متاورس

وایلدر ورلد: معرفی و آموزش بازی متاورسی wilder world

برای کسب درامد از بهترین بازی های متاورس، آماده‌اید؟ اگر با ژانرهای مختلف بازی‌های مبتنی بر بلاکچین آشنایی دارید و مسابقه، ماشین و هنر را در دسته علاقه‌مندی خود قرار داده‌اید، با ما تا انتهای این مقاله از بلاگ والکس همراه باشید تا آموزش بازی متاورسی wilder world را پشت سر بگذاریم. به شما قول می‌دهیم، پس از پایان مطالعه این مقاله، هر چیزی که برای شروع بازی wilder world نیاز دارید بدانید را یاد بگیرید. همچنین نکاتی در زمینه پیشبرد بهتر بازی را مرور خواهیم کرد. پس بیایید بعد از معرفی متاورس وایلدر ورلد، به قلب بازی برویم.

نکته: نسخه عمومی این بازی هنوز منتشر نشده و بازی در مرحله تست آلفا (Pre-launch Alpha test) قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال ۲۰۲۳، یک نسخه عمومی از بازی wilder world در اختیار کاربران قرار بگیرد.

معرفی بازی متاورس وایلدر ورلد (wilder world)

بازی متاورسی وایلدر ورلد (wilder world) که چندی است با شعار «بعد جدیدی از واقعیت» پا به عرصه سرگرمی‌های درآمدزا گذاشته است. این بازی بر پایه بلاکچین اتریوم، موتور مجازی ۵ (Unreal Engine 5) ZERO ساخته شده و یک فضای ۵ بعدی جذاب را به تصویر می‌کشد. بازی wilder world با توکن بومی wild به کاربران امکان خرید و فروش در بازی و سرمایه‌گذاری را داده تا بتوانند در راستای پیشبرد اهداف بازی، قدم بردارند.

بازی wilder world چیست؟

گفته‌ها حاکی از این است که بازی متاورسی وایلدر ورلد با هدف ایجاد یک کشور غیرمتمرکز، اما متعلق به همه افراد جامعه ایجاد شده است و با تصویرسازی ۵ بعدی مبتنی بر واقعیت، بازی در فضای متاورس را با هنرمندی تمام به تصویر می‌کشد. برای همین، جستجو و تلاش برای آموزش بازی متاورسی wilder world اخیرا سروصدای زیادی به‌پا کرده است. از طرفی، به‌دلیل اینکه اکثرا بازی wilder world را یک سناریوی مشابه از داستان بازی GTA با رویکرد متاورسی می‌دانند، طرفداران این بازی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

اولین شهر در بازی وایلدر ورلد وایامی (Wiami) نامگذاری شد که یک کپی دیجیتال از شهر میامی آمریکا در دهه ۸۰ را در خود جای می‌دهد. البته بهتر است آن را یک شهر عادی ندانیم چرا که به‌عنوان یک پروتوپیا (Protopia) به معنی ایالتی که دائما در حال بهبود است، معرفی می‌شود.

Play to earn یا بازی‌هایی که با رویکرد کسب درآمد پیش می‌روند، به‌صورت بازیکن در مقابل بازیکن (PvP: player vs player) که رویکردی مسابقه‌ای به بازی می‌بخشد، کلیدهای شکل‌گیری این بازی هستند. این یعنی، ترکیب هیجان، سرمایه‌گذاری و سرگرمی در یک پلتفرم واحد!‌

خالی از لطف نیست که بگوییم Wilder world صرفا یک بازی متاورسی نیست، بلکه شما امکان خرید زمین در متاورس در وایامی را خواهید داشت، بدون اینکه لازم باشد مراحل بازی را پشت سر بگذارید. همچنین زمین‌های خریداری شده را می‌توانید توسعه دهید و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) ایجاد کنید.

  • خرید زمین و خانه
  • پرورش حیوان خانگی
  • معاشرت با دوستان از طریق تکنولوژی VR
  • پرواز با هوانوردها و رانندگی با ماشین‌ها
  • و…

از جمله فعالیت‌هایی است که در سرزمین وایلدر می‌توان به آن پرداخت.

توکن بومی بازی wilder world

Wild عنوان توکن بومی و رسمی این بازی است که قیمت حدودی آن ۰/۲۶ دلار تخمین می‌خورد. با خرید این توکن و انتقال آن به محیط بازی، از طریق کیف‌ پولی که متصل کرده‌اید، می‌توانید آیتم‌های موجود در بازی را خریداری کنید.

معرفی و مشاهده قیمت توکن های بازی در بازار کریپتوکارنسی

این آیتم‌ها شامل:

توکن بومی wilder world
  • Wheels یا چرخ برای ماشین‌ها
  • Kicks یا کفش‌های ورزشی
  • Cribs یا خانه‌های متاورسی بازی
  • Land یا زمین
  • Guild یا آثاری که توسط هنرمندان به‌فروش گذاشته شده
  • Crafts یا هوانوردها
  • Beasts یا حیوانات بازی
 آیتم‌ های بازی وایلدر ورلد

به‌خاطر داشته باشید که برای خرید این موارد در بازی، باید یک کیف پول به آن متصل کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها متامسک است که نحوه اتصال این کیف پول به شبکه‌های مختلف قبلا در بلاگ والکس منتشر شده است.

توسعه‌ دهنده بازی wilder world

فرانک وایلدر (Frank Wilder)، طراح و مجسمه‌ساز سه‌بعدی مشهور است که کار خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. این هنرمند که تاکنون آثار مختلف دیجیتالی از مجسمه‌ها تا جواهرات را به‌اشتراک گذاشته و در قالب NFT نیز به‌فروش می‌رساند، تصمیم‌ گرفت یک بازی کریپتویی را نیز توسعه دهد. همین موضوع آغازی بر شکل‌گیری بازی wilder world شد که دنیای فرانک را به تصویر کشید. در مسیر شکل‌گیری بازی، افراد دیگری نیز به عنوان توسعه‌دهندگان بازی به تیم فرانک پیوستند که نام آن‌ها به شرح زیر است:

  1. N3o (نیئو) هم‌بنیانگذار و معمار
  2. Hypno Wilder (هیپنو وایلدر) هم‌بنیانگذار و مدیر ارتباطات
  3. Phoenix Wilder (فینیکس وایلدر) هم‌بنیانگذار و مدیر اجرایی
  4. Quantum Wilder (کوانتوم وایلدر) مدیر مارکتینگ

شروع بازی wilder world

آموزش بازی متاورسی wilder world زمانی‌ مفهوم خواهد داشت که این بازی به‌طور کامل راه‌اندازی شده باشد. با این‌ حال، از آنجایی که انتظار می‌رود به‌زودی این بازی از مرحله تست خارج و به‌صورت عمومی در اختیار بازیکنان قرار بگیرد، آموزش‌هایی درباره آن وجود دارد که به شما کمک می‌کند شروعی طوفانی داشته باشید. در حال حاضر این بازی در مرحله تست آلفا قرار داشته و پیش‌بینی می‌شود در اواسط یا اواخر سال ۲۰۲۳، نسخه عمومی آن منتشر شود. از این رو آموزش بازی متاورسی wilder world، فعلا به روند بازی و فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید خلاصه می‌شود. به‌محض انتشار نسخه عمومی، روش ثبت‌نام و عضویت نیز به این آموزش افزوده خواهد شد.

 آواتار در بازی wilder world

هر بازیکن در بازی wilder world با یک آواتار شناخته می‌شود که استایل آن کاملا به سلیقه بازیکن بستگی دارد. برای مثال می‌توانید با تعویض کفش‌های مختلف  در استایل آواتار خود که بر پایه تصاویر واقعی توسعه یافته‌اند، تغییراتی اعمال کنید. جالب است بدانید که اکسسوری‌ها و لباس‌های موجود در بازی، از جمله کفش‌هایی که نام بردیم، توسط هنرمندان معروف طراحی شده‌اند. آواتاری که برای خود می‌سازید، بدون هیچ محدودیتی، درست مثل زندگی یک انسان در دنیای واقعی، می‌تواند در دنیای بازی wilder world فعالیت داشته باشد.

آیتم‌های موجود در بازی به نوعی کاربرد NFT در متاورس را برای کاربران تعریف می‌کند. یک هنرمند می‌تواند فارغ از فعالیت در راستای اهداف بازی، آیتم‌های خود را به‌فروش برساند. همچنین بازیکنان با جمع‌آوری آیتم‌های ارزشمند، حساب کاربری خود را از سایر بازیکنان یک سر و گردن بالاتر می‌برند. به‌این‌ترتیب، هر چه ارزش دارایی‌های شما در بازی بیشتر باشد (می‌تواند nft یا امتیازاتی که در بازی گرفته‌اید باشد)، ارزش آواتار شما در دنیای wilder بیشتر خواهد بود.

شهر وایامی وایلدر ورلد

انتظار می‌رود تا شروع رسمی بازی، تعداد آیتم‌های موجود برای خرید بیشتر شود. همچنین اضافه‌شدن آیتم‌هایی که از نظر مالی ارزان‌تر هستند، در دستور کار تیم قرار گرفته است. به‌این ترتیب، امکان ورود کاربران بیشتری به بازی، فراهم خواهد شد و NFT بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

نکات مهم برای پیشرفت بهتر در بازی

یک پلتفرم تحت عنوان Zine توسط توسعه‌دهندگان بازی wilder world طراحی شده است که از طریق آن به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات مهم بازی را به گوش بازیکنان و علاقه‌مندان می‌رسانند. برای اینکه همیشه از جدیدترین اخبار این بازی مطلع باشید، کافیست به آدرس zine.live مراجعه کرده و ایمیل خود را برای دریافت اخبار، وارد کنید. با این کار، به محض اینکه اطلاعات مهمی از بازی منتشر شود، برایتان ایمیل خواهد شد.

zine وایلدر ورلد

فضای دیگری که می‌توانید به‌سرعت از اخبار مهم بازی wilder world با خبر شوید، Discord است که توسط خود وبسایت وایلدر ورلد نیز پیشنهاد داده شده است.

دیسکورد wilder world

یکی دیگر از فضاهایی که می‌توانید اطلاعات خود را از بازی wilder world به‌روز نگه‌دارید، عضو شدن در کامیونیتی‌های وابسته به بازی است. مثلا در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس‌بوک یا اینستاگرام اخبار مربوط به این بازی را دنبال کنید یا ویدیو‌های گیمرهایی که این بازی را به‌عنوان بازی متاورسی خود می‌شناسند، در یوتیوب تماشا کنید.

اقتصادی هیجان‌انگیز با بازی های متاورس

چیزی که بازی متاورسی wilder world را از انواع دیگر بازی کریپتویی جدا می‌کند، صرفا سبک بازی و امکانات موجود در آن نیست؛ بلکه ایجاد فضایی نامحدود برای هنرمندان هم است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر فردی با هر هنری، از نقاشی گرفته تا طراحی خودرو و… امکان فروش nftهای ساخته شده توسط خود را  بازی wilder world دارد. یعنی جامعه‌ای از هنرمندان NFT ساز نیز در این بازی می‌توانند فعالیت کنند و کسب درآمد در بازار کریپتو را تجربه کنند. امیدواریم اگر شما هم با هر عنوانی، وارد این بازی شدید، با دید کاملی از معرفی متاورس وایلدر ورلد که بیان شد، به درآمد خوبی برسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شاهین کرمی
شاهین کرمی
1 سال قبل

سلام خیلی مفید بود//من یکسالی هست دارم با پس اندازم هر هفته از توکن بومی این بازی میخرم و ذخیره میکنم//چون یقین دارم بزودی به قیمتهای خیلی بالایی میرسه و پیشرفتهای زیادی میکنه

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  شاهین کرمی

سلام
وقت شما به خیر
ممنونیم از این که نظر و تجربه خود در خصوص وایلدر ورلد را با ما در میان گذاشتید.

دکمه بازگشت به بالا