کیف پول

معرفی کیف پول بایننس چین والت؛ آموزش بایننس چین والت

در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتال با گسترش خدمات و سرویس‌های خود، در پی جذب حداکثری معامله‌گران هستند. صرافی بایننس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ارتقای خدمات، نظر کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم یکی از خدمات این بلاکچین، یعنی کیف پول بایننس چین را معرفی کنیم. این والت ابزار اصلی برای نگهداری دارایی‌های بلاکچین بی‌ان‌بی چین است و کاربران برای تبدیل توکن‌های BEP2 به BEP20 می‌توانند از آن استفاده کنند. با ما همراه باشید.

کیف پول بایننس چین چیست؟

معرفی کیف پول بایننس چین

کیف پول ‌Binance Chain، والت رسمی شبکه BNB است که برای دسترسی به ارزهای دیجیتال و پروژه‌هایی که روی این بلاکچین و اتریوم راه‌اندازی شده‌اند، استفاده می‌شود. از این کیف پول غیر حضانتی می‌توان برای ذخیره ایمن رمزارزها استفاده کرد و آن را به انواع پروژه‌های دیفای در سراسر بلاکچین اتریوم و بی‌ان‌بی چین متصل کرد.

بایننس چین والت امکان معاملات سریع و غیرمتمرکز را فراهم می‌کند و کاربران می‌توان به وسیله آن به خرید BNB و سایر رمزارزهای شبکه بی‌ان‌بی چین بپردازند. از این کیف پول می‌توان برای ارسال و دریافت رمزارزها، مبادله توکن‌های شبکه BNB، ییلد فارمینگ یا مینت کردن NTF‌ها استفاده کرد. البته این والت تنها دارای نسخه افزونه مرورگر است که در حال حاضر در مرورگرهای گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، بریو و مایکروسافت اج در دسترس است.

تفاوت کیف پول بایننس چین با سایر والت‌ها

در نگاه اول به نظر می‌رسد که کیف پول بایننس چین مانند سایر والت‌ها عمل کرده و تفاوتی با کیف پول‌های اکستنشن یا افزونه مرورگر ندارد. با در نظر گرفتن این موضوع، هنوز چند ویژگی وجود دارد که آن را از سایر کیف پول‌ها متمایز می‌کند.

به عنوان مثال، اگر یک حساب Binance دارید، می‌توانید آن را با استفاده از Wallet Direct از طریق tKey به کیف پول متصل کنید. در اکثر کیف پول‌ها، هنگام انتقال دارایی‌های دیجیتال، باید تمام آدرس‌ها را کپی و جای‌گذاری کنید، چیزی که ممکن است زمان زیادی از کاربر بگیرد. با کیف پول بایننس چین، برای انتقال دارایی‌های بر بستر بلاکچین بی‌ان‌بی چین نیازی به این کار نیست.

علاوه‌براین، هنگام ثبت نام در این کیف پول، می‌توانید از حساب گوگل خود استفاده کنید. به این ترتیب، اگر حساب کاربری خود را قفل کرده، رمز عبور خود را فراموش کنید یا به نحوی دسترسی خود را به والت از دست بدهید، هنوز راه‌هایی برای بازیابی آن وجود خواهد داشت. با این وجود از عبارات بازیابی که در هنگام ثبت نام به شما داده می‌شود، به خوبی مراقبت کنید؛ زیرا مطمئن‌ترین روش برای بازیابی والت است.

مزایا و معایب کیف پول بایننس چین

ویژگی های کیف پول بایننس چین

بایننس چین والت نیز مانند هر کیف پول دیگری، مزایا و معایب مختص به خود را دارد. در ادامه مزایا و معایب این والت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مزایای کیف پول بایننس چین:

  • دارای یک رابط کاربری ساده و آسان برای مبتدیان
  • پشتیبانی از بیش از ۸۰ ارز دیجیتال
  • امکان ذخیره‌سازی سرد یا آفلاین
  • ماهیت غیر حضانتی آن، به کاربران امکان کنترل کامل بر دارایی‌های خود را می‌دهد.
  • امکان اتصال مستقیم به حساب Binance

معایب کیف پول بایننس چین:

  • نمی‌توان به Uniswap و برخی از DAppهای دیگر در شبکه اتریوم متصل شد.
  • هیچ برنامه موبایلی برای iOS و اندروید وجود ندارد.
  • فقط شبکه‌های BSC و Ethereum پشتیبانی می‌شوند که کمتر از MetaMask و TrustWallet است.

ثبت نام و ساخت کیف پول در بایننس چین والت

برای دانلود کیف پول بایننس چین، وارد سایت رسمی بایننس چین به آدرس www.bnbchain.org شوید و در بخش والت‌ها، لینک‌های دانلود رسمی را پیدا کنید.

پس از دانلود و نصب افزونه کیف پول، باید برای ساخت والت اقدام کنید. برای این کار طبق مراحل زیر عمل کنید.

ساخت کیف پول جدید در بایننس چین والت

۲. در مرحله بعد برای دریافت عبارات بازیابی، گزینه Generate Seed Phrase را انتخاب کنید.

تعیین رمز عبور و دریافت عبارات بازیابی

۳. صفحه بعد به تعیین رمز عبور اختصاص دارد. رمز عبور خود را وارد کرده و در باکس پایینی آن را تکرار کنید. در ادامه تیک قبول شرایط و قوانین استفاده از کیف پول را زده و روی گزینه Continue کلیک کنید.

۴. در مرحله پایانی، باید عبارات بازیابی را در جایی امن یادداشت کرده و گزینه Continue را بفشارید. پس از آن وارد کیف پول می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

دریافت و ارسال رمزارز در کیف پول بایننس چین

برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در این والت، مانند سایر کیف پول‌ها عمل می‌کنیم. در ادامه روش ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را آموزش می‌دهیم.

دریافت ارز دیجیتال در بایننس چین والت

همانطور که مطالعه کردید این کیف پول امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال شبکه بی‌ان‌بی چین و اتریوم را دارد؛ بنابراین تنها می‌توان رمزارزهای این دو بلاکچین را به این والت ارسال کرد.

دریافت ارز دیجیتال در بایننس چین والت

۱. در صفحه اصلی کیف پول، ارز دیجیتالی که قصد دریافت آن را دارید انتخاب کنید. برای اضافه کردن رمزارزها می‌توانید از نماد + در پایین صفحه استفاده کنید. در صفحه اصلی رمزارز انتخابی، روی گزینه Receive کلیک کنید.

۲. در صفحه بعدی آدرس کیف پول نمایش داده می‌شود. با کپی آدرس و وارد کردن آن در کیف پول مبدا، می‌توانید ارز دیجیتال را به کیف پول بایننس چین ارسال کنید.

ارسال ارز دیجیتال از بایننس چین والت

برای ارسال ارز دیجیتال در والت از صفحه اصلی آن اقدام می‌کنیم. برای ارسال رمزارز طبق مراحل زیر عمل کنید.

ارسال ارز دیجیتال در بایننس چین والت

۱. در صفحه اصلی والت روی گزینه Send کلیک کنید.

۲. در صفحه بعد در قسمت Asset ارز دیجیتال مدنظر برای ارسال را انتخاب کنید. در بخش Address آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. در باکس انتهایی نیز مقدار رمزارزی که قصد ارسال آن را دارید را تعیین کنید. در انتها گزینه Send را بفشارید. دقت کنید که برای ارسال توکن‌های مبتنی بر شبکه بایننس، باید مقداری کوین BNB برای پرداخت کارمزد شبکه داشته باشید.

۳. در صفحه بعد باید تراکنش را بررسی و تایید کنید. برای این کار گزینه Confirm را کلیک کرده و انجام تراکنش را نهایی کنید.

سواپ در کیف پول بایننس چین

در Binance Chain Wallet امکان سواپ توکن‌های مبتنی بر بی‌ان‌بی چین فراهم شده است. برای انجام سواپ طبق مراحل زیر اقدام کنید.

سواپ ارزهای دیجیتال در بایننس چین والت

۱. برای ورود به بخش سواپ والت، روی گزینه Swap در صفحه اصلی کیف پول کلیک کنید.

۲. در مرحله بعد وارد بخش سواپ می‌شوید. در بخش From رمزارزی که قصد سواپ آن را دارید انتخاب کنید. در قسمت To ارز دیجیتالی که قصد دریافت آن را دارید تعیین کنید. در انتها، صرافی غیرمتمرکزی که سواپ از طریق آن انجام می‌شود نمایش داده می‌شود. گزینه Swap را بفشارید.

۳. در پایان پس از بررسی میزان کارمزد و مقدار رمزارز دریافتی، گزینه Confirm را کلیک کنید.

تبدیل توکن‌های استاندارد BEP-2 به BEP-20 در کیف پول بایننس چین

همانطور که می‌دانید، بایننس در راستای یکپارچه‌سازی شبکه‌ها و ارائه خدمات بهتر به کاربران، در حال ادغام شبکه‌های بایننس چین و اسمارت چین بایننس است. پس از ادغام شبکه‌ها، شبکه جدید بی‌ان‌بی چین شکل می‌گیرد. پس از تکمیل این رویداد، دیگر توکن‌های BEP-۲  اعتبار نداشته و باید به توکن‌های استاندارد BEP-۲۰ تبدیل شوند.

این ادغام در آپریل ۲۰۲۴ انجام می‌شود و تمامی کاربران باید تا این تاریخ، توکن‌های BEP-2 خود را به BEP-20 تبدیل کنند.

فرایند تبدیل این توکن‌ها در کیف پول تراست ولت و متامسک نیز قابل اجرا است؛ اما اصلی‌ترین ابزار برای تبدیل این توکن‌ها، کیف پول بایننس چین است. برای تبدیل توکن‌های BEP2 به BEP20 طبق مراحل زیر اقدام کنید.

دریافت آدرس کیف پول شبکه BEP-20

۱. در مرحله اول، در صفحه اصلی کیف پول و از طریق نوار بالا، شبکه کیف پول را روی بی‌ان‌بی اسمارت چین قرار دهید. سپس روی گزینه Receive کلیک کنید.

۲. در صفحه باز شده آدرس شبکه بی‌ان‌بی چین که مربوط به استاندارد BEP20 است را کپی کنید.

ارسال توکن BEP-2 به آدرس BEP-20

۳. در مرحله بعد و برای تبدیل توکن BEP2، باید در صفحه اختصاصی رمزارز روی گزینه Send کلیک کنید.

۴. در صفحه مربوط به اطلاعات ارسال، در قیمت Asset نام رمزارز مدنظر برای تبدیل نمایش داده می‌شود. در باکس Address، همان آدرسی که در مرحله دوم کپی کردید را وارد کنید. مقدار رمزارزی که برای تبدیل در نظر دارید را در قسمت Amount وارد کرده و گزینه Send را بزنید.

۵. در انتها کارمزد و اطلاعات تراکنش نمایش داده می‌شود. برای نهایی کردن تراکنش گزینه Confirm را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

با طی مراحل بالا، توکن BEP2 شما در قالب توکن‌های BEP20 به کیف پول ارسال می‌شود. شبکه والت را روی بی‌ان‌بی اسمارت چین تغییر دهید تا توکن‌ها جدید قابل مشاهده باشند.

بایننس چین والت، ابزاری مناسب برای کاربران بلاکچین بی‌ان‌بی چین

همانطور که مطالعه کردید، کیف پول بایننس چین بسیار برای کاربرانی که بطور ویژه از بلاکچین بی‌ان‌بی چین استفاده می‌کنند، مناسب است. این والت امکان سواپ توکن‌ها بر بستر بی‌ان‌بی چین را فراهم کرده و ذخیره‌سازی رمزارزهای شبکه بایننس، اتریوم، ایاس، کازماس و بیت کوین را ممکن می‌سازد. البته کاربران از طریق این والت به اپلیکیشن‌های غیر متمرکز دسترسی ندارند و سواپ تنها در شبکه بی‌ان‌بی چین امکان‌پذیر است. با وجود این مزیت‌ها و معایب، کاربر باید با توجه به نوع فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال، برای استفاده از آن تصمیم بگیرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
14 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهروز
بهروز
1 ماه قبل

من مطابق راهنما تمام مراحل رو انجام دادم برای chz وقتی send میزنم ابتدا میگه موفق شدین ولی چند لحظه بعد tranceactio fild میاد و این ارور رو میده. با وی پی ان هم رفتم نشد.

ر رواقی
ر رواقی
29 روز قبل
پاسخ به  بهروز

سلام
متاسفانه در حال حاضر تنها روش تبدیل توکن bep2 به bep20 استفاده از کیف پول اسمارت چین یا صرافی بایننس است. اگر فرد معتمدی را میشناسید که در بایننس تایید هویت شده، برای اینکار از او کمک بگیرید.

شاهین
شاهین
1 ماه قبل

سلام از دوستان کسی هست که تونسته CHZ BEP2 رو تبدیل کنه؟

امیر ویشکایی
امیر ویشکایی
1 ماه قبل

سلام برای تعدادی از ارزهای من امکان تبدیل ارز از bnb به شبکه اسمارت چین مقدور نیست با روشی که گفتین. ممنون میشم کمک بفرمایید

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
در حال حاضر تنها راه سواپ توکن از bep2 به bep20 استفاده از صرافی بایننس یا کیف پول اسمارت چین است.
راهنمای تبدیل توکن BEP2 به BEP20

حامد شهابی
حامد شهابی
1 ماه قبل

سلام کسی موفق شده ارز پالیگان از شبکه bep2 به bep20 با این روش انتقال بده لطفاً راهنمایی کنید

حامد شهابی
حامد شهابی
1 ماه قبل

سلام
از دوستان کسی تونسته ارز matic یا همون پالیگان تغییر شبکه بده ارز رو که روی شبکه bep2 بوده انتقال دادم به کیف پول بایننس حالا میخوام شبکه شو bep20 تغییر بدم چرا swap فعال نیست پس

محمد زمانی
محمد زمانی
1 ماه قبل
پاسخ به  حامد شهابی

فک کنم باید بری قسمت دارایی پالیگانت و سند کنی به اون آدرست که با ۰ شروع میشه اینجوری سواپ میشه با مقدار کم امتحان کن اولش

مریم ف
مریم ف
1 ماه قبل

سلام بنده از روی لینک شما افزونه ی فایرفاکس باینس چین رو نصب کردم. اما نمی دونم چطور باید اقدام به ساخت ولت کنم.

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  مریم ف

سلام
روی گزینه Create Wallet کلیک کنید. چند تا کلمه به شما داده میشه که اون‌ها رو روی یک کاغذ یادداشت کنید که داشته باشید.

سبحان
سبحان
1 ماه قبل

تمام این آموزشهاتون کارآمد نیست چون برای سوآپ کردن و یا انتقال ارز احتیاج به bnb روی بستر bep2 داریم برای همین کار نمی کنه

محمد زمانی
محمد زمانی
1 ماه قبل
پاسخ به  سبحان

اره اینش سخته حالا بی ان بی بر بستر بیپ ۲ از کجا گیر بیاریم 😅

حصرتی
حصرتی
2 ماه قبل

من نتونستم متیک رو تبدیل کنم کمک کنید ممنون

mehran
mehran
1 ماه قبل
پاسخ به  حصرتی

سلام ببخشید اگه تونستید مشکلتون رو حل کنید منم chz روی bep2 دارم که نتونستم تبدیل کنم اگه شما راهی پیدا کردید به منم بگید

دکمه بازگشت به بالا