اخبار ارزهای دیجیتال

هک کیف پول‌های گرم Alphapo؛ بیش از ۳۱ میلیون دلار دزدیده شد

به گزارش کارشناسان این هک از طریق بلاکچین اتریوم صورت گرفته است. تعداد بیت کوین‌های دزدیده شده هنوز نامشخص است. کارشناسان امنیتی در ۲۲ جولای گزارش دادند که پلتفرم پرداخت رمزنگاری Alphapo حداقل ۳۱ میلیون دلار از موجودی اتریوم، ترون و بیت کوین کیف پول‌های گرم خود را از دست داده است.

به گزارش والکس، طبق گفته کارشناس امنیت سایبری ZachXBT، وجوه در شبکه اتریوم به سرقت رفته است، سپس با اتریوم مبادله شده است و بعد از آن به بلاکچین‌‌های اوالانچ و بیت کوین منتقل شده است. طبق گفته تیم امنیتی DeDotFi، هک ممکن است به دلیل نشت کلیدهای خصوصی باشد.

توییت مربوط به هک آلفاپو

Alphapo یک پردازشگر پرداخت است که تراکنش‌های فوری را با بیش از ۳۰ دارایی دیجیتال و طیف وسیعی از ارزهای فیات ارائه می‌دهد. این شرکت بیشتر به دلیل داشتن درگاه پرداخت برای تعدادی از پلتفرم‌های شرط‌بندی از جمله HypeDrop، Ignition و Bovada شناخته می‌شود.

پس از این هک، HypeDrop مشتری Alphapo پردازش تراکنش‌های رمزارزی را متوقف کرد. پلتفرم Mystery Box در توییتر اعلام کرد که در نتیجه هک با مشکلاتی در زمینه واریز و برداشت مواجه شده است.

علیرغم عدم اظهار نظر در مورد این حادثه، سخنگوی آلفاپو گفت که سپرده‌ها و برداشت‌ها در زمانی که توسط تیم پروژه اعلام می‌شود برای دسته‌ای از ارزها بازگردانده می‌شوند. ما از همه کاربران خود درخواست می‌کنیم که از ارسال وجوه به آدرس‌های سپرده قدیمی خودداری کنند.

در یک حادثه امنیتی دیگر در چند روز گذشته، پروتکل دیفای Conic Finance دو حمله را در عرض چند ساعت تجربه کرد. اولین حمله با سرقت ۳.۲۶ میلیون دلار اتریوم همراه بود که تقریباً کل مبلغ تنها با یک تراکنش به آدرس اتریوم ارسال شد. حادثه دوم چند ساعت بعد اتفاق افتاد، پروتکل در یک گزارش پس از هک اول فاش کرد که این یک نوع حمله ساندویچی است که استخرهای این پلتفرم را هدف قرار داده و سرقت حدود ۳۰۰ هزار دلار را به همراه داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا