بلاکچینمعرفی رمزارزها

میدسیف چیست؟ معرفی ارز دیجیتال MAID

ارز دیجیتال میدسیف (MAID)، کوین بومی پروژه‌ای با همین نام است که به منظور تمرکززدایی اینترنت در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد. توسعه‌دهندگان این پروژه ادعا دارند که ایده اولیه میدسیف زمانی طرح شد که هنوز بیت‌کوینی وجود نداشت. محتوایی که در شبکه میدسیف توزیع می‌شود بر اساس یک شبکه همتا‌به‌همتا (P2P) است و ما در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر درباره میدسیف و  ارز MAID صحبت کنیم.

معرفی ارز دیجیتال میدسیف

ارز میدسیف در ۲۲ آوریل سال ۲۰۱۴ توسط دیوید اروین در اسکاتلند ارائه گردید. او پیش از این وظایف مختلفی را در شرکت‌های گوناگون مانند Ayrsoft Ltd ،Alba Networks (در نقش مدیرعامل) و Ayrshire (به عنوان مشاوره تجاری) ایفا کرده است.

میدسیف کوین با استفاده از الگوریتم اثبات منع (مشابه اثبات کار بیت کوین)، در تلاش برای حفظ زیر ساخت‌های اینترنت است تا از این روش در ازای به کارگیری توان محاسباتی کاربران، به آنها پاداش دهد. در واقع این پروژه می‌خواهید اینترنتی غیرمتمرکز با نام «شبکه SAFE» را به وجود آورد و این کار را با توان محاسباتی غیر فعال به منظور انجام عملیات معمول سرورهای اینترنتی انجام می‌دهد. پروژه میدسیف را حتی می‌توان یک سیستم انتقال و ذخیره‌سازی داده توزیع‌شده هم درنظر گرفت که با کمک حامیان مالی خود، توسعه یافته و پیشرفت می‌کند.

در حال حاضر ارز دیجیتال میدسیف در هر دو پروتکل لایه اومنی (MAID) و ERC-20 اتریوم (eMAID) در دسترس است.

نحوه کار شبکه SAFE

شبکه SAFE به وسیله گره‌های عادی که اجرای آن در دست کاربران معمولی است، از امکان خود مدیریتی و خود اصلاحی برخوردار است. هر چه حجم شبکه SAFE بیشتر شود، این شبکه می‌تواند اموری را که بر عهده‌اش است را به صورت مستقل‌تر انجام دهد. در واقع این سیستم هیچگاه باعث توقف بهینه‌سازی خود نشده و همواره رمزنگاری می‌شود.

نحوه کار شبکه میدسیف

ویژگی‌های پروژه میدسیف

کسانی که مسئولین مدیریت پروژه میدسیف را بر عهده دارند، برخی ویژگی‌های خاص را برای آن به وجود آورده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

۱. خود رمزنگاری:‌ فایل‌هایی که در شبکه میدسیف قرار می‌گیرند همگی رمزگذاری شده و تبدیل به قطعات مختلفی می‌شوند. هیچ کسی نمی‌تواند به اطلاعات این فایل‌ها به غیر از مالک آن‌ها دسترسی پیدا کند و برای همین محتواهای آن‌ها برای سایر کاربران غیر قابل خواندن هستند.

۲. سیستم غیر متمرکز:‌ فایل‌هایی که در شبکه میدسیف هستند، قابلیت ذخیره‌سازی روی همه دستگاه‌ها در تمام نقاط دنیا را دارند. در واقع امکان به خطر افتادن فایل‌ها در این شبکه وجود ندارد و شما در میدسیف شاهد یک سیستم کاملا ایمن هستید.

۳. در دسترس بودن داده ها:‌ کپی‌های تکراری که در شبکه وجود دارند، همواره محافظت شده و از بین نمی‌روند. با آفلاین شدن کاربرها، شبکه میدسیف این داده‌ها را به جای دیگر می‌برد و برای همین داده‌ها و اطلاعات تا همیشه حفظ می‌شوند.

مزیت‌های میدسیف چیست؟

در ادامه به برخی از مهمترین مزیت‌های میدسیف می‌پردازیم:

  • قابلیت استفاده از شبکه به شکلی ناشناس
  • داشتن ارتباطات قوی در مقابل سانسور
  • دارا بودن داده‌هایی بدون سرور
  • هزینه معاملات پایین و صفر
  • داده محور
  • خودمختار
  • امنیت بالا

کیف پول های ارز دیجیتال میدسیف

اگر قصد ذخیره‌سازی ارز دیجیتال میدسیف را دارید برای این منظور می‌توانید کیف پول‌های Trezor One و Trezor Model T را که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند تهیه کنید. همچنین در حال حاضر ارز MAID در برخی صرافی های قابل خرید و فروش و ذخیره است که از بین آنها می‌توان به کیف پول صرافی‌های Bittrex ،HitBTC و P2PB2B هم اشاره کرد.

کیف پول‌ ارز MAID

آینده ارز دیجیتال میدسیف

علی رغم نوآوری‌های میدسیف، هم‌اکنون چالش‌های زیادی پیش روی این پروژه وجود دارد که از بین آنها می‌توان به تشویق به پیشرفت برنامه، حل مشکلات فنی و … اشاره کرد. اما بنیانگذار این پروژه، دیوید اروین و تیمش، بارها ثابت کرده‌اند که می‌توانند چالش‌های پیش‌رو را به خوبی از بین برد. با این حال از پروژه ارز دیجیتال میدسیف‌ که در مسیر تمرکززدایی نظام مالی قدم برداشته، می‌توان به عنوان یک نوآوری با چارچوبی غیر متمرکز نام برد که احتمالاً در آینده شاهد رشد هرچه بیشتر آن خواهیم بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coinmarketcap.com
در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا