تحلیل فاندامنتال

بررسی کامل شرکت Coin Metrics و ابزارهای آن

شرکت Coin Metrics طیف گسترده‌ای از اطلاعات دنیای کریپتوکارنسی و بلاکچین‌های آن را جمع‌آوری کرده و به صورت شفاف و کاربردی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از کاربردهای اصلی این نوع اطلاعات، امکان شناسایی روند یا ترندهای بازار ارز دیجیتال است که می‌تواند عملکرد کلی تریدرها را بهبود دهد. کوین متریک علاوه بر داده‌های شبکه‌های بلاکچینی، اطلاعات مهمی در مورد وضعیت بازار ارز دیجیتال نیز ارائه می‌کند و شاخص‌های اختصاصی آن می‌توانند برای سرمایه‌گذاران مفید واقع شوند.

در ادامه این مقاله، با امکانات متنوع سایت Coin Metrics و توانایی‌های این پلتفرم آشنا خواهیم شد.

آشنایی با شرکت Coin Metrics

الکس تاب (Alex Taub) و نیک کارتر (Nic Carter) شرکت Coin Metrics را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کردند. در ساده‌ترین تعریف، می‌توان کوین متریک را به عنوان بستری اختصاصی برای مشاهده و تحلیل داده‌های بلاکچین‌های مختلف معرفی کرد. آمار و گزارش‌های این پلتفرم برای انواع تریدرهای تازه‌کار و حرفه‌ای کاربردی خواهند بود و به درک بهتر وضعیت بازار کمک می‌کنند. محصولات متنوع پلتفرم کوین متریک معمولا در جهت تحلیل قیمت ارز دیجیتال، تشخیص ترندهای بازار و سرمایه‌گذاری هوشمندانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در وبسایت رسمی کوین متریک، شرکت‌های نام آشنایی مانند گلدمن ساکس، فیدلیتی اینوستمنت، دراگون‌فلای کپیتال، هش‌کی گروپ و کوین‌بیس به عنوان سرمایه‌گذاران این پروژه معرفی شده‌اند.

از میان نقاط قوت شرکت Coin Metrics می‌توان به به‌روزرسانی لحظه‌ای اطلاعات، امکان دسترسی به داده‌های تاریخی و فراهم نمودن ابزارهای تحلیلی پیشرفته اشاره کرد که نه تنها برای سرمایه‌گذاران شخصی، بلکه برای شرکت‌های مالی بزرگ نیز کاربردی خواهند بود.

ویژگی‌های کلیدی سایت Coin Metrics

پلتفرم کوین متریک دارای یک سری ویژگی‌ها و امکانات متمایزکننده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اطلاعات گسترده: شرکت Coin Metrics اطلاعات مربوط به چندین بلاکچین مختلف،‌ از جمله بیت کوین و اتریوم را جمع‌‌آوری و ثبت می‌کند. حجم تراکنش‌ها، نرخ هش شبکه و در کل تمامی اطلاعاتی که به شما کمک می‌کند که درک بهتری از یک اکوسیستم رمزارزی داشته باشید، در کوین متریک قابل دسترسی است.
  • به‌روزرسانی لحظه‌ای: سایت Coin Metrics اطلاعات خود را همواره به‌روز نگه می‌دارد و به همین دلیل، کاربران آن همواره به تازه‌ترین اطلاعات دسترسی خواهند داشت و می‌توانند نسبت به تغییر روند یا ترند بازار، واکنش سریع‌تری نشان بدهند.
  • تحلیل پیشرفته: ابزارهای مختلف کوین متریک برای اهداف متنوعی از جمله بررسی روند قیمتی، شناسایی ترندهای بازار و تحلیل فعالیت‌های آن‌چین، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ابزارهای تحلیلی، یکی از مهم‌ترین امکانات این پلتفرم هستند و به کاربران اجازه می‌دهند که تصمیمات معاملاتی بهتری داشته باشند.
  • داشبورد شخصی: کاربران سایت Coin Metrics می‌توانند داشبورد حساب خود را مطابق نیازهای خود شخصی‌سازی کنند. این امکان باعث می‌شود که پس از ورود به این سایت، کاربر تنها در یک نگاه، به مهم‌ترین اطلاعاتی که نیاز دارد، دسترسی پیدا کنند. 
  • مصورسازی: داده‌های خام کوین متریک در چارت‌های قابل تعامل و گراف‌های قابل شخصی‌سازی نمایش داده می‌شوند. این موضوع، درک اطلاعات پیچیده و شناسایی ترندها را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد.
  • دسترسی به API: توسعه‌دهندگان می‌توانند داده‌های شرکت Coin Metrics را از طریق API‌ آن به اپلیکیشن یا بستر دلخواه خود اضافه کنند. به کمک این API، امکان ساخت راه‌حل‌های شخصی‌سازی شده و بهره‌گیری از اطلاعات بلاکچینی فراهم می‌شود.
  • شاخص کوین متریک: این شاخص (CMI) وضعیت و عملکرد کلی ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش را بازار را پیگیری و بررسی می‌کند. در نتیجه، این شاخص را می‌توان به عنوان نمادی از وضعیت کلی بازار کریپتوکارنسی در نظر گرفت.
  • گزارش‌های کوین متریک: این گزارش‌ها اطلاعاتی مانند حجم تراکنش‌ها، جزئیات مرتبط با آغاز فعالیت پروژه‌های جدید و تازه‌ترین تحولات در زمینه قانون‌گذاری و نظارت بر حوزه کریپتو را شامل می‌شوند.
  • خبرنامه کوین متریک: این خبرنامه داغ‌ترین اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف دنیای ارز دیجیتال را از طریق ایمیل برای کاربران ارسال می‌کند.

آشنایی با محصولات شرکت Coin Metrics

پلتفرم کوین متریک

پلتفرم کوین متریک دارای بخش‌های مختلفی است و محصولات مختلفی را با اهداف متفاوت عرضه کرده که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • نتورک دیتا پرو (NDP): این دیتا فید اطلاعات مهم‌ترین دارایی‌های رمزارزی را جمع‌‌آوری و ثبت می‌کند. اطلاعات جمع‌ آوری شده توسط NDP از طریق API کوین متریک یا ابزارهای مصورسازی داده این پلتفرم (چارت و گراف) قابل دسترسی است. 
  • مرورگر بلاکچین اطلس (Atlas): مرورگر اطلس شرکت Coin Metrics در واقع یک موتور جستجوی بلاکچینی کامل است که امکان دسترسی سریع به اطلاعات تراکنش‌ها، آدرس‌ها و بلاک‌ها را فراهم می‌کند. البته در زمان نگارش این مقاله، اطلس هنوز در حال توسعه است و فقط از بلاکچین‌های بیت کوین، اتریوم، دش، لایت کوین و زی کش پشتیبانی می‌کند.
  • مارکت دیتا فید (MDF): این دیتا فید دسترسی به اطلاعات تاریخی و لحظه‌ای بیش از ۴۵ صرافی ارز دیجیتال بزرگ را امکان‌پذیر می‌کند. این اطلاعات برای تریدرها، محققان، مهندسان و دانشمندان داده موسسات مالی کاربردی خواهند بود. در حال حاضر، MDF اطلاعات بیش از ۳۸۰۰ دارایی و ۲۵۰ هزار بازار مختلف (اسپات، فیوچرز و آپشن) را پیگیری می‌کند.
  • نرخ مرجع (Reference Rates): ارائه قیمت بیش از ۵۵۰ ارز دیجیتال به دلار، یورو، بیت کوین و اتریوم، از طریق یک متدولوژی شفاف و مستقل که در مقابل دستکاری مقاوم است. این اطلاعات هر ۲۰۰ میلی ثانیه یکبار به روزرسانی می‌شوند.
  • شاخص‌های کوین متریک (CMBI): این شاخص‌ها در واقع طیف گسترده‌ای از معیارهای رمزارزی خاص هستند که توسط شرکت‌های فعال حوزه کریپتو و همچنین شرکت‌های مالی عادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • دیتانومی (Datonomy): یک سیستم طبقه‌بندی برای دارایی‌های دیجیتال که توسط شرکت Coin Metrics، گلدمن ساکس و ام‌اس‌سی‌آی ساخته شده است. این سیستم، روشی مطمئن و استاندارد برای تحلیل دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کند و همچنین می‌تواند به عنوان یک زیربنای قوی، برای بررسی عملکرد پرتفوی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • سکیوریتی مستر (Security Master): یک دیتاست سازمانی که برای ذخیره اطلاعات مرجع، شامل داده‌های فاندامنتال، قیمتی، آن‌چین و آف‌چین مربوط به بزرگ‌ترین دارایی‌های رمزارزی دنیا، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سکیوریتی مستر برای مدیریت ریسک، تسویه حساب، فرآیندهای حسابداری، مدیریت سفارش و مدیریت اجرایی کاربرد دارد.

امکانات امنیتی سایت Coin Metrics

سایت Coin Metrics

در دنیای ارز دیجیتال که اشتباهات کاربران یا حملات سایبری می‌تواند به ضررهای مالی بزرگی منجر شود، امنیت بسیار مهم است. در همین راستا، پلتفرم کوین متریک با توجه به فعالیتی که در حوزه کریپتو دارد، به تامین امنیت کاربران خود توجه ویژه‌ای دارد. از میان ویژگی‌های امنیتی این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رمزگذاری اطلاعات: تمامی اطلاعاتی که توسط پلتفرم کوین متریک دریافت یا از طریق آن ارسال می‌شود، از پروتکل‌های رمزگذاری استاندارد استفاده می‌کند و بدین ترتیب، از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران جلوگیری می‌شود.
  • تایید هویت: کوین متریک از مکانیزم‌هایی مانند احراز هویت چندعاملی و احراز هویت بیومتریک پشتیبانی می‌کند. آن دسته از حساب‌های کاربری که این امکانات را فعال کنند، از سطح امنیتی بیشتری برخوردار خواهند بود.
  • سلامت داده: شرکت Coin Metrics با بکارگیری فرآیند اثبات سلامت و دقت داده، از ارائه اطلاعات صحیح به کاربران خود اطمینان حاصل می‌کند. این فرآیندها شامل بررسی‌های اتوماتیک سیستمی و بررسی‌های انسانی (توسط کارمندان کوین متریک) هستند و از دستکاری شدن اطلاعات جلوگیری می‌کنند.
  • افزونگی: به منظور کاهش ریسک از بین رفتن داده یا خراب شدن بخشی از آن، کوین متریک از سیستم ذخیره‌سازی اطلاعات مبتنی بر اصل افزونگی (Redundancy) و پروتکل‌های پشتیبان‌گیری استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر، کوین متریک با نگهداری چندین نسخه از از اطلاعات که در سرورهای واقع در نقاط جغرافیایی متفاوت نگهداری می‌شوند، دسترسی به اطلاعات را حتی در زمان وقوع بلایای طبیعی یا مشکلات سخت‌افزاری نیز تضمین می‌کند.
  • ثبت فعالیت: در جهت افزایش شفافیت و مسئولیت‌پذیری، سایت Coin Metrics جزئیات مربوط به فعالیت هر کاربر را ثبت و نگهداری می‌کند. بنابراین، کاربران می‌توانند تمامی تغییرات ایجاد شده در اطلاعات و حساب کاربری خود را مشاهده و بررسی کنند.

چه چیزی شرکت Coin Metrics را متمایز می‌کند؟

کوین متریک فراتر از یک پلتفرم فراهم‌کننده اطلاعات است و می‌تواند شما را با جنبه‌های مختلف حوزه کریپتوکارنسی آشنا کند. فرقی نمی‌کند که به تازگی با دنیای ارز دیجیتال آشنا شدید یا یکی از سرمایه‌گذاران باتجربه این حوزه هستید؛ در هر صورت، سایت Coin Metrics دارای امکانات و محصولاتی است که می‌توانند تجربه معاملاتی و سرمایه‌گذاری شما را بهبود دهد. پوشش اطلاعات بخش گسترده‌ای از دنیای ارز دیجیتال و ابزارهای تحلیلی پیشرفته، این پلتفرم را به ابزاری استثنایی برای درک بهتر دنیای کریپتوکارنسی تبدیل کرده است.

آیا تاکنون از سایت Coin Metrics یا پلتفرم‌های مشابه استفاده کرده‌اید؟ لطفا تجربه خود در مورد تاثیر این نوع پلتفرم‌ها روی میزان موفقیت‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا