Defiآموزش ابزارها

دی بانک چیست؟ معرفی ابزار مدیریت پورتفوی DEBANK

دی بانک (Debank) یکی از ابزارهای مدیریت دارایی دیفای (DeFi) است. DeBank داشبوردی برای ردیابی سبد سهام یا پورتفوی دیفای بوده و به کاربران در پیگیری، مدیریت و نظارت بر تمام دارایی‌های غیرمتمرکز خود کمک می‌کند. در واقع کاربران از این طریق می‌توانند دارایی دیجیتال خود را در پروتکل‌های مختلف DeFi ردیابی کنند. طبق نظرات و تحلیل‌های کارشناسان این حوزه، احتمال درخشش دی بانک و اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز به آن در آینده وجود دارد.

پلتفرم دی بانک به عنوان یکی از ابزارهای حوزه دیفای علاوه بر ارائه نمای کلی از پرتفوی شما، امکان پیگیری پروژه‌های مختلف و بررسی پیشنهادات حاکمیتی متعدد را نیز خواهد داشت. کاربران دیفای با بهره‌مندی از این ابزار می‌توانند عملکردی سازمان‌دهی شده و بدون تاخیر و معطلی داشته باشند. با ما همراه باشید تا معرفی کامل و دقیقی از پلتفرم دی بانک ارائه دهیم.

دی بانک چیست؟

واژه دیفای (DeFi) یا امور مالی غیرمتمرکز جزو آن دسته از مفاهیمی است که انسان امروز برای فعالیت در دنیای مدرن باید با آن آشنایی داشته باشد. امور مالی غیرمتمرکز که به اختصار دیفای نامیده می‌شود قصد دارد تا در آینده به طور کامل جایگزین سیستم‌های مالی و بانکداری سنتی شود. در همین راستا ابزارها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که کاربران را در عملکردهای مختلف دیفای همراهی می‌کند. یکی از این ابزارها پلتفرم دی بانک است.

دی بانک (Debank) ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تمام دارایی‌های غیرمتمرکز خود را به صورت یکجا زیر نظر داشته باشند.

پلتفرم دی بانک ترکیبی از عبارت دیفای و بانک بوده و می‌توان از آن به عنوان یک والت دیفای نسل آینده یاد کرد. این پلتفرم مانند یک کیف پول کریپتویی چند زنجیره‌ای عمل می‌کند و قابلیت‌های زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • نظارت تمام دارایی‌های غیرمتمرکز
  • ردیابی برنامه‌های دیفای
  • مقایسه نرخ‌های بهره
  • مدیریت دارایی
  • یافتن پروژه‌های دیفای
  • تجزیه و تحلیل ریسک‌ها
  • مبادله توکن‌ها و کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری لحظه‌ای
آشنایی با DeBank

پلتفرم دی بانک چیزی حدود ۸۰۰ پروتکل را در حدود ۱۷ زنجیره متفاوت ردیابی کرده و به عنوان یک ردیاب سبد ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شود.

شما به عنوان کاربری که از پلتفرم دی بانک استفاده می‌کنید، توانایی پیگیری اموال و سرمایه خود را در اکوسیستم بلاکچین خواهید داشت. این پلتفرم تمام تغییرات کوچک، به‌روزرسانی‌ها، توسعه و پیشرفت‌ها را مطابق دارایی‌های دیجیتال کاربران پیگیری خواهد کرد. در نهایت می‌توان این گونه گفت که Debank داشبوردی مخصوص ردیابی پورتفوی دیفای کاربران است که تجزیه، تحلیل و عملکردهای داده را با پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز، پلتفرم‌های معاملاتی دیگر، صرافی غیر متمرکز و استیبل کوین‌ها ارائه می‌دهد.

تاریخچه دی بانک

بنیان‌گذار اصلی پلتفرم دی بانک فردی به نام زو یونگ (Xu Yong) است. او به همراه سایر بنیان‌گذاران دی بانک مثل Tang Hongbo، این پلتفرم را در سال ۲۰۱۸ در شانگهای تاسیس کردند. پس از آن سرمایه‌گذاران قدرتمندی به این پروژه پیوستند که عبارت‌اند از: Sequoia Capital China ،Coinbase Ventures ،Crypto.com و…

ایده اولیه این پلتفرم زمانی شکل گرفت که مؤسسان آن احساس کردند کیف پول‌های سنتی و معمولی اتریوم توانایی کامل برای رفع نیازهای کاربران را ندارد. آن‌ها معتقد بودند که دنیای کریپتوکارنسی و به طور کلی دنیای مالی جهان به یک کیف پول کامل جهت پیگیری و ردیابی امور مالی غیرمتمرکز نیاز دارند. به همین ترتیب نسبت به اجرای پلتفرم دی بانک اقدام کردند. برنامه این تیم برای آینده این است که دو کیف پول مجزا و کامل از دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز ارائه دهند. هدفی بلندپروازانه که احتمال وقوع آن در آینده‌ای نزدیک وجود دارد. چیزی که شاید کاربران در کنار صرافی ارز دیجیتال به آن نیاز خواهند داشت و بدین وسیله فعالیت‌های سودمندتری به انجام خواهند رساند.

تاریخچه دی بانک

نحوه کار با دی بانک

زمان مورد نیاز: ۵ دقیقه

در ادامه به آموزش کار با پلتفرم دی بانک می‌پردازیم.

  1. ورود به سایت دی بانک

    ابتدا باید وارد سایت رسمی دیفای بانک شوید.

  2. انتخاب کیف پول

    حال گزینه Log In via web3 Wallet را بزنید و کیف پول موردنظرتان را انتخاب کنید.محیط پلتفرم DeBank

  3. وارد کردن آدرس کیف پول

    سپس آدرس کیف پول خود را وارد کرده و گزینه Connect را انتخاب کنید.

  4. ورود به پروفایل

    توجه داشته باشید که جهت بهره‌مند شدن از خدمات داشبورد ممکن است به تأیید آدرس خود نیاز باشد. پس از آن می‌توانید از طریق گزینه‌ای که در سمت چپ صفحه وجود دارد، وارد پروفایل شخصی خود شوید.

  5. مشاهده دارایی‌ها

    با باز شدن پروفایل، نمایی کلی از تمام دارایی‌های دیجیتال شما پیش رویتان قرار می‌گیرد. البته در صورتی این امر محقق می‌شود که داشبورد بتواند پروتکل و زنجیره‌ای که شما در آن قرار دارید را ردیابی کند. ضمن اینکه امکان ردیابی و پیگیری دارایی‌ها در تمام بلاکچین‌ها به شکل مجزا وجود خواهد داشت. کافیست زنجیره مورد نظرتان را انتخاب کرده تا داشبورد بتواند نمایی کلی از سرمایه شما در آن زنجیره را نمایش دهد.

نکته جالبی که وجود دارد این است که ردیابی NFT نیز در پلتفرم دی بانک پشتیبانی می‌شود. اما متاسفانه در حال حاضر تمام بازارهای موجود تحت پوشش آن نیستند.

بیشتر بخوانید: nft چیست؟
مشاهده دارایی‌ها در دی بانک

مزایای پلتفرم دی بانک

با یک بررسی مختصر از مفهوم و اهداف پروژه دی بانک، متوجه آینده روشن آن در دنیای دیفای خواهید شد. آنچه مسلم است اینکه پلتفرم دی بانک در راستای انجام سریع‌تر و آسان‌تر امور مالی غیرمتمرکز راه‌اندازی شده است. شاید مهم‌ترین نکته منفی درباره آن جامعه کاربری نسبتاً کم آن باشد. احتمالاً این مورد هم با گذشت زمان و گسترش فعالیت‌های آن جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد. اما مزایای این پلتفرم در موارد زیر خلاصه می‌شود.

امکان لغو مجوز دسترسی به برخی پروتکل‌ها

یکی از نکات مهمی که درباره نحوه کار با پلتفرم دی بانک باید بدانید، مربوط به صفحه Approval می‌شود. این صفحه به شما کمک می‌کند تا مجوز دسترسی به برخی از پروتکل‌ها را لغو کنید. شما از طریق همین گزینه می‌توانید بفهمید چه پروتکلی مجوز استفاده از توکن‌های شما را دارد. همچنین شما متوجه می‌شوید که چه مقدار از سرمایه‌تان در خطر استفاده مخرب از این مجوزها قرار می‌گیرد. به طور کلی برای حفظ امنیت سرمایه خود بهتر است پیگیری و بررسی این صفحه را فراموش نکنید!

امکان ردیابی چندین کیف پول کریپتویی

ممکن است شما به عنوان یک کاربر قصد داشته باشید چندین کیف پول را به طور هم‌زمان ردیابی کنید. برای فعال‌سازی این مورد باید گزینه بسته‌ها یا Bundles را انتخاب کنید. کافیست آدرس‌های موردنظرتان را به یک بسته اضافه کرده تا ردیابی آن‌ها آغاز شود. ضمن اینکه ایجاد چند بسته به طور هم‌زمان هم ممکن است.

ردیابی والت با گزینه Bundles

ارائه لیست کاملی از پروژه‌ها و پروتکل‌های اصلی دیفای

اگر قصد سرمایه‌گذاری‌های پرسود لحظه‌ای را دارید از طریق پلتفرم دی بانک می‌توانید اقدام کنید. این پلتفرم لیست کاملی از پروژه‌ها و پروتکل‌های اصلی دیفای را ارائه داده و آن‌ها را در ۱۷ زنجیره مختلف ردیابی می‌کند. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری سودمند داشته باشید می‌توانید آن‌ها را بر اساس جایگاه و بلاکچین فیلتر کرده تا به گزینه مناسب دست پیدا کنید.

ارائه پیشنهادهای فعال از سوی پروژه‌های متعدد

مورد کاربردی و مهم دیگری که در پلتفرم دی بانک وجود دارد مناسب افرادی است که به مشارکت در حاکمیت علاقه‌مند هستند. همچنین افرادی که در پروژه‌های متعدد فعالیت دارند می‌توانند استفاده بهینه‌ای از این پلتفرم داشته باشند. زیرا تمام پیشنهادهای فعال از سوی پروژه‌های مختلف یکجا جمع‌آوری شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. پس چنین افرادی می‌توانند انتخاب‌های سریع‌تر، جدیدتر و سودمندتری داشته باشند. ضمن اینکه شما به عنوان یک کاربر در پلتفرم دی بانک می‌توانید با انتخاب گزینه‌ای خاص، تنها موارد مناسب بر اساس دارایی‌های کیف پولتان را مشاهده کنید.

نحوه کار با Debank

پلتفرم دی بانک، ابزاری برای ردیابی پورتفوی دیفای

به طور کلی مفهوم امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای در راستای سهولت انجام معاملات و فعالیت در بازارهای مالی همراه است. پلتفرم‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نیز معمولا کاربری آسانی دارند. به همین دلیل است که در مدت زمانی کوتاه تبدیل به ابزاری محبوب بین کاربران می‌شوند. پلتفرم دی بانک نیز جزو همین موارد است.

دی بانک حکم یک کیف پول غیرمتمرکز ارز دیجیتال را دارد. با این تفاوت که قابلیت‌ها و خدمات گسترده‌تری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. کاربران از طریق این ابزار می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را پیگیری و مدیریت کنند و نسبت به فرصت‌های سرمایه‌گذاری لحظه‌ای، مشارکت در پروژه‌های حاکمیتی و… آگاه باشند. ما در این مقاله سعی کردیم بررسی دقیق و کاملی از پلتفرم دی بانک ارائه دهیم. اگر درباره هر کدام از ابزارهای حوزه دیفای یا مفهوم امور مالی غیرمتمرکز ابهاماتی در ذهنتان وجود دارد می‌توانید به مقالات آموزشی بلاگ والکس مراجعه کرده و یا آنها را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

گام قبلی (۱۳/۱۷) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا