کیف پول

راهنمای تبدیل توکن BEP2 به BEP20 و بالعکس

اگر جزو فعالین و معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال باشید به‌احتمال زیاد با اصطلاح Bep2 و Bep20 آشنا هستید. هر کدام از این شبکه‌ها در بلاکچین اختصاصی بایننس نقش ویژه‌ای بر عهده دارند. در این مقاله قصد داریم تا کاربرد استاندارد Bep20 را بررسی کرده و نحوه تبدیل Bep2 به Bep20 در کیف پول بایننس چین و صرافی بایننس را به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری به شما آموزش دهیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مدتی قبل تیم توسعه دهنده BNB Chain در اعلامیه‌ای از ادغام دو شبکه بایننس چین و اسمارت چین خبر داد. طی این تغییر پشتیبانی از استاندارد bep2 متوقف خواهد شد. این ادغام تا آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) تکمیل می‌شود. بنابراین کاربران باید توکن‌های استاندارد bep2 خود را با استفاده از صرافی بایننس یا کیف پول اسمارت چین، به استاندارد Bep20 تبدیل کنند.

تفاوت شبکه Bep2 و Bep20 در چیست؟

Bep2 و Bep20 به‌عنوان دو شبکه موازی در صرافی بایننس به‌حساب می‌آیند که هرکدام امکاناتی را در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران قرار می‌دهند. در ادامه به پنج مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو استاندارد اشاره می‌کنیم.

  • اصلی‌ترین تفاوت این دو شبکه بستری است که استانداردهای گفته شده در آن استفاده می‌شوند. بپ ۲ برای راه‌اندازی توکن روی بستر بایننس چین است درحالی‌که بپ ۲۰ برای راه‌اندازی در بستر بی‌ان‌بی اسمارت چین استفاده می‌شود.
  • بپ ۲ و توکن‌هایی که از این استاندارد استفاده می‌کنند از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کنند. درحالی‌که توکن‌های طراحی شده با استاندارد بپ ۲۰ از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این دو شبکه مکانیسم اجماعی است که از آن استفاده می‌کنند. بپ ۲ از مکانیسم اثبات کار و بپ ۲۰ از مکانیسم اثبات سهام استفاده می‌کند.
  • اگر شما تراکنشی روی استاندارد Bep2 در صرافی بایننس انجام دهید باید برای آن کارمزد پرداخت کنید. حال اگر همان تراکنش را با شبکه Bep20 در صرافی بایننس انجام دهید هیچ‌گونه کارمزدی پرداخت نمی‌کنید.
  • مقیاس‌پذیری بپ ۲ نسبت به استاندارد بپ ۲۰ کمتر است.
  • آدرس‌های Bep2 با bnb شروع می‌شود، ولی آدرس‌های Bep20 با 0X شروع می‌شود.

البته لازم به ذکر است که چند ماه گذشته بایننس اعلام کرد که قصد یکپارچه‌سازی این دو شبکه و حذف استاندارد bep2 را دارد. بنابراین کاربران ملزم به تبدیل توکن‌ها و دارایی‌های استاندارد Bep2 به Bep20 هستند.

روش‌های مختلف تبدیل Bep2 به Bep20

تا پیش از اعلام بایننس مبنی بر حذف استاندارد Bep2، کیف پول‌های تراست ولت و متامسک از تبدیل bep2 به bep20 پشتیبانی می‌کردند. اما در حال حاضر تنها راه تبدیل این دو استاندارد، صرافی بایننس و کیف پول بایننس چین است. بنابراین با توجه به محدودیت‌های استفاده از صرافی بایننس، کاربران برای تبدیل این دو استاندارد ملزم به استفاده از کیف پول بایننس چین هستند.

تبدیل Bep2 به Bep20 در کیف پول بایننس چین

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، بایننس در راستای ارائه خدمات بهتر به کاربران در حال یکپارچه‌سازی شبکه‌های بایننس چین و اسمارت چین بایننس است. پس از ادغام کامل این دو شبکه، بلاکچین بی‌ان‌بی چین شکل خواهد گرفت که پس از تکمیل آن، توکن‌های استاندارد Bep2 فاقد اعتبار خواهند بود.

این ادغام تا آوریل ۲۰۲۴ کامل می‌شود و کاربران باید تا پیش از این تاریخ، برای تبدیل توکن‌های استاندارد Bep2 به Bep20 اقدام کنند. از آنجایی که بهترین انتخاب برای تبدیل این دو استاندارد کیف پول بایننس چین است، در ادامه روش تبدیل در این والت را آموزش می‌دهیم.

انتخاب بخش دریافت در کیف پول بایننس چین
  • پس از وارد شدن به کیف پول، در صفحه اصلی و از طریق نوار بالا، شبکه کیف پول را روی بی‌ان‌بی اسمارت چین قرار دهید. سپس روی گزینه Receive کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده آدرس شبکه بی‌ان‌بی چین که مربوط به استاندارد BEP20 است را کپی کنید.
انتخاب بخش ارسال در شبکه bep2 کیف پول
  • پس از کپی کردن آدرس دریافت شبکه Bep20، باید به صفحه اصلی کیف پول بازگشته و از نوار بالا شبکه bep2 را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Send کلیک کرده و وارد بخش ارسال شوید.
  • در صفحه مربوط به اطلاعات ارسال، در قیمت Asset نام رمزارز مدنظر برای تبدیل نمایش داده می‌شود. در باکس Address، همان آدرسی که در مرحله دوم کپی کردید را وارد کنید. مقدار رمزارزی که برای تبدیل در نظر دارید را در قسمت Amount وارد کرده و گزینه Send را بزنید.
  • سپس کارمزد و اطلاعات تراکنش نمایش داده می‌شود. برای نهایی کردن تراکنش گزینه Confirm را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. پس از آن توکن‌های استاندارد Bep2 شما به آدرس بی‌ان‌بی چین با استاندارد Bep20 ارسال می‌شود.

تبدیل Bep2 به Bep20 در صرافی بایننس

تبدیل Bep2 به Bep20 در بایننس

از آنجایی‌که شبکه Bep2 و Bep20 هر دو مربوط به صرافی بایننس هستند، به‌راحتی می‌توان در این صرافی تبدیل شبکه را انجام داد. شما هنگام برداشت کوین از بایننس می‌توانید شبکه مد نظرتان را انتخاب کنید و Bep2 را به استاندارد bep20 تبدیل کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • از بالای صفحه گزینه Overview را انتخاب کنید.
بایننس و تبدیل Bep2 به Bep20
  • در صفحه باز شده روی گزینه Withdraw کلیک کنید.
آموزش تبدیل Bep2 به Bep20 بایننس
  • حال نوبت انتخاب توکنی است که قصد برداشت آن را دارید. پس از اینکه آدرس مقصد را انتخاب کردید. در بخش Transfer Network شبکه مدنظرتان را انتخاب کنید. این‌گونه می‌توانید شبکه بپ ۲ به بپ ۲۰ تبدیل کنید.
مراحل تبدیل Bep2 به Bep20 بایننس

کاربردهای استاندارد Bep20

استاندارد Bep20

یکی از دلایل تبدیل Bep2 به Bep20 امکانات متعددی است که این شبکه در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. در ادامه قصد داریم به برخی از مهم‌ترین این کاربردها اشاره کنیم.

ایجاد رمزارزهای متاورسی با استفاده استاندارد BEP20

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این استاندارد در دنیای متاورس است. اگر شما علاقه‌مند به انجام بازی‌های بلاکچینی و کسب درآمد از این طریق باشید، باید بدانید اغلب ارزهای بازی‌های بلاکچینی و متاورسی بر مبنای استاندارد بپ ۲۰ راه‌اندازی شده‌اند.

انتقال سریع و به‌صرفه ارز

اگر کمی سابقه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید می‌دانید کارمزد انتقال در شبکه اتریوم بسیار بالا است. استاندارد بپ ۲۰ به شما این اجازه را می‌دهد تا توکن‌های اتریومی خود را به‌وسیله شبکه بایننس اسمارت چین با هزینه کمتر و سرعت بیشتر انتقال دهید. برای اینکار کافی است هنگام انتقال به‌جای استفاده از erc20 از bep20 استفاده کنید.

تبدیل Bep2 به Bep20، راهکاری برای انجام سریع تبادلات

در این مقاله توضیح مختصری در مورد استاندارد بپ ۲ و بپ ۲۰ ارائه کردیم و تفاوت‌ها و کاربردهای این دو شبکه را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه در مورد اطلاعیه بایننس مبنی بر منسوخ شدن استاندارد بپ ۲ و لزوم تبدیل توکن‌های استاندارد bep2 به bep20 صحبت کردیم. سپس چگونگی تبدیل Bep2 به Bep20 در کیف پول بایننس چین و صرافی بایننس را آموزش دادیم تا به‌راحتی از امکاناتی که شبکه Bep20 در اختیار شما قرار می‌دهد، استفاده کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲۲

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
166 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضایی
رضایی
6 روز قبل

سلام من مقداری کاردانو روی شبکه bep2 دارم نمی دونم چطوری به صرافی دیگر انتقال بدم چون هیچ صرافی ایرانی از bep2 پشتیبانی نمی کنه میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید

Ramzy
Ramzy
21 روز قبل

سلام
ببخشید دو تا رمز ارز میخام به صرافی انتقال بدم شیکه ۲۰ ندارد چکار کنم
coti
Ankr

ر رواقی
ر رواقی
20 روز قبل
پاسخ به  Ramzy

سلام
در بین صرافی ها جستجو کنید و ببینید کدام پلتفرم از شبکه موردنظر برای این توکنها پشتیبانی میکند.

ابراهیم
ابراهیم
21 روز قبل

سلام من مقداری ارز coti در تراست ولت دارم چطوری تبدیل بزنم به bep20 هر کاری میکنم ارور میزنه کسی هست راهنمایی کنه ممنون میشم

کوروش راد
کوروش راد
22 روز قبل

سلام
۱۲ روز پیش مقداری bnb رو از کیف bnb smart chain تبدیل و به تراست والت منتقل کردم . با این که عمل succes شده ولی هیچی در trust نیومده . باید چکار کنم؟ ممنون

آرن امیریان
آرن امیریان
20 روز قبل
پاسخ به  کوروش راد

وقت بخیر
آی دی تراکنش رو توی bscscan سرچ کنید، کوین bnb رو از داخل آی دی باز کنید، آدرس کانترکتش رو کپی کنید و در کیف پولتون در قسمت Import Token پیست کنید.

Ali ahmadi
Ali ahmadi
28 روز قبل

اقا یه دنیا ممنون از طریق swapspace ارز chz bep2 رو به bnb bep20تبدیل کردم.عالی بود.دوستان کیف پول اسمارت چین هم جواب نمیده برای این ارز

زکی زاده
زکی زاده
19 روز قبل
پاسخ به  Ali ahmadi

سلام دوست عزیز
لطفا منم راهنمایی کنید
دقیقا مشکل شما رو دارم
مقداری چیلیز بر پایه bep2 دارم نمیتونم بفروشم چیکار کنم؟

پدرام شکرالهی
پدرام شکرالهی
16 روز قبل
پاسخ به  Ali ahmadi

دوست عزیز میشه راهنمایی کنید که چجوری از این swapspace برای تبدیل ارز داخل تراست استفاده کنم؟

رضا صفدری
رضا صفدری
14 روز قبل
پاسخ به  Ali ahmadi

منم یه مقداری ارز توو بستر bep2دارم توو تراسولتم.ولی نمیتونم تبدیلش کنم به bep20.
میشه منم راهنماییم کنین.ممنون

حسام
حسام
2 روز قبل
پاسخ به  Ali ahmadi

واقعا ممنون از swapspace تونستم نقدش کنم
خدا خیرت بده

صادق
صادق
28 روز قبل

سلام کسی میتونه برا تبدیل شبکه متیک کامل راهنمایی کنه

مجتبی
مجتبی
26 روز قبل
پاسخ به  صادق

من هم همین مشکل دارم …. همه روش ها امتحان کردم فعلا هیچی

پدرام شکرالهی
پدرام شکرالهی
16 روز قبل
پاسخ به  مجتبی

سلام تونستین راهی پیدا کنید؟ من matic bep2 داخل تراست دارم و تبدیل نمیشه

خشایار
خشایار
9 روز قبل

اول باید به کیف پول بایینس منتقل کنی و از داخل کیف جدید تبدیل شیکه مثل توضیح بالا انجام بدی

مینا ملک
مینا ملک
29 روز قبل

سلام
من میخوام مقداری ارز کاردانو در شبکه bep2 را به bep20 انتقال بدم منتها خطای insufficient BNB balance میده . انگار بعنوان کارمزد ارز bnb bep2. میخواد که ندارم

علی اکبری
علی اکبری
30 روز قبل

سلام
من حدود یک سال پیش یک واحد بی ان بی در تراست ولت استیک کردم. روی شبکه bep2 هست. راهی برای ان استیک کردنش وجودداره؟

آرن امیریان
آرن امیریان
20 روز قبل
پاسخ به  علی اکبری

سلام وقت بخیر
اگر توی تراست ولت استیک کردید، از همونجا باید آن‌استیک کنید. بعدش حتما بی ان بی نسخه Bep2 رو از طریق کیف پول بایننس چین به نسخه Bep20 تبدیل کنید.

سهیل مسعودی
سهیل مسعودی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر هنگام تبدیل در کیف پول بایننس اسمارت چین مدام transaction failed میدهد. میشه راهنماییم کنید؟
بی ان بی دارم برای هزینه تراکنش هم bep2 هم bep20

ر رواقی
ر رواقی
27 روز قبل
پاسخ به  سهیل مسعودی

سلام
شما قصد سواپ چه توکنهایی را به یکدیگر دارید؟ لطفا نام توکن و شبکه آنها را به ما بگویید تا بهتر بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.
همچنین اگر قصد تبدیل از bep2 به bep20 را دارید، راهکار جایگزین ما استفاده از صرافی بایننس است.

شاهین
شاهین
1 ماه قبل

سلام دوستان من ارز chz bep2 دارم میخوام تبدیل کنم به bep20 چرا اخرش ارور میده کسی میدونی ممنون میشم راهنمایی کنین وقتی نمونده

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  شاهین

سلام
شاهین جان تنها راه برای تبدیل توکن bep2 به bep20 استفاده از کیف پول اسمارت چین یا صرافی بایننس است (البته تمامی توکتنها هم در بایننس قابل تبدیل نیستند). بنابراین اگر با کیف پول موفق به چنج توکن نشدید باید از صرافی بایننس کمک بگیرید. باتوجه به الزام احراز هویت در بایننس، توصیه میکنیم این کار را توسط یک دوست مورد اعتماد که در بایننس عضویت دارد، انجام دهید.

صمدیان
صمدیان
1 ماه قبل

سلام من هر کار کردم ارز iotx bep2 از طریق تراست ولت و کیف پول بایننس نتونستم تبدیل کنم راه دیکه نیست؟🙏

صمدیان
صمدیان
1 ماه قبل

سلام من تو کیف پول بایننس و تراست ولت هر کار کردم ارز IOTX bep2 نتونستم به bep20 تبدیل کنم

aliakbar
aliakbar
1 ماه قبل

سلام هر چی chz میزنم انجام نمیشه

حسین قاسمی
حسین قاسمی
1 ماه قبل

سلام، من مشکل بیت تورنت قدیمی در تراست ولت حل کردم، اما متیک را نتونستم حلش کنم مقداری زیادی توکن به روی شبکه bep2 دارم چیکار باید بکنم،

دکمه بازگشت به بالا