کیف پولمقالات ارز دیجیتال

امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال اتم؛ بهترین های ۲۰۲۲

این مطلب به بهترین کیف پول اتم و ویژگی‌های آن اختصاص دارد. اولین بلاکچینی که روی شبکه‌ی کازماس ساخته شد Cosmos Hub نام دارد و توکن بومی‌اش را هم اتم نام‌گذاری کردند. بنابراین ارز دیجیتال اتم یا ATOM، توکن بومی شبکه‌ای با نام کازماس است که برای اجرای خدمات در شبکه Cosmos ارائه شده است. شبکه‌ی کازماس به دو علت ساخته شد؛ حل مشکل مقایس‌پذیری دنیای بلاکچین و ایجاد ارتباط میان شبکه‌های بلاک چین. اصلا به همین دلیل است که از شبکه‌ی کازماس با عنوان «اینترنت دنیای بلاکچین» هم یاد می‌کنند.

اما ارز دیجیتال اتم چیست؟ توکن اتم در شبکه کازماس برای استیکینگ خلق شد. بنابر هدف اصلی خلق توکن اتم باید از اهمیت نگهداری این توکن در کیف پولی ایمن باخبر باشید. برای شناسایی بهترین کیف پول اتم همراه ما باشید.

معرفی و بررسی بهترین کیف پول اتم

شبکه‌ی کازماس روی هسته Tendermint ساخته شده و به همین علت، بلاکچینی کاملا بومی است. برخلاف اکثر پروژه‌های پیشین که با عرضه‌ی اولیه (ICO) فعالیت خود را آغاز کردند، اتم بر بستر اتریوم عرضه نشد. به همین دلیل کیف پول‌های کمتری از ذخیره‌ی توکن اتم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین در ادامه‌ی مطلب به بررسی بهترین کیف پول های اتم می‌پردازیم و بر اساس امنیت، پشتیبانی توسعه‌دهنگان و کاربر پسند بودن بهترین کیف پول اتم را معرفی می‌کنیم.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano X)

وقتی صحبت از امنیت بالا در کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌شود کمتری گزینه‌ای می‌تواند با کیف پول‌های سخت‌افزاری رقابت کند. کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول های اتم و البته ارزهای دیگر دیجیتالی به شمار می‌رود. این کیف پول از ذخیره‌سازی بیشتر از ۱۰۰۰ رمزارز و توکن پشتیبانی می‌کند و در دنیای کیف‌پول‌ها کم‌رقیب به‌شمار می‌رود.

مهمترین مزیتی که کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S دارد مربوط به ذخیره‌سازی آفلاین و سرد کلیدهای خصوصی روی کیف پول است. امضای تراکنش‌ها در کیف پول لجر نانو اس به‌راحتی انجام می‌شود و هرگز در معرض اینترنت و محیط آنلاین این اتفاق نمی‌افتد.

کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S از طریق کابل USB به رایانه شخصی‌تان متصل می‌شود و از این طریق سرمایه‌تان را مدیریت می‌کنید. البته برنامه‌ای با نام Ledger Live وجود دارد که می‌توانید از آن برای مدیریت کوین‌ها و ارزهای دیجیتال روی کیف پول لجر نانو اس استفاده کنید، اما این گزینه برای مدیریت توکن اتم فعال نیست.

علاوه بر لجر نانو اس برای ذخیره‌سازی توکن اتم از کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس هم می‌توانید استفاده کنید. کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X از تعداد بیشتری ارز دیجیتال و توکن نسبت به مدل لجر نانو اس پشتیبانی می‌کند و امکان فعال‌سازی بلوتوث نیز دارد. این مورد را حتما در فهرست کیف پول اتم حفظ کنید.

کیف پول نرم‌افزاری Lunie

کیف پول اتم Lunie

کیف پول نرم‌افزاری Lunie هم یک کیف پول اتم است که روی وب و هم روی موبایل فعال است. ولت Lunie کیف پول منبع باز رسمی بود که توسط تیم Cosmos توسعه یافت و پس از آن از کازماس جدا شد. البته همچنان به توسعه‌ی کیف پولی مناسب برای ذخیره‌سازی توکن اتم ادامه داده است. با توجه به این موضوع که کیف پول Lunie را خود شبکه‌ی کازماس توسعه داد، بهترین گزینه برای دسترسی به مزایای این شبکه نیز به شمار می‌رود.

 بنابراین کیف پول نرم‌افزاری Lunie را باید یکی از بهترین کیف پول اتم بدانیم که برای ذخیره‌سای و ذخیره توکن‌های اتم استفاده می‌شود. کیف پول Lunie بسیار کاربرپسند است و حتی کاربران تازه‌وارد هم می‌توانند به‌راحتی با این نرم‌افزار کار کنند و توکن‌های خود را مدیریت کنند. کاربرانی که از کیف پول Lunie استفاده می‌کنند می‌توانند در رای‌گیری‌های حاکمیتی کازماس شرکت کنند.

کیف پول غیر حضانتی Lunie از کلیدهای خصوصی و عبارت‌های Seed نگهداری می‌کند. به کیف پول Lunie می‌توان از طریق وب و نرم‌افزار‌های اندرویدی و iOS موبایلی دسترسی داشت.

کیف پول Lunie برای استیکینگ ارز اتم بسیار مناسب است و با توجه به اینکه Cosmos Hub بلاکچین اثبات سهام است کاربران می‌توانند با استیکینگ سود دریافت کنند و به امنیت این شبکه کمک کنند.

کیف پول Lunie در تلاش است تا کیف پول خود را برای ذخیره‌ی دیگر کوین‌ها و ارزهای دیجیتال سازگار کند که این موضوع می‌تواند روی آینده ارز اتم هم تاثیرگذار باشد.

کیف پول موبایلی تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت کیف پول موبایلی شناخته‌شده‌ای است که نسخه‌ iOS و Android آن برای کاربران در دسترس است. جالب است بدانید تراست ولت نیز یکی از کیف پول‌هایی است که از ذخیره‌سازی توکن اتم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اتم، این ولت کیف پول رسمی اکوسیستم بایننس است. با استفاده از تراست ولت هرگز کلیدهای خصوصی و عبارت‌های Seed شما لو نخواهند رفت.

همانطور که گفتیم تراست ولت از بهترین کیف پول های اتم به شمار می‌رود و کاربران می‌توانند توکن ATOM را به‌طور مستقیم از داخل این ولت خریداری کنند. این موضوع کار را برای کاربران بسیار راحت می‌کند. از طرفی تراست ولت با اکوسیستم بایننس سازگاری دارد و با استفاده از مرورگر Web3 داخلی امکان تعامل با دیگر برنامه‌های غیرمتمرکز از داخل برنامه کیف پول به‌آسانی امکان‌پذیر است. بنابراین کاربرانی که قصد دارند با توکن اتم استیکینگ انجام دهند با نصب تراست ولت و استفاده از خدماتش می‌توانند اکثر کارهای خود را بدون نیاز به نرم‌افزار دیگری انجام دهند.

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی کیف پول اتم Trust Wallet این است که همانند کیف پول Lunie منبع باز است و کاربران می‌توانند برای مشاهده و بررسی کامل به لینک‌های مربوطه این نرم‌افزار مراجعه کنند. این موضوع نشان از امنیت بالای کیف پول تراست ولت دارد.

کیف پول گواردا (Guarda)

ولت اتم Guarda

کیف پول گواردا (Guarda Wallet) کیف پولی چند ارزی و شخص ثالث است؛ یعنی علاوه بر توکن اتم از ذخیره‌ی بیشتر از ده‌هزار توکن دیگر هم پشتیبانی می‌کند. کیف پول Guarda نسخه‌ی دسکتاپ و موبایلی دارد و اکثر سیستم عامل‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. همچنین شما به عنوان کاربر همیشه می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را کنترل کنید و از طریق کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر نانو نیز می‌توانید امنیت حسابتان را ارتقا دهید.

مزیتی که Guarda به‌عنوان بهترین کیف پول اتم دارد و مابقی کیف پول‌ها این سرویس را ارائه نمی‌دهند این است که در کیف پول Guarda کاربران قادرند توکن‌های ATOM خود را با دیگر ارزهای دیجیتال تعویض کنند. کاربرانی که قصد دارند با توکن اتم استیکینگ انجام دهند می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. جالب این‌که با استفاده از این کیف پول می‌توانید ارزهای دیگری همچون Tezos ،NEO و Komodo را هم استیک کنید.

کیف پول گواردا پشتیبانی قوی در رسیدگی به امور مشتریان دارد و این مزیت Guarda را منحصر به‌فرد جلوه می‌دهد. متن‌باز بودن ولت Guarda هم موضوعی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. وقتی نرم‌افزاری متن باز است یعنی به کدهایش می‌توانید دسترسی داشته باشید. دسترسی همگان به کدهای یک اپلیکیشن به این معناست توسعه‌دهندگان آن توانسته کدها را دقیق بنویسند و از امنیت برنامه‌ی خود اطمینان دارند.

کیف پول Cosmostation

ولت Cosmostation

Cosmostation نیز یکی دیگر از بهترین کیف پول های اتم به شمار می‌رود که نسخه‌ی دسکتاپ و موبایلی (هم اندروید و هم iOS) آن عرضه شده است. از Cosmostation wallet می‌توان به همراه کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس برای استیک توکن اتم استفاده کرد. این کیف پول نیز منبع‌باز است؛ یعنی کد برای بازبینی عمومی باز و در دسترس است.

کیف پول Cosmostation را شبکه Cosmos Hub تایید اعتبار کرده و در این کیف پول می‌توانید علاوه‌بر توکن اتم، ارزهای دیجیتال دیگر را هم ذخیره و استیک کنید. در حال حاضر کیف پول Cosmostation از بلاک چین‌های مبتنی بر ATOM ،IRISnet Terra و Tendermint پشتیبانی می‌کند.

گفتیم که با کیف پول Cosmostation می‌توانید به استیکینگ اتم و ارزهای دیگر بپردازید. روش استیکینگ و کسب پاداش در Cosmostation به صورت تفویض اختیار است؛ یعنی به کیف پول Cosmostation وکالت می‌دهید تا برایتان سرمایه‌گذاری کرده و پاداش کسب کند. البته خیالتان را راحت کنیم که Cosmostation Wallet کیف پولی با امنیت بالا به شمار می‌رود.

کاربران با استکینگ از طریق کیف پول Cosmostation از ساختاری غیرقابل نفوذ در برابر حملات و نظارت بیست‌وچهارساعته برخوردار می‌شوند. کیف پول اتم Cosmostation گزینه‌ای بسیار محبوب است.

Cosmostation Wallet با کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو همخوانی دارد؛ یعنی کاربران می‌توانند از این دو در کنار هم استفاده کرده و کلیدهای خصوصی خود را در لجر نانو نگهداری کنند. ناگفته نماند به‌تازگی کیف پول Cosmostation روی یک ماژول امنیتی سخت‌افزاری کار می‌کند تا از کلیدهای دیجیتال کاربران محافظت کند.

کیف پول Wetez

شاید نام کیف پول Wetez را شنیده باشید. ابتدا کیف پول Wetez برای استیکینگ ارز دیجیتال تزوس (XTZ) ارائه شد اما مدتی بعد پشتیبانی از استیکینگ چند ارز دیگر دیجیتال از جمله توکن اتم را به خدماتش اضافه کرد. در حال حاضر کاربران می‌توانند با استفاده از این کیف پول ۱۴ توکن مختلف را ذخیره و استیک کنند. البته تیم توسعه‌ی کیف پول Wetez اعلام کرده در حال اضافه کردن ۶ ارز دیجیتال دیگر هم به این مجموعه است.

یکی از مزیت‌های مهم کیف پول Wetez مربوط به تفویض اختیار تاییدکننده‌های مجاز است. کیف پول Wetez اجازه می‌دهد تا تاییدکننده‌های مجاز از طریق این کیف پول، کاربران را در استیکینگ مشارکت و به کاربران پاداش دهند. همچنین تاییدکننده‌های مجاز می‌توانند در اداره‌ی شبکه کازماس مشارکت داشته باشند.

نسخه‌های موبایل iOS و اندروید کیف پول Wetez برای کاربران در دسترس است. این کیف پول موبایلی سیستم مدیریت کلید خود را با ایجاد رمز دوگانه ایمن‌تر کرده است. از سوی دیگر پشتیبانی بیست‌وچهارساعته از وعده‌های پر اهمیت تیم کیف پول موبایلی Wetez به شمار می‌رود. ناگفته نماند کیف پول موبایلی Wetez اوپن سورس نیست.

کیف پول imToken

بهترین کیف پول های اتم-کیف پول imToken

دیگر گزینه در فهرست بهترین کیف پول های اتم که اهمیتش کمتر از دیگر موارد لیست بهترین کیف پول اتم نیست، imToken نام دارد. کیف پول imToken مزیت‌های فراوان و قابل تأملی دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم. این کیف پول علاوه بر پشتیبانی از ذخیره‌ی توکن ATOM، بیت کوین، اتریوم و توکن‌های دیگر را هم پشتیبانی می‌کند. کیف پول imToken تنها نسخه‌ی موبایلی دارد و روی سیستم‌های عامل iOS  و اندروید فعال است.

کیف پول imToken پشتیبانی داخلی از یک صرافی غیرمتمرکز دارد؛ این بدان معناست که کاربر بدون نیاز به خروج از کیف پول می‌تواند توکن‌های خود را مبادله کند. معمولا در کیف پول‌های شخص ثالث چنین سرویسی ارائه نمی‌شود و این سرویس را می‌توان نقطه تمایز میان کیف پول imToken و دیگر کیف پول‌های شخص ثالث دانست. مبادله توکن‌ها در کیف پول imToken با استفاده از یک قرارداد هوشمند صورت می‌گیرد.

کیف پول imToken با صرافی غیرمتمرکز Tokenlon فعالیت دارد که بر اساس پروتکل زیرو ایکس (0X) برای شبکه‌های هوشمند غیرمتمرکز ساخته شده است. طبق آماری که کیف پول imToken در سایت خود منتشر کرده ماه آگوست سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۱۶ میلیون دلار در ۹ هزار تراکنش در این کیف پول تبادل ثبت شده است.

علاوه‌بر این، کاربران با استفاده از کیف پول imToken می‌توانند از مرورگر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) استفاده کنند. در واقع افراد با استفاده از dApp و سیستم هویت دیجیتال موجود آن در زمانشان صرفه‌جویی می‌کنند.

کیف پول imToken برای افزایش امنیت خود امکان ذخیره‌سازی سرد یا آفلاین توکن‌ها را فراهم کرده است. برای این منظور کاربران می‌توانند از دستگاه سخت‌افزاری imKey استفاده کنند. با استفاده از این کیف پول کاربر می‌تواند به راحتی توکن‌ها را مبادله کرده، به اشتراک بگذارد و تا ۲۰٪ بازده سالانه از دارایی‌هایش را کسب کند.

 گفتیم که هدف اصلی از خلق توکن اتم استیکینگ عنوان شده است. برای استیکینگ ATOM علاوه‌بر کیف‌پول‌هایی که نام بردیم می‌توان از صرافی‌های معتبر هم استفاده کرد. در انتهای مطلب چند صرافی معتبر بین‌المللی را که می‌توانید از طریقشان به استیک و ذخیره‌سازی توکن اتم بپردازید شرح می‌دهیم.

 بایننس (Binance)

صرافی بایننس (Binance) یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است که می‌توان توکن‌های مختلف را با استفاده از این صرافی استیک کرد. برای شروع استیکینگ در صرافی بایننس حداقل نیم اتم نیاز دارید که این موضوع برای اکثر افراد گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است. صرافی بایننس در حال حاضر بین ۱.۵ تا ۳ درصد برای استیکینگ پاداش درنظر گرفته است.

 کراکن (Kraken)

صرافی کراکن (Kraken) نیز از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان است. صرافی کراکن نیز سالیانه ۷٪ برای استیکینگ پاداش در نظر می‌گیرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی این صرافی این است که توکن‌های اتم کاربران را قفل نمی‌کند و کاربران هرگاه بخواهند می‌توانند توکن‌هایشان را از استیکینگ خارج کنند.

کوین بیس (Coinbase) 

صرافی کوین بیس (Coinbase) از صرافی‌های ارز دیجیتال به شمار می‌رود که سالیانه ۵٪ پاداش برای استیکینگ اتم درنظر می‌گیرد؛ البته کاربرانی که از طریق این صرافی توکن اتم استیک می‌کنند باید حداقل به اندازه‌ی هزینه‌ی یک ATOM در استیک سرمایه‌گذاری کنند. ناگفته نماند صرافی کوین بیس ۵درصد کارمزد برای استیکینگ دریافت می‌کند که از پاداش کاربر کسر خواهد شد.در پایان خوب است اشاره کنیم دنیای کریپتوکارنسی دنیای جذاب و گسترده‌ای است و برای هر مشکلی راه‌حلی پیدا خواهد شد. اگر هیچ یک از کیف پول های اتم نظرتان را جلب نکرد می‌توانید از کیف پول کاغذی استفاده کنید. البته فراموش نکنید که کیف پول‌های کاغذی نسبت به نسخه‌های دیجیتال و سخت‌افزاری امنیت پایین‌تری دارند و ممکن است مفقود شوند. بنابراین پیش از انتخاب کیف پول موردنظرتان به خوبی درباره‌ی مزایا و معایبش تحقیق کنید تا کمترین ضرر مالی متوجه شما باشد. تیم والکس در کنار شماست تا به تمام سوالاتتان را در زمینه کیف پول اتم و چالش‌های آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

بهترین کیف پول اتم کدام کیف پول‌ها هستند؟

از بهترین کیف پول های اتم می‌توان به  کیف پول نانو لجر، کیف پول نرم‌افزاری Lunie، تراست ولت، Guarda، Cosmostation، Wetez و imToken اشاره کرد.

هدف از عرضه‌ی توکن اتم چه بود؟

توکن اتم در شبکه کازماس برای استیکینگ و کسب پاداش خلق شد.

آیا توکن اتم را می‌توان از صرافی خرید؟

بله، توکن اتم را می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبری همچون بایننس، کراکن، کوین بیس و صرافی ارز دیجیتال والکس خریداری کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinbureau
کارشناس ارشد مهندسی هسته‌ای هستم که با هدف غنی‌سازی محتوای وب فارسی وارد حوزه‌‌ی تولید محتوا شده‌ام. مشتاقم از طریق شبکه‌های اجتماعی برای دوستی‌ها و همکاری‌های حرفه‌ای با هم در ارتباط باشیم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا