معرفی رمزارزها

ارز دیجیتال PUNDIX چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال پاندی ایکس

پاندی ایکس برای بازرگانانی که علاقه‌مند به پذیرش ارزهای دیجیتال برای کالاها و خدمات خود هستند، و مصرف کنندگان در مناطقی که با کمبود خدمات بانکی مواجه‌اند و ممکن است علاقه‌مند به استفاده از ارز دیجیتال به عنوان گزینه پرداخت باشند، طراحی شده است. احتمالا در مورد پاندی ایکس شنیده‌اید، اما مطمئن نیستید که ارز pundix چیست و از کجا باید شروع کنید؟ جای نگرانی نیست! این راهنما به شما آموزش می‌دهد که پروژه pundiX چیست و شما را آماده می‌کند تا وارد یکی از کاربرپسندترین تجربه‌های تجاری موجود در بازار رمزارزها شوید.

PundiX چیست و چه هدفی دارد؟

هدف PundiX تجاری سازی استفاده از ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال است. سازندگان آن خاطرنشان کرده‌اند که بیت کوین فاقد پیاده‌سازی کارکرد واقعی است و به طور کلی، زمانی که صحبت از موارد استفاده در دنیای واقعی به میان می‌آید، کریپتوکارنسی کارایی خود را از دست می‌دهد. هدف اصلی PundiX ارائه یک روش جایگزین برای استفاده از ارزهای دیجیتال در زندگی واقعی، به جای استفاده از رمزارزها در خریدهای محدود به مبادلات ارزهای دیجیتال است. این پروژه با هدف مرتبط کردن ارزهای دیجیتال و یافتن پیاده سازی واقعی و کاربرد و استفاده اساسی، راه حلی برای کاستی‌های ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. pundiX فرصتی را برای کاربران ایجاد می‌کند تا به خدمات بانکی اولیه و پرداخت‌های فوری دسترسی داشته باشند. همچنین هدف آینده ارز pundix ارائه خدمات بانکی پایه به مناطق توسعه نیافته از طریق استفاده از پایانه‌های POS (کارت‌خوان) مبتنی بر اتریوم و ارزهای دیجیتال است.

اما برای رفع این محدودیت، راه حل PUNDIx چیست؟ پاندی ایکس راه‌حل‌های نقطه‌فروش مبتنی بر بلاکچین را ارائه می‌کند تا ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت مورد استفاده قرار گیرند. پاندی ایکس از یک پایانه غیرتماسی تلفن همراه به نام XPOS استفاده می‌کند تا امکان استفاده از ارز دیجیتال در خرده فروشی را فراهم کند. در واقع ارز دیجیتال PUNDIX توکن کاربردی این اکوسیستم است که اقتصاد آن را فعال کرده و در عین حال شبکه را حمایت می‌کند. برای پیاده‌سازی این قابلیت‌ها و فعال کردن استفاده کاربردی ارزهای دیجیتال، PundiX از یک کارت هوشمند بدون تماس موسوم به XPASS و یک برنامه تلفن همراه به نام XWallet استفاده می‌کند. همه این اجزا توسط شبکه PundiX و معماری آن تامین می‌شوند. PundiX منبع باز است و مشخصات زیرساختی آن در دسترس عمومی هستند.

بنیانگذاران PundiX چه کسانی هستند؟

تاریخچه پاندی اکس

PundiX در سال ۲۰۱۷ توسط زک چیا (Zac Cheah)، دنی لیم (Danny Lim) و پیت هوانگ (Pitt Huang) در جاکارتای اندونزی تاسیس و راه اندازی شد. اما ایده پشت نوآوری PundiX چیست؟ این پروژه به دنبال رفع کاستی‌های بیت‌کوین و ایجاد یک کانال POS برای استفاده از ارزهای دیجیتال در خرده فروشی بود. در ابتدا، تیم و شرکت آن‌ها یک روش پرداخت مبتنی بر QR به نام برنامه Pundi-Pundi ارائه کردند که بعداً دیدگاه خود را مطابق با استانداردهای بخش مالی غیرمتمرکز تنظیم کردند. با این حال، این شبکه بدون محدودیت جغرافیایی است و راه حل‌های جهانی برای پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. هدف PundiX تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شبکه‌هایی است که یک دروازه POS خرده فروشی برای ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

Pundi X چگونه کار می‌کند؟

اکوسیستم پاندی اکس

شبکه PundiX یک اکوسیستم مبتنی بر بلاکچین منبع باز است که یک برنامه تلفن همراه و فناوری کارت هوشمند بدون تماس را با استفاده از دستگاه‌های POS خرده‌فروشی برای پرداخت‌های مبتنی بر رمزنگاری به کار می‌برد. حالا بررسی می کنیم که اجزا اصلی اکوسیستم PundiX چیست. سه جزء اصلی این اکوسیستم عبارتند از:

  • کیف پول موبایل
  • کارت هوشمند
  • پلتفرم Pundi X

پلتفرم PundiX به عنوان یک پنل یکپارچه عمل می‌کند که در آن بازرگانان می‌توانند به پایانه‌های POS متصل شوند و پرداخت‌های مبتنی بر رمزارزها را فعال کنند. خرده‌فروشانی که بخشی از این برنامه هستند می‌توانند ارز تسویه حساب را با اتصال به شبکه PundiX انتخاب کنند، در حالی که کاربران می‌توانند برای کالاها در خرده‌فروش‌های پشتیبانی‌شده با ارز رمزنگاری مورد نظر خود پرداخت را انجام دهند.

توزیع جهانی پروتکل‌های PundiX، گسترش سریع شبکه آن را تضمین می‌کند. ارائه سخت‌افزار رایگان به خرده‌فروشان در کنار سهولت و راحتی پرداخت‌های موبایلی، انگیزه پذیرش عمومی را فراهم می‌کند. بازار هدف اولیه این پروژه، خرده فروشی در اندونزی بود که به کاربران PundiX در این کشور اجازه می‌داد از پایانه‌های POS ارزهای دیجیتال برای پرداخت در فروشگاه‌های خرده فروشی استفاده کنند.

دستگاه‌های منحصر به فرد Pundi X

PundiX قصد دارد از طریق یک مدل منحصربه‌فرد از راه‌حل‌های مبتنی بر پایانه POS خرده‌فروشی برای کریپتوها، ارزهای دیجیتال را به جریان مالی اصلی تبدیل کند. PundiX همچنین پیشرو در توسعه دستگاه‌های سخت‌افزاری مرتبط با بلاکچین است. شبکه PundiX برای فعال کردن عملیات ابزارهای خود، به سه محصول مختلف متکی است. در ادامه توضیح می‌دهیم که این سه محصول PundiX چیست.

 تراکنش های xpos در شبکه پاندی اکس

یکی از آن‌ها ترمینال POS است که به نام XPOS شناخته می‌شود. XPOS متشکل از محصولات نرم افزاری و سخت افزاری است که عملکردهای دستگاه نقطه فروش را به طور کامل انجام می‌دهد و می‌تواند با سیستم‌های خرده‌فروشی در هر کشور ادغام شود تا پرداخت‌های مبتنی بر رمزنگاری را فعال کند. دستگاه XPOS از ارز دیجیتال PUNDIX حمایت نمی‌کند، اما در عوض پرداخت‌های فوری و چند زنجیره‌ای از جمله بیت کوین را پشتیبانی می‌کند. ممکن است بازرگانان استفاده از Pundi XPOS را مفید بدانند زیرا به طور خودکار پرداخت های با ارزهای رمزنگاری شده را به ارز فیات معادل خود تبدیل می‌کند. البته نرخ تبدیل برابر با ارزش بازار ارز دیجیتال در زمان معامله است ولی از آنجایی که بازرگانان پرداخت‌ها را به صورت فیات دریافت می‌کنند، درآمد آن‌ها در معرض نوسانات بعدی بازار ارزهای دیجیتال قرار نمی‌گیرد. در حال حاضر دستگاه‌های XPOS در بیش از ۲۰ کشور در حال استقرار هستند و PundiX قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ حداقل ۱۰۰۰۰۰ دستگاه را راه‌اندازی کند.

Pundi XPOS فروشگاه برنامه خود را بر اساس Android 7.0 دارد که در آن توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی را برای بازار خرده فروشی منتشر کنند. این‌ها می‌تواند شامل کیف پول، برنامه‌های مشتری‌مدار، مدیریت تحویل و خدمات مالی یا بیمه باشد. انتشار برنامه‌ها مستلزم پرداخت کارمزد با توکن‌های PUNDIX است.

ارتباط کارت xpass با پایانه xpos

اما دو محصول دیگر PundiX چیست؟ XPASS و XWallet توسط شرکت Pundi X Labs Private Limited برای حمایت از اقتصاد اکوسیستم PundiX توسعه یافته‌اند و می‌توانند با XPOS جفت شوند. XWallet برنامه کیف پول رمزنگاری تلفن همراه PundiX با پشتیبانی چند ارزی است که از طریق آن کاربر می‌تواند ارزهای دیجیتال را خریداری کند، بفروشد، ذخیره یا مدیریت کند. XWallet می‌تواند برای پرداخت مستقیم کالاها و خدمات در فروشگاه‌های محلی که دستگاه‌های XPOS را راه‌اندازی کرده‌اند، استفاده شود. فراتر از این، کاربران همچنین می‌توانند از XWallet برای خرید ارزهای دیجیتال با فیات استفاده کنند و همچنین امکان انجام پرداخت‌های همتا به همتا را فراهم می‌کند.

XWallet دارای یک کارت مجازی XPASS است، اما می‌تواند با کارت‌های فیزیکی XPASS نیز جفت شود. کارت فیزیکی XPASS برای مبتدیانی مناسب است که می‌توانند آن را مانند یک کارت نقدی به راحتی با وجوه ارزهای دیجیتال انتخابی بارگیری کنند و فوراً از آن استفاده نمایند. کاربران می‌توانند کارت XPASS را که توسط سیستم PundiX پشتیبانی می‌شود، با XWallet و XPOS ترکیب کنند تا پرداخت‌های فوری انجام دهند. کارت XPass را می‌توان از طریق برنامه XWallet یا پایانه XPOS با چندین ارز دیجیتال شارژ کرد و برای خرید کالاها و خدمات تقریباً در هر فروشگاه یا در تجارت الکترونیکی استفاده کرد.

کاربرد ارز دیجیتال pundiX چیست؟

کاربردهای رمزارز pundiX

پروژه pundiX برای کاهش پیچیدگی‌هایی که معمولاً افراد هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال با آن مواجه می‌شوند، ایجاد شده است. بنابراین ظرفیت بالقوه و فنی برای قرار دادن ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت رایج را دارد. برای کاهش پیچیدگی مذکور، PundiX از چندین مؤلفه استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها ارز دیجیتال بومی این پلتفرم یعنی PUNDIX است. هر تراکنش شبکه PundiX به بلاکچین اتریوم متصل است. بنابراین PundiX یک توکن ERC-20 است و برای پرداخت عملیاتی مانند هزینه تراکنش در پلتفرم PundiX استفاده می‌شود.

PundiX در ابتدا توکن PXS را از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) در ابتدای سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد. در اواخر همان سال، هر توکن PXS با ۱۰۰۰ NPXS جایگزین شدند. در سال ۲۰۲۱، توکن PUNDIX معرفی شد و دومین تغییر نام، این بار در جهت مخالف انجام شد. دارندگان NPXS تا پایان مارس ۲۰۲۲ فرصت داشتند تا توکن‌های خود را با نرخ ۱۰۰۰ NPXS به ازاء یک PUNDIX مبادله کنند.

PundiX از انتشار توکن از طریق اثبات سهام استفاده می‌کند، بنابراین برخلاف اکثر شبکه‌های بلاکچین، کاربران نمی‌توانند PundiX را استخراج کنند. در عوض، تمام PundiX های در گردش، یا در طی مراحل ICO خریداری شدند یا متعاقباً از یک صرافی خریداری شدند. PUNDIX دارای عرضه در گردش ۲۵۸,۴۴۹,۹۱۱ و حداکثر عرضه ۲۵۸,۴۴۹,۹۱۱.۰۹۹۹۲۴ PUNDIX است. در این پروژه، هیچ توکن دیگری ضرب نخواهد شد و همه توکن‌ها قبلاً عرضه شده‌اند. با انتخاب شرکت در فروش توکن، شرکت‌کنندگان موافقت کردند که ۳۰ درصد از مبلغ توکن‌هایی را که از قبل خریداری کرده‌اند و ۷۰ درصد باقیمانده توکن‌هایی را که در یک دوره سه ساله بدهکار هستند، دریافت کنند. برای دریافت این توکن‌ها، کاربران باید حدودا هر شش ماه یکبار یک قرارداد هوشمند را امضا کنند تا تمام توکن‌های پاداش خود را دریافت کنند. ۴۰ درصد از آن توکن‌ها در سال اول، ۲۰ درصد در سال دوم و ۱۰ درصد در سال آخر توزیع شدند. از سال ۲۰۱۸، پروتکل PundiX بخشی از عرضه توکن را به صورت سه ماهه حذف کرده و به عنوان کاهش‌دهنده تورم سوزانده است. مقدار سوزانده شده نیز بستگی به استفاده از محصولات و خدمات PundiX دارد.

پاندی ایکس همچنین می‌تواند استیک شود و در ازای سپرده گذاری، به آن سود تعلق گیرد. از آنجایی که PundiX از پروتکل Proof of Stake یا الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند، گزینه استیکینگ ارز دیجیتال PUNDIX، امکان‌پذیر شده است. برای کسب سود استیکینگ، PUNDIX را می‌توان در XWallet قرار داد، که یکی دیگر از موارد استفاده از کیف پول رسمی شبکه pundiX به غیر از اتصال به کارت هوشمند XPOS و XPASS است.

چه چیزی به Pundi X ارزش می‌دهد؟

نحوه توزیع ارز دیجیتال پاندی اکس

ارزش بازار PUNDIX دارای نوسان است که بخشی از آن متاثر از نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال و عواملی است که ممکن است بر آن بازار تأثیر بگذارد. علاوه بر عوامل سنتی مانند احساسات بازار، جریان ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها و به طور کلی اقتصاد، قیمت PUNDIX نیز تحت تأثیر میزان استفاده از محصولات و خدمات PundiX قرار دارد. اما دیگر عوامل تاثیرگذار بر ارزش ارز دیجیتال PundiX چیست؟ ظرفیت فنی، فناوری، عملکرد و موارد استفاده از این ارز را می‌توانم از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت پاندی ایکس دانست. PundiX برای فعال کردن پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده و در عین حال توسعه دستگاه‌های بلاکچین با هدف ایجاد موارد استفاده واقعی برای دارایی‌های دیجیتال ایجاد شد. ارزش ذاتی که توسط فناوری PundiX تعیین می‌شود، اغلب با قیمت بازار PUNDIX مطابقت ندارد. ارزش بازار PUNDIX ممکن است تحت تأثیر اقتصاد گسترده‌تر، تغییر روند جمعی، ارتقاء، به روز رسانی، پیشرفت، میزان استفاده از محصول، مشارکت‌ها و ادغام‌ها و همچنین سایر اخبار و رویدادهای مهم قرار گیرد. به طوری که قیمت PUNDIX می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه به طرز چشمگیری تغییر کند. PUNDIX در زمان نگارش این مقاله، با ارزش بازار ۱۳۰,۴۹۳,۹۹۹ یورو در رتبه ۲۱۷ در بین تمام ارزهای دیجیتال قرار دارد.

نحوه انتخاب کیف پول Pundi X

هر ارز دیجیتال نیاز به کیف پول مناسبی برای ذخیره دارد. حالا باید ببینیم که کیف پول مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال pundix چیست. پاندی ایکس یک ارز دیجیتال با استاندارد ERC20 است و می‌تواند در کیف پول‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، ذخیره شود. انتخاب از بین کیف پول های ارز pundix  به این بستگی دارد که به چه منظور می‌خواهید از آن استفاده کنید و چه مقدار ارز را می‌خواهید ذخیره کنید. خرید و فروش PUNDIX، یا معامله آن با هر ارز دیجیتال دیگر، تنها در صورتی امکان پذیر است که یک پلتفرم امن را به عنوان راه حل ذخیره سازی خود انتخاب کنید.

کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول های سرد مانند Ledger یا Trezor امن ترین گزینه ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها، گزینه گران‌تری هستند و برای ذخیره مقادیر زیادی از ارز دیجیتال PUNDIX مناسب‌تر هستند.

کیف پول‌های نرم افزاری گزینه دیگری است و استفاده از آن‌ها رایگان و آسان است. آن‌ها به عنوان برنامه‌های گوشی هوشمند یا دسکتاپ برای دانلود در دسترس هستند. کیف پول‌های آنلاین یا کیف پول‌های وب نیز رایگان و برای استفاده، آسان هستند و با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری دارند؛ بنابراین برای نگهداری مقادیر کمتر ارزهای دیجیتال یا برای کسانی که معاملات مکرر انجام می‌دهند، مناسب هستند. برای داشتن یک کیف پول امن، باید یک گزینه معتبر با سابقه امنیتی خوب را انتخاب کنید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال Pundi X چیست؟

pundix در برخی صرافی های ارز دیجیتال لیست شده است و خرید آن در پلتفرم این صرافی‌ها و  با طیف وسیعی از روش‌های پرداختی، در دسترس است.

اگر از قبل PUNDIX خریده‌اید و آن را در کیف پول یا در صرافی نگهداری می‌کنید، می‌توانید در صرافی‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند، به راحتی رمزارزهای پاندی ایکس خود را بفروشید. خرید و فروش این ارز دیجیتال در صرافی والکس نیز برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر است.

امنیت در شبکه Pundi X

تیم PundiX در حال کار بر روی ارتقاء و به روز رسانی‌های جدید مطابق با نقشه راه رسمی خود است. اما این بروزرسانی‌های شبکه pundix چیست؟ مانند بسیاری دیگر از بلاکچین‌ها در بخش DeFi، پاندی ایکس نیز از الگوریتم Proof of Stake برای ایمن سازی عملیات در شبکه استفاده می‌کند. PundiX در ماه می ۲۰۲۱ با Chainlink ادغام شد تا امنیت بیشتری را برای کاربران POS خرده‌فروشی و خرده‌فروشانی که از پرداخت‌های مبتنی بر رمزنگاری پشتیبانی می‌کنند، فراهم کند. علاوه بر این، XWallet از قفل‌های امنیتی ۲FA و بیومتریک استفاده می‌کند. با Chainlink و امنیت پیشرفته XWallet، کاربران می‌توانند ارزهای‌ دیجیتال خود را به صورت ایمن ذخیره و استفاده کنند.

آینده پروژه پاندی اکس

 پیش بینی آینده pundiX

PundiX یک پروژه برجسته است که هدف آن فعال کردن خدمات بانکی پایه برای مردم کشورهای توسعه نیافته با پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال است. برای آنکه بدانیم تاثیر این خصوصیات بر آینده pundix چیست، باید در نظر بگیریم که PundiX با محصول شاخص XPOS خود، راه را برای استفاده اصلی از دارایی‌های دیجیتال هموار می‌کند. در حال حاضر، تنها دستگاه این پروژه XPOS است که با اتصال به تلفن همراه و به تلفن به عنوان یک سیستم نقطه فروش عمل می‌کند. با این حال، در آینده، PundiX XPOS handy اضافه می‌شود. این دستگاه به دستگاه‌های تلفن همراه متصل می‌شود و اجازه می‌دهد کارت را بکشید و مانند دستگاه‌های POS دیگر از آن استفاده کنید. همچنین میز XPOS محصول سخت‌افزاری دیگری از پاندی ایکس است که به‌عنوان یک پایانه نقطه‌فروش مستقل عمل می‌کند.

ارزش بازار توکن PUNDIX ممکن است با پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید اکوسیستم PundiX افزایش یابد. PundiX راه‌حل‌هایی را برای کاستی‌های بیت کوین و سایر رمزارزها، مانند فقدان ابزار ارائه می‌کند و به این ترتیب نشان‌دهنده یک پروژه برجسته در حوزه DeFi است. در صورتی که پاندی ایکس بتواند با نوآوری‌های کاربردی خود، کاربران را تشویق به استفاده بیشتر از ارزهای دیجیتال کند، می‌توان انتظار داشت که کاربران و سرمایه‌گذاری‌های زیادی را به خود جلب کند.

شما چقدر به استفاده از ارزهای دیجیتال برای مبادلات روزمره مالی گرایش دارید؟ درصورت وجود دستگاه POS ارز دیجیتال در فروشگاه‌ها، از آن استفاده می‌کنید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
وحید
وحید
1 سال قبل

سلام
در مود اصل کار پاندیکس باید ارزش آن ثابت باشد اگر ثابت باشد که سرمایه گزاری روی آن بی عنا می‌شود و اگر نباشد ممکن است که قیمت آن مثلا به بیت کوئین برسد آنوقت چه کسی یک بیت می‌دهد ویک نوشابه پپسی می‌گیرد؟ می‌توان این را توجیه کرد

دکمه بازگشت به بالا