اخبار اتریوم

چرا در یک هفته گذشته ۵۸۰ هزار آدرس جدید به اتریوم اضافه شده است؟

ادغام (Merge) نوآورانه اتریوم، سیستم استیکینگ (staking) را به این اکوسیستم معرفی کرد، اما افزایش مداوم تعداد آدرس‌های جدید و کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها، به آینده‌ای امیدوارکننده و اطمینان‌بخش اشاره دارد.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، در هفته گذشته بیش از ۵۸۰ هزار آدرس جدید به اتریوم اضافه شده و قیمت این رمزارز با رشد کمتر از ۱ درصدی، اندکی بهبود یافته است.

ادغام اتریوم با معرفی سیستم استیکینگ، تحولی را در این پلتفرم ایجاد کرد و بحث‌های فراوانی را در سراسر زنجیره به راه انداخت. در حالی که این رویداد پیشگامانه توجه بسیاری را به خود جلب کرده، اما معیار دیگری هم وجود دارد که به طور پیوسته در پشت پرده این شبکه در حال رشد است، و با تأثیر بالقوه بزرگ خود، مسیر آینده اتریوم را خیلی آرام شکل خواهد داد.

افزایش تعداد آدرس‌های جدید اتریوم

در هنگام تمرکز بر روی سیستم استیکینگ و روندهای قیمتی اتریوم، پیش می‌آید که معیارهای مهم دیگری را نادیده بگیریم. با این حال، داده‌های اخیر سنتیمنت (Santiment)، یک جنبه در حال رشد و پایدار از اتریوم را آشکار ساخته است: رشد چشمگیر شبکه.

این داده‌ها نشان‌دهنده هجوم مداوم کاربران جدید به شبکه هستند، که می‌تواند سیگنالی برای افزایش احتمالی مارکت کپ این رمزارز باشد.

رشد شبکه اتر

بررسی‌های دقیق‌تر نشان داده که بیش از ۵۸۰ هزار آدرس جدید فقط در بازه زمانی ۱ تا ۷ جولای ایجاد شده است. این افزایش قابل توجه آدرس‌ها، قدرت زیربنایی و مسیر امیدوارکننده اتریوم را بیشتر برجسته کرده است.

کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها

با توجه به آخرین داده‌های CoinMarketCap، اتریوم ۱۹٪ از کل مارکت کپ بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است. با توجه به این آمار، اتریوم به دومین رمزارز بزرگ بازار تبدیل شده و تنها بیت کوین که بیش از ۴۹٪ سهم بازار را در اختیار گرفته جلوی آن قرار دارد. با وجود تسلطی که اتریوم بر بازار دارد، اما هولدرهای اتر به برداشت دارایی‌های خود از صرافی‌ها ادامه می‌دهند.

نمودار سنتیمنت نشان می‌دهد که نسبت موجودی اتریوم در صرافی‌ها، به موجودی کل، تنها ۹/۱٪ بوده است. این یعنی کمتر از ۱۰٪ کل اتریوم‌ها در صرافی‌ها باقی مانده‌اند، در حالی که بیشتر آنها به روش‌های دیگری ذخیره‌ شده‌اند.

موجودی اتر صرافی‌ها

تجزیه و تحلیل بیشتر این نمودار نشان داد که در حال حاضر، حدود ۱۱/۳ میلیون اتریوم در صرافی‌ها نگهداری می‌شود، که بیانگر کاهش قابل توجهی تعداد اتر از این نظر است. این روند خروج اتر از صرافی بر ترجیح رو به رشد هولدرهای اتریوم برای استفاده از راه حل‌های ذخیره‌سازی جایگزین تأکید دارد.

همچنین، اعتماد هولدرها به ارزش بلندمدت دارایی‌های خود را منعکس می‌کند.

قیمت اتریوم با افزایش TVL این شبکه کاهش می‌یابد

طبق داده‌های دیفای لاما (DefiLlama)، جایگاه اتریوم به عنوان برترین بلاک چین با توجه به ارزش کل قفل شده (TVL) نسبت به بلاک چین‌های دیگر حفظ شده است. در لحظه نگارش این خبر، مقدار کل TVL در تمام بلاک چین‌ها ۴۴ میلیارد دلار بوده، که اتریوم بیش از ۲۶ میلیارد دلار آن را کنترل می‌کند.

این بدان معناست که اتریوم بیش از نیمی از کل TVL بازار را در اختیار داشته و حضور قدرتمند خود را در دیفای (DeFi) به نمایش گذاشته است.

چارت اتر

با این حال، قیمت اتریوم اخیراً کاهش یافته، اما در لحظه نگارش این متن، نشانه‌هایی از بهبود احتمالی آن دیده شده است. ارزش اتریوم با تقریباً ۱٪ افزایش قیمت، به ۱۸۶۴ دلار رسیده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا