کیف پول

راهنمای گام به گام ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین برای همه

بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. به عبارتی دیگر بیت کوین منشأ پیدایش کریپتو کارنسی است و به همین جهت افراد زیادی تمایل دارند که این ارز محبوب را خریداری کرده و آن را در جای امنی نگهداری کنند. برای این کار لازم است از کیف پول استفاده کنید تا خیال شما از بابت امنیت محل بیت کوین افزایش یابد. کیف پول کاغذی یکی از روش‌های ساده و کاربردی برای محافظت و نگهداری از بیت کوین است. ساخت کیف پول کاغذی یکی از روش‌هایی است که شما سرمایه خود را در محلی امن و به‌‌قولی در یک ولت سرد نگه‌داری کنید. در این مقاله قصد داریم منحصرا مراحل ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین را برای شما شرح دهیم؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی والکس همراه باشید. اما پیش از آن باید بدانید کیف پول کاغذی دقیقا چیست؟

کیف پول کاغذی بیت کوین چیست؟

کیف پول کاغذی بیت کوین همچون کیف پول کاغذی اتریوم جزو شناخته‌ شده‌ترین کیف پول‌های کاغذی در دنیا است. این کیف پول به صورت یک کاغذ یا ورقه کاغذی طراحی می‌شود که شامل کلیدهای عمومی و خصوصی شما است. کیف پول‌های کاغذی به صورت آفلاین عمل می‌کنند و به همین جهت یک روش مطمئن و ایمن برای نگهداری بیت کوین به شمار می‌روند.

کیف پول کاغذی bitcoin دارای دو کد QR در هر دو سمت کاغذ است. شما به کمک این کیف پول می‌توانید بیت کوین‌های مورد نیاز خود را خریداری، معامله یا نگهداری کنید. مهم‌ترین مزیت کیف پول کاغذی آفلاین بودن آن است؛ این بدین معناست که اطلاعات خصوصی شما به صورت دیجیتالی ذخیره نمی‌شوند پس در معرض خطر هک شدن قرار نخواهد گرفت.

معرفی کیف پول کاغذی بیت کوین

نکته: ساخت کیف پول کاغذی Bitcoin فرآیندی بسیار ساده است و نیاز به تخصص چندانی ندارد؛ بنابراین شما به راحتی می‌توانید کیف پول مورد نیاز خود را بسازید و بیت کوین‌های خود را بدون هیچگونه مشکلی نگهداری کنید.

مراحل ساخت کیف پول بیت کوین

برای محافظت و نگهداری از بیت کوین راه‌های زیادی وجود دارد. اما استفاده از کیف پول بیت کوین بهترین و امن‌ترین راه حل است. در این بخش مراحل ساخت کیف پول بیت کوین را برای شما شرح می‌دهیم. پس اگر می‌خواهید کیف پول کاغذی برای نگهداری Bitcoin بسازید لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

۱- موارد زیر را تهیه کنید

قبل از این که ساخت کیف پول کاغذی Bitcoin را آغاز کنید لازم است یک سری موارد را تهیه کنید. وجود این تجهیزات برای ساخت کیف پول کاغذی ضروری است. این تجهیزات عبارت‌اند از:

  • تهیه یک سیستم با قابلیت اتصال به اینترنت
  • کاغذ
  • چاپگر با جوهر
  • قیچی
  • گوشی هوشمند با قابلیت اسکن کد QR

پس از تهیه این موارد می‌توانید برای ساخت کیف پول کاغذی مورد نیاز برای بیت کوین آماده باشید.

۲- به سایت‌های معتبر برای تولید کیف پول بیت کوین مراجعه کنید

در اولین قدم برای ساخت کیف پول کاغذی باید به یکی از سایت‌های تولید کننده کیف پول مراجعه کنید. سایت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما معتبرترین آن‌ها موارد زیر هستند:

  • BitAddress
  • WalletGenerator
  • Mycellium Entropy

پیشنهاد ما به شما استفاده از سایت BitAddress برای ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین است.

سایت bitaddress برای تولید کیف پول کاغذی بیت کوین

۳- صفحه وب را ذخیره کنید

حال باید صفحه وب تعیین شده را روی حافظه کامپیوتر خود ذخیره کنید. سپس لازم است اینترنت خود را خاموش کنید.

۴- وارد صفحه مورد نظر شوید و بقیه مراحل را طی کنید

در حالی که اینترنت شما خاموش است فایل html که دانلود شده است را باز کنید. ماوس خود را تکان دهید تا دنباله‌ای از اعداد ایجاد شود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که درصد موجود در بالای صفحه به ۱۰۰ درصد برسد.

۵- نوع کیف پول خود را انتخاب کنید

در این مرحله شما باید نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. لازم است روی گزینه Paper Wallet در کنار Single Wallet کلیک کنید. Paper Wallet همان کیف پول کاغذی است که شما به آن احتیاج دارید.

انتخاب نوع کیف پول در کیف پول bitaddress

۶- تعداد کیف پول کاغذی بیت کوین را انتخاب کنید

در این مرحله برای شما سه کیف پول کاغذی با سه کلید خصوصی ایجاد می‌شود. این به شما و نوع نیازتان بستگی دارد که چه تعداد کیف پول کاغذی داشته باشید. برای تغییر تنظیمات کافی است از طریق کادرهای موجود در قسمت بالایی تعداد کیف پول‌ها را تغییر داده و به اندازه دلخواه خود در بیاورید.

انتخاب تعداد کیف پول کاغذی بیت کوین در بیت آدرس

۷- کیف پول خود را چاپ کنید

پس از این که تمامی مراحل قبل را به طور کامل پشت سر گذاشتید لازم است از کیف پول کاغذی خود پرینت بگیرید. برای این کار نیاز است که چاپگر رنگی داشته باشید تا اطلاعات روی کیف پول کاغذی باید شفاف و واضح باشند و بتوانید در مواقع نیاز به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

اکنون می‌توانید قسمت اصلی کیف پول کاغذی بیت کوین را با قیچی برش دهید. دقت داشته باشید که باید از کیف پول کاغذی تولید شده به خوبی نگهداری کنید چون در آینده به دفعات فراوان از این کیف پول استفاده خواهید کرد.

 مزایا و معایب کیف پول کاغذی بیت کوین چیست؟

کیف پول کاغذی بیت کوین جزو بهترین روش‌های برای محافظت و نگهداری از بیت کوین است. این کیف پول‌ها دارای یک سری مزایا و معایب هستند که شناخت آن‌ها خالی از لطف نیست. به طور کلی مزایا و معایب کیف پول کاغذی Bitcoin عبارت‌اند از:

مزایای کیف پول کاغذی بیت کوین

  • راه‌اندازی آن رایگان است
  • به راحتی و بدون هیچگونه تخصصی می‌توانید یک کیف پول کاغذی بسازید
  • حمل و نقل آن آسان است
  • می‌توانید از آن به عنوان کارت هدیه استفاده کنید
  • این کیف پول‌ها به صورت آفلاین کار می‌کنند لذا در معرض خطر هک قرار ندارند
  • به راحتی می‌توانید این کیف پول‌ها را ذخیره و نگهداری کنید
  • همیشه در دسترس هستند

معایب کیف پول کاغذی بیت کوین

  • ممکن است گم شوند
  • کاغذ آن‌ها دوام چندان زیادی ندارد به همین جهت باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید
  • در صورت دزدیده شدن دارایی خود را از دست خواهید داد

پس ابتدا لازم است تمام جوانب را در نظر بگیرید سپس نسبت به ساخت کیف پول کاغذی بیت کوین اقدام نمایید.

ارزهای زیادی در جهان کریپتوکارنسی از پیپر ولت بهره می‌برند؛ کیف پول کاغذی ریپل نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد و مورد توجه مردم قرار گرفته است. 

چطور از کیف پول کاغذی بیت کوین حفاظت کنیم؟

در قسمت‌های قبل به آموزش کیف پول کاغذی بیت کوین پرداختیم. اما مسئله مهمی که در رابطه با این کیف پول‌ها وجود ندارد افزایش امنیت و حفاظت اصولی از آنها است. جای هیچگونه نگرانی نیست چون برای مراقبت از کیف پول‌های کاغذی نیز راهکارهایی وجود دارد.

شما با استفاده از تکنیک‌هایی که معرفی می‌کنیم می‌توانید به خوبی از کیف پول کاغذی بیت کوین حفاظت کنید و تا هر زمان که مایل بودید بیت کوین را هولد نمایید. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  • کیف پول را داخل یک گاو صندوق که فقط خودتان به آن دسترسی دارید نگهداری کنید.
  • کیف پول کاغذی را لمینت کنید تا دچار پارگی نشود.
  • می‌توانید از دستگاه‌هایی مخصوص همچون Cryptosteel برای محافظت کیف پول در برابر بلایای طبیعی استفاده نمایید.
  • می‌توانید کیف پول را جلد بندی کنید.

آموزش کار کیف پول کاغذی بیت کوین (ارسال یا خرج بیت‌ کوین ها)

کار شما با دانستن مراحل تولید کیف پول کاغذی و ایجاد آن به اتمام نمی‌رسد. چون اگر بیت کوین را داخل این کیف پول نگهداری کنید باید نحوه خارج کردن بیت کوین از کیف پول کاغذی و خرج کردن آن را بلد باشید. در این بخش از آموزش کیف پول کاغذی بیت کوین این موضوع را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

  • در مرحله اول لازم است آدرس کیف پول خود را اسکن کرده و به جایی که قصد ارسال یا خرج بیت کوین را دارید وارد کنید.
  • سپس باید کلید خصوصی موجود در سمت راست کیف پول کاغذی را اسکن نمایید.
  • اکنون تنها کاری که لازم است انجام دهید کلیک کردن روی دکمه ارسال است.

دیدید که نیاز نیست خودتان را به دردسر بیندازید یا کار چندان سختی را انجام دهید. شما با انجام این مراحل ساده می‌توانید بیت کوین‌های موجود داخل کیف پول کاغذی بیت کوین را ارسال یا خرج نموده و نیازهای خود را برطرف کنید.

کیف پول کاغذی بیت کوین روشی بی‌دردسر برای نگهداری و محافظت از بیت کوین

همان‌طور که اشاره کردیم بیت کوین در دنیای کریپتو کارنسی محبوبیت بسیار زیادی دارد. به عبارتی می‌توان گفت نوع حرکت بیت کوین (افزایش یا کاهش قیمت) به طور مستقیم روی سایر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد. پس اگر شما جزو افرادی هستید که می‌خواهید این ارز منحصر به فرد را هولد کنید باید به فکر ساخت یک کیف پول باشید.

کیف پول کاغذی اولین و راحت‌ترین گزینه‌ای که است که برای نگهداری از بیت کوین به ذهن می‌رسد. ساخت این نوع کیف پول بسیار ساده است اما اگر قصد دارید که برای مدت طولانی بیت کوین را نگهداری کنید باید اقدامات لازم برای افزایش امنیت این کیف پول را فراهم نمایید. در این مقاله تمام نکات مربوط به نحوه ساخت و مراقبت از کیف پول کاغذی بیت کوین را مورد بررسی قرار دادیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cryptonews
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا