web3سرمایه گذاری

همه چیز راجع به کسب درآمد از تپ سواپ و بازی آن

تپ سواپ یک پروژه دیفای در حال توسعه روی بلاکچین سولانا است که قصد دارد بستری امن و کارآمد برای تبادل ارز دیجیتال فراهم کند. بازی TapSwap، یک بازی در قالب ربات تلگرام است که در آن، کاربران با لمس کردن صفحه امتیاز دریافت کرده و (بعدا) می‌توانند آن را به توکن بومی پروژه، یعنی TAPS تبدیل کند. بنابراین می‌توان این بازی را به عنوان روشی برای توزیع عادلانه بخشی از موجودی TAPS در نظر گرفت. همچنین، عرضه این بازی احتمالا نتیجه استقبال مردم از پروژه نات کوین بوده که کار خود را در قالب یک بازی تلگرامی شروع کرد و امروزه توکن آن در بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارزی دنیا قابل معامله است.

در ادامه این مقاله، به آموزش تپ سواپ و نحوه درآمدزایی از این بازی مبتنی بر تلگرام می‌پردازیم.

بازی TapSwap چیست؟

تپ سواپ یک پروژه DeFi جدید است که توکن بومی TAPS با سقف موجودی ۱ میلیارد واحدی، قلب تپنده آن محسوب می‌شود. این پروژه با تاکید روی حاکمیت غیرمتمرکز، به هولدرهای TAPS اجازه می‌دهد در شکل دادن به پلتفرم تپ سواپ نقشی اساسی ایفا کنند. از طرف دیگر، این پروژه تصمیم گرفته تا بخشی از موجودی توکن بومی خود را به شیوه‌ای مشابه نات کوین و از طریق بازی TapSwap در میان کاربران توزیع کند.

در مجموع، چیزی حدود ۲۰ درصد از موجودی ۱ میلیاردی TAPS طی یک بازه زمانی شش ماهه، از طریق ربات تلگرامی تپ سواپ توزیع خواهد شد. ۲۰ درصد دیگر هم به صورت ایردراپ به کاربران فعال تعلق خواهد گرفت. در واقع، گفته می‌شود ۵۰ درصد از موجودی کلی TAPS برای جامعه کاربری، ۳۰ درصد برای خزانه و تامین هزینه توسعه پلتفرم، و مابقی برای تیم توسعه‌دهندگان و مشاوران کنار گذاشته شده است. 

کاربران باید توجه داشته باشند که بازی TapSwap تنها بخشی از نقشه راه توسعه‌دهندگان پروژه تپ سواپ و صرفا یک ربات تلگرامی است. راه‌اندازی صرافی، استخراج نقدینگی و افزایش کاربردهای توکن TAPS، از جمله اهداف اصلی توسعه‌دهندگان این پروژه هستند.

استخراج تپ سواپ چگونه انجام می‌شود؟

استخراج تپ سواپ

برای شرکت در بازی TapSwap، ابتدا باید اپلیکیشن تلگرام را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده و حساب خود را نیز فعال نمایید؛ سپس با مراجعه به ربات رسمی تپ سواپ (به آدرس t.me/tapswap_bot)،‌ گزینه Start را انتخاب کنید. در این مرحله، ثبت نام شما تکمیل شده و ربات پیغام خوش‌آمدگویی را برای شما ارسال می‌کند. حالا تنها کافیست گزینه Play یا Start Now را لمس کرده تا بازی شروع شود. در صورتی که برای اولین بار از این بازی استفاده می‌کنید، ممکن است تلگرام از شما بخواهد اتصال به سایت بازی را تایید کنید که این کار، با انتخاب گزینه Connect به راحتی انجام می‌شود. پس از ورود به محیط بازی نیز کافیست سکه طلایی وسط صفحه را لمس کنید تا فرآیند امتیازگیری شما آغاز شود.

لطفا توجه داشته باشید که برای شرکت در بازی TapSwap به ابزار تغییر آی پی نیاز خواهید داشت و استفاده از پروکسی تلگرام احتمالا کافی نخواهد بود. همچنین به هنگام اجرای ربات تلگرامی تپ سواپ، به یوزرنیم و تیک آبی آن توجه داشته باشید تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید.
محیط بازی TapSwap

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، به جز صفحه‌ای در آن قادر به امتیازگیری هستید، صفحات دیگری نیز وجود دارند. برای مثال با انتخاب گزینه Ref، وارد بخش معرفی دوستان می‌شوید و می‌توانید با لینکی که در این صفحه وجود دارد، بازی TapSwap را به دوستان خود معرفی کرده تا امتیازهای بیشتری دریافت کنید. هر چقدر دوستان شما فعالیت بیشتری داشته باشند، امتیاز دریافتی شما نیز بیشتر خواهد بود.

محیط ربات تپ سواپ

تصویر بالا صفحه Boost (سمت راست) و لیگ (سمت چپ) را نشان می‌دهد. هر کاربر کار خود را در لیگ ‌Bronze شروع می‌کند و با فعالیت بیشتر، به لیگ‌های بالاتر راه پیدا خواهد کرد. هر بار که کاربر وارد لیگ بالاتری شود، میزان امتیازی که با هر لمس صفحه یا همان «تپ» به دست می‌آورد نیز بیشتر خواهد شد. برای مشاهده لیگ فعلی و فاصله‌ای که با لیگ آخر (Mythic) دارید، کافیست در صفحه اصلی آیکون جام را انتخاب نمایید. صفحه Boost نیز که باید برای گیمرهای موبایل آشنا باشد، شامل بروزرسانی‌هایی که می‌توانند میزان امتیازگیری کاربر را افزایش دهند. برخی از این بروزرسانی‌ها از طریق امتیاز جمع آوری شده، و برخی دیگر از طریق پرداخت با ارز دیجیتال قابل فعال‌سازی هستند.

قیمت تپ سواپ چقدر است؟

در حالی که علاقه‌مندان به بازی TapSwap معمولا با هدف درآمدزایی آن را اجرا می‌کنند، باید تاکید کرد که این بازی فعلا در مرحله جمع آوری امتیاز قرار داشته و به همین جهت، نمی‌توان گفت که هر امتیاز معادل چند واحد TAPS خواهد بود، یا ارزش هر واحد از TAPS چقدر خواهد بود. به عبارتی دیگر، تا زمانی که قیمت ارز دیجیتال تپ سواپ مشخص نشود، میزان درآمد کاربران نیز مشخص نخواهد شد. با این حال، نات کوین که به شیوه‌ای مشابه کار خود را آغاز کرده بود، پس از قرار گرفتن در لیست صرافی‌ها و دریافت قیمت، درآمد مناسبی برای برخی کاربران به همراه داشت.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد پروژه تپ سواپ در دسترس نبوده و هویت توسعه‌دهندگان، یا حتی محل فعالیت آنها نیز قابل تایید نیست. با این وجود، از آنجایی که وبسایت رسمی پروژه (tapswap.io) اعلام کرده که پلتفرم آنها فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و تنها ساکنین کشور کنیا قادر به استفاده از آن هستند، این احتمال وجود دارد که تپ سواپ در این کشور در حال توسعه است. این وبسایت همچنین اعلام کرده که در طی سه ماه پایانی سال ۲۰۲۴، پلتفرم TapSwap با امکانات کامل، در دسترس کاربران تمام کشورها قرار خواهد گرفت.

هدف از عرضه بازی TapSwap چیست؟

با توجه به محبوبیت نات کوین در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و مشهور شدن آن طی یک بازی زمانی نسبتا کوتاه، می‌توان گفت که عرضه بازی‌های تلگرامی اکنون معادل یک کمپین تبلیغاتی گسترده است که احتمالا هزینه کمتری نیز برای توسعه‌دهندگان به دنبال دارد. فرصت کسب درآمد، آن هم صرفا از طریق لمس کردن صفحه موبایل، برای بسیاری از کاربران جذاب است و افراد زیادی را به بازی کردن ترغیب خواهد کرد. علاوه بر این، پاداش‌های در نظر گرفته شده برای معرفی دوستان می‌تواند نام یک پروژه به سرعت سر زبان‌ها بیندازد. 

در همین راستا، بازی TapSwap را می‌توان به عنوان کمپین تبلیغاتی پروژه تپ سواپ، که قرار است یک صرافی ارز دیجیتال جدید باشد، به شمار آورد. این پلتفرم قصد دارد با عرضه رایگان توکن بومی خود در میان کاربران، به محبوبیت دست پیدا کند. مورد دیگر به توزیع عادلانه موجودی توکن بومی در میان کاربران مربوط می‌شود. اگر فرض را بر این بگیریم که صرافی تپ سواپ به هولدرهای توکن TAPS حق رای می‌دهد و آنها را در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آینده پلتفرم شریک می‌کند، توزیع توکن از طریق یک بازی می‌تواند به حاکمیت غیرمتمرکز پلتفرم کمک کند. 

مقایسه تپ سواپ با نات کوین

نات کوین در آپریل ۲۰۲۴ به عنوان اولین نمونه موفق از بازی‌های بلاکچینی مبتنی بر روش Tap To Earn به شهرت رسید. با انتشار خبر قرار گرفتن این ارز دیجیتال در لیست معاملاتی صرافی‌ها، بازیکنان زیادی شروع به اجرای این ربات تلگرامی کردند تا شاید بتوانند مقداری توکن را به صورت رایگان دریافت کنند. با این وجود، کسانی که از نوامبر ۲۰۲۳ تا می ۲۰۲۴ به صورت فعال در این بازی شرکت داشتند، به درآمد واقعی رسیدند. برخی افراد حتی مدعی بودند که درآمد آنها نزدیک به ۱۰ هزار دلار بوده است! موفقیت نات کوین بدون شک الهام‌بخش بازی TapSwap بوده که تقریبا ساختاری کاملا مشابه با آن دارد. در واقع می‌توان گفت موفقیت نات کوین که امروزه در صرافی‌هایی بزرگی مانند بایننس و کوکوین معامله می‌شود، احتمالا منجر به عرضه تعداد زیادی بازی مشابه خواهد شد که حتی ممکن است به جای تلگرام، در بسترهای متفاوتی نیز عرضه شوند.

در حالی که شباهت ساختاری نات کوین و تپ سواپ غیر قابل انکار است، شاید مهم‌ترین تفاوت قابل ذکر، سقف موجودی این دو ارز دیجیتال باشد. در حالی که نات کوین بدون سقف موجودی عرضه شده، تپ سواپ سقف ۱ میلیارد واحدی دارد و این موضوع می‌تواند در افزایش ارزش آن در بلندمدت تاثیرگذار باشد. 

شما چه دیدگاهی در مورد بازی‌های تلگرامی Tap To Earn دارید؟ آیا بازی TapSwap موفقیت نات کوین را تکرار خواهد کرد؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا