اخبار ارزهای دیجیتال

اپل استفاده از ChatGPT را برای کارمندانش ممنوع کرد

بر اساس گزارش‌ منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، غول فناوری اپل به دلیل نگرانی‌هایی درباره نشت داده‌ها، استفاده داخلی از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را محدود کرده و راه شرکت‌هایی مانند سامسونگ و سایر بزرگان حوزه فناوری را در پیش گرفته است.

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، نگرانی‌ اپل از این بابت که کارکنان قادر به برخورد صحیح با اطلاعات محرمانه شرکت نباشند و آنها را فاش کنند، باعث شده که این غول فناوری استفاده از ChatGPT توسط “بعضی از کارکنان” خود را محدود کند.

اپل در این زمینه به شرکت رقیب خود یعنی سامسونگ پیوسته که استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی OpenAI را برای کارکنان خود ممنوع کرده است. گفتنی است که OpenAI اپلیکیشن رسمی ChatGPT را در روز پنجشنبه در اپ استور منتشر کرد. وال استریت ژورنال به بررسی یک سند داخلی پرداخته و با افرادی که از این تصمیم اپل آگاه بودند، صحبت کرده است.

چت جی پی تی در اپ استور

نگرانی‌های اپل نسبت به چت‌بات محبوب OpenAI به پایان نرسیده، بلکه این شرکت حالا از بابت دستیار برنامه‌نویسی نرم‌افزاری مایکروسافت با نام Github Copilot که اخیراً منتشر شده نیز نگران است.

اپل با معرفی دستیار مجازی Siri برای آیفون‌ در اکتبر ۲۰۱۱، گام‌هایی را در حوزه هوش مصنوعی برداشته است. در ماه مارس، اپل استارتاپ WaveOne که الگوریتم‌های هوش مصنوعی را برای فشرده‌سازی ویدئوها توسعه می‌دهد، خریداری کرد. WaveOne تنها یکی از شرکت‌های متمرکز بر هوش مصنوعی است که اپل در طول سال‌های گذشته خریداری کرده است.

با این حال، تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل اپل، در گزارش عایدی سه ماه دوم این شرکت توصیه کرد که در برخورد با هوش مصنوعی احتیاط شود.

او گفت:

به نظر من بسیار مهم است که درباره نحوه برخورد با این موضوعات تفکر کرده و سنجیده برخورد کنیم.

در اوایل این ماه، گزارش شد که سامسونگ به دلیل ترس از انتقال اطلاعات محرمانه شرکت توسط کارکنان به پلتفرم OpenAI و بهره‌برداری احتمالی رقبا، استفاده از ChatGPT را محدود کرده است.

سامسونگ هشدار داد داده‌هایی که به پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، بارد گوگل و بینگ ارسال شده‌اند، در سرورهای خارجی ذخیره می‌شوند و ممکن است بازیابی یا حذف آنها دشوار باشد. سامسونگ کارکنان خود را تهدید کرد و به آنها هشدار داد که در صورت نقض این سیاست، اخراج می‌شوند.

اپل و سامسونگ به لیست رو به رشد شرکت‌ها و دولت‌های جهانی پیوسته‌اند که استفاده از ChatGPT را محدود و یا ممنوع کرده‌اند، این لیست شامل شرکت‌هایی مانند JPMorgan Chase ،Verizon ،Northrop Grumman و Amazon می‌شود.

اپل و چت جی پی تی

در ماه آوریل، پس از اینکه مقامات ایتالیا، آلمان، فرانسه و کانادا نگرانی‌های خود را درباره این پلتفرم اعلام کردند، OpenAI بروزرسانی‌هایی را برای ChatGPT ارائه داد که کنترل بهتری بر روی حریم خصوصی فراهم می‌کنند. ایتالیا تا جایی درباره این موضوع جدی بود که در همان ماه، قبل از اینکه بروزرسانی حریم خصوصی این شرکت اعمال شود، استفاده از ChatGPT را در این کشور ممنوع کرد. اما پس از اعمال بروزرسانی‌ها، این ممنوعیت لغو شد.

در روز پنجشنبه، سناتورهای آمریکایی، مایکل بنت (Michael Bennet) و پیتر ولچ (Peter Welch) قانون کمیسیون پلتفرم دیجیتال را معرفی کردند تا یک سازمان فدرال برای نظارت بر هوش مصنوعی و پلتفرم‌های دیجیتال ایجاد شود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک گروه از کارشناسان هوش مصنوعی – از جمله سام آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل OpenAI – خواستار تنظیم مقررات و استانداردهای ایمنی توسط فدرال شدند.

آقای بنت در بیانیه‌ای گفت:

این فناوری با چنان سرعتی حرکت می‌کند که کنگره هرگز نمی‌تواند با آن هم‌گام شود. ما به یک سازمان فدرال تخصصی نیاز داریم که در کنار مردم آمریکا بایستد و اطمینان حاصل کند که ابزارهای هوش مصنوعی و پلتفرم‌های دیجیتال به نفع عموم مردم عمل می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
decrypt
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا