فارکس

بروکر آلپاری؛ از افتتاح حساب و احراز هویت تا کسب درآمد از آن

محال است در بازار فارکس فعالیت داشته باشید اما نام بروکر (کارگزاری) آلپاری به گوشتان نخورده باشد. زیرا این بروکر نه تنها در سطح جهانی معروف است بلکه محبوبیت ویژه‌ای هم بین کاربران ایرانی دارد. دلیل آن هم پشتیبانی این کارگزاری از  زبان فارسی و پرداخت‌های ریالی است.

بروکر آلپاری (alpari) یکی از غول‌های بازار فارکس است که خدمات ویژه، پلتفرم‌های معاملاتی کاربرپسند، ابزارهای کاربردی و نمادهای معاملاتی متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی این بروکر بپردازیم، اعتبار و امکانات آن را بررسی کنیم و نحوه واریز و برداشت پول، ثبت نام و باز کردن حساب کاربری و … را آموزش دهیم. در ادامه با والکس همراه باشید.

آشنایی با بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یک پلتفرم کارآمد برای انجام امور مالی به شکل آنلاین است و از دارایی‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند. تاریخ شروع به کار بروکر آلپاری به سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد. این کارگزاری در روز ۲۴ دسامبر و در شهر کازان روسیه تأسیس شد و اکنون پس از گذشت بیش از ۲۵ سال، هنوز به عنوان یکی از بهترین بروکرهای جهان شناخته می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن نیز می‌توان به بهره‌مندی از فناوری و تکنولوژی روز دنیا اشاره کرد؛ به طوری که تمام نیازهای یک کاربر برای انجام یک معامله را برطرف می‌کند.

لوگو آلپاری

معمولا افرادی که در ترید ارز دیجیتال فعالیت دارند نسبت به فعالیت در بازار فارکس نیز علاقه نشان می‌دهند. آشنایی با یک کارگزاری معتبر با پشتیبانی از زبان فارسی می‌تواند در آغاز راه برای علاقه‌مندان این بازار مفید باشد. کارگزاری یا بروکر آلپاری از جمله این کارگزاری ‌های معتبر است که از ارزهای دیجیتالی نیز پشتیبانی می‌کند. تقریبا ۹۰ درصد کاربران ایرانی با این کارگزاری آشنایی دارند.

این کارگزاری از حدود ۲۵۰ نماد معاملاتی مختلف شامل جفت ارزها، سهام، طلا، ارزهای دیجیتال، شاخص‌ها، CFD و… پشتیبانی می‌کند. پس کاملاً طبیعی است که به عنوان یکی از مهره‌های تأثیرگذار در صنعت تریدینگ جهان شناخته شود.

بروکر آلپاری از زمان تأسیس خود تا کنون، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است که چکیده‌ای از آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • تأسیس در سال ۱۹۹۸
  • افتتاح شعبه انگلستان در سال ۲۰۰۴ تحت رگولاتوری FCA
  • افتتاح شعبه آمریکا در سال ۲۰۰۶ تحت رگولاتوری NFA
  • افتتاح شعبه قبرس در سال ۲۰۱۰ تحت نظارت CySec
  • انتخاب شدن به عنوان سه بروکر پیشرو در جهان با بیشترین تعداد کاربر در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴
  • به وقوع پیوستن بحران فرانک سوئیس و اعلام ورشکستگی شعبه انگلیس در سال ۲۰۱۵

امکانات و ویژگی‌های بروکر آلپاری

بروکر آلپاری یک کارگزاری جهانی در بازار فارکس است. بنابراین معامله‌گران زیادی از سراسر دنیا در این پلتفرم فعالیت دارند. بروکر alpari جزو کارگزاری‌های معتبر بوده و امکان تجارت و معامله در حوزه API را برای معامله‌گران فراهم کرده است. این پلتفرم به عنوان یک بروکر تجارت آنلاین، ابزارها و امکانات متعددی مثل تجزیه و تحلیل نمودارهای مختلف توسط کارشناسان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم، کاربری ساده آن است. طوری که حتی کاربران مبتدی و تازه وارد نیز می‌توانند از ابزارهای معاملاتی این کارگزاری بهره‌مند شوند. کاربران بروکر آلپاری می‌توانند این پلتفرم را به شکل هم‌زمان در چندین دستگاه از جمله مرورگر لپ‌تاپ و موبایل خود اجرا کنند. این بروکر قابلیت پشتیبانی از هفت زبان زنده دنیا را دارد. کاربران ایرانی نیز جزو آن دسته از افرادی هستند که نسبت به فعالیت در بروکر آلپاری تمایل زیادی از خود نشان می‌دهند. طوری که تعداد کاربران ایرانی آن بیشتر از ملیت‌های دیگر است. تریدرهای ایرانی نیز باید طبق ساعات کار بازار فارکس نسبت به فعالیت در کارگزاری آلپاری اقدام کنند.

ویژگی‌های کارگزاری آلپاری

همچنین جالب است بدانید که این کارگزاری از نظر مقدار سپرده برای سرمایه‌گذاران نیز هیچ‌گونه محدودیتی در نظر نگرفته و کاربران می‌توانند با حداقل یک دلار هم معاملات خود را شروع کنند. سایر ویژگی‌های مهم بروکر alpari به اختصار عبارت است از:

  • لوریج (leverage) تا ۱:۳۰۰۰
  • امکان ساخت شش نوع حساب
  • دارای پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵
  • دارای پشتیبانی فارسی در تلگرام
  • امکان اسپرد از ۰.۲ پیپ
  • امکان واریز و برداشت ریالی

نحوه ثبت نام و ساخت حساب کاربری در بروکر آلپاری

نکته جذابی که در نحوه ثبت نام بروکر آلپاری وجود دارد، پشتیبانی سایت آن از زبان فارسی است. پس ما فارسی زبانان به راحتی می‌توانیم وارد صفحه ثبت نام بروکر alpari شده و مراحل ساخت اکانت را شروع کنیم.

۱. در مرحله اول کافی است اطلاعات ابتدایی خود مثل نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کرده و گزینه ادامه را بزنید.

ثبت نام در سایت آلپاری

۲. سپس شهر، تابعیت و کشور خود (ایران) را انتخاب کرده و دوباره روی گزینه ادامه کلیک کنید.

۳. کد تأییدیه جهت ثبت نام در بروکر آلپاری به انتخاب خود از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال خواهد شد. آن کد باید در کادر مشخص شده وارد شود.

۴. یک رمز عبور قوی (شامل اعداد و حروف بزرگ و کوچک لاتین) انتخاب کنید.

۵. حال نوبت احراز هویت است. پس وارد قسمت «حساب من» شده و اطلاعات شخصی خود مثل جنسیت، تاریخ تولد و… را وارد کنید.

۶. عکس کارت ملی خود را داخل سایت بارگذاری کرده و منتظر تأیید بمانید. پس از تأیید، ثبت نام شما در سایت آلپاری به پایان رسیده و می‌توانید معاملات فارکس خود را آغاز کنید.

نحوه واریز و برداشت در بروکر آلپاری

پس از ثبت نام در بروکر آلپاری شما قادر به ایجاد شش نوع حساب کاربری در این کارگزاری خواهید بود. برای افتتاح حساب در هر کدام از این موارد، مقدار مشخصی سرمایه اولیه لازم است. نحوه واریز و برداشت در این بروکر از روش‌های زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

  • کارت‌های اعتباری (این روش برای کاربران ایرانی در دسترس نیست!)
  • کیف پول تاپ چنج (Top Change)
  • اسکریل
  • تتر
  • بیت کوین
  • وب‌مانی
  • پرفکت‌مانی
  • نتلر

واریز به حساب آلپاری از طریق تتر

یکی از روش‌های پرطرفدار برای شارژ کردن حساب بروکر آلپاری، اقدام از طریق ارزهای دیجیتال است. حال در این میان رمز ارز تتر محبوبیت بیشتری دارد، زیرا قیمت معقول‌تری داشته و به عنوان یک استیبل کوین نوسان قیمتی شدیدی ندارد. برای شروع عملیات واریز، باید مقداری رمز ارز تتر در کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال خود داشته باشید. برای این کار می‌توانید از صرافی‌های معتبر ایرانی مثل صرافی والکس استفاده کرده و عملیات انتقال تتر به حساب آلپاری را انجام دهید. مراحل از این قرار است:

  1. وارد بخش «واریز» شده و قسمت انتقال از طریق کریپتو را انتخاب کنید.
  2. نوع ارز که همان USDT است را وارد کنید.
  3. حال، نوع حساب را مشخص کرده و مبلغ دریافتی را وارد کنید.
  4. منتظر تأیید مانده و سپس از آدرس ارسالی برای شارژ حساب آلپاری خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حین انجام این مراحل، آدرس مورد نظر را به درستی وارد کنید. زیرا در غیر این صورت احتمال از دست رفتن دارایی شما وجود خواهد داشت. همچنین برای عملیات برداشت نیز باید مراحل مشابهی را این بار در بخش «برداشت» طی کنید.

نحوه استفاده از متاتریدر ۴ در بروکر آلپاری

متاتریدر نوعی نرم افزار است که کاربران با اتصال آن به پلتفرم‌های معاملاتی می‌توانند امکان معامله از طریق تلفن همراه یا لپتاپ را فراهم کنند. به زبان ساده‌تر نوعی پل ارتباطی بین دستگاه کاربر و بازار معاملاتی است. امروزه این نرم افزار در دو نسخه ۴ و ۵ که توسط یک شرکت روسی ایجاده شده در دسترس معامله‌گران قرار دارد.

بروکر آلپاری هم برای اینکه کاربری آسانی داشته باشد از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر و ۵ استفاده می‌کند. این پلتفرم در چهار نسخه وب (Web Trader)، اندروید، دسکتاپ و IOS ارائه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. برای اینکه با نحوه استفاده از پلتفرم MetaTrader 4 آشنا شوید، باید ابتدا نسخه مناسب دستگاه خود را دانلود کرده و سپس مراحل نصب را طبق راهنمای پلتفرم دنبال کنید. سپس کلمه عبور و نام کاربری متاتریدر آلپاری خود را وارد کنید. حال می‌توانید از بخش‌های مختلف این پلتفرم استفاده کنید.

پلتفرم متاتریدر ۴

منو اصلی (Main Menu)

اولین کادر افقی صفحه منو اصلی پلتفرم است که شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • File: دسترسی به بخش‌های مختلف و امکان ذخیره
  • View: امکان تغییر زبان و فعال و غیرفعال کردن نوار ابزارهای مختلف برنامه
  • Insert: دسترسی به ابزارهای تحلیل نمودار
  • Charts: دسترسی به تنظیمات نمودارهای معاملاتی
  • Tools: دسترسی به سوابق و اطلاعات معاملاتی
  • Window: مدیریت نمودارهای فعال روی متاتریدر

نوار ابزار یا Toolbar

در این قسمت به تمام بخش‌های پرکاربرد منو اصلی به شکلی سریع‌تر دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید با راست کلیک روی قسمت‌های مختلف در این نوار، آن‌ها را حذف یا اضافه کنید.

Navigator

این پنجره امکان دسترسی به اکانت‌های شما را فراهم کرده است. ضمن اینکه شما می‌توانید از طریق این پنجره تمام اندیکاتورهایی که روی متاتریدر خود نصب کرده‌اید را فعال یا غیرفعال کنید.

Market Watch

تمام دارایی‌ها و جفت ارزهایی که بروکر آلپاری جهت انجام معامله در اختیار شما قرار داده است در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. ضمن اینکه اطلاعات مهمی مثل اسپرد معاملات و ساعات معاملاتی بروکر نیز در این بخش نمایش داده می‌شود. همچنین اگر روی دارایی‌های موجود در این بخش راست کلیک کرده و گزینه Chart Window را بزنید، امکان بارگذاری نمودار آن را نیز خواهید داشت.

Terminal

بخش ترمینال در پایین صفحه متاتریدر بروکر آلپاری قرار داشته و اطلاعات مختلفی را نمایش می‌دهد. برای مثال همه معاملات فعال، پندینگ‌ها، مقدار سود و ضرر شما در معاملات و… در بخش Trade قابل رویت است. همچنین اطلاعاتی مثل تاریخچه معاملات، واریز و برداشت‌ها نیز در بخش اکانت هیستوری نمایش داده می‌شود.

 Charts

یکی از پرکاربردترین بخش‌های متاتریدر ۴ در بروکر آلپاری، بخش نمودارها است که نوسانات قیمت را در قالب کندل‌های متنوع نمایش می‌دهد. کاربران از این نمودارهای شمعی برای تحلیل بازار استفاده کرده و تصمیمات خرید و فروش خود را قطعی می‌کنند.

فعالیت در متاتریدر ۴

بروکر آلپاری چقدر اعتبار دارد؟

بروکر آلپاری تحت لیسانس نهاد نظارتی FSA فعالیت دارد. این موضوع در حالی است که بسیاری از پلتفرم‌های تجارت آنلاین بدون کنترل نهادهای نظارتی مشغول به کار هستند. در این صورت تمام باگ‌های احتمالی، چالش‌ها و ایرادات مطابق با نظر و صلاحدید خود کارگزاری رسیدگی می‌شود که این موضوع چندان باب میل سرمایه‌گذاران نخواهد بود. اما بروکر آلپاری توسط نهادهای نظارتی متعددی کنترل می‌شود. برای مثال آلپاری عضو نهاد نظارتی خصوصی Financial Commission بوده و اعمال، تصمیمات و فعالیت‌های آن توسط متخصصان و سازمان‌های معتبری کنترل خواهد شد.

اگر حتی موضوع نهادهای نظارتی را نیز نادیده بگیریم، همچنان از سابقه ۲۵ساله این کارگزاری نمی‌توان گذشت. بروکر آلپاری در تمام سال‌های فعالیت خود توانسته رضایت کاربران بی‌شماری را جلب کند. تا کنون هیچ کاربری شکایتی بابت عدم پرداخت سرمایه خود از سوی آلپاری ثبت نکرده و این موضوع خود به تنهایی می‌تواند دلیل کافی برای اثبات اعتبار این پلتفرم باشد.

میزان کارمزد ها در بروکر آلپاری

یکی از موضوعات مهمی که در کارگزاری‌های بازار فارکس باید مورد توجه قرار بگیرد، مسئله کارمزدها است. بروکرهای فعال در این حوزه در قبال خدماتی که به کاربران خود ارائه می‌دهند، هزینه‌های جانبی متفاوتی تحت عنوان کارمزد از آن‌ها دریافت می‌کنند. بروکر آلپاری برای سپرده‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران هیچ کارمزدی در نظر نگرفته است. در واقع زمانی ملزم به پرداخت کارمزد خواهید بود که معاملات مختلف انجام دهید.

طبق قوانین و برنامه‌ریزی‌های خاصی که بروکرها برای کاربران در نظر گرفته‌اند، اگر حساب معاملاتی یک کاربر بیشتر از مدت زمانی خاص غیرفعال باشد، ملزم به پرداخت کارمزد خواهد شد. بروکر آلپاری در ازای ابزارهای CFD که به کاربران خود می‌دهد، از آن‌ها کارمزد دریافت می‌کند.

بررسی کامل بروکر Alpari

آلپاری، بروکر محبوب ایرانیان

اگر قرار باشد فعالیت شما در بازار فارکس منجر به کسب درآمد و سودهای هنگفت شود، باید در فضایی معتبر با پشتیبانی قوی فعالیت کنید. بروکر آلپاری در کنار کاربری آسان، پلتفرم‌های معاملاتی خوب و پشتیبانی از نمادهای معاملاتی متنوع، دارای پشتیبانی سریع و خوبی به زبان فارسی است. این ویژگی برای ما ایرانیان یک مزیت مهم محسوب می‌شود. تریدرهای فعال در این بروکر می‌توانند از طریق چت با تیم پشتیبانی این کارگزاری در ارتباط باشند. بروکر آلپاری بستری مناسب برای انجام معاملات بازار فارکس خواهد بود. همانطور که در مقاله خواندید برای شروع و شارژ حساب کاربری خود، می‌توانید از طریق رمزارزها اقدام کنید. در این مسیر صرافی والکس در کنارتان خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا