استخراج

معرفی استخر انت پول؛ راهکاری برای کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال

راه‌های مختلفی برای کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ از معامله و خرید ارز دیجیتال گرفته تا استخراج رمزارزها. استخراج ارزهای دیجیتال یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد از این بازار است که کاربران زیادی را به خود مشغول کرده است. برخی کاربران که سرمایه زیادی در اختیار دارند به تاسیس مزرعه (فارم) استخراج پرداخته و صدها دستگاه ماینر را برای کسب سود به کار می‌گیرند.

اما بیشتر کاربران چنین سرمایه‌ای را برای مشارکت در بلاکچین ندارند؛ بنابراین به عضویت استخر استخراج روی می‌آورند. در این استخرها، کاربران با به اشتراک گذاشتن توان محاسباتی دستگاه‌های خود، شانس بیشتری برای تایید تراکنش‌ها، ساخت بلاک و کسب پاداش خواهند داشت. در این مقاله به معرفی یکی از محبوب‌ترین استخرهای استخراج یعنی استخر AntPool پرداخته و کارکرد، نحوه ثبت نام، مشارکت در استخر، مزایا و معایب آن را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

استخر AntPool چیست؟

بررسی استخر antpool

استخر Antpool یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین است که قدرت محاسباتی بسیاری از ماینرها را جمع‌آوری می‌کند تا شانس ساخت یک بلاک و دریافت پاداش را افزایش دهد. ماینرهایی که نرخ هش خود را در اختیار Pool قرار می‌دهند، براساس میزان توانی که برای حل مسائل پیچیده ریاضی خرج کرده‌‌‌اند، پاداش دریافت می‌کنند.

استخر انت پول توسط شرکت فناوری Bitmain اداره می‌شود که همچنین سازنده دستگاه ماینر Antminer نیز است. این Pool در پکن چین قرار دارد و اولین بلاک خود را در مارس ۲۰۱۴ استخراج کرد. این Pool بخش عظیمی از توان محاسباتی شبکه بیت کوین (حدود یک چهارم) را در کنترل دارد. این قدرت زیاد هش ریت استخر انت پول، آن را به رقیب جدی استخر بزرگ F2pool و Foundry USA تبدیل کرده است.

این Pool علاوه بر بیت کوین، امکان استخراج لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک، اتریوم PoW، کادنا، هندشیک، زی کش، دش، دیجی بایت و Decred را فراهم می‌کند. در مارس ۲۰۱۹، شرکت بیت مین، پلتفرم Antpool Labs را با هدف ارائه خدمات برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال با سرمایه کوچک راه‌اندازی کرد. این پلتفرم از استخراج چندین رمزارز، از جمله Grin، مونرو، کومودو و ریون کوین پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید پیش از مهاجرت اتریوم از اثبات کار به الگوریتم اجماع اثبات سهام، انت پول یکی از بزرگترین Pool های ماین اتریوم را در اختیار داشت.

استخر AntPool چگونه کار می‌کند؟

استخر ماینینگ Antpool به عنوان یک استخر استخراج عمل می‌کند؛ پلتفرمی که به چندین ماینر اجازه می‌دهد تا قدرت محاسباتی خود را برای ماین ارزهای دیجیتال به طور موثری ترکیب کنند. هنگامی که یک ماینر در Pool با موفقیت یک بلاک را ماین می‌کند، پاداش بین تمام ماینرهای موجود در استخر بر اساس میزان توان محاسباتی آنها توزیع می‌شود. این روش شانس کسب پاداش را افزایش می‌دهد؛ زیرا در غیر این صورت، استخراج انفرادی به دلیل سطح دشواری بالای استخراج اکثر ارزهای دیجیتال، صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

Antpool هزینه‌های استخراج را از قبل دریافت نمی‌کند، بلکه بعد از ماین بلاک و پیش از پرداخت پاداش، از درآمد استخراج‌کنندگان کارمزد کسر می‌کند. هنگامی که موجودی ماینر به حداقل سطح پرداخت رسید، آنها این امکان را دارند که فرآیند برداشت را خودکار یا به صورت دستی آن را درخواست کنند. لازم به ذکر است ماینرهای فقط یک‌بار در روز اجازه برداشت پاداش و ارسال آن به کیف پول ارز دیجیتال را دارند.

درآمد و کارمزد پرداختی کاربران در استخر AntPool

درآمدها بسته به میزان هش ریت یک کاربر و حالت درآمدی (Earnin Mode) انتخابی بستگی دارد. Antpool از حالت‌های درآمدی متعددی از جمله پرداخت به ازای هر سهم (PPS)، پرداخت به ازای N سهم (PPLNS)، پرداخت به ازای هر سهم با کارمزد تراکنش (PPS+) و درآمدزایی تکی (SOLO) پشتیبانی می‌کند.

PPS به این معناست که درآمد کاربر بر اساس میزان قدرت هشی که ماینر تامین می‌کند، منهای کارمزد ۲.۵ درصدی محاسبه می‌شود. PPS+ مانند PPS محاسبه می‌شود، با این تفاوت که کارمزد ۲.۵ درصد را کسر نمی‌کند. در این دو روش پرداخت، در صورتی که بلاکی ماین نشده باشد نیز پاداش به اشتراک گذاشتن هش ریت پرداخت می‌شود.

PPLNS به این معناست که درآمد کاربر مستقیماً با درآمد استخر AntPool مرتبط خواهد بود؛ یعنی درآمد بر اساس میانگین مشارکت در یک دوره زمانی مشخص است و برای دریافت آن، باید حتما بلاک ماین شود. در حالت SOLO، تمام پاداش استخراج بلاک به ماینری که بلاک را ماین کرده اختصاص می‌یابد. در حالت سلو کاربر به تنهایی و بدون به اشتراک گذاشتن قدرت هش، به ماین می‌پردازد. این Pool برای ارائه سرویس‌ها، روزانه یک درصد کارمزد دریافت می‌کند.

کارمزد  استخرهای انت پول

مراحل ثبت نام و اتصال ماینر در استخر AntPool

برای ثبت نام در سایت AntPool باید مراحل زیر را دنبال کنید. البته لازم به ذکر است به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی برای استفاده از این Pool با محدودیت روبرو هستند. بنابراین برای استفاده از استخر انت پول باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

ورود به بخش ثبت نام در سایت انت پول

۱. ابتدا در صفحه اصلی وب‌سایت انت پول روی گزینه Register کلیک کنید.

وارد کردن ایمیل در سایت انت پول

۲. سپس آدرس ایمیل خود را وارد کرده و بر روی گزینه Register Now کلیک کنید.

تایید ایمیل و تعیین رمز عبور

۳. بعد از وارد کردن ایمیل کدی به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که باید در باکس مربوطه وارد شود.سپس در قسمت Set login password، یک رمز عبور برای حساب کاربری خود تعیین کنید.

تایید قوانین و ورود به حساب کاربری

۴. در مرحله بعد باید با تیک گزینه Got it، قوانین استفاده از انت پول را پذیرفته و روی گزینه Confirm کلیک کنید.

اتصال دستگاه ماینینگ به استخرهای استخراج

۵. پس از ثبت‌نام، برای اتصال دستگاه ماینر رمز ارز به استخرهای انت پول، باید آدرس استخر را در دستگاه ماینینگ وارد کنید. با اتصال دستگاه به کامپیوتر می‌توانید در بخش تنظیمات، آدرس Pool را وارد کنید. در تصویر بالا آدرس‌های استخرهای بیت کوین نمایش داده شده است.

مزایا و معایب استخر AntPool

استخر AntPool نیز مانند سایر استخرهای ماین محبوب ارز دیجیتال، دارای مزایا و معایب مختص به خود است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این استخر استخراج می‌پردازیم.

مزایای استخر انت پول

  • رابط کاربری ساده و کاربر پسند
  • امنیت بالا
  • خدمات ماینینگ مناسب و شیوه‌های مختلف کسب درآمد
  • استخر بیت کوین بزرگ با هش ریت بالا
  • پشتیبانی ۲۴/۷
  • قابلیت کنترل و تنظیم نرخ هش دستگاه ماینینگ

معایب استخر انت پول

  • هزینه تراکنش در انت پول شفاف نیست.
  • برداشت فقط یکبار در روز امکان پذیر است.
  • کارمزد بالا

مقایسه استخر AntPool با سایر استخرهای مطرح

برای اینکه کاربران بتوانند مناسب‌ترین انتخاب را در بین استخرهای موجود داشته باشند، باید به مقایسه آنها با یکدیگر پرداخته تا بهترین گزینه را انتخاب کنند. در ادامه استخرهای ماین بزرگ ارز دیجیتال را براساس کارمزد، شیوه پرداخت و اندازه Pool مقایسه می‌کنیم.

استخرسهم پردازش BTCکارمزد (%)روش پرداختاندازه
AntPool۲۲.۵۳ درصد۱.۵ الی ۴PPLNS / PPSبزرگ
F2 Pool۱۴.۱۶ درصد۲.۵+PPSبزرگ
viaBTC۸.۶۰ درصد۴+PPSمتوسط
Binance Pool۷.۹۴ درصد۴FPPSمتوسط
BTC.com۱.۷۸ درصد۲.۵+PPSمتوسط
Foundry USA 30.05 درصد۲FPPSبزرگ

استخر AntPool؛ انتخابی مناسب برای استخراج رمزارزها

استخر ماینینگ Antpool یکی از بزرگترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال است که تقریبا یک چهارم توان هش بیت کوین را در اختیار دارد. این Pool برای مشارکت در فرایند ماینینگ کارمزد ۱.۵ تا ۴ درصدی را از کاربران دریافت می‌کند. با وجود روش‌های مختلف پرداخت، این استخر یکی از مناسب‌ترین Pool ها برای به اشتراک گذاشتن توان هش و مشارکت در کسب سود از فرایند استخراج است. کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود و بررسی کامل سایر استخرها، بهترین استخر را برای ماین بیت کوین و سایر رمزارزها انتخاب کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۴

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هادی احمدی
هادی احمدی
2 ماه قبل

سلام من دوست دارم یاد بگیرم ولی هنوز اول راهم

دکمه بازگشت به بالا