اخبار کاردانو

۶۶٪ از توکن‌های کاردانو توسط سرمایه‌گذاران خرد نگه‌داری می‌شود

این میزان نمایانگر افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به پتانسیل رشد شبکه و دارایی‌هاست

اگرچه کاردانو با مخالفت بخش‌های نظارتی روبرو شده، اما همچنان یک رقیب قوی در حوزه ارز دیجیتال محسوب می‌شود و رشد و پیشرفت آن به دلیل افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران خرد نسبت به پتانسیل شبکه است.

به گزارش والکس و به نقل از Zycrypto، طبق داده‌های شرکت تحلیل زنجیره‌ای IntoTheBlock، حدود ۶۶% از کل عرضه کاردانو در اختیار سرمایه‌گذاران خرد است، در حالی که این رقم برای یک سال پیش ۴۰% اعلام شده بود. این شرکت تحلیلی در توییتی نوشت:

این میزان رشد نمایان‌گر افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به پتانسیل رشد شبکه و دارایی‌هاست.

یکی از عوامل جذب‌کننده سرمایه‌گذاران خرد به کاردانو، اکوسیستم رو به رشد اپلیکیشن‌های آن بوده است. توسعه‌دهندگان کاردانو روی بهبود عملکرد و مقیاس‌پذیری بلاکچین کار کرده‌اند و سعی داشته‌اند ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) برای کاربران و توسعه‌دهندگان دیگر جذاب باشد. تاکنون بیش از هزار برنامه غیر متمرکز و بیش از چهار میلیون کیف پول در کاردانو ایجاد شده‌اند که این امر میزان تقاضا برای شبکه را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، کاردانو طی سال‌ها توانسته است به یک پلتفرم قرارداد هوشمند قوی تبدیل شود که امکان ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز برای موارد مختلف استفاده از دیفای مانند وام، قرض گرفتن و تجارت را فراهم می‌کند. در اواخر مارس ۲۰۲۳، توسعه‌دهندگان کاردانو خبر از اضافه شدن یک قابلیت جدید در آینده‌ای نزدیک برای Milkomeda (لایه EVM کاردانو) دادند که به کاربران این امکان را می‌دهد با هر کدام از کیف پول‌های ADA به ماشین مجازی اتریوم دسترسی پیدا کنند.

تقاضا برای سهام (استیکینگ) کاردانو در حال افزایش است. با این که قابلیت استیکینگ برای ADA همیشه وجود داشته است، اما اتخاذ مکانیزم اثبات سهام توسط اتریوم باعث شده به طور کلی تقاضا برای خدمات استیکینگ افزایش یابد. با توجه به همه این‌ها به نظر می‌رسد که کاردانو هولدر‌های بیشتری را در مقایسه با اتریوم به خود جذب کرده است.

در سوم ‌آوریل ۲۰۲۳، بنیان‌گذار کاردانو، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، نموداری را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد تعداد کیف پول‌های منحصر به فردی که در استیکینگ مشارکت می‌کنند به میزان قابل توجهی از اتریوم بیشتر است.

حال با جذب شدن بیشتر سرمایه‌گذاران، قیمت کاردانو در حال افزایش است. در مارس ۲۰۲۳، نهنگ‌های کاردانو که قبلاً بین یک تا ده میلیون ADA داشتند، تقریباً ۱۵۰ میلیون ADA به ارزش ۵۷ میلیون دلار خریداری کردند. از لحاظ فنی، بعد از رشد حدود ۳۰% در ماه مارس، کاردانو در حال حاضر نتوانسته از مرز ۰.۴۲ دلار عبور کند. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که شکاف بزرگ ۳.۸۵ میلیارد دلاری ADA بین آستانه‌های قیمتی ۰.۴۰ و ۰.۴۲ دلار قرار دارد. این یعنی عبور از این مرز ممکن است باعث ایجاد وضعیت گاوی در بازار شود.

در حال حاضر طبق داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، کاردانو با قیمت ۰.۳۹ دلار معامله می‌شود که نسبت به یک هفته گذشته ۸.۲۰% رشد داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Zycrypto
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا