اخبار بیت کوین

دامیننس بیت کوین پس از دو سال به ۵۰ درصد رسید

درخواست اخذ مجوز راه‌اندازی ETF بیت کوین توسط شرکت بلک راک، سرمایه‌گذاران را به سوی این ارز دیجیتال سوق داده است

شاخص سلطه (Dominance) بیت کوین که نشان‌دهنده نسبت ارزش بازار این ارز در قیاس با کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال است، از مرز ۵۰ درصد گذشت.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، در تاریخ ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) «دامیننس بیت کوین» به بالای ۵۰ درصد رسید. از آن زمان تا کنون، این نسبت کمی کاهش یافته و در زمان نگارش این مطلب به ۴۹.۹ درصد رسیده است.

این بدین معنی است که بیت کوین به تنهایی نیمی از ارزش ۱.۱ تریلیون دلاری رمزارزها را تشکیل می‌دهد. بر اساس داده‌های سایت کوین کگو، مارکت کپ فعلی بیت کوین ۵۱۹ میلیارد دلار است.

نکته قابل توجه، افزایش ۱۰.۵ درصدی سلطه بیت کوین از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲ تا کنون است. این افزایش تا حدی ناشی از پناه آوردن سرمایه‌گذاران در پی بحران صرافی FTX و در بحبوحه معضلات قانونی دیگر آلت کوین‌ها به این دارایی رمزنگاری شده پرچم‌دار بوده است.

در حالی که تسلط بیت کوین در هشت ماه گذشته به طرزی قابل توجه افزایش یافته است، دامیننس اتریوم در طول بخش عمده‌ای از سال در محدوده ۲۰ درصدی ثابت مانده است. در حال حاضر این دو ارز دیجیتال بزرگ، حدود ۷۰ درصد از ارزش کل بازار را تشکیل داده‌اند.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیان‌گذار شرکت مایکرواستراتژی و یکی از مشهورترین مبلغان بیت کوین، معتقد است که تسلط بیت کوین در بازار در سال‌های آینده به ۸۰ درصد خواهد رسید زیرا افزایش فشارهای نهادهای نظارتی سبب می‌شود که استیبل کوین ها و اکثر آلت کوین ها «از بین بروند».

افزایش شفافیت نظارتی با حذف سردرگمی و اضطرابی که سبب تعلل سرمایه‌گذاران سازمانی شده است، پذیرش بیت کوین را بیش‌تر خواهد کرد. سلطه بیت کوین به رشد خود ادامه خواهد داد و صنعت کریپتو حول بیت کوین شکل خواهد گرفت و به جریان اصلی بدل می‌شود.

توییت مایکل سیلور در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳

سیلور افزود:

کل صنعت کریپتو در نهایت با تمرکز بر بیت کوین و نهایتا ده دوازده توکن مبتنی بر اثبات سهام دیگر شکل خواهد گرفت.

علاوه بر این، سیلور فقدان ورد سرمایه سازمانی عمده را به دلیل «اضطراب و سردرگمی» ناشی از ۲۵۰۰۰ توکن و کوینی که خود را به عنوان جایگزین بیت کوین معرفی می‌کنند، دانست.

سیلور با اشاره به این موضوع که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، به عنوان کالا قلمداد کرده است، افزود: «بیت کوین به شکلی جهان‌شمول به عنوان کالای دیجیتال در این صنعت شناخته می‌شود». SEC در حال حاضر نام ۶۸ ارز دیجیتال را در سیاهه اوراق بهادار جای داده است.

وبسایت تحلیلی سنتیمنت، درخواست اخذ مجوز شرکت مدیریت سرمایه بلک راک برای راه‌اندازی ETF بیت کوین را یکی از پیشران‌های اصلی افزایش قیمت بیت کوین در طول چند روز گذشته دانسته است. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۵ درصد رشد داشت و به ۲۶۷۴۶ دلار رسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا