کیف پول

بهترین کیف پول های تزوس (XTZ) را بشناسید

اگر به فکر سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال تزوس هستید، لازم است با کیف پول‌های مناسب این ارز آشنایی داشته باشید. البته پیش از آن، بهتر است با مطالعه مقاله تزوس چیست با این توکن و شبکه‌اش به طور کامل آشنا شوید. سپس، می‌توانید توکن تزوس را خریداری کرده و آن را به کیف پول های ارز تزوس منتقل کنید.

ما در این مقاله، قصد داریم که چند نمونه از بهترین کیف پول‌های تزوس را معرفی کنیم تا از بین آن‌ها، یکی را برای ذخیره توکن تزوس خود انتخاب کنید.

معرفی ارز دیجیتال تزوس

تزوس (Tezos) یک شبکه بلاکچین مبتنی بر قراردادهای هوشمند (Smart Contract) است که با پروتکل اثبات سهام (POS) کار می‌کند. پروتکل اثبات سهام در بلاکچین تزوس باعث می‌شود تا سهام‌دارانی که مقداری از توکن بومی این بلاکچین یعنی XTZ را دارند، در مسیر توسعه شبکه رای دهند. توکن تزوس در حال حاضر رتبه ۴۵ در میان برترین ارزهای دیجیتال را دارد و با ارزشی معادل با ۰٫۹۵ دلار معامله می‌شود.

بلاکچین تزوس برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ توسط یک زن و شوهر به نام‌های Kathleen Breitman و Arthur Breitman راه‌اندازی شد. طی برگزاری یک عرضه اولیه توکن (ICO) در سال ۲۰۱۷، تزوس توانست سرمایه‌ای معادل با ۲۳۲ میلیون دلار برای توسعه شبکه به دست آورد.

انواع کیف پول های ارز تزوس

برخی از کیف پول‌های معروف، مانند کیف پول سخت‌افزاری Ledger و Trezor و کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت و متامسک، از بیشتر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و به عنوان والت های تزوس مناسب نگهداری این ارز هستند. پس در ادامه به معرفی والت های رمزارز XTZ می‌پردازیم.

کیف پول Kukai

کیف پول Kukai یکی از کیف پول های ارز تزوس به صورت اختصاصی است که امکان Staking و Baking توکن را به کاربرانش می‌دهد. این کیف پول آنلاین منبع باز، دارای نسخه‌های مخصوص اندروید و دسکتاپ است. اگر که اپلیکیشن این کیف پول را در تلفن همراه خود داشته باشید، می‌توانید در هر جایی، به دارایی تزوس خود دسترسی پیدا کنید. کلیدهای خصوصی کیف پول Kukai به شما امکان دسترسی به نسخه تحت وب کیف پول را می‌دهد. پس در نگهداری این کلیدهای خصوصی باید دقت بیشتری داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های برتر و مزایای کیف پول Kukai، ارائه خدمات به صورت آفلاین است. یعنی شما بدون دسترسی به اینترنت، می‌توانید معاملات خود را انجام دهید. در این صورت، دارایی‌های شما در خطر حمله یا هک قرار نمی‌گیرد و سطح بالایی از امنیت را به شما ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت کیف پول، می‌توان به رابط کاربری ساده آن اشاره کرد که امکان استفاده برای افراد مبتدی را نیز فراهم می‌کند. تمامی جزئیات تراکنش‌ها و ویژگی‌های استیکینگ و بیکینگ برای کاربران واضح است. حتی، کارمزد تراکنش به وضوح برای کاربر به نمایش درمی‌آید و هیچ مورد پنهانی در آن وجود ندارد.

کیف پول AirGap

این کیف پول موبایلی در نسخه‌های اندروید و IOS ارائه می‌شود. AirGap برای حفظ امنیت دارایی‌های کاربران از شیوه کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده می‌کند. به همین دلیل، می‌تواند یک جایگزین خوب برای کیف پول‌های سخت‌افزاری که قیمت نسبتا بالایی هم دارند، باشد.

کیف پول AirGap

یکی از بزرگ‌ترین معایب تمامی کیف پول‌های نرم‌افزاری، عدم ارائه خدمات در صورت قطع اینترنت است. یعنی تا زمانی که شما به اینترنت متصل نشوید، خدماتی به شما ارائه داده نمی‌شود. ولی کیف پول AirGap، به صورت آفلاین نیز قابلیت استفاده دارد. به همین دلیل، امنیت خوبی دارد و از کیف پول‌های مناسب ارز تزوس به حساب می‌آید.

در این کیف پول، دو قسمت به نام‌های AirGap Wallet و AirGap Vault وجود دارد. قسمت اول که همان کیف پول است، برای ذخیره ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی قسمت دوم، خزانه است که به تراکنش‌های انجام شده اختصاص دارد. ارتباط این کیف پول با صرافی، به شما امکان تعویض توکن‌ها را می‌دهد. از این طریق شما می‌توانید خرید تزوس و ذخیره آن را در یک محیط انجام دهید. آخرین و مهم‌ترین ویژگی مثبت این کیف پول، امکان Bake کردن توکن تزوس است.

کیف پول Magnum

کیف پول مگنوم با رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد، امکان مدیریت تمام دارایی‌ها را در یک سبد خرید، به شما می‌دهد. این کیف پول بسیار ایمن و ساده است، به طوری که افراد مبتدی در بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. این والت علاوه بر اینکه یکی از کیف پول های ارز تزوس است، از ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین و اتریوم و صدها ارز دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می‌کند. صرافی داخلی یکی از ویژگی‌های مثبت کیف پول مگنوم است. این صرافی داخلی به کاربران امکان مبادله ارز دیجیتال بدون نیاز به مشتریان شخص ثالث را می‌دهد. نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال تزوس در این کیف پول بسیار ساده است و همه افراد امکان انجام آن را دارند.

کیف پول ارز دیجیتال مگنوم

امکان مدیریت و ذخیره‌سازی بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در کیف پول مگنوم وجود دارد. از امکانات دیگر این کیف پول می‌توان به سپرده‌گذاری توکن و کسب درآمد از آن اشاره کرد. در نهایت باید در نظر داشت که کیف پول مگنوم یک کیف پول تحت وب است و بدون دسترسی به اینترنت کار نمی‌کند. ولی قابلیت اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری همچون Ledger و Trezor را دارد که می‌تواند در امنیت دارایی‌های دیجیتال شما تأثیرگذار باشد.

کیف پول Guarda

در میان کیف پول‌های ارز دیجیتال شناخته شده، قطعا نام کیف پول Guarda را شنیده‌اید. این کیف پول با هدف ارائه خدماتی برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال با امنیت بالا طراحی شده است. شما به کمک این کیف پول، می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را ذخیره و مدیریت کنید. این کیف پول در نسخه‌های دسکتاپ، تلفن همراه و تحت وب ارائه می‌شود. تمامی کلیدهای خصوصی و داده‌های کاربران این کیف پول، در هیچ سروری ذخیره نشده و به همین دلیل، اطلاعات و دارایی شما امنیت بسیار بالایی خواهد داشت.

کیف پول گواردا از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند؛ ولی از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 و BEP-2 اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به پشتیبانی ۲۴ ساعته و دریافت کارمزد تراکنش مشخص بلافاصله پس از انجام تراکنش‌ها اشاره کرد. البته، یکی از معایب اصلی این کیف پول، میزان دریافت کارمزد تراکنش بالا است. این کیف پول برای هر تراکنش، ۳٫۵ درصد از آن را به عنوان کارمزد، کسر می‌کند که نسبت به دیگر کیف پول های ارز تزوس، درصد بالایی محسوب می‌شود.

کیف پول Guarda

کیف پول Atomic

یکی دیگر از کیف پول های ارز تزوس، کیف پول نرم افزاری اتمیک است که در نسخه‌های دسکتاپ، تلفن همراه و تحت وب ارائه می‌شود. البته، لازم به ذکر است که نسخه موبایلی این کیف پول، تنها همگام شده با اندروید است و نسخه IOS ندارد. این کیف پول تقریبا از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، تزوس و تمامی توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اتمیک با رابط کاربری ساده‌ای که دارد، مناسب برای استفاده کاربران مبتدی هم است. این کیف پول همچنین امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که تنها محدود به ذخیره‌سازی ارز دیجیتال نمی‌شود. مبادله همتا به همتا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و امکانات این والت است.

کیف پول Binance

از نظر بسیاری از تحلیل‌گران، صرافی بایننس یکی از بهترین کیف پول‌های صرافی موجود در بازار حال حاضر است. کیف پول بایننس یکی از کیف پول های ارز تزوس است که از بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال برای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. همه ارزهای دیجیتال از جمله تزوس که توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شوند، امکان مبادله را نیز دارند. رابط کاربری این کیف پول کمی پیچیده است و بهتر است که کاربران قبل از استفاده، از ویدئوهای آموزشی کمک بگیرند.

کیف پول بایننس

ذخیره ارز دیجیتال در این کیف پول به صورت کاملا رایگان است؛ ولی انجام معاملات، با ۰٫۱ درصد کسر کارمزد انجام می‌شود. این کیف پول یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای ذخیره‌سازی و مبادله ارز دیجیتال تزوس است. علاوه بر کیف پول بایننس، صرافی بایننس نیز یکی از بهترین صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال است.

بهترین کیف پول های ارز تزوس

پس از بررسی کیف پول‌های بالا و ویژگی‌های مثبت و معایب آن‌ها، می‌خواهیم به یک جمع بندی برسیم و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. قبل از انتخاب یکی از والت‌های معرفی شده، بهتر است که جدول زیر را مورد بررسی قرار دهید و طبق نیاز خود، مناسب‌ترین گزینه را برگزینید.

نام کیف پول نوع کیف پول امنیت رابط کاربری
کیف پول Kukai نرم افزاری اندروید و دسکتاپ بالا آسان ۵
کیف پول AirGap نرم افزاری اندروید و IOS بالا آسان ۵
کیف پول Magnum نرم افزاری تحت وب نسبتا بالا آسان ۵
کیف پول Guarda نرم افزاری دسکتاپ، اندروید، IOS و تحت وب نسبتا بالا آسان ۵
کیف پول Atomic نرم افزاری دسکتاپ، اندروید و تحت وب بالا آسان ۵
کیف پول Binance نرم افزاری تحت وب بالا نسبتا سخت ۲

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا