تریدفین‌تک

ربات هودل بات Hodlbot، ابزاری ایمن برای ترید در دنیای کریپتو

ربات هودل بات یکی از برترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال است که به واسطه رابط کاربری فوق العاده ساده خود محبوبیت ویژه‌ای بین معامله‌گران پیدا کرده است. با استفاده از Hodlbot امکان مدیریت بهتر و ترید آسان دارایی‌ها و معاملات فراهم می‌شود. به این ترتیب کاربران می‌توانند معاملات خود را با بیشترین بازدهی و کمترین ریسک‌های موجود انجام دهند. Hodlbot به عنوان ربات خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهد تا پورتفولیو خود را سفارشی کنند. با توجه به کاهش میزان خطا و ریسک در ترید دارایی‌ها و صرفه جویی در وقت با استفاده از این ربات، می‌توان آن را ابزاری قدرتمند جهت رصد بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرد. در این مقاله از والکس به معرفی این پلتفرم و نحوه عملکرد آن خواهیم پرداخت.

ربات ترید ارز دیجیتال چیست؟

معرفی بات ترید ارز دیجیتال

تجارت در ارزهای رمزنگاری شده و بازار پر نوسان آن برای اکثر معامله‌گران موضوعی پر چالش و ریسک به شمار می‌آید. در این بازار ارزش بیت کوین می‌تواند طی یک روز در حدود ۲۵ درصد کاهش قیمت نشان دهد، در حالی که برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت نگرانی‌هایی از این جنس وجود نخواهد داشت؛ چرا که معامله‌گران می‌توانند از چنین نوسان‌هایی پول زیادی بدست آورند.

ربات‌های معاملاتی به عنوان ابزارهایی برای حل این مشکل طراحی شده‌اند. ربات‌ها برنامه‌های نرم افزاری هستند که از API جهت تعامل با مبادلات مالی استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها در خودکارسازی فرایند و کاهش فشار بر شرکت‌ها و معامله‌گران نقش مؤثری دارند. آنها به طور فعال مبادلات را در طول شبانه روز رصد می‌کنند و مطابق با معیارهای از پیش تعیین شده واکنش نشان می‌دهند.

این ربات‌ها را می‌توان بر اساس اهداف معاملاتی کاربر جهت کسب سود تنظیم کرد. به عنوان مثال، تنظیمات آن را به گونه‌ای انجام داد که پس از رسیدن قیمت به ۱ دلار یا پایین‌تر دارایی مورد نظر را بخرد یا با رسیدن قیمت به ۲ دلار آن را به فروش برساند. عملکرد این ابزارها بر اساس اصولی دقیق، خرید و فروش تمام رمز ارزها را برای معامله‌گران تسهیل می‌کند.

ربات ترید هودل بات چیست؟

ربات هودل بات یک برنامه قابل تنظیم معاملات ارزهای دیجیتال است که امکان سفارشی سازی و بک تست را برای کاربران فراهم می‌سازد. استفاده از Hodlbot به سرویس اشتراک نیاز دارد. برای کاربران که قصد باز کردن یک حساب پولی مشترک دارند، امکان انجام پرداخت‌ها به صورت رمزنگاری نیز وجود دارد.

ربات ترید هودل بات چیست؟

Hodlbot ربات ارزانی است که بر اساس ارزش کل حساب کاربر هزینه استفاده از خدمات آن تعیین می‌شود. برای کاربرانی که قصد استفاده از این ربات را صرفاً جهت یک خط مشی آزمایشی دارند، خدمات آن برای ۷ روز رایگان خواهد بود. به این ترتیب، کاربران می‌توانند در طی این مدت درک مناسبی از مفهوم مدیریت پورتفولیو به دست آورند. برای ارزش حساب کمتر از ۵۰۰ دلار با پرداخت ۳ دلار در هر ماه امکان استفاده از خدمات ربات هودل بات وجود دارد. با افزایش ارزش حساب، مبلغ پرداختی ماهانه نیز بیشتر می‌شود. به عنوان مثال برای کاربرانی با ارزش حساب بیش از ۱۰۰۰ دلار، پرداخت ۱۴ دلار در هر ماه برای استفاده از امکانات آن تعیین شده است.

در حال حاضر ربات ترید هودل بات رابط تبادل خود را ندارد، اما این پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال را از طریق API حساب مبادله‌ای در صرافی‌هایی چون Coinbase، Binance، Kraken، Bittrex و KuCoin پشتیبانی می‌کند. کاربرانی که دارای حساب در هر یک از صرافی‌های ذکر شده هستند، می‌توانند پورتفولیو خود را به طور مستقیم از طریق ربات هودل بات مدیریت کنند. تنها کافی است تا کاربر ضمن وارد شدن به حساب صرافی خود، کلیدهای API را جهت فراخوانی سرویس لینک دهد. در ادامه می‌توان از طریق این ربات کلیه عملیات مورد نظر را در معاملات کنترل کرد. 

ربات هول بات چگونه عمل می‌کند؟

آموزش ربات HodlBot مدیریت پورتفولیو را برای سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال تسهیل می‌کند. گرچه Hodlbot استراتژی‌های سفارشی زیادی را برای معاملات کاربران ارائه نمی‌کند، اما با توزین یا سنجش پورتفولیو سفارشی و تعادل مجدد آن، امکان مدیریت بهتر دارایی‌ها را برای کاربران فراهم می‌سازد. Hodlbot از طریق ربات‌های معاملاتی کریپتو خود می‌تواند چندین پورتفولیو را از طریق معاملات خودکار تعریف شده توسط کاربر مدیریت کند. با تنظیم پارامترها برای هر یک از سبدهای سهام ارزهای دیجیتال، این ربات‌ از طریق خرید، فروش و تعادل مجدد در زمان و شرایط تعیین شده توسط کاربر معاملات را انجام می‌دهد. با استفاده از Hodlbot مشاهده پنل معاملاتی کاربر از صرافی مربوطه امکان پذیر است. 

ویژگی‌های ربات هودل بات

خصوصیات هودل بات

ربات هودل بات مجموعه کوچکی از استراتژی‌های معاملاتی از پیش تعیین شده را برای مدیریت موجودی پورتفولیو ارائه می‌دهد.

برای معامله‌گری در دنیای کریپتوکارنسی‌ها انتخاب یک ربات مناسب می‌تواند در میزان سود معاملات نقش مهمی داشته باشد. برخی از این ربات‌ها مانند ربات گان بات، کریپتو هاپر، پایونکس و کاماس از برترین پلتفرم‌های معاملاتی در این حوزه معرفی شده‌اند. ربات هودل بات نیز از دیگر پلتفرم‌هایی است که در رتبه‌بندی انجام شده توسط کاربران در وب سایت‌های مختلف به عنوان یکی از بهترین‌ ربات‌های معاملاتی کریپتو انتخاب شده است. 

ارائه استراتژی‌ها و تنظیمات

ربات هودل بات مجموعه کوچکی از استراتژی‌های معاملاتی از پیش تعیین شده را برای مدیریت موجودی پورتفولیو ارائه می‌دهد:

  • Hold10 یا Kraken10: انتخاب این استراتژی‌ها بدین معناست که پورتفولیو کاربر ۱۰ کوین برتر را بر اساس ارزش بازار نگهداری و متعادل سازی می‌کند. استراتژی Hold10 هر ۲۸ روز یک بار متعادل می‌شود، در حالیکه این ویژگی در Kraken10 چرخه ۱۰ روزه دارد.
  • Hold20: این استراتژی به طور پیش فرض بر اساس نگهداری ۲۰ کوین برتر بازار و محدود کردن دارایی‌های فردی تا حدود ۱۰ درصد عمل می‌کند. با رسیدن این دارایی‌ها به بالای ۱۰ درصد، توزیع و متعادل سازی مجدد آن انجام می‌شود.
  • Hold30: در این استراتژی بر اساس ارزش بازار، ۳۰ دارایی برتر نگهداری و متعادل می‌شوند.

ایجاد شاخص توسط کاربر

برای کاربرانی که نمی‌خواهند بر اساس استراتژی‌های پیش فرض ربات هودل بات معاملات خود را انجام دهند، امکان ایجاد فهرستی از شاخص‌ها و پارامترهای سفارشی آنها وجود دارد. هر کاربر می‌تواند از طریق انتخاب تعداد کوین‌های موجود در پورتفولیو خود و تعیین درصد سقف خرید و فروش هر کدام از آنها، شاخصی را برای ربات تعریف کند. سپس با انتخاب یک استراتژی weighting یا توزین، متعادل کردن مجدد پورتفولیو را برای شاخص‌هایی خارج از محدوده  تعیین شده فراهم آورد:

  • توزین یکنواخت: هر کوین در پورتفولیو دارای وزن یکسانی است.
  • توزین ارزش بازار: کوین‌هایی با ارزش بیشتر بازار، وزن بیشتری دارند.
  • توزین جذر ارزش بازار: این استراتژی عملکردی شبیه حداکثر درصد ارزش‌های بازار را داراست. با توجه به ویژگی کلان و حجیم بودن بازار کریپتوکارنسی، استفاده از این استراتژی باعث می‌شود برخی از ارزهای با ارزش بالا به موقعیتی با ارزش پایین توزین شوند.

با انجام دو مرحله اول هر کاربر می‌تواند ضمن بک تست استراتژی خود، آن را در پورتفولیو ذخیره و اجرا کند. 

تعادل مجدد پورتفولیو

این ویژگی به مفهوم ریست کردن پورتفولیو در جهت تخصیص به اهداف اصلی کاربر است. به عبارتی، پورتفولیو با توجه به هدف معاملاتی تعیین شده توسط کاربر مدیریت می‌شود. به عنوان مثال، برای سبد سهامی که با هدف دارایی ۵۰% اتریوم و ۵۰% بیت کوین طراحی شده است، چنانچه قیمت ETH نسبت به BTC افزایش یابد و پورتفولیو ۷۰% وزنی اتریوم را به خود اختصاص دهد، تعادل مجدد ربات هودل بات وارد عمل می‌شود. این قابلیت با فروش مقداری اتریوم و خرید بیت کوین به جای آن، سبد سهام را به سمت هدف تعریف شده کاربر هدایت می‌کند.

تعادل مجدد پورتفولیو ربات ترید هودل بات

تعادل مجدد در بروکر ارز دیجیتال یا کارگزاران آن به ندرت یافت می‌شود. به همین دلیل دسترسی به آن از طریق ربات‌های معامله‌گر برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال یک ویژگی عالی محسوب می‌شود. ربات ترید هودل بات با دو استراتژی مختلف تعادل مجدد را ارائه می‌دهد:

  • تعادل مجدد دوره‌ای: در این استراتژی طی یک بازه زمانی ثابت، پورتفولیوها بر اساس هدف اختصاصی کاربران آن ریست می‌شوند. این بازه زمانی می‌تواند به صورت هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه باشد. در این استراتژی دارایی‌هایی با وزن بیشتر جهت خرید انواع کم وزن آنها فروخته می‌شوند. بدین ترتیب، پروتفوی کاربر به سمت هدف اختصاصی تعیین شده پیش می‌رود.
  • تعادل مجدد فعال: در این استراتژی با توجه به تحلیل و قضاوت کاربر، پورتفولیوها مجدد متعادل می‌شوند. در این روش کاربران می‌توانند به صورت دستی پورتفوی خود را دوباره فعال کنند.

بلک لیست کوین

این ویژگی به کوین‌هایی مربوط می‌شود که در فهرست موجودی سبد سهام قرار نمی‌گیرند. کاربران می‌توانند این گروه از کوین‌ها را در لیست سیاه ربات هودل بات خود قرار دهند. در این فهرست با حذف یک کوین، بالاترین آن بر اساس ارزش بازار جایگزین می شود.

منابع و ابزارهای Hodlbot

همانطور که بسیاری از پلتفرم‌ها وبلاگ دارند، Hodlbot نیز از این قائده مستثنی نیست و بلاگ بسیار توسعه یافته ای را داراست.  آموزش ربات Hodlbot در این بلاگ با استفاده از مقالات متعدد ارائه شده در آن به راحتی امکان پذیر است. راه حل‌های دقیق و سازماندهی شده برای تمام خدمات هودل بات در این مقالات ارائه شده‌اند. در این بلاگ تبی با عنوان “Wiki” طراحی شده است که در آن می‌توان اطلاعات جامعی درباره نحوه عملکرد پلتفرم، نحوه تنظیم حساب و دیگر جزئیات مربوط به مدیریت سبد سهام را کسب کرد.

بررسی بلاگ ربات ترید هودل بات

در تب Holdbot Utilities امکان جستجو و تغییر پارامترهایی چون فراوانی تعادل مجدد، تعادل مجدد آستانه و فهرست سیاه کوین جهت مدیریت پروتفولیو وجود دارد. در ربات هودل بات، دوره‌های تعادل مجدد بر حسب روز تعیین می‌شوند و قابلیت تنظیم مجدد آنها امکان پذیر است. با استفاده از قابلیت تعادل مجدد آستانه در این پلتفرم، با بالا رفتن درصد اختصاصی تعریف شده دارایی در پورتفولیوی کاربر امکان متعادل کردن خودکار آن به طور مجدد وجود دارد. هر دو ویژگی‌های تعادل مجدد با ارائه انعطاف پذیری زیاد به سرمایه‌گذاران قابلیت‌های ارزشمندی برای مدیریت خودکار ریسک به شمار می‌روند. در ربات ترید هودل بات توکن‌ها یا کوین‌هایی که برای کاربر دارایی مطمئنی به شمار نمی‌آیند و قصد سرمایه گذاری روی آنها وجود ندارد، به راحتی می‌توانند به لیست سیاه افزوده شوند تا در هیچ یک از سبدهای سهام او مشاهده نشوند.

آخرین ویژگی در تب Utilities، عملکرد Cash out است. با استفاده از آن می‌توان هر درصدی از پورتفولیوی موجود خود را به دارایی تبدیل کرد. این ویژگی می‌تواند جهت ادغام تمام دارایی‌های کاربر در یک دارایی واحد مورد استفاده قرار گیرد. عملکرد Cash Out با هدف تسهیل انتقال دارایی به استیبل کوین‌ها در بازارهای نزولی با نوسانات شدید طراحی شده است.

رصد دنیای کریپتو از طریق هودل بات

ربات هودل بات یک منبع فوق العاده برای بهینه سازی سرمایه‌گذاری‌های دنیای کریپتو محسوب می‌شود. شما می‌توانید با افزایش تعداد دارایی‌های رمزنگاری خود این پلتفرم را به عنوان روشی ساده و جذاب جهت طراحی و پیاده سازی معاملات خود مورد استفاده قرار دهید.

اگر از جمله سرمایه‌گذارانی هستید که مدیریت سبد سهام برایتان حائز اهمیت است، بدون شک ابزارهای تعادل مجدد و سفارشی کردن این سبد با استفاده از Hodlbot را بسیار مفید خواهید یافت. توانایی ایجاد پورتفولیوهایی با دارایی‌ها و استراتژی‌های خاص، توزین‌ و برقراری تعادل مجدد در این دارایی‌ها با توجه به ارزش بازار از جمله نکات مثبتی هستند که در این ربات برای معامله ارزهای دیجیتال در یک برنامه بلند مدت مهم تلقی می‌شوند.

ربات Smart Reblance در والکس

بات معامله‌گر والکس

صرافی والکس رباتی مشابه ربات هودل بات با نام Smart Rebalance را در اختیار کاربران می‌گذارد. Smart Rebalance یک استراتژی کلاسیک در بازارهای معاملاتی است. این ربات بهترین گزینه برای داشتن یک پرتفوی کامل و متعادل است.  هدف اصلی ربات Smart Rebalance، افزایش مجموع دارایی از طریق خرید و فروش و در عین حال حفظ یک پرتفوی پایدار است. این ربات تضمین می‌کند که دارایی شما را در قیمت بالا به فروش می‌رساند و در قیمت پایین برای شما خرید انجام می‌دهد.

سؤالات متداول

ربات معامله گر هودل بات چیست؟

هودل بات رباتی است که جهت پیشبرد خودکار معاملات ارزهای دیجیتال بر اساس پارامترها و شاخص‌های تعیین شده شما عمل می‌کند.

ربات هودل بات چگونه عمل می‌کند؟

این ربات از طریق ایندکس کردن بازار کریپتو  و خودکار کردن بسیاری از عملکردها برای تجارت عمل می‌کند. هودل بات در جهت مدیریت سبد سهام و حفظ دارایی‌های آن با توجه به اهداف ترجیحی تعریف شده به شما کمک می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا