به صرافی: وقتی نهنگ‌ها ارز دیجیتال خاصی را به کیف پول دیجیتالی خود منتقل می‌کنند، قصد دارند آن را در معاملات به کار بگیرند. مقدار و نوع ارز دیجیتال می‌تواند بر ارزش بازار اثر صعودی یا نزولی بگذارد. ارزهای باثبات واردشده به کیف پول دیجیتال نهنگ‌ها می‌تواند نشانگر سرمایه‌گذاری خوب باشد.
  • روش Exchange to Wallet Transactions یا تراکنش‌های صرافی به کیف پول: وقتی نهنگ‌ها یک ارز دیجیتال را وارد یک صرافی و سپس وارد کیف پول دیجیتال خود می‌کنند، یعنی قصد دارند میزان در گردش آن را کاهش دهند.
  • روش Wallet to Wallet Transactions یا تراکنش‌های کیف پول به کیف پول: روش شناسایی کیف پول ارز دیجیتال نهنگ ها از این طریق باعث می‌شود تا بفهمیم یک نهنگ احتمالاً در حال انجام معاملات خصوصی خارج از بازار ارزهای دیجیتال است. این فعالیت نهنگ‌ها معمولاً تأثیر خاصی روی ارزش ارز دیجیتال مورد نظر ندارد.
  • ابزارهای ردیاب تحرک نهنگ‌ها: اطلاعات مربوط تراکنش‌ها در شبکه‌های بلاک چین همیشه شفاف هستند؛ یعنی هرکسی که بخواهد به جزئیات تراکنش‌ها دسترسی داشته باشد، آزاد است. ابزارهایی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها اطلاعات مفید از جمله جزئیات کیف پول دیجیتال را رصد کرد. استفاده از این ابزارها برای روش شناسایی کیف پول نهنگ ها سریع‌ترین و ساده‎ترین شیوه است.

ابزار ردیابی فعالیت نهنگ‌های ارز دیجیتال

پیدا کردن آدرس کیف پول نهنگ ها

در این بخش از مقاله به پنج مورد از بهترین ابزارهای شناسایی نهنگ های ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم که برای کسب سود بیشتر در اختیار شما قرار خواهند گرفت:

  • ابزار Whale Alert: این پلتفرم دارای سرویس‌های اختصاصی در روش شناسایی کیف پول نهنگ ها است که فعالیت بیش از ۱۰ بلاک چین از جمله بیت کوین، اتریوم و HIVE را ردیابی می‌کند.
  • ابزار ClankApp: محتواهای موجود در وب‌سایت، کانال تلگرامی و صفحه توییتر این اپلیکیشن همواره به تحلیل تراکنش‌های نهنگ‌های ارز دیجیتال می‌پردازند. این برنامه به‌صورت ۲۴ ساعته و رایگان به روش شناسایی کیف پول نهنگ ها و اطلاعات دیگر می‌پردازد.
  • پلتفرم Whalemap: سایت Whalemap همیشه حاوی اطلاعات آموزشی از جمله نمودارهای تخصصی در مورد تحرک نهنگ‌هاست. این سایت دارای دوره‌های رایگان آموزش در زمینه بلاک چین، نحوه تحلیل نمودارها و مقالات مفید برای تازه‌واردها هم است و درک بهتری از نهنگ‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.
  • ابزار Whale Watchers: سرویس‌های این ابزار شبیه به قابلیت‌هایی است که در ابزار whale Alert دیده می‌شوند. البته با این تفاوت که در این پلتفرم، می‌توان بخش جامع‌تری از فعالیت نهنگ‌ها در زمینه‌های مختلف را رصد کرد.
  • ابزار WhaleBot: این پلتفرم از معدود کانال‌های تلگرامی است که می‌توان برای دریافت تحلیل‌های حیاتی رایگان در مورد فعالیت و تحرک نهنگ‌ها به آن مراجعه کرد. حجم اطلاعات در مورد روش شناسایی کیف پول نهنگ ها در این پلتفرم خیلی بالاست و همیشه یک فهرست از ۱۰ انتقال بزرگ ارزهای دیجیتال توسط نهنگ‌ها را در روزهای اخیر به نمایش می‌گذارد.

مزایا و معایب شناسایی نهنگ های ارز دیجیتال

نگاهی به مزایا و معایب روش شناسایی کیف پول نهنگ ها و ابزارهای آن به شما کمک می‌کند تا بدانید چرا باید شناسایی فعالیت نهنگ‌ها را به استراتژی معاملاتی خود اضافه کنید. جدول زیر گویای موارد برجسته در این مورد است:

مزایامعایب
پیش‌بینی دقیق تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال و سهولت در تجزیه‌وتحلیل اتفاقاتتمرکز روی فعالیت نهنگ‌ها گاهی به از دست دادن سایر فعالیت‌های بازار منجر می‌شود
ابزارها به‌صورت خودکار به ردیابی فعالیت نهنگ‌ها می‌پردازند و نیازی نیست که شخصاً برای این کار وقت بگذاریدنهنگ‌ها تنها شاخص‌های موفقیت در سرمایه‌گذاری نیستند و ممکن است که باعث گمراهی تریدرها شوند
با استفاده از ردیابی فعالیت نهنگ‌ها می‌توان یک ارز را پیش از نزول قیمت آن سریعاً به فروش رساندنهنگ‌ها به دلیل بودجه کلانی که دارند، ریسک‌های بزرگی را می‌پذیرند که برای اکثر معامله‌گران خطرناک هستند
نمودارها باعث درک آسان اطلاعات در تحلیل آنچین می‌شوند و نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال را در اختیارتان قرار می‌دهندعلی‌رغم رایگان بودن بسیاری از ابزارها و برنامه‌ها، هزینه ردیابی عمیق نهنگ‌ها سالانه تا صدها هزار دلار هزینه دارد

در کنار ماهی‌های بزرگ دریای کریپتو شنا کنید!

استفاده از روش شناسایی کیف پول نهنگ ها حتی در مواقعی که یک کاربر قصد سرمایه‌گذاری ندارد هم مفید است. اطلاعاتی که در اثر ردیابی فعالیت بازیگران اصلی بازار کریپتوکارنسی به دست می‌آیند، شامل آموزه‌های حیاتی و جدیدی است که باعث درک عمیق تریدرها خواهند شد. همچنین تحلیل‌هایی که در این زمینه وارد استراتژی معامله‌گران حرفه‌ای می‌شود، باعث خواهند شد تا امکان پیش‌بینی فرازونشیب‌های بازار فراهم شود.

شما می‌توانید از ابزار مختلفی که در این مقاله به آنها اشاره شد، استفاده کنید و از طریق مجموعه والکس به معاملات سودآور مشغول شوید. نظر شما در مورد روش شناسایی کیف پول نهنگ ها چیست؟ به نظر شما آیا تمرکز زیادی روی این مسئله مفید است یا باید آن را کنترل کرد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

منبع
cointelegraph
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا