Defiصرافی ها

Apollox چیست؟ معرفی و آموزش ثبت نام در ApolloX

اگر به ترید مشتقات ارز دیجیتال علاقه دارید، احتمالا به دنبال پلتفرمی هستید که به‌طور اختصاصی چنین خدماتی ارائه دهد. صرافی ApolloX برای رفع نیاز این دسته از کاربران کریپتو فعالیت می‌کند. در این پلتفرم، معامله و کسب سود از قراردادهای آتی، اختیار معامله، قراردادهای دائمی و سواپ طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال فراهم شده است. اما این صرافی، یک مزیت مهم برای کاربران ایرانی دارد و آن هم عدم نیاز به احراز هویت، حداقل تا زمان نگارش این مطلب است. به همین دلیل، نام آن بین کاربران ایرانی کریپتو بیشتر از رقبایش شنیده می‌شود.

در این مقاله، ضمن معرفی صرافی ApolloX به توضیح ویژگی‌ها، امکانات، روش ثبت نام، کارمزدها، شبکه‌ها و توکن‌های تحت حمایت آن می‌پردازیم. اگر به ترید مشتقات ارزهای دیجیتال علاقه دارید، با ما همراه شده و با یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی خود آشنا شوید.

معرفی صرافی ApolloX

معرفی ApolloX

آپولو ایکس (ApolloX) یک صرافی غیرمتمرکز مشتقات کریپتو است که در سال ۲۰۲۱ در جزیره آنتیگوا و باربودا ثبت شده است. این پلتفرم تا پیش از نوامبر ۲۰۲۲ به‌عنوان یک صرافی هیبریدی عمل می‌کرد؛ به این معنی که خدمات متمرکز معاملات مشتقات را نیز ارائه می‌داد. اما از این تاریخ تا امروز، تنها به‌عنوان یک بازار DEX‌ فعالیت می‌کند.

ApolloX اولین و مهم‌ترین صرافی اختصاصی برای معاملات مشتقات رمز ارز، روی شبکه بایننس محسوب می‌شود. نکته بارز در مورد آن، طیف گسترده توکن‌ها و شبکه‌هایی است که پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، امکان معامله ابزارهای مشتقه ده‌ها کوین و توکن برتر از بیت کوین، اتریوم و کاردانو گرفته تا ترون، شیبا و مانا در این پلتفرم وجود دارد. این در حالی است که بسیاری از صرافی‌های معروف، تنها خدمات معاملات مشتقه سه یا چهار کوین اول بازار را ارائه می‌دهند. در نسخه ۱ این صرافی، بلاکچین‌های زنجیره هوشمند BNB، آربیتروم، opBNB، اتریوم،zkSync Era، ،Manta و Base‌ و در ورژن ۲ آپولو ایکس، شبکه‌های BNB Chain، آربیتروم، آربیتروم گورلی (تست نت Arbitrumبیس و opBNB پشتیبانی می‌شوند.

همانطورکه می‌دانید ابزارهای مشتقه روشی مناسب و امن، برای پوشش ضررها به‌ویژه در بازارهای پرنوسان و نیز کسب سود حداکثری از این نوسانات هستند. به‌این‌ترتیب اگر به خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری فکر می‌کنید، بد نیست یک یا چند قرارداد آتی آن را نیز در پورتفولیوی خود داشته باشید.

مطابق اطلاعات منتشر شده از سوی این صرافی، ارزش کل قفل شده (TVL) آن در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ به بیش از ۴۹ میلیون دلار رسیده است. ارزش کل معاملات بیش از ۱۷۵ هزار کاربر آن نیز تا این تاریخ، از مرز ۲۴۶ میلیارد دلار عبور کرده است. آپولوایکس از دو شرکت Certik و Salus گواهی امنیتی دارد.

امکانات صرافی ApolloX

امکانات ApolloX

مهم‌ترین ابزار معاملاتی ApolloX، قراردادهای آتی دائمی آن با حاشیه یا مارجین USDT‌ است. قوانین معاملاتی این صرافی برای هریک از جفت‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد؛ به‌عنوان مثال، حداقل مقدار سفارش BTC-USDT در آن ۰٫۰۰۱ بیت کوین و حداکثر تعداد سفارش باز آن نیز ۲۰۰ سفارش است.

ApolloX دارای دو نسخه V1 و V2 است. در ورژن V2 که جدیدتر است، امکان انجام معامله مشتقات آن‌چین چند جفت ارز محدود مانند BTCUSD، ETHUSD و BNBUSD وجود دارد. قرار است این ورژن امکان معامله مشتقات در بازارهای فارکس و کالا را نیز فراهم کند. اما در ورژن ۱‌، تنوع بیشتری از کوین‌ها را می‌بینیم، اما امکان معامله آنها در قبال USD وجود ندارد.

این صرافی ویژگی‌های مهم دیگری نیز دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

سواپ ابزارهای مشتقه در آپولو ایکس

پلتفرم آپولوایکس امکان سواپ جفت ارزهای دیجیتال با یکدیگر را نیز فراهم کرده است. با این حال، امکان سواپ هیچ‌یک از آن‌ها با ارزهای فیات وجود ندارد. برای این منظور باید موجودی‌تان به حداقل ۱۰ تتر برسد. این صرافی، کارمزدی نیز بابت معاملات سواپ خود دریافت نمی‌کند.

معامله اهرم‌دار در صرافی ApolloX

اگر ریسک‌پذیری بیشتری در معامله مشتقات کریپتو دارید، صرافی آپولوایکس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. حداکثر ضریب این صرافی برای معاملات لوریج در ورژن یک ۱۰۰ و در ورژن دو، ۱۰۰۱ است. همانطورکه می‌دانید، سود و ضرر احتمالی استفاده این ابزار در مقایسه با معاملات معمولی بیشتر است. ApolloX برای کاهش این ریسک، آموزش‌های ویژه‌ای ارائه می‌کند.

حاشیه معاملات اهرم‌دار در ApolloX مانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر به دو نوع مارجین ایزوله (Isolated Margin) و مارجین کراس (Cross Margin) تقسیم می‌شود. با استفاده از حاشیه ایزوله، قادر به محدودسازی دارایی‌ها در هریک از موقعیت‌های خود هستید. امکانی که سبب مدیریت بهتر ریسک می‌شود.

تنوع سفارش‌گذاری در آپولوایکس

یکی از مهم‌ترین مزایای ApolloX، تنوع روش‌های اردرگذاری در آن است که به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • سفارش بازار یا Market Order
  • سفارش محدود یا Limit Order
  • سفارش استاپ لیمیت یا Stop Limit Order
  • سفارش استاپ مارکت یا Stop Market Order
  • سفارش حد ضرر متحرک یا Trailing Stop

این تنوع به مدیریت ریسک کاربر به‌خصوص در معاملات اهرم‌دار کمک می‌کند.

جوایز ریفرال و دعوت از دوستان

یکی از روش‌های کسب درآمد در دنیای کریپتوکارنسی، شرکت در برنامه‌های ریفرال یا دعوت از دوستان در صرافی ارز دیجیتال است. ثبت نام ApolloX مشمول جایزه عضویت است. علاوه بر این، کاربران جدید در قرعه‌کشی ۷۰۰ تتری این پلتفرم شرکت داده می‌شوند. همچنین با انجام ماموریت‌های تعیین شده در بخش Onboarding Hub Reward Center نیز جوایزی دریافت خواهید کرد.

در برنامه ریفرال نیز با ارسال لینک اختصاصی ثبت نام ApolloX برای دوستان خود و در صورت ثبت نام آنها، جوایزی نقدی دریافت می‌کنید. پس از ثبت نام سه نفر از طریق لینک اختصاصی شما، در قرعه‌کشی ۶۰۰ تتری آن مشارکت داده خواهید شد.

نگاهی به توکن APX

توکن APX

صرافی Apollox توکن بومی خود به نام APX را با استاندارد BEP20 عرضه کرده است. کاربردهای این توکن به شرح زیر هستند:

  • پرداخت جوایز برنامه‌های ریفرال و دعوت از دوستان
  • مشارکت در حاکمیت پلتفرم آپولو ایکس و رای دادن به پروپوزال‌های مختلف
  • استیکینگ در صرافی آپولو ایکس یا کیف پول اختصاصی آن
  • پرداخت کارمزد معاملات در ورژن یک این صرافی
  • امکان مشارکت در تصمیم‌گیری‌های اکوسیستم توسط هولدرهای APX

از مهم‌ترین نکات در مورد توکن APX می‌توان به امکان معامله آن در بیش از ۱۰ صرافی متمرکز ازجمله Lbank، MEXC، Gate.io و نیز صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ اشاره کرد. حداکثر عرضه‌ای برای APX تعیین نشده؛ اما در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵.۵ میلیارد واحد از آن به‌منظور حمایت از تقاضا در برابر عرضه این دارایی سوزانده شد.

کارمزدهای صرافی ApolloX چقدر است؟

کارمزد معاملات در آپولوایکس در حال حاضر برای میکر، ۰٫۰۲ درصد و برای تیکر، ۰٫۰۷ درصد است. کارمزد میکر آن تقریبا برابر با پلتفرم‌هایی مانند بایننس، کوکوین و OKX است. اما کارمزد تیکر این پلتفرم کمی بالاتر از متوسط صرافی‌های برتر برای مشتقات ارز دیجیتال برآورد می‌شود.

آپولو ایکس برای شارژ حساب چه با ارز فیات و چه با ارز دیجیتال، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. اما کارمزد برداشت یا Withdraw از آن بسته به شبکه مورد نظر متفاوت است. این هزینه به مقدار برداشت بستگی ندارد، اما ممکن است در طول زمان تغییر کند. به‌عنوان مثال، کارمزد برداشت بیت کوین در زمان نگارش این مطلب، ۰٫۰۰۰۵ BTC است؛ عددی که در مقایسه با میانگین متوسط دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز، کمی کمتر است.

مراحل ثبت نام Apollox

برای ثبت نام در صرافی آپولوایکس می‌توانید از هریک از برنامه‌های اندروید، iOS و یا وب‌سایت آن استفاده کنید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ثبت نام در ApolloX نیازی به احراز هویت نداشته و تنها با اتصال کیف پول ارز دیجیتال انجام می‌شود. لازم به ذکر است که در وب‌سایت apolloxtrader آموزش‌هایی به زبان‌های مختلف از جمله فارسی در مورد استفاده از این صرافی قرار داده شده است.

پیش از توضیح مراحل ثبت نام Apollox، لازم به ذکر است که ورژن ۱ این پلتفرم در حال حاضر از ۹ کیف پول متامسک، تراست والت، OKX، Binance Chain Wallet، سیف پل، توکن پاکت و کوین بیس والت به اضافه کیف پول داخلی این صرافی و نیز پروتکل والت کانکت (Wallet Connect) پشتیبانی می‌کند. در ورژن ۲ نیز امکان اتصال طیف وسیعی از کیف پول‌ها با استفاده از والت کانکت را خواهید داشت. با اتصال کیف پول خود قادر به شارژ حساب کاربری خود در این صرافی خواهید بود.

اتصال کیف پول در آپولوایکس

برای ثبت نام در صرافی غیرمتمرکز Apollox لازم است مراحل زیر را طی کنید:

۱. وارد سایت apollox.finance شوید.

۲. روی گزینه Connect Wallet‌ و سپس WalletConnect کلیک کنید.

 ثبت نام ApolloX

۳. QR کد نمایش داده شده را با استفاده از والت موبایل خود اسکن کنید.

اسکن کد QR در آپولوایکس

رجیستر کردن حساب کاربری در صرافی ApolloX

پس از ثبت نام بهتر است برای افزایش امنیت خود، اقدام به رجیستر کردن حساب کاربری‌تان از طریق ایمیل خود نمایید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در وب‌سایت اصلی روی گزینه Register در گوشه سمت راست تصویر کلیک کنید.

رجیستر کردن در صرافی آپولوایکس

۲. در صفحه پاپ‌آپ باز شده روی منوی ایمیل کلیک کرده و آدرس ایمیل و پسورد مورد نظر خود را وارد و روی گزینه Create Account کلیک کنید.

رجیستری حساب ApolloX

۳. اقدام امنیتی درخواست شده را انجام داده و سپس کد ارسال شده به ایمیل خود را وارد نمایید.

وارد کردن کد تایید در صرافی ApolloX

۴. توصیه می‌شود از قسمت تنظیمات به‌منظور امنیت بیشتر، گزینه ۲FA را نیز فعال کنید.

نحوه کار با صرافی ApolloX

کار با ورژن ۱ صرافی آپولوایکس برای انجام معاملات به روش اردربوک، مانند دیگر صرافی‌های ارائه‌دهنده این خدمات است. در سمت چپ، قادر به انتخاب جفت ارز خود هستید. روند تغییرات قیمت را نیز می‌توانید در سه حالت Orginal، TradingView و Depth مشاهده کنید. از سمت راست نیز می‌توانید نوع اردر، حجم و قیمت مورد نظر خود و تنظیمات مربوط به مارجین را انجام دهید.

خرید و فروش در آپولوایکس

با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین و کلیک روی گزینه‌های Deposit و Withdraw، می‌توانید به حساب خود واریز یا از آن برداشت کنید.

برداشت و واریز در ApolloX

ورژن ۲ آپولو ایکس نیز رابط کاربری نسبتا مشابهی با ورژن ۱ دارد؛ با این تفاوت که به دلیل ماهیت آن‌چین این نسخه، در سمت راست صفحه، گزینه‌های لانگ و شورت و نیز Dumb برای انجام معاملات غیر اهرمی و Degen برای انجام معاملات اهرم‌دار را شاهد هستیم.

معامله اهرم‌دار در آپولوایکس

آیا از صرافی آپولو ایکس استفاده کنیم؟

صرافی ApolloX نقاط قوت زیادی به‌خصوص برای کاربران ایرانی دارد. عدم نیاز به احراز هویت، کارمزدهای مناسب، اهرم بالای معاملات آتی و نیز ارائه خدمات این ابزار مالی به‌صورت آن‌چین، از مهم‌ترین آنها هستند. بااین‌حال، باید دقت کنید که این صرافی هنوز بسیار نوپاست و با وجود دریافت دو گواهی امنیتی، هنوز نامش در بین صرافی‌های کوین مارکت کپ دیده نمی‌شود. علاوه بر این، بنیان‌گذارانی ناشناخته و با اسم مستعار دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود پیش از واریز سرمایه به آپولو ایکس، به اندازه کافی تحقیق کرده و سیاست‌های مدیریت ریسک را نیز در نظر بگیرید. به نظر شما بهترین صرافی برای معامله مشتقات رمز ارز چیست؟ آیا تابه‌حال از خدمات ApolloX استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را با والکس و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا