مقالات ارز دیجیتال

چرا اجاره حساب کاربری صرافی ارز دیجیتال غیرقانونی است؟

ما هر روز با کاربرانی صحبت می‌کنیم که دربارۀ کرایه دادن حساب کاربری خود در پلتفرم ما سوال می‌کنند. کاربرانی که با وعده درآمد چندمیلیونی در ماه، آن هم برای سه یا چهار ساعت در روز، وسوسه می‌شوند که به این پیشنهاد بله بگویند. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا اجاره حساب کاربری صرافی آنلاین ارز دیجیتال غیرقانونی است.

آگهی های وسوسه کننده در سایت های کاریابی

یک راه جدید برای پول‌شویی و سرقت از کارت‌های بانکی هک شده، استفاده از ارزهای دیجیتال است. هکرهایی که توانسته‌اند با فیشینگ کارت‌های بانکی، حساب صاحبان آن را خالی کرده و با این پول، ارزهای دیجیتال بخرند. یک روش برای پیدا کردن قربانی جدید، استفاده از کسانی است که به دنبال یک کار خوب، آسان و با درآمد بالا هستند.

نمونه زیر را ببینید:

آگهی های وسوسه کننده در سایت های کاریابی

روزی یک میلیون تومان، درآمد قابل توجهی است که هر کسی را ممکن است وسوسه کند. اما این کار چطور برای شما مشکل ایجاد می‌کند؟ پیش از پاسخ، اول به این سوال جواب می‌دهیم که چرا باید در صرافی ارز دیجیتال احراز هویت کنید.

مشتری‌ خود را بشناس!

مجرمان و کلاهبرداران مختلف، بازار ارزهای دیجیتال را محل مطلوبی برای تراکنش‌های مشکوک و غیرقانونی خود می‌دانند. این مسئله به کاربران واقعی این بازار، که قصد سرمایه‌گذاری و فعالیت صادقانه در شبکه دارند، آسیب می‌رساند و می‌تواند باعث جلوگیری از فعالیت یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال شود. چرا که این پلتفرم‌ها نوظهور بوده و داشتن کاربرانی که خلاف قانون رفتار می‌کنند، ممکن است در فعالیت این پلتفرم‌ها اختلال ایجاد کند. برای استارت‌آپ‌ها این خطر دوچندان می‌شود؛ چرا که دولت‌ها به کسب‌وکارهای جدید کمتر اطمینان دارند.

به‌علاوه، فرآیند احراز هویت مشتری کمک می‌کند که تمام اعضای پلتفرم با اطمینان بیشتری برای خرید و فروش ارز دیجیتال با یکدیگر اقدام کنند. کرایه دادن حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال می‌تواند هم برای صاحب حساب و هم برای مدیران پلتفرم، مشکل ایجاد کند. فرآیند احراز هویت در والکس و دیگر صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال، برای پیروی از قوانین مالی بین‌المللی است و به مبارزه با پولشویی کمک می‌کند.

کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین و شناخت مشتری

کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین چه مشکلی برای شما ایجاد می کند؟

به عنوان یک کاربر که در یک صرافی آنلاین احراز هویت شده‌اید، شما مسئول تمام تراکنش‌هایی هستید که از  طریق حساب کاربری شما در صرافی انجام می‌شود. در فرآیند احراز هویت از شما، اطلاعات حساب بانکی مانند شماره حساب یا شبا، کد ملی، یکی تصویر سلفی، آدرس و شماره تلفن منزل درخواست می‌شود. در صورتی که پولی از حسابی به حساب دیگر به شکل مشکوک جابه‌جا شود، این اطلاعات برای ردگیری مجرم استفاده می‌شود. البته نگران نباشید! تا زمانی که از حساب کاربری خود به شکل صحیح و قانونی استفاده کنید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

چرا فضای ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین، برای هکرها جذاب است؟

تراکنش‌های بیت کوین نیمه ناشناس هستند. تمامی تراکنش‌هایی که در شبکه بیت کوین اتفاق می‌افتد، از طریق مخزن بلاکچین بیت کوین قابل ردگیری هستند. این که از چه کیف پولی چه مقدار بیت کوین به چه کیف پول دیگری منتقل شده، از جمله‌ی این اطلاعات هستند. پس از این لحاظ بیت کوین شبکه‌ای کاملاً شفاف و قابل ردیابی دارد.

ناشناس بودن بیت کوین از آن‌جا آغاز می‌شود که ربط دادن این کیف پول به یک شخص حقیقی در دنیای واقعی سخت است. هر فردی می‌تواند یک یا چند کیف پول داشته باشد که جایی ثبت نشده‌اند. هکرها از این ویژگی استفاده می‌کنند تا پول‌هایی را که با فیشینگ کارت‌های بانکی دزدی به‌دست آورده‌اند، پنهان کنند.

جذابیت فضای ارزهای دیجیتال برای هکرها

افتادن به دام کلاهبرداری به سبک جدید با کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین

هکرهای حساب بانکی، همیشه با مشکل انتقال پول دزدیده شده مواجه هستند. برخلاف بلاکچین بیت کوین، ارتباط حساب کاربری بانکی به صاحب حساب سخت نیست. بنابراین اگر هکر پول را به حساب خودش یا یکی از نزدیکانش انتقال دهد، به راحتی دستگیر می‌شود. پس باید به دنبال راهی جدید برای پاک کردن آثار دزدی خود باشد. پول‌شویی با ارزهای دیجیتال یکی از این راه‌ها است.

این مجرمان، با قربانی کردن افراد زودباور و ناآگاه و با وسوسه درآمد چندین میلیونی و استفاده از حساب کاربری تایید شده آن‌ها، پول‌های هک شده را تبدیل به ارز دیجیتال می‌کنند.

چطور ممکن است به دام این کلاهبرداران بیفتید؟

۱- یک آگهی کار در منزل با حقوق بالا در سایت‌های مختلف می‌بینید (مانند تصویر دوم مقاله).

۲- با شماره تلفن موجود در آگهی تماس می‌گیرید و شرایط شغل را می‌پرسید. معمولاً با چنین متنی مواجه می‌شوید:

راهکار جلوگیری از تقلب کلاهبرداران اینترنتی
جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی

۳-  از شما خواسته می‌شود که در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت‌نام کنید. بیشتر صرافی‌ها از شما می‌خواهند یک کارت بانکی به نام خودتان هم ارائه کنید. این هکرها هم برای جلب اعتماد از شما می‌خواهند از یک کارت بانکی خالی استفاده کنید.

تصویری از کلاهبرداری اینترنتی

۴- هکرها از حساب کاربری شما برای پول‌شویی استفاده می‌کنند. پس از مدتی، صاحبان حساب‌های اصلی که از آنها دزدی شده است، شکایت می‌کنند. سپس، تراکنش‌های حساب آن‌ها بررسی شده و مشخص می‌شود پول به حساب شما واریز شده است و شما با آن پول، بیت کوین و ارز دیجیتال خریده‌اید. اینجاست که شما توسط مراجع قانونی بازخواست خواهید شد.

۵- شما، طبق قوانین صرافی ارز دیجیتال و توافقی که هنگام ایجاد حساب کاربری در صرافی آنلاین کرده‌اید، مسئول حساب کاربری خود هستید. از نظر قانونی کسی که صاحب حساب است، باید جوابگوی تمام تراکنش‌های انجام شده در حسابش باشد. بنابراین، در صورتی که با حساب شما کار غیرقانونی انجام شود، کسی که مرتکب جرم شده است، شما هستید و باید پاسخگو باشید. والکس در زمان ایجاد حساب کاربری، این هشدار را به کاربر می‌دهد.

هشدار امنیتی ساخت حساب کاربری در والکس

صحبت پایانی

بازار رمزارزها، بازاری پر از فرصت‌های مختلف است. در این بازار شما می‌توانید با ریسک‌های معقول و سرمایه‌ دلخواه فعالیت کنید. اما چه در بازار ارزهای دیجیتال و چه در هر شغل و کسب‌وکار دیگری، هر گاه با یک آگهی «روش آسان برای کسب درآمد بالا» مواجه شدید، در صحت آن کار شک کنید. هیچ راه کاملاً آسانی برای پولدار شدن وجود ندارد، مگر این که هزینه آن را پرداخت کنید.

شما به عنوان صاحب حساب در یک پلتفرم آنلاین ارز دیجیتال، تایید کرده‌اید که مسئول جرائم حساب خود هستید. توصیه می‌کنیم که حساب کاربری خود را در اختیار هیچ کسی حتی آشنایان خود قرار ندهید و اگر کسی را نمی‌شناسید، هیچ وقت به او اعتماد نکنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۱۸

روزنامه‌نگاری خوانده‌ام و کلمه به کلمه پا به دنیای محتوا گذاشته‌ام. ورود به بازارهای مالی و دنیای ارز دیجیتال قدم بلند من برای یادگیری بیشتر است.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
55 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا عظیمی
علیرضا عظیمی
1 ماه قبل

سلام من چند روزه سه یا چهار روزه دارم همین کارو میکنم و حدود۳۰تا۳۵م به حسابم اومده و ارزخریدم و انتقال دادم و پورسانتمو برداشتم.و امروز حسابم مسدود شده از طرف پلیس فتا.چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین من کارگر هستم

ر رواقی
ر رواقی
30 روز قبل

سلام
هرگونه اجاره حساب کاربری و استفاده از اطلاعات هویتی افراد از نظر قانونی جرم بوده و باید در مراجع قضایی پیگیر این مساله باشید.

محمدرضا
محمدرضا
1 ماه قبل

سلام یک آگهی در دیوار بود که نوشته بود استخدام در صرافی و بعد من پیام دادم یکسری کار خواست انجام دادم و بعد گفت که روزانه ما ۲۶ میلیون میریزیم حسابت و بعد تو میری در صرافی ارزی که ما میخواییم رو میخری بعد به ادرسی که بهت گفتیم میزنی پوسانتت رو هم بر میداری دیروز دوتا ۱۰ میلیون ریخت و یک ۵ میلیون من براشون ارز دوج کوین رو گرفتم و فرستادم به به ادرس داده شده یک میلیون دویصت هم گیر خودم اومد الان اینا کلاهبردارن . گفتت از شرکت *** هستن ؟؟؟؟؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  محمدرضا

سلام
این کار مصداق بارز پولشویی است و آنها از اطلاعات هویتی شما سوء استفاده کرده اند. توجه داشته باشید در صورت انجام هرگونه اقدام غیرقانونی یا خلاف کارانه، شما هم مجرم خواهید بود. لطفا این مساله را هرچه سریعتر با پلیس امنیت اقتصادی (فراجا) درمیان بگذارید.

فراهانی
فراهانی
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر . اگر ما با حساب شخص دیگری در والکس خود بیت خریده و آن را به شرکتی انتقال دهیم جرم است؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  فراهانی

سلام
بله؛ هرگونه فعالیت مالی با حساب شخص دیگری جرم محسوب میشود و مصداق بارز کلاهبرداری است.

مسعوداکبری
مسعوداکبری
4 ماه قبل

سلام من متاسفانه گول همین سایتها و خوردم و حساب بازکردم،اما باهاش کارنکردم،فقط عکس کارت ملی و کارت بانکی رو فرستادم الان چطوری جلوشو بگیرم؟

Sun
Sun
5 ماه قبل

دقیقا امروز منم یه آگهی توی دیوار دیدم گفته بود شماره کارت میگیرن برام پول واریز میکنن و منم براشون ارز دیجیتال میگیرم و به آدرسی که میدن ارسال میکنم و روزانه بهم ۴۰۰ تا ۱میلیون میدن خودمم شک کردم و مطالب شما رو هم خوندم خیلی کمکم کرد

ماهان
ماهان
6 ماه قبل

سلام، کانالی هست توی تلگرام که از نام صرافی شما و برند شما داره سواستفاده می کنه و دقیقا همین کلاهبرداری رو داره انجام میده ایدی رو براتون میذارم پیگیری کنین
سایت شمارو هم توی بیو خودش قرار داده
ایدی کانال تلگرامشون
@wallexchange_ir
عنوان کانال هم هست شرکت والکس

با پشتیبان ارتباط بگیرید بگید بگین برای کار پیام میدم
میگه پول به حسابت میزنیم تو برای ما ارز بخر به ولت ما واریز کن
یه درصدی هم میدن به خود شخص

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  ماهان

سلام و عرض ادب
بله متاسفانه کلاهبرداران زیادی با نام و برند والکس اقدام به سوءاستفاده از کاربران تازه کار می‌کنند. ما صمیمانه از شما سپاسگذاریم که این مساله را با ما درمیان گذاشتید.
کانال تلگرام رسمی والکس:

https://t.me/WallexChange

سحر کریمی
سحر کریمی
10 ماه قبل

سلام.من برادرم ازم خواسته که حساب *** بازکنم و ایشون باهاش کارکنه ایا برای من مشکل‌ساز میشه؟پیشنهاد میدین اینکارو کنم یانه؟

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  سحر کریمی

سلام و عرض ادب
پیشنهاد ما همیشه این است که برای فعالیت در حوزه های مالی حتما با مدارک و هویت واقعی خود ورود کنید. همانطور که مستحضرید ساخت یک حساب کاربری، برای هر شخص بسیار راحت است و دلیل قانع کننده ای برای فعالیت با اکانت دیگران وجود ندارد.

سپاس از همراهی شما

مهسا غلامی
مهسا غلامی
11 ماه قبل

سلام متاسفانه یه نفر از من خواست کارت بانکی و سیم کارت بدم اخراز هویت در دو صرافی هم انجام دادم و به من هفت تومن پول دادن به مدت بیست روز که اتفاقی رفتم بانک پرینت حساب بگیرم دیدم ۱۰۰ میلیون خرید و فروش ارز شده از حساب دیگران به حساب من واریز کردند که سریع بستم حساب رو نمی‌دونم قراره چی بشه خدا کمکم کنه

زهرا بازدار
زهرا بازدار
3 ماه قبل
پاسخ به  مهسا غلامی

اره برای من الان این اتفاق افتاده برای شما چ اتفاقی افتاد من اسکرین شات پیام طرف رو دارم و شماری هم هست ایا زندان میندازن

Zahrajokar
Zahrajokar
11 ماه قبل

سلام، چند روز پیش در تلگرام یک نفر به من پیام داد که کارت خالی بانکیتو با رمز پویا بده ودر صرافی اهراز هویت کن وما هفته ای دو میلیون به حساب شما واریز میکنیم، من که گفتم میرم مشورت میکنم میام گفت نه قبل مشورت شماره تو بفرست وبعد از اولین انتقالی برو مشورت کن تا متوجه بشن واقعیه، تا من از تلگران اومدم بیرون وسرچ کردم ببینم کار قانونی هست یا خیر دیدم چت رو کامل حذف کرده منم بهش مشکوک شدم واز این کار منصرف شدم البته نظرات دوستانی که اینجا ثبت کردن خیلی به دیگران کمک میکنه
ممنونم بابت مطالب مفیدتون

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  Zahrajokar

ممنون از اینکه تجربه خود در خصوص اجاره دادن حساب بانکی و پولشویی را با ما در میان گذاشتید.

مطهره
مطهره
11 ماه قبل

سلام ببخشید بنده حساب ارزی زدم و اینکارو کردم ولی پولی به کارت بانکی من نریختن فقط براشون ارز خریدم به کیف پول ارزی انها ریختم و ارز برای من ریختن به کیف پول ارزی براشون به کیف پول دیگری انتقال دادم ایا قابل پیگیری است؟

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل
پاسخ به  مطهره

سلام
تنها راه ارتباطی شما با آنها در بستر رمزارزهاست و به دلیل اینکه در بلاکچین ماهیت افراد مشخص نیست، شما روشی برای شناسایی آنها نخواهید داشت. به عبارتی آنها شما را واسط خریدهای ریالی و انتقال رمزارز کرده اند و این اقدام خلاف قانون و از سوی مقامات قضایی جرم (پولشویی) شناخته می‌شود.

سعید شوشتری
سعید شوشتری
11 ماه قبل

سلام من متاسفانه این کار کردم الان چند نفر از من شکایت کردن عاقبت من چه می‌شود آیا اگه فرد کلاهبردار پیدا نشود همه جرم و پول به گردن من هست

حامد
حامد
7 ماه قبل
پاسخ به  سعید شوشتری

الان کارت به کجا رسیده

م
م
4 ماه قبل
پاسخ به  سعید شوشتری

منم وارد این ماجرا شدم ولی هنوز کسی شکایت نکرده باید چکار کنم

parisa
parisa
1 سال قبل

سلام این اتفاق واسه منم افتاده و چند ماهی هست درگیر شکایتهایی که ازم شده هستم

الهه
الهه
10 ماه قبل
پاسخ به  parisa

سلام
من اینجور شرایطم
کارت ب کجا کشید؟

زهرا
زهرا
7 ماه قبل
پاسخ به  parisa

به کجا رسید کارت منم همین مشکل برام پیش امده باید چیکار. کنم ؟

سیتا
سیتا
1 سال قبل

سلام ببخشید من هم این جور کاری کردم ولی بهم گفت سیگنال میدم خودت ارز بخری ولی من میخام برم حسابمو مسدود کنم

حامد ج
حامد ج
1 سال قبل

سلام متاسفانه برای منم این مشکل بوجود اومده در دادسرا شکایت هم کردم پلیس فتا هم رفتم عملا دردسر بزرگی شد وجالب اینجاس امروز بررسی کردم بیشتر مبالغ از حساب دونفر که فامیل یکسان دارند برداشت شده من تا بحال هیچ سو پیشینه ای نداشتم اما عملا الان احساس میکنم اتفاقات بدی پیش رو خواهد بود

عرفان اکبری
عرفان اکبری
1 سال قبل
پاسخ به  حامد ج

الان چه اتفاقی افتاد. وثیقه گذاشتین؟

دکمه بازگشت به بالا