کیف پول

کیف پول آرجنت چیست؟ نحوه استفاده از ولت Argent

کیف پول آرجنت (Argent)، یکی از ولت‌های بسیار معتبر و امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال و انواع NFT است. کاربرد گسترده این ولت برای توکن‌های مبتنی بر اتریوم (Ethereum) است و به همین دلیل، برخی از تحلیلگران آن را ولت اختصاصی اتریوم نامیده‌اند. این کیف پول موبایلی، از رمزارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کند که همین ویژگی، آن را بسیار محبوب کرده است. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به طور کامل به معرفی این ولت بپردازیم و نحوه استفاده از آن را به‌صورت گام‌به‌گام توضیح دهیم.

منظور از کیف پول‌های وب ۳ چیست؟

کیف پول‌های وب ۳ در حقیقت والت‌هایی (Wallets) هستند که کاربران ارز دیجیتال را قادر می‌سازند، به‌راحتی و در کمال امنیت، دارایی رمزنگاری شده خود را نگهداری کنند. مزیت منحصربه‌فرد این والت‌ها، اتصال و هماهنگی آسان با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است. از جمله کیف پول‌های معروف دنیای وب ۳، متامسک (MetaMask) است که مورد اقبال میلیون‌ها کاربر رمزارز قرار گرفته است. از آنجا که ولت‌های متمرکز وب ۳، درحال‌توسعه هستند، کیف پول‌های جدیدی پا به عرصه گذاشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به کیف پول آرجنت اشاره کرد. در ادامه به معرفی این کیف پول خواهیم پرداخت.

کیف پول آرجنت چیست؟

آرجنت، در واقع یکی از کیف پول‌های متمرکز مبتنی بر بلاک‌چین اختصاصی اتریوم است. این کیف پول با کمک به توسعه قراردادهای هوشمند، امکانات زیادی از جمله بازیابی آسان حساب کاربری را ارائه می‌دهد. برای مثال، در بازیابی اطلاعات کیف پول آرجنت، نیازی به داشتن رمز اولیه یا بلاک کردن دارایی نیست.

همان‌طور که می‌دانید، گم‌کردن کلید خصوصی کیف پول نیاز به بررسی مداوم گزارش تراکنش‌ها دارد که کاری دردسرساز است. کیف پول ARGENT، این مشکل را برطرف کرده است. آرجنت، روی رابط کاربری جذاب و راحت، تمرکز کرده است.

کیف پول آرجنت، از جمله کیف پول‌های غیرحضانتی است. این یعنی، دارایی شما در بلاک چین نگهداری می‌شود؛ اما شما می‌توانید آنها را توسط نرم‌افزار مدیریت کنید. درصورتی‌که در یک کیف پول حضانتی، دارایی شما همچون یک بانک سنتی، در خود سامانه ولت نگهداری شده و در اختیار تیم کیف پول است.

آرجنت، از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول Argent، از تمام توکن‌های مبتنی بر استاندارد‌های ERC-20 ،ERC-721 و ERC-1155 پشتیبانی می‌کند که این تعداد، طیف وسیعی از رمزارزها را شامل می‌شود. علاوه بر این، توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) نیز توسط این ولت پشتیبانی می‌شوند. اگر قصد استفاده از این کیف پول را دارید؛ بهتر است ابتدا به طور کامل با نحوه استفاده از آن و نیز رمزارزهایی که پشتیبانی می‌کند، آشنا شوید.

مزیت منحصربه‌فرد کیف پول ARGENT چیست؟

مزیت ویژه کیف پول Argent

در این بخش می‌خواهیم به این سؤال بپردازیم که چه چیزی کیف پول آرجنت را منحصربه‌فرد کرده است؟ همان‌طور که می‌دانید، ارز دیجیتال اتریوم، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دنیای بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز است. امروزه کیف پول‌های مختلفی ایجاد شده‌اند که این رمزارز و سایر ارزهای دیجیتال را تحت پوشش قرار داده‌اند. برای مثال، متامسک (Metamask)، رینبو (Rainbow) و اکسودوس (Exodous) کیف پول‌های محبوب بازار هستند. این ولت‌ها را می‌توان، رقیب سرسخت کیف پول آرجنت به شمار آورد. بااین‌حال، آرجنت دارای مزایا و ویژگی منحصربه‌فردی است که آن را نسبت به سایر ولت‌ها متمایز می‌کند.

 آرجنت، امنیت بالایی دارد؛ برای مثال، برنامه نگهبانان Argent، کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند آن دسته از کاربرانی که قابل‌اعتماد هستند را شناسایی و برای بازیابی اطلاعات از آنها کمک بگیرند. این کاربران برای این کار نیاز دارند تا تایید اکثریت را کسب کنند. جالب است بدانید که کیف پول آرجنت، از نسخه مبتنی بر الگوریتم ZkSync نیز رونمایی کرده است. برنامه‌های مبتنی بر اثبات دانش صفر، به مقیاس‌پذیری بلاک‌چین کمک کرده و باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها (۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه) می‌شود.

ویژگی‌های امنیتی آرجنت

ویژگی‌های امنیتی کیف پول آرجنت

کیف پول آرجنت در دنیای وب ۳، دارای ویژگی‌های امنیتی متمایزی است که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. این ویژگی‌های امنیتی، محبوبیت این کیف پول را بیش از گذشته افزایش داده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 احراز هویت دو یا چندمرحله‌ای: این به شما کمک می‌کند تا امنیت کیف پول خود را افزایش دهید. در این صورت، اگر کسی قصد داشته باشد به‌حساب کاربری شما وارد شود، باید این ورود توسط نگهبان (که می‌تواند یکی از ولت‌های سخت‌افزاری شما باشد) تأیید شود

بازیابی کیف پول بدون نیاز به کد بازیابی: برای بازیابی اطلاعات آرجنت، نیازی به کد Seed (عبارات بازیابی) ندارید. داشتن کد بازیابی ریسک بالایی دارد و ممکن است در اختیار دیگران قرار گیرد.

قفل کیف پول: این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در مواقعی که کیف پول خود را گم کرده‌اید، از قیم یا وکیل خود بخواهید که آن را از طرف شما مسدود کند.

مزایا و معایب کیف پول آرجنت

از جمله مزایای آرجنت می‌توان به برداشت و انتقال راحت ارز دیجیتال اتریوم، کارمزد کم، بازیابی راحت و ایمن اطلاعات و پشتیبانی از رمزارزهای متنوع اشاره کرد. این ولت، کاستی‌هایی نیز دارد که می‌توان به تعداد کاربر کم و تمرکز روی شبکه اتریوم اشاره کرد. در واقع آرجنت، تنها روی شبکه اتریوم تمرکز کرده و همین ویژگی ممکن است برخی کاربران را که با رمزارزهای دیگر سروکار دارند با محدودیت مواجه کند. یکی دیگر از چالش‌های پیشرو برای آرجنت، رقبای سرسختی مثل متامسک هستند که روزبه‌روز توسعه پیدا می‌کنند.

نحوه کار با کیف پول آرجنت 

روش استفاده از کیف پول argent

اکنون نوبت به آموزش استفاده از کیف پول آرجنت رسیده است. خوب است بدانید این کیف پول، کاملاً رایگان است و شما می‌توانید به‌راحتی از امکانات آن استفاده کنید. برای استفاده از این ولت، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱.نرم افزار را از وب‌سایت رسمی آرجنت دانلود کنید. این اولین قدم برای کار با این کیف پول است. شما می‌توانید نسخه اندروید یا ios مورد نیاز خود را با اسکن کد QR نرم‌افزار موبایلی، دانلود کنید

۲. به‌حساب خود رفته و مقداری دارایی ارز دیجیتال به آن اضافه کنید. شما می‌توانید، توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم را به کیف پول Argent اضافه کنید. خوشبختانه می‌توانید ارز فیات خود را با کمک این ولت به ارز دیجیتال تبدیل کنید (این قابلیت برای کاربران ایرانی در دست نیست).

۳.پس از اینکه دارایی خود را اضافه کردید؛ کیف پول خود را می‌توانید به برنامه‌های غیرمتمرکز DeFi متصل و از خدمات آنها استفاده کنید. برای این کار، کافی است به بخش Finance، مراجعه کرده و به این برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از آرجنت، چقدر باید هزینه کنیم؟

خوشبختانه دانلود کیف پول آرجنت، کاملاً رایگان است؛ اما در استفاده از آن، ممکن است متحمل هزینه شوید. این هزینه‌ها شامل کارمزد شبکه، کارمزد انتقال دارایی و نیز تبدیل ارز فیات به کریپتو است. این شرایط در اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال وجود دارد.

ما در این مقاله به معرفی و آموزش استفاده از کیف پول آرجنت پرداختیم و امیدواریم مطالعه آن برای شما سودمند بوده باشد. در پایان هرگونه سوال و پرسشی درخصوص نحوه کار این ولت نرم‌افزاری دارید، با ما درمیان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا