مقالات ارز دیجیتال

آینده ارز ایپ کوین؛ پیش بینی قیمت ارز ایپ کوین به ما چه می گوید؟

ارز ایپ کوین با الهام گرفتن از یک حیوان بسیار محبوب نامگذاری شده و هم‌اکنون بخشی از مجموعه NFT معروف Bored Ape Yacht Club محسوب می‌شود. واژه Ape در اصل مربوط به نژادی از میمون‌ها است و شاکله اصلی عنوان این ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد. ارز ایپ کوین از نوع توکن‌های ERC-20 است و طبیعتاً در طیف توکن‌های مربوط به شبکه بلاک چین اتریوم قرار دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر به این ارز دیجیتال نگاهی داشته باشیم، باید آن را به‌عنوان ابزاری برای اجرای اهداف حاکمیتی اکوسیستم Ape تعریف کنیم که در خط مقدم فناوری Web3 قرار دارد.

ما در این مقاله از والکس قصد داریم تا نگاهی به قیمت و همچنین آینده این ارز دیجیتال داشته باشیم و در تلاشیم تا درک کنیم چشم‌انداز واقعی ایپ کوین چیست؟. به یاد داشته باشید که این مقاله به‌منزله ارائه پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال محسوب نیست و تنها به هدف معرفی آن خلق شده است.

مهم‌ترین ویژگی ارز ایپ کوین

ارز ایپ کوین چیست

دارندگان ایپ کوین می‌توانند تصمیم بگیرند که اکوسیستم Ape در چه جهتی توسعه یابد و چگونه در بین کاربران دیگر توزیع شود و همین ویژگی‌ای چشمگیر است. به‌عبارت ساده‌تر، اکوسیستم Ape این حق رای را در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار می‌دهد تا برای ادامه روند روبه‌رشد آن تصمیم‌هایی حیاتی اتخاذ کنند. در حال حاضر ۶۲ درصد از تمام توکن‌های این ارز دیجیتال به صندوق اکوسیستم ApeCoin تخصیص داده شده‌ و از آن‌ها برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف این شبکه استفاده می‌شود.

ارزش واقعی این ارز دیجیتال با صندوق مربوط به یک مجموعه NFT و باشگاه میمون های کسل ارزشمند گره خورده است. بسیاری از تحلیلگران این ویژگی مثبت را به‌عنوان نمادی برای الگوی رفتاری کاربران جلوه می‌دهند که آن را از قرار گرفتن در دسته‌بندی مربوط به شیت کوین‌ها دور می‌کند. سرمایه‌گذارانی که روی این ارز دیجیتال حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، نظرات بسیار زیادی را ارائه می‌دهند؛ برای مثال بسیاری از این سرمایه‌گذاران به قدری پشت پروژه مربوط به ارز ایپ کوین ایستاده‌اند که باور دارند حباب قیمتی مربوط به آن تا چند هفته دیگر (یعنی تا اواخر اکتبر و اوایل نوامبر ۲۰۲۲) منفجر می‌شود و می‌توان نگاه شفاف‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری در آن داشت.

نگاهی دقیق‌تر به ارز ApeCoin

ارز دیجیتال ApeCoin بیش‌ازآنکه به‌عنوان یک پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در نظر گرفته شود، ابزاری است تا کاربران فعال در اکوسیستم Ape را برای توانمندسازی و توسعه آن تشویق کند. اکوسیستم Ape یک سیستم غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری Web3 است و بنیاد مدیریتی آن با ارائه ارز ایپ کوین، پیشنهادها و توافق‌هایی را با دارندگان این ارز دیجیتال پیش می‌برد.

دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند از طریق سیستمی با عنوان DAO Ecosystem Fund رای و پیشنهاد خود را ارائه دهند.

چه کسانی پشت تیم بنیان‌گذاران ایپ کوین ایستاده‌اند؟

مجموعه‌ای که این ارز دیجیتال از آن الهام گرفته شده، در اصل توسط شخصی با نام Yuga Labs خلق شده است. بنیان‌گذاران این پروژه سعی دارند تا با ایجاد و تقویت سیستم ApeCoin DAO، اکوسیستم Ape را حفظ کنند و محیطی منصفانه و همه‌گیر ارائه دهند.

با توجه به این که این پروژه غیرمتمرکز (Decentralized) است، هیچ فهرستی از اسامی افراد حاضر در بخش مدیریتی آن ارائه نشده است. در اصل، یک شورای اداری در ساختاری با عنوان «بنیاد APE» وجود دارد که تصمیمات اعضای حاضر در Ape Coin DAO را به مرحله اجرا می‌رسانند. ضمناً هیئت مدیره این پروژه مسئولیت اداره روزانه آن را برعهده دارد و سایر وظایف مثل حسابداری هم در جریان آن تعریف شده‌اند. نکته مهم در مورد ارز ایپ کوین این است که اعضای همین هیئت مدیره هم توسط اعضای حاضر در ApeCoin DAO و با رای مستقیم انتخاب می‌شوند.

بررسی ایپ کوین در گردش

مجموع کل عرضه ApeCoin برابر با یک میلیارد توکن است که به‌صورت دائمی برنامه‌ریزی شده. نکته مهمی که در مورد مجموع کل ارز ایپ کوین وجود دارد، انتشار و ارائه یکباره همه این یک میلیارد توکن است. روز راه‌اندازی پروژه مربوط به ایپ کوین یعنی در ۱۷ مارس سال ۲۰۲۲، حدود ۳۲.۲۵ % از این یک میلیارد توکن عرضه شدند و باقی توکن‌هایی که باید منتشر شوند، در فواصل منظم و در یک دوره ۴۸ ماهه به‌صورت مداوم و ادامه‌دار عرضه خواهند شد.

مقدار ارز ایپ کوین که در حال حاضر در گردش است، قابل اندازه‌گیری نیست و به‌دلیل زمان‌بندی فوق و تعداد عوامل بی‌شمار که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند، متغیر است.

تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت ایپ کوین

تحلیل تکنیکال ارز ایپ کوین

تجزیه‌وتحلیل فنی و تکنیکال ایپ کوین نشان می‌دهد که چرا پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. اول از همه، ارزش بنیادی این ارز دیجیتال مستقیماً به تبلیغات مربوط به این پروژه مربوط است. به‌عبارت ساده‌تر هر چقدر که تبلیغات مربوط به مجموعه NFT با عنوان Bored Ape Yacht بیشتر شود، ارزش بنیادی این ارز دیجیتال هم افزایش می‌یابد.

ضمناً پروژه مربوط به ارز ایپ کوین تنها به مجموعه NFT آن مربوط و محدود نمی‌شود و باید میزان محبوبیت آن را بین ثروتمندان و افراد مشهور هم بررسی کرد. پروژه ایپ کوین به‌صورت قابل توجهی به شبکه‌سازی با افراد مشهور و ثروتمند متکی است. علی‌رغم ایده‌های شگفت‌انگیزی که پشت این پروژه و NFTهای آن وجود دارد، مردم و کاربران معمولی عملاً به آنها اهمیت خاصی نمی‌دهند؛ این بی‌اهمیتی می‌تواند به دلیل نگرانی‌هایی در مورد سطح بالای انرژی مصرفی، عدم وجود مقررات مناسب در کریپتوکارنسی و همچنین ماهیت سوداگرانه بازار ارزهای دیجیتال باشد.

در حال حاضر آنچه که برای رشد و توسعه ارز ایپ کوین مهم جلوه داده می‌شود، تغییر درک عمومی در مورد این پروژه است. زمان نگارش این مقاله یعنی اواسط اکتبر سال ۲۰۲۲، همه شاخص‌های تکنیکال، خبر از صعود باورنکردنی و قدرتمند ارز ایپ کوین می‌دهند. این صعود تا حدی شگفت‌آور است که جفت ارز APE/USD سیگنال «خرید قدرتمند» را در اکثر پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال دریافت می‌کند. آنچه که واضح جلوه می‌کند، آینده روبه‌رشد این ارز دیجیتال و امکان توسعه اکوسیستم Ape است. اما پرسش اساسی اینجاست که چقدر می‌توان به این آینده، خوشبین و امیدوار بود؟

چشم‌اندازی در مورد آینده قیمتی ارز ApeCoin

طبق اطلاعات موجود در رسانه CoinMarketCap، قیمت حال حاضر ایپ کوین در اواسط اکتبر ۲۰۲۲ برابر با ۴.۶۰ دلار است. براساس پیش بینی‌هایی که توسط تحلیلگران ارائه شده است، انتظار می‌رود که قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد؛ آنها حداقل قیمت ایپ کوین تا پایان سال را برابر با ۵.۰۴۹۵ دلار برآورد می‌کنند. همچنین، حداکثر قیمتی که برای این ارز دیجیتال تخمین زده می‌شود، برابر با ۵.۲۸۹۴۷ دلار است.

پیش‌ازاینکه بخواهیم به ماه اکتبر برسیم، تحلیلگران بر این باور بودند که قیمت این ارز دیجیتال در این ماه به ۴.۸۸۹۵۱ دلار می‌رسد. همچنین، حداقل قیمت ارز ایپ کوین در اکتبر برابر با ۴.۴۶۹۵۵ و حداکثر آن هم برابر با ۵.۰۲۹۵ دلار ارزیابی شده بود.

پیش بینی قیمت ایپ کوین در نوامبر ۲۰۲۲

طبق پیش بینی‌ها قیمت ارز ایپ کوین در نوامبر امسال ممکن است حداقل به ۴.۸۹۹۵۱ دلار برسد؛ این در حالی است که حداکثر قیمت این ارز دیجیتال در این ماه برابر با ۵.۲۶۹۴۷ تخمین زده شده. به‌طور متوسط انتظار می‌رود که قیمت متعادل این ارز دیجیتال برابر با ۵.۰۷۹۴۹ دلار باشد.

پیش بینی قیمت ایپ کوین در دسامبر ۲۰۲۲

طبق پیش بینی‌هایی که تحلیلگران با توجه به ماه‌های مارس، اکتبر و نوامبر سال ۲۰۲۲ داشته‌اند، احتمالاً قیمت ایپ کوین در دسامبر امسال شامل ارقام زیر باشد:

  • میانگین قیمت: حدوداً ۵.۲۸۹۴۷ دلار
  • حداقل قیمت: برابر با ۵.۰۴۹۵ دلار
  • حداکثر قیمت: برابر با ۵.۴۶۹۴۵ دلار

پیش بینی قیمت ایپ کوین در سال ۲۰۲۳

با توجه به تحلیل قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود که قیمت رمز ارز ایپ کوین در سال ۲۰۲۳ حداقل برابر با ۷.۴۱۹۲۶ دلار باشد؛ یعنی می‌توان با یک سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت از همین حالا برای به‌دست آوردن سود تقریباً دورخیز کرد. همچنین، انتظار می‌رود که حداکثر قیمت ایپ کوین در سال جدید برابر با ۸.۹۴۹۱۱ دلار و متوسط قیمت آن حدوداً ۷.۶۷۹۲۳ دلار برآورد شود.

پیش بینی قیمت ApeCoin در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵

طبق تحلیل تکنیکال متخصصین و تحلیلگران، ارز ایپ کوین در سال ۲۰۲۴ با یک رشد قابل توجه همراه خواهد بود و ارقام زیر برای آن پیش بینی می‌شوند:

  • ●      حداکثر قیمت: حدود ۱۲.۹۳۸۷۱ دلار
  • ●      حداقل قیمت: حدود ۱۰.۴۲۸۹۶ دلار
  • ●      میانگین قیمت: حدود ۱۰.۷۲۸۹۳ دلار

علی‌رغم نوساناتی که برای ارز دیجیتال ایپ کوین در نظر گرفته می‌شوند، باز هم روند صعودی قیمت آن در سال ۲۰۲۵ تخمین زده می‌شود. تحلیلگران برای پیش بینی قیمت این ارز دیجیتال تا ۳ سال آینده، ارقام زیر را ارائه کرده‌اند:

  • ●      حداقل قیمت: ۱۴.۴۵۸۵۵ دلار
  • ●      حداکثر قیمت: ۱۸.۱۰۸۱۹ دلار
  • ●      میانگین قیمت: ۱۴.۹۹۸۵ دلار

پیش بینی قیمت ارز ایپ کوین از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۱

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۶:

  • حداقل قیمت: حدوداً ۲۰.۳۵۷۹۶ دلار
  • حداکثر قیمت: ۲۴.۴۰۷۵۶ دلار
  • میانگین قیمت: حدود ۲۰.۹۵۷۹ دلار

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که میانگین قیمتی ارز ایپ کوین در سال ۲۰۲۷ با افزایش چشمگیری روبه‌رو خواهد بود و مقدار آن برابر با ۳۰.۱۵۶۹۸ دلار است. البته قیمت این ارز دیجیتال در طول سال ۲۰۲۷ احتمالاً به ۳۴.۸۲۶۵۲ دلار می‌رسد و مقدار بازگشت با سرمایه یا ROI سرمایه‌گذاران برابر با ۶۴۱ درصد ارزیابی خواهد شد. روند صعودی این ارز دیجیتال به مقادیر بالا بسنده نمی‌کند و اوضاع قیمتی آن در سال ۲۰۲۸ برابر با آمار زیر خواهد بود:

  • حداکثر قیمت: ۵۰.۳۸۴۹۶ دلار
  • حداقل قیمت: حدود ۴۳.۴۶۵۶۵ دلار
  • میانگین قیمت: ۴۴.۶۷۵۵۳ دلار

بین تمامی تخمین‌های قیمتی در مورد ارز ایپ کوین که تاکنون ارائه شدند، سال ۲۰۲۹ طلایی‌ترین سال است. با توجه به تخمین تحلیلگران، حداکثر قیمت ایپ کوین در سال ۲۰۲۹ برابر با ۷۶.۳۲۲۳۷ دلار خواهد بود. هرچند که ممکن است این مقدار در طول سال به قیمت ۶۳.۳۰۳۶۷ دلار کاهش پیدا کند، اما مقدار ROI بالقوه آن برای سرمایه‌گذاران برابر با ۱۵۲۴ درصد خواهد بود. اگر تا اینجای مقاله، با رشد قیمتی این ارز دیجیتال شگفت‌زده شده‌اید، جالب است که نگاهی به تخمین قیمتی در سال ۲۰۳۱ داشته باشید:

  • حداکثر قیمت: حدود ۱۷۰.۷۴۲۹۲ دلار
  • حداقل قیمت: ۱۳۹.۷۶۶۰۲ دلار
  • ●      میانگین قیمتی: ۱۴۳.۸۴۵۶۱ دلار
  • ●      مقدار ROI بالقوه ایپ کوین در این سال: ۳۵۳۳ درصد سرمایه اولیه

نقاط ضعف و قوت ایپ کوین

مزایا و چالش‌های ارز ایپ کوین

طبق برآوردی که در مورد بازار ارزهای دیجیتال شده، بیش از ۱۰۰۰ نوع ارز دیجیتال جدید وارد فضای کریپتوکارنسی خواهند شد. تا پایان امسال این امکان وجود دارد که بسیاری از توکن‌های اضافه‌شده در بازار ارزهای دیجیتال ارزش خود را از دست بدهند و از گردونه معاملات خارج شوند. در این میان اکوسیستمی مثل Ape که دارای برنامه‌ها و فضای غیرمتمرکز است، پتانسیل بیشتری را برای پیشی گرفتن از رقبا دارد.

ضمناً معرفی مجموعه NFTهای Bored Ape Yacht Club در آوریل سال ۲۰۲۲ باعث شد تا فروش جهانی NFTها افزایش یابد. در حال حاضر، برند BAYC که مربوط به ارز ایپ کوین است، بالاترین میزان فروش را بین رقبا دارد و حجم فروش آن تنها در آگوست ۲۰۲۲ به ۲۹۷ میلیون دلار رسیده. البته در حال حاضر هیچ مورد خاصی که بتواند ارز ایپ کوین را به معامله‌گران اثبات کند، وجود ندارد. از سویی ممکن است که درست مثل اتفاقی که برای شیبا اینو (Shiba Inu) افتاد، ایپ کوین هم دچار تحولات عجیب‌وغریب شود. اگر ارز ایپ کوین هم مثل شیبا اینو اقبال خوبی داشته باشد، در کمترین زمان ممکن به ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل خواهد شد.

برخلاف ارزهای دیجیتال معتبری همچون بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین یا ترون، هیچ صرافی خاصی برای پشتیبانی از ایپ کوین ارائه نشده است. اگر یک صرافی ارز دیجیتال مخصوص برای ایپ کوین تعریف شود، می‌توان تعداد تراکنش‌هایی که در این اکوسیستم انجام می‌شوند را رویت و رصد کرد.

ارزهای دیجیتالی که هم‌اکنون در صدر جدول معاملات قرار گرفته‌اند و تراکنش‌های میلیونی دارند، با توجه به پروتکل‌هایی رشد کرده‌اند که هرکدام در صرافی‌های ارز دیجیتال خاص وجود دارند. همچنین، اکوسیستم Ape یک شبکه بلاک چین مستقل نیست؛ به‌عنوان یک توکن ERC-20، ارز ایپ کوین همواره بخشی از شبکه اتریوم شناخته می‌شود و طبیعی است که محدودیت‌های این شبکه برای ApeCoin هم اعمال می‌شوند. برای مثال، اتریوم در حال حاضر با مشکلاتی همچون مسئله مقیاس‌پذیری و قراردادهای هوشمند درگیر است که آن را به‌عنوان بستری مشکل‌دار برای انجام معاملات مختلف تبدیل کرده است.

خرید ایپ کوین در والکس

با توجه به مطالبی که در این مقاله ارائه شد، شما می‌توانید برای خرید یا فروش ارز ایپ کوین از امکانات صرافی ایرانی والکس و کیف پول ایپ کوین استفاده کنید. با توجه به تحریم‌های اقتصادی ایران، امکان معاملات در صرافی‌های خارجی بسیار دشوار است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با تکیه بر راهنمای خرید ایپ کوین، از سودآوری بازار کریپتوکارنسی نهایت لذت را ببرند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
coincodex
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا