تکنولوژی

 کاربرد های هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال

Artificial intelligence به‌تازگی در معاملات رمز ارزها سروصدای زیادی به‌پا کرده است و برخی افراد ترجیح می‌دهند به‌جای ساعت‌ها نشستن پای چارت از آن و ربات معامله‌گر ارز دیجیتال استفاده کنند. این روزها بازار هوش مصنوعی در ترید بیش از گذشته طرفدار پیدا کرده، به‌خصوص پس از پیدایش ربات “ChatGPT” این مارکت داغ‌تر از همیشه است. به‌این‌ترتیب تمامی افراد می‌توانند بدون هیچ آموزش و تمرینی فعالیت کنند و درآمد دلاری داشته باشند.

با تمام این تفاسیر آیا AI می‌تواند در تحلیل رفتار رمز ارزها و روند بازار به معامله‌گران این حوزه کمک کند؟ در این مقاله از والکس می‌خواهیم به معرفی کاربردهای ai در ترید ارزدیجیتال بپردازیم و ببینیم که در انجام معاملات تا چه حد می‌توانیم به تکنولوژی و ربات‌ها اعتماد کنیم؟ در ادامه با ما همراه شوید.

آشنایی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در ترید

AI که Artificial Intelligence است یکی از عجیب‌ترین و کاربردی‌ترین دستاوردهای دنیای تکنولوژی است که به‌عنوان یکی از علوم پرکاربرد رایانه‌ای شناخته می‌شود. این فناوری اخیراً با معرفی ربات چت جی‌بی‌تی توسط شرکت “Open AI”، نقش آن و همچنین کاربردهایش در حوزه‌های مختلف مورد استقبال طیف وسیعی از کاربران قرار گرفته است.

در حقیقت هوش مصنوعی به‌نوعی هوشمندی ماشینی و یا کامپیوتری گفته می‌شود که دارای توانایی درک محیط و فعالیت‌های شناختی وابسته به ذهن انسان را با حداکثر شانس موفقیت یادگیری و حل مسئله داشته باشد. درست است که این پدیده توسط انسان‌ها ساخته شده است، اما با خطاهای خیلی کمتر می‌تواند مانند یک انسان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی داشته باشد. همچنین توانایی یادگیری مسائل جدید را هم دارد. با استفاده از قابلیت‌های آن، ابزارآلات و ماشین‌ها می‌توانند به‌صورت پیوسته با دریافت بازخورد کار کنند و عملکرد خود را در طول زمان بهبود ببخشند.

 با وجود پیشرفت تکنولوژی و ظهور این فناوری که می‌تواند در حوزه‌های بسیار زیادی به انسان‌ها کمک کند، متخصصان نگرانی‌هایی را درباره فعالیت‌های آن مطرح کرده‌اند و عده‌ای نیز آن را تهدیدی برای تمدن بشری می‌دانند. شایان‌ذکر است که این تکنولوژی رسیدن به مرحله تهدید برای بشریت فاصله بسیار زیادی دارد و تا زمانی که بتوانید نحوه درست استفاده‌کردن آن را یاد بگیرید، می‌توانید در زمینه‌های متنوعی به‌عنوان یک دستیار خیلی حرفه‌ای از آن استفاده کنید، مانند حضور هوش مصنوعی در ترید.

ورود هوش مصنوعی به دنیای ارزهای دیجیتال

برای اینکه بتوانیم در بازار کریپتوکارنسی به موفقیت برسیم باید آموزش‌ها و مهارت‌های مهم و مرتبط با این حوزه را در دسترس داشته باشیم. به همین دلیل برخی سرمایه‌گذاران و تریدرها به دنبال راهکار و ابزاری برای تسریع این موضوع و همچنین توسعه مکانیسم‌های کارآمد برای کسب سود هستند. Artificial intelligence یکی از ابزارهای قدرتمندی است که می‌تواند با تجزیه تحلیل بازار و داده‌ها، چالش‌های بازار را به حداقل برساند. این ابزار می‌تواند پیش‌بینی‌های نسبتاً دقیق‌تری نسبت به انسان‌ها انجام دهد.  در ادامه به کاربردهای ai در ترید ارز دیجیتال می‌پردازیم.

کسب سود در بازار

پیش‌بینی آینده بازار یکی از اصلی‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال است که موجب محبوبیت بیش از حد این فناوری برای معامله‌گران کریپتو شده است. علاوه بر این تجزیه‌وتحلیل احساسات بازار، انجام خودکار معاملات و کسب درآمد بیشتر از مزایای استفاده از AI در بازار کریپتو محسوب می‌شود.

تحلیل و پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال

یکی از مشکلاتی که تریدرها در بازارهای مالی همیشه با آن مواجه هستند نوسانات بازار است. معامله‌گر نیز به‌صورت دستی نمی‌تواند مجموعه‌های بزرگی از داده‌های بدون ساختار را جمع‌آوری، پردازش و تجزیه‌وتحلیل کند. به‌تازگی سرمایه‌گذاران می‌توانند به لطف کاربرد هوش مصنوعی در ترید، برخی از رویدادها را در بازارهای مالی پیش‌بینی کنند و تصمیمات حرفه‌ای‌تری بگیرند.

به‌طورکلی رمز ارزها مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند و این فناوری علاوه بر ثبت سابقه دیجیتالی تمام تراکنش‌ها، امکان نگه‌داری و اشتراک‌گذاری ایمن این داده‌ها را فراهم می‌کند. بسیاری از تراکنش‌ها می‌توانند الگو‌های رفتاری را برای کمک به تعیین محرک‌ها در بازار کریپتو نشان دهند. هوش مصنوعی به کمک داده‌ها و تراکنش‌های ذخیره شده در بلاکچین می‌تواند به‌عنوان ابزاری کارآمد جهت تجزیه‌وتحلیل بازار و ارائه چشم‌اندازی از آینده مورد استفاده معامله‌گران قرار بگیرد.

تجزیه و تحلیل احساسات بازار

تحلیل احساسات بازار یعنی با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی بتوانیم فعالیت‌های بازار و نظرات افراد در مورد موضوعی خاص را بررسی کنیم. پردازش زبان طبیعی یعنی تعامل بین کامپیوتر و زبان انسانی که بر درک و پردازش زبان گفتاری، نوشتاری و ماشینی‌کردن این فرآیند متمرکز شده است. در معاملات رمز ارزها، احساسات مثبت کاربران روی هر ارز دیجیتال، می‌تواند موجب بالارفتن قیمت آن شود، در مقابل احساسات منفی موجب افت قیمتی می‌شود.

برای اینکه بتوان جو کلی بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کرد باید اخبار، وبلاگ‌ها، مقالات، انجمن‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و نظرات افراد مشهور نظیر ایلان ماسک جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل شوند تا بتوان نظر کلی کاربران موجود در مورد یک رمزارز خاص را  تشخیص داد. به این فرایند، تحلیل تکنیکال گفته می‌شود که به کمک آن می‌توان دستکاری در بازار را از روی رفتار غیرمعمول در شاخص‌های احساسات تشخیص داد.

استراتژی معاملاتی

هوش مصنوعی در ترید می‌تواند هوش انسانی را شبیه‌سازی کند، به همین جهت سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران از این ابزار برای تعریف استراتژی‌ معاملاتی با فرکانس بالا بهره می‌گیرند. به‌طورکلی معامله‌گرانی که تریدهای سریع با حجم پایین در بازه زمانی کوتاه‌مدت انجام می‌‌دهند، می‌توانند سود مناسبی کسب کنند. معاملات با فرکانس بالا نیز به شکلی از معامله گفته می‌شود که توسط سازمان‌ها انجام می‌شود و کامپیوترها در کسری از ثانیه دستورها را اجرایی می‌کنند. الگوریتم‌هایی که با AI توسعه داده می‌شوند، می‌توانند با بررسی بازار و پیروی از استراتژی‌های خودکار، در عرض چند ثانیه رمز ارزها را معامله کنند.

مدل سازی سیگنال ها

تریدرها اغلب به سیگنال‌های مشهور متکی هستند، اما در بسیاری از مواقع تولید سیگنال‌های دقیق به‌صورت دستی ممکن نیست. به همین جهت، Artificial intelligence به توسعه‌دهندگان داده کمک می‌کند تا مدل‌هایی بسازند که معامله‌گران بتوانند از آن برای دستیابی به اطلاعات مرتبط کمک بگیرند. با استفاده از هوش مصنوعی در ترید می‌توان اطلاعات را به‌درستی طبقه‌بندی کرد و مشخصات هر کدام مانند نام رمزارز، نوع و تیم آن را استخراج کرد. با این فناوری توسعه‌دهندگان می‌توانند چشم‌اندازهایی قابل‌درک را برای تریدرها و افراد مبتدی ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعه: chat gpt چیست

مزایا و معایب ai در ترید ارز دیجیتال

این تکنولوژی به کمک یادگیری الگوریتم‌های پیشرفته و ریاضی و همچنین استفاده از اینترنت می‌تواند تصمیمات جدیدی بگیرد که با الگوریتم‌های تعریف شده تناسب دارد. این تکنولوژی می‌تواند افراد را در انجام برخی فعالیت‌های زمان‌بر و پر ریسک، همراهی کند و در مدت‌زمان کوتاهی کارها را پیش ببرد. به‌طورکلی استفاده از ai در ترید ارز دیجیتال مانند بسیاری از تکنولوژی‌های این حوزه مزایا و معایبی دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

مزایا:

  • ربات‌های ‌AI در ترید با حذف خطاهای انسانی، امکان اشتباهات را کم می‌کنند
  • عدم دخالت احساسات انسانی در تصمیم‌گیری
  • توانایی تحلیل دقیق تراکنش‌ها و داده‌ها
  • اجرای اتوماتیک معاملات ارز دیجیتال با توجه به الگوریتم و برنامه‌نویسی‌های قبلی
  • فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی

معایب:

  • نظارت همیشگی ربات‌ها و آپدیت کردن
  • وجود تعداد زیادی از پروژه‌های کلاهبرداری
  • وجود ربات‌های نرم‌افزاری دارای باگ و بسیار بی‌کیفیت

آینده کاربرد های هوش مصنوعی در ترید ارز دیجیتال

هوش مصنوعی به‌صورت مداوم می‌تواند نوسانات موجود در بازار کریپتو را بررسی کند و با مشاهده سیگنال سودآور آن را برای تریدرها ارسال کند و یا از طریق ربات معاملاتی خرید فروش رمزارز را انجام دهد. ai در ترید ارز دیجیتال و دیگر حوزه‌ها می‌تواند تحلیل‌های دقیقی برای سرمایه‌گذاران این حوزه ارائه دهد. برای استفاده از این تکنولوژی در بازار ارز دیجیتال همیشه باید به یاد داشته باشید که هیچ تجزیه و تحلیلی بی‌خطا نیست. سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، مانند کریپتو همیشه با ریسک‌هایی همراه بوده که بهتر است برای آنها آماده باشید.

همچنین معاملات در ارزهای دیجیتال در مقایسه با دیگر حوزه‌هایی که Artificial intelligence در آنها به کار گرفته می‌شود بسیار جدید است و درک AI در ترید به دلیل کمیت اطلاعات با مشکلاتی مواجه می‌شود. در حوزه کریپتو آینده این تکنولوژی و ابزارهایی که معاملات را آسان می‌کنند، چشم‌انداز موفقی دارد، اما در حال حاضر قابل‌اطمینان نیستند و بهتر است خیلی محتاطانه از آنها استفاده کنید.

آیا شما می‌توانید برای معامله‌گری در ارز دیجیتال به هوش مصنوعی تکیه کنید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۶

منبع
cointelegraph
علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا