تحلیل ارزهای دیجیتال

وضعیت بیت کوین و آلت کوین ها در آغاز هفته سوم تیرماه

بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگری که برای این بررسی انتخاب شده‌اند، خریداران را در سطوح پایین‌تر خود پیدا کرده‌اند که نشان از افزایش احساسات مثبت در بازار است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین برای اینکه بتواند خود را بالای ۳۱ هزار دلار تثبیت کند، هنوز با مشکل مواجه است.

با وجود اینکه تثبیت فشرده در نزدیکی سطح مقاومت سربار (overhead resistance) یک نشانه‌ مثبت محسوب می‌شود، اما عدم توانایی قیمت برای رشد بیشتر ممکن است منجر به لیکویید شدن‌ پوزیشن‌ها در کوتاه‌مدت شود. با این حال، یک پولبک خفیف نباید به عنوان تغییر جهت روند در نظر گرفته شود، زیرا بسیاری از مواقع گاوها یک گام به عقب برمی‌دارند تا با کسب قدرت بیشتر، حمله دیگری را به سمت مقاومت شروع کنند. اگر این مانع شکسته شود، شتاب صعودی قیمت افزایش پیدا می‌کند.

CZ (چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao))، مدیر عامل بایننس، در جلسه “ask me anything” خود در توییتر گفت که پس از هاوینگ سال ۲۰۲۴ بیت کوین، ممکن است شاهد یک سال گاوی برای این رمزارز باشیم. CZ افزود که ورود BlackRock به بازار ارزهای دیجیتال برای این صنعت “بسیار مفید” خواهد بود.

قیمت ارزهای دیجیتال

لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل BlackRock، در گفت‌وگوی خود با شبکه Fox Business در تاریخ ۵ جولای، نظرات مثبتی را درباره بیت کوین ارائه داد. فینک گفت که بیت کوین یک “دارایی بین‌المللی محسوب می‌شود که بر پایه هیچ یک از ارزها نیست” و سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن به عنوان سپر محافظ در برابر تورم و یا تضعیف ارزش پول استفاده کنند.

آیا نظرات مثبت فینک درباره بیت کوین می‌تواند در هنگام کاهش قیمت و پولبک‌ها به عنوان یک حمایت عمل کند؟ چه سطوح مقاومت سرباری در بیت کوین و آلت کوین‌ها وجود دارد که برای شروع یک حرکت رو به بالا در کوتاه‌مدت، باید از آنها عبور کرد؟ در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را بررسی خواهیم کرد تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در تاریخ ۶ جولای دوباره به بالای سطح ۳۱ هزار دلار رسید، اما این رالی با فشار فروش زیادی از سوی خرس‌ها مواجه شد. این امر باعث شد قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود در سطح ۲۹،۷۶۳ دلار برسد.

چارت بیت کوین

جفت ارز BTC/USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود بازگشت داده شده و این نشانه‌ مثبتی برای گاوهاست. چنین چیزی نشان‌دهنده وجود احساسات مثبت است که یعنی معامله‌گران به کاهش‌های جزئی به عنوان یک فرصت خرید نگاه می کنند. این امر چشم‌انداز رالی احتمالی در بالای منطقه مقاومتی ۳۱ هزار دلار تا ۳۱،۵۰۰ دلار را تقویت می‌کند.

در صورت رخ دادن این اتفاق، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند حرکتی به سمت ۴۰ هزار دلار داشته باشد. خرس‌ها برای متوقف کردن این حرکت صعودی در سطح ۳۲،۴۰۰ دلار مقاومت خواهند کرد، اما انتظار می‌رود خریداران از این مانع عبور کنند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به سمت اهداف پایین‌تر خود حرکت کند و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را از دست بدهد، نشان می‌دهد که خرس‌ها دست بالا را دارند. در این صورت، بیت کوین ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۲۷،۹۷۱ دلار برسد.

تحلیل قیمت اتر

فتیله بلند در کندل‌های قیمتی اتریوم در تاریخ ۶ جولای نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت روانی در سطح ۲ هزار دلار محافظت می‌کنند.

چارت اتر

در حال حاضر، هر دو میانگین متحرک به خط مسطحی تبدیل شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (اندیکاتور RSI) در نزدیکی بخش میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۸۳۷ برسانند، شرایط در کوتاه‌مدت به سود آنها خواهد بود و قیمت جفت ارز ETH/USDT ممکن است تا سطح ۱۶۲۶ دلار هم سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت نسبت به سطح کنونی خود افزایش پیدا کند و بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۸۷۲ دلار تثبیت شود، نشان می‌دهد که معامله‌گران با قدرت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خرید کرده‌اند. در این صورت، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را به بالای ۲ هزار دلار برسانند.

تحلیل قیمت BNB

بایننس کوین (BNB) طی چند روز گذشته بین ۲۵۷ و ۲۲۰ دلار تثبیت شده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها از ریلیف رالی‌ها (Relief Rally) برای فروش استفاده می‌کنند، در حالی که گاوها در کف‌ها به خرید بیشتر می‌پردازند.

چارت بی ان بی

افزایش شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۴۲ دلار و حرکت RSI در منطقه منفی، نشان می‌دهد که برتری خرس‌ها نسبت به گاوها بیشتر است. فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به سطح حمایت کلیدی در سطح ۲۲۰ دلار بکشانند، ولی انتظار می‌رود گاوها با قدرت به دفاع از این سطح بپردازند.

اما در حالتی که شرایط برای حرکت صعودی مهیا شود، گاوها باید قیمت را به بالای ۲۵۷ دلار برسانند تا آغازگر یک بهبود پایدار باشد. سطح ۲۶۵ دلار ممکن است به عنوان مانع عمل کند، اما خریداران احتمالاً از آن عبور خواهند کرد. در این صورت، بایننس کوین می‌تواند به سمت ۲۸۰ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت XRP

ریپل در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰/۴۸ دلار و سطح حمایت افقی خود در سطح ۰/۴۵ دلار معامله شده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌ها به فروش می‌پردازند، اما عرضه در سطوح پایین‌تر افزایش می‌یابد.

چارت ریپل

اینگونه معاملات در رنج‌های باریک احتمالاً برای مدت زمان طولانی ادامه نخواهند داشت و ممکن است با یک شکست (بریک اوت) خاتمه یابند. اگر حمایت سطح ۰/۴۵ دلار از بین برود، خرس‌ها سعی خواهند کرد از این موقعیت بیشترین سود را ببرند و قیمت را به سمت حمایت مهم بعدی در سطح ۰/۴۱ دلار بکشانند.

از طرف دیگر، در صورتی که قیمت از سطح فعلی خود بالاتر برود، گاوها سعی خواهند کرد بر مقاومت میانگین متحرک‌ غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند به سمت ۰/۵۶ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو در چند روز گذشته بین ۰/۳۰ و ۰/۲۴ دلار معامله شده است. به طور کلی، درون یک محدوده، معامله‌گران در نزدیکی حمایت خرید می‌کنند و در نزدیکی مقاومت دارایی‌های خود را می‌فروشند.

چارت کاردانو

معامله‌گران در جفت ارز ADA/USDT نیز همین کار را کرده و در سطح ۰/۳۰ دلار توکن‌های خود فروخته‌اند. گاوها در تلاش برای متوقف کردن این کاهش در خط روند صعودی هستند. اگر قیمت نسبت به سطح فعلی یا خط روند افزایش پیدا کند، گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت سربار در ۰/۳۰ دلار را از پیش رو بردارند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، کاردانو می‌تواند به سمت هدف ۰/۳۸ دلاری حرکت کند. میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰/۳۱ ممکن است به عنوان مانع عمل کند، اما احتمالاً شکسته می‌شود.

شکست قیمت در زیر خط روند صعودی ممکن است درها را برای یک سقوط احتمالی به سمت حمایت ۰/۲۵ دلاری باز کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

عدم موفقیت گاوها در انتقال قیمت دوج کوین به بالای مقاومت سربار ۰/۰۷ دلاری در تاریخ ۴ جولای ممکن است نظر آنها را به خارج کردن سود خود در کوتاه‌مدت جلب کرده باشد.

چارت دوج

چنین چیزی قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک کشانده و نشان می‌دهد که جفت ارز DOGE/USDT ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده ۰/۰۷ دلار تا ۰/۰۶ دلار درگیر باشد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰/۰۷ دلار مسطح شده و RSI کمی زیر خط میانه خود قرار دارد که نشان می‌دهد این بازار رنج-باند (Range-bound) می‌تواند ادامه داشته باشد.

گاوها باید سعی کنند قیمت را به بالای مقاومت سربار در سطح ۰/۰۷ دلار سوق دهند و آن را حفظ کنند تا بتوانند کنترل را بر عهده بگیرند. این امر می‌تواند راه را برای یک رالی به سمت ۰/۰۸ دلار و سپس به ۰/۱۰ دلار باز کند. شکست قیمت به زیر سطح ۰/۰۶ دلار دلار ممکن است حرکت نزولی را دوباره آغاز کند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا ۰/۰۵ دلار هم سقوط کند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا در تاریخ ۵ جولای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود را در ۱۸/۳۴ دلار تست کرد که نشان می‌دهد خریداران در کوچکترین افت قیمت‌ها نیز خرید کرده‌اند. گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی رسانده‌اند که نشان می‌دهد فاز اصلاحی کوتاه‌مدت ممکن است به پایان رسیده باشد.

چارت سولانا

میانگین‌های متحرک در حال کامل کردن یک نقطه برخورد (کراس اور) بلندمدت هستند و شاخص قدرت نسبی در نزدیکی منطقه‌ اشباع خرید قرار دارد. این یعنی گاوها کنترل را به دست گرفته‌اند. اگر خریداران قیمت را در بالای خط روند نزولی حفظ کنند، جفت ارز SOL/USDT ممکن است حرکت خود را به سمت هدف ۲۴ دلار آغاز کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که یک بازار رنج-باند برای سولانا در محدوده‌ ۱۵/۲۸ دلار تا ۲۷/۱۲ دلار ایجاد شده است.

اگر خرس‌ها می‌خواهند کنترل را به دست بگیرند، باید قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک بکشانند. چنین چیزی ممکن است گاوهای جسور را غافلگیر کند و باعث سقوط قیمت به نواحی حمایتی قوی بین ۱۶/۱۸ دلار تا ۱۵/۲۸ دلار شود.

تحلیل قیمت لایت کوین

گاوها در تاریخ ۵ و ۶ جولای سعی کرده‌اند قیمت لایت کوین را به بالای مقاومت سربار در سطح ۱۰۶ دلار سوق دهند، اما فتیله‌های بلند کندل‌ها نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

چارت لایت کوین

در جفت ارز LTC/USDT، قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۹۴ دلار سقوط کرده که یک سطح حمایتی مهم محسوب می‌شود و باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر قیمت از این سطح بالاتر برود، گاوها یک بار دیگر سعی خواهند کرد تا مانع مقاومتی در سطح ۱۰۶ دلار را از پیش رو بردارند.

با این حال، احتمالاً خرس‌ها برنامه‌های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد در رالی‌ها دارایی‌های خود را بفروشند و این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. اگر این اتفاق رخ دهد، موج فروش‌ ممکن است شدیدتر شود و قیمت لایت کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۸۹ دلار هم سقوط کند.

تحلیل قیمت پالیگان

در تاریخ ۶ جولای، قیمت متیک به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰/۶۷ رسید و در همانجا بسته شد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

چارت متیک

در جفت ارز MATIC/USDT، خرس‌ها سعی می‌کنند با کشاندن قیمت به زیر خط روند صعودی، گاوهای مصمم را به دام بیندازند. اگر آنها موفق شوند، الگوی کلاسیک مثلث افزایشی اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین چیزی ممکن است برخی از پوزیشن‌های کوتاه‌مدت گاوها را متوقف کند. جفت ارز MATIC/USDT سپس می‌تواند به سمت ۰/۶۰ دلار و ۰/۵۵ دلار سقوط کند.

در مقابل این فرض، اگر قیمت از خط روند صعودی بازگردد، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا روند صعودی را از سر بگیرند. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰/۷۴ دلار می‌تواند آغازگر سفر پالیگان به سمت هدف الگوی مثلث افزایشی در سطح ۰/۸۸ دلار باشد.

تحلیل قیمت پولکادات

فتیله بلند در کندل‌های روز ۶ جولای پولکادات نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌های روزانه قیمت دارایی‌های خود را می‌فروشند. قیمت زیر میانگین‌های متحرک سقوط کرده، اما گاوها سعی می‌کنند این ریزش را متوقف کنند.

چارت پولکادات

در جفت ارز DOT/USDT، هر دوی میانگین‌های متحرک مسطح شده‌اند و RSI در نزدیکی بخش میانی خود قرار دارد. این نشان می‌دهد که بین عرضه و تقاضا تعادل وجود دارد. جفت ارز DOT/USDT ممکن است برای چند روز بین ۴/۷۴ و ۵/۶۴ دلار نوسان کند.

اولین نشانه‌ قدرت گرفتن روند صعودی، شکست و بسته شدن قیمت در بالای سطح ۵/۱۵ دلار خواهد بود. این یعنی تقاضای زیادی در سطوح پایین‌تر وجود دارد. گاوها در این صورت دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت پولکادات را به ۵/۶۴ دلار برسانند. از سوی دیگر، شکست قیمت در زیر سطح ۴/۷۴ دلار می‌تواند ورق را به نفع خرس‌ها برگرداند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا