کیف پول

کیف پول گواردا چیست؟ دانلود و آموزش استفاده از Guarda Wallet

یکی از اصلی‌ترین کارها برای شروع خرید و فروش رمز ارزها، انتخاب و تهیه یک کیف پول ارز دیجیتال است. به همین دلیل، کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری متفاوت و زیادی توسط شرکت‌های توسعه‌دهنده مختلف ارائه شده‌اند. کیف پول گواردا (Guarda Wallet) یکی از همین والت‌های نرم افزاری کاربردی و محبوب بین فعالان بازار رمز ارز ها است. از این کیف پول می‌توانید برای تمام مبادلات ارزی از جمله خرید و فروش بیت کوین استفاده کنید.

گواردا والت نسبت به بسیاری از کیف پول‌های دیگر ارز دیجیتال نصب و کاربری آسان‌تری دارد. برای نصب آن کافی است به وب سایت رسمی تیم توسعه‌دهنده گواردا والت مراجعه کرده و سپس اقدام به دانلود و نصب رایگان آن روی دستگاه خود کنید. در ادامه این مطلب به معرفی این کیف پول، بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی و نحوه نصب و استفاده از آن می‌پردازیم.

کیف پول گواردا چیست؟

گواردا یک کیف پول ارز دیجیتال غیرحضانتی، چند پلتفرمی و غیرمتمرکز با یک رابط کاربر پسند است که برای ذخیره، مدیریت، خرید، سواپ و استیکینگ ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

امنیت کیف گواردا

در حال حاضر، Guarda از حدود ۶۰ شبکه بلاکچین اصلی و بیش از ۴۰۰ هزار توکن پشتیبانی می‌کند. این کیف پول که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی شد، امروزه به عنوان یک کیف پول چند ارزی آنلاین و متنن باز در حال فعالیت است.

یکی دیگر از نکات مهمی که درباره این سیستم وجود دارد این است که این کیف پول هم مانند کیف پول متامسک و بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال دیگر، بر مبنای بلاکچین اتریوم ساخته شده است. همچنین، کیف گواردا در نسخه‌های مختلف سازگار با مرورگر کروم و تمام پلتفرم‌های دسکتاپ و گوشی موبایل ارائه شده و به همین دلیل است که جزء یکی از شناخته شده‌ترین و پر کاربرد ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است.

والت گواردا کیف پولی نرم افزاری بر مبنای اتریوم

کیف گواردا این قابلیت را دارد تا به کیف پول‌های سخت افزاری مثل «لجر نانو اس» و «لجر نانو ایکس» متصل شود. در واقع از این راه شما می‌توانید از این کیف پول ارز دیجیتال، یک رابط کاربری گرافیکی مطمئن و مناسب برای کیف پول‌های فیزیکی بسازید.

به عنوان یک ویژگی مهم دیگر این کیف پول می‌توان به امکان وام دهی دارایی‌های کریپتو به کاربران اشاره کرد. در واقع افراد می‌توانند با کمک فرآیند استکینگ کسب درآمد کنند.

برخی دیگر از ویژگی‌های اصلی گواردا والت به طور مختصر اشاره خواهیم کرد:

  • کاربری آسان
  • صرافی داخلی (changelly)
  • انجام مستقیم تراکنش‌ها از شبکه بلاکچین
  • امکان خرید رمز ارزها با ارز فیات
  • محفوظ بودن تاریخچه تراکنش‌ها
انتخاب گواردا با نیازهای فردی

نسخه‌های مختلف ارائه شده از Guarda Wallet

کیف پول گواردا با کاربری و نصب آسان، قابلیت اجرا روی سیستم‌ها و پلتفرم‌های مختلف را دارد. به همین منظور، در ادامه به معرفی نسخه‌های مختلف آن می‌پردازیم.

نسخه وب گواردا

تمام دستگاه‌هایی که مرورگر وب داشته باشند می‌توانند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن از نسخه وب کیف پول گواردا استفاده کنند. به گفته تیم توسعه‌دهنده گواردا والت، نسخه وب این کیف پول دارای ویژگی‌هایی است که امنیت آن را چندین برابر کرده است. برای مثال، این نسخه قابلیت اتصال به API والت‌های سرد مانند لجر را دارد.

نسخه دسکتاپ گوارادا

اجرای این نسخه با توجه به سیستم عامل دستگاه شما ممکن است متفاوت باشد. ویژگی‌های این نسخه تا حدودی شبیه به نسخه وب است با این تفاوت که در نسخه دسکتاپ به شکل غیر حضانتی کار می‌کند؛ یعنی تمام کلیدهای خصوصی تحت کنترل خودتان است. همچنین، دیگر نیازی به ثبت نام نخواهید داشت. این نسخه حتی نسبت به نسخه وب نیز دارای امنیت بسیار بیشتری است؛ زیرا تمام تراکنش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در آن به شکل ناشناس انجام می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از نسخه دسکتاپ این کیف پول معمولا به افراد فعال در بازار ارز دیجیتال به شدت توصیه می‌شود. همچنین، افزونه کروم (Chrome extension) این کیف پول نیز قابل نصب است.

والت گواردا و ولت سخت افزاری

نسخه موبایل گواردا

اپلیکیشن موبایل این والت نیز مانند نسخه دسکتاپ آن غیر حضانتی است. با این تفاوت که همیشه و همه جا در کنار شما بوده و قابلیت دسترسی آسان‌تری برای شما فراهم می‌کند. لازم به ذکر است این نسخه در هر دو سیستم عامل IOS و اندروید قابل نصب است.

راهنمای نصب کیف پول گواردا و استفاده از آن

همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، برای استفاده از نسخه تحت وب این کیف پول نیازی به دانلود و نصب نرم افزار خاصی نبوده و تنها با کمک یک مرورگر ساده می‌توان وارد وب‌سایت رسمی کیف پول گواردا شد و از آن استفاده کرد. اما سایر نسخه‌های آن نیازمند دانلود و نصب اپلیکیشن این کیف پول هستند.

نصب کیف پول یا ولت  گواردا

۱- در ابتدا باید به سایت رسمی آن مراجعه کرده و نسخه مناسب خود را دانلود و سپس نصب کنید.

آموزش کار با کیف گواردا

لینک دانلود:

۲- حال نوبت آن است که اعلام کنید آیا در گذشته کیف پول بیت کوین داشته‌اید یا خیر؟ در صورت داشتن آن باید گزینه Restore or Import را انتخاب کرده و اقدام به بازیابی کیف پول سابق خود کنید. در غیر این صورت، برای ساختن یک والت جدید باید گزینه Create a New Wallet را انتخاب کنید.

ولت گواردا

۳- در این مرحله نوبت به انتخاب یک رمز عبور مطمئن برای راه‌اندازی کیف پول می‌رسد.

راه اندازی ولت گواردا

۴- اکنون، کیف پول در سیستم شما راه‌اندازی شده و با وارد شدن به بخش Wallet می‌توانید مبادلات ارزی خود را انجام دهید.

نحوه استفاده از کیف گواردا

۵- اگر قصد ارسال ارز دیجیتال دارید کافی است در این قسمت روی گزینه Send کلیک کرده و پس از وارد کردن آدرس مورد نظر، مقدار ارز دلخواه یا معادل آن مقدار دلاری را در قسمت پایین وارد کرده و در نهایت مجددا گزینه Send را انتخاب کنید.

خرید و فروش در کیف گواردا

۶- در نهایت، شما می‌توانید ارزش دلاری ارز دیجیتال ارسالی خود و میزان کارمزد شبکه را مشاهده کنید. همچنین، با انتخاب گزینه Advanced Option می‌توانید مقدار کارمزد تراکنش را تغییر دهید. اما باید توجه داشته باشید که این میزان هرچه بیشتر باشد احتمال تایید شدن تراکنش شما نیز بیشتر خواهد بود.

نحوه ارسال و دریافت رمزارز در کیف پول گواردا

شما می‌توانید از آدرس خود به هر آدرسی در همان شبکه توکن ارسال کنید. قبل از ارسال، مطمئن شوید که رمز ارز کافی برای پرداخت کارمزد شبکه داشته باشید.

با استفاده از گزینه Send می‌توانید توکن‌ها را برای کاربر دیگری ارسال کنید. کیف پول Guarda به شما امکان می‌دهد عملیات ارسال را با استفاده از دو روش انجام دهید:

ارسال به آدرس یک کیف پول دیگر

با ارائه آدرس عمومی یا اسکن کد QR، می‌توانید توکن ها را برای گیرنده ارسال کنید.

آدرس گیرنده و مقدار رمزی را که می‌خواهید ارسال کنید وارد کنید. کیف پول به شما امکان می دهد پارامترهای دیگر تراکنش مانند هزینه گس، نانس (Nonce) و محدودیت گس را تنظیم کنید.

ارسال از کیف پول گواردا

ارسال به کیف پول خوتان

اگر بیش از یک کیف پول در اپلیکیشن موبایل Guarda نصب کرده‌اید، می‌توانید توکن ها را از یک کیف پول به کیف پول دیگر ارسال کنید.

ارسال به آدرس کیف پول گواردا

دریافت ارز دیجیتال

با کلیک روی هر توکنی که نمایش داده می‌شود، می توانید آدرس کیف پول خود را دریافت کنید. شما می‌توانید آدرس عمومی یا کد QR خود را با سایر کاربران برای دریافت توکن‌ها از طریق توییتر، تلگرام، واتس اپ و غیره به اشتراک بگذارید.

دریافت به کیف پول گواردا

بررسی نکات مثبت و منفی درباره کیف پول گواردا

شما با انتخاب یک کیف پول آنلاین ارز دیجیتال در واقع سعی می‌کنید از گم شدن کیف پول فیزیکی یا سخت افزاری مثل کیف پول کیپ کی (KeepKey Hardware Wallet) جلوگیری کنید. اما باز هم با توجه به خصوصیات مختلفی که هر کدام از این والت‌ها دارند، انتخاب نهایی به اولویت‌ها و نیازهای شما به عنوان یک کاربر بستگی دارد. با بررسی تمام ویژگی‌های مثبت و منفی یک کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید در نهایت تصمیم بگیرید که والت انتخابی شما مناسب نیازتان است یا خیر. در ادامه به بررسی این نکات درباره والت گواردا می‌پردازیم.

امنیت بالا

از آنجایی که ارزهای دیجیتال عموما دارای ارزش‌ مادی زیادی هستند، خریداری و نگهداری آن‌ها چه در حجم کم و چه در حجم زیاد، نیازمند فضایی امن و قابل اعتماد است. ورژن دسکتاپ و موبایل کیف پول گواردا از نظر امنیت در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. البته لازم به ذکر است این موضوع به معنای ناامن بودن سایر ورژن‌های برنامه GUARDA نیست.

امنیت بالای کیف پول گواردا

والت گواردا بکاپ‌های رمزنگاری شده‌ای به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین، در ورژن موبایل برنامه گواردا این قابلیت وجود دارد که افراد به جای پسورد معمولی از تشخیص چهره یا اثر انگشت برای احراز هویت استفاده کنند. علاوه بر این، همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، تمام کلیدهای خصوصی در کنترل کاربران قرار داشته و روی سرورهای این برنامه چیزی ذخیره نمی‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید اشاره کردیم که کیف گواردا یک برنامه متن باز است. این ویژگی می‌تواند مزایا و حتی معایبی داشته باشد. برنامه‌ای که متن باز است، کد منبع خود را در اختیار عموم قرار داده است. بنابراین، شما قبل از اینکه اقدام به دانلود و استفاده از این کیف پول کنید می‌توانید به کمک کد منبع از میزان امنیت آن مطمئن شوید. اما در مقابل این دسترسی برای افراد سودجو و هکرها هم فراهم بوده و ممکن است از آن سوء استفاده کنند.

تعداد بالای نسخه‌های مختلف

اگر کیف پول ارز دیجیتال قابل نصب و اجرا روی تمام پلتفرم‌ها و سیستم‌های کامپیوتری باشد، یک ویژگی بسیار خوب و مفید است که آن را از سایر والت‌ها مجزا می‌کند. کیف پول گواردا از این ویژگی برخوردار بوده و قابل نصب روی انواع مختلف گوشی موبایل با سیستم عامل‌های متفاوت مثل اندروید و IOS، انواع مختلف تبلت، لپ تاپ، دسکتاپ کامپیوتر و مرورگر کروم است.

کیف پول گواردا و پشتیبانی از ارزها

قابلیت پشتیبانی از توکن و کوین‌های متنوع

این والت به عنوان یک کیف پول کاربردی، قابلیت پشتیبانی از حدود ۶۰ بلاکچین را دارد. همچنین، انواع مختلفی از توکن‌های ERC-20 و BEP-2 را نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین، شما برای انجام معاملات رمز ارزهای مختلف خود نیازی به چندین کیف پول ارز دیجیتال نخواهید داشت. تنها با کمک وارد کردن ID تراکنش قرارداد هوشمند، می‌توانید توکن انتخابی خود را به کیف پول منتقل کنید. در ادامه، به معرفی برخی از توکن‌های قابل ذخیره در کیف گواردا اشاره خواهیم کرد:

  •   بیت کوین یا BTC) Bitcoin)
  •  بیت کوین کش یا BCH) Bitcoin cash)
  • بیت کوین گلد یا BTG) Bitcoin gold)
  •  اتریوم یا ETH) Ethereum)
  •   کاردانو یا ADA) Cardano)
  •  اکسی اینفینیتی یا AXS) Axie infinity)
  •  تتر یا USDT) Tether)

کارمزد بالا

تا کنون به بیان ویژگی‌های خوب و مثبت گواردا پرداختیم. حال نوبت به نقد آن و بررسی نکات منفی آن می‌رسد. درست است که دانلود این کیف پول ارز دیجیتال در تمام پلتفرم‌ها رایگان بوده و نصب آن هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما فکر می‌کنید شرکت سازنده و توسعه دهنده چگونه کسب درآمد می‌کند؟ پاسخ این سؤال یک عبارت کوتاه است: دریافت کارمزد از مبادلات ارزی!

آشنایی جامع با کیف پول گواردا

به عبارت دیگر زمانی که شما اقدام به انجام مبادلات ارزی در این کیف پول کاربردی می‌کنید، چیزی حدود ۳.۵ درصد تحت عنوان کارمزد از مبلغ تراکنش شما کسر می‌شود. اگر در بازار رمز ارزها فردی فعال باشید احتمالا می‌دانید که این رقم بسیار بالا است. برای اینکه بهتر متوجه بالا بودن درصد کارمزد این کیف پول شوید جالب است بدانید که صرافی بایننس تنها ۰.۰۱ درصد و کیف پول‌هایی مثل اتمیک چیزی حدود ۱ یا ۲ درصد به عنوان کارمزد از شما کسر می‌کنند.

کیف پول گواردا (Guarda)؛ حضوری تمام وقت در دنیای کریپتو

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای انجام مبادلات ارزی نه تنها باعث سرعت بخشیدن و آسان شدن تراکنش‌ها می‌شود، بلکه باعث بالا رفتن امنیت در نگهداری از دارایی‌های کریپتو خواهد شد. کیف پول گواردا به عنوان یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتال محبوب در بین کاربران این عرصه است که بر پایه بلاکچین اتریوم بنا شده و تعداد زیادی از توکن‌ها و کوین‌ها را پشتیبانی می‌کند.

آیا کیف گواردا کیف پول مناسبی است؟

در نقد و بررسی این والت متوجه خواهیم شد که به دلیل کاربری آسان و قابلیت نصبی که روی تمام سیستم‌ها و پلتفرم‌های مختلف مثل دسکتاپ، گوشی موبایل، لپ تاپ، وب و… دارد، جزو کیف پول‌های خوب و محبوب است.

کیف پول گواردا چیست؟

والت گواردا یکی از انواع مختلف کیف پول ارز دیجیتال است که بر پایه اتریوم ارائه شده و از توکن‌های زیادی مثل BTC، BCH، ETH، LTC، ETC و… پشتیبانی می‌کند.

آیا گواردا والت امن است؟

کیف پول گواردا کلید خصوصی و امنیتی چند امضایی دارد. همچنین هنگام نصب امکان تهیه فایل پشتیبانی وجود داشته و علاوه بر آن در نسخه دسکتاپ و موبایل آن کاملاً غیر حضانتی است. بنابراین می‌توان گفت که بله، این کیف پول دارای فضای امنی است.

آیا از گواردا می‌توان در ایران استفاده کرد؟

بله؛ هنگام استفاده از این کیف پول در ایران با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. گواردا یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در ایران است. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
12 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
علی
23 روز قبل

سلام من برای انتقال ارز etc از این صرافی اقدام کردم ولی متاسفانه ارور fee fetching error میده در صورتی که قبلا این کارو انجام دادم لطفا راهنمایی کنید

آرن امیریان
آرن امیریان
22 روز قبل
پاسخ به  علی

وقت بخیر
مقدار کوینی که می‌خواید ارسال کنید رو کمتر کنید و یا یه مقدار ETC به کیف پولتون اضافه کنید تا بتونید فی رو پرداخت کنید.

Abed
Abed
1 ماه قبل

برای انجام این تراکنش آیا نیاز به trx یا همون ترون هست؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  Abed

سلام
بله دوست عزیز اگر تتر شما در بستر شبکه ترون است، باید مقداری کوین ترون (trx) در ولت خود جهت پرداخت کارمزد داشته باشید.

Abed
Abed
1 ماه قبل

با سلام
تو همین کیف پول مقداری بیت کوین تبدیل به تتر کردم
الان میخام همون مقدار تتر را برای کیف پول دیگر انتقال بدم مرتب خطا میده
برنامه ش بروز کردم بازم همون

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  Abed

سلام وقت بخیر
برای ارسال تتر شما باید کوین بومی اون شبکه رو داشته باشید. مثلا اگر تتر روی شبکه اتریوم ارسال می‌کنید، باید مقداری کوین ETH برای پرداخت کارمزد توی کیف پولتون داشته باشید.

مهدی بابایی.
مهدی بابایی.
2 ماه قبل

خسته نباشید من از یک سایتی تتر درخاست دادم که برام واریز انجام دادن .ولی تو کیف پول گواردام موجودیم صفر نشون داده میشه. او سایت گفت که واریز انام شد اگر در کیف پول نشون داده نشده با تبادل ادرس کیف پول خود تماس بگیرید. الان ۴روزه مشکلم حل نشده .میشه کمکم کنین

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  مهدی بابایی.

سلام
لطفا هش تراکنش خود را از آنها درخواست کرده و با وارد کردن آن در اکسپلورر شبکه مربوطه، وضعیت صحت و تایید شدن آن در بلاکچین را بررسی کنید.
اگر تراکنش تایید شده باشد، این مساله را در کیف پول مقصد باید پیگیری کنید. در غیر این صورت، از فرستنده تراکنش علت را جویا شوید.

محمد تقی پور
محمد تقی پور
9 ماه قبل

سلام من برای انتقال ارز CROاز این صرافی اقدام کردم ولی متاسفانه ارور فی میده

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  محمد تقی پور

سلام
توکن cro شما در بستر چه شبکه ای است؟ شما باید مقداری از کوین بومی همان شبکه در کیف پول خود جهت پرداخت کارمزد داشته باشید.

عرفان غلامی
عرفان غلامی
11 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر. من اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، ۴۲ عدد کاردانو خرید کردم و به کیف پول گواردام ارسال کردم. اما الان چند ماهی هست که تعداد کاردانو های منو صفر نشون میده. میخواستم بدونم چرا همچین مشکلی پیدا کرده؟؟ باید چیکار کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  عرفان غلامی

سلام
وقت به خیر
آیا تراکنشی در صفحه کیف پول کادانو شما انجام شده که نسبت به آن بی خبرید؟ در غیر این صورت جای نگرانی نیست. لطفا کیف پول خود را بروزرسانی کرده و مجددا با استفاده از وی پی ان موجودی آن را چک کنید. اگر این مساله رفع نشد، آن را با پشتیبانی کیف پول خود در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا