اخبار ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت قیمت بیت کوین، شیبا و ۳ آلت کوین مهم هفته

در حالی که قیمت بیت‌کوین همچنان در محدوده ۳۰ هزار دلار در حال نوسان است، شیبا (SHIB)، یونی سواپ (UNI)، میکر (MKR) و زین فین نتورک (XDC) توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده‌اند. 

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، تلاش خریداران و فروشندگان بیت‌کوین برای کنترل قیمت این ارز دیجیتال تا به این لحظه ناموفق بوده است و همین موضوع الگوی کندلی دوجی (Doji) را به وجود آورده است. فعلا تنها نکته مثبت برای بیت کوین این است که قیمت بالاتر از میانگین ۲۰ هفته‌ای یعنی ۲۸۰۷۲ دلار قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که گاوها بازی را واگذار نکرده‌اند و همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهند.

یکی از معامله‌گران با نام مستعار TechDev برای نشان دادن وضعیت موجود و تاکید روی این مساله که در چنین شرایطی همیشه گاوها در نهایت پیروز شده‌اند از بازه زمانی سه هفته‌ای استفاده کرد تا نشان دهد که فشرده سازی بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ دوره‌ای به مقادیری نزدیک می‌شود که فقط چهار بار از زمان ایجاد بیت کوین مشاهده شده که در هر سه مورد قبلی حرکت صعودی بوده است. 


نمایی از بازار

با این حال در کوتاه مدت خنثی بودن بیت کوین حجم معاملات آتی این رمزارز را به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۲ رسانده است. مارسل پچمن (Marcel Pechman) یکی از تحلیلگران Cointelegraph معتقد است که این نشان می‌دهد که معامله گران ممکن است به بازارهای دیگر رفته باشند و یا اینکه به طور کلی با توجه به شرایط ترجیح می‌دهند که هیچ حرکتی انجام ندهند. 

در همین دوره که بیت‌کوین در بلاتکلیفی به سرمی‌برد برخی آلت‌کوین‌ها در کوتاه مدت علمکرد بهتری داشته‌اند. در این مطلب علاوه‌بر بیت کوین، نمودارهای مربوط به شیبا، یونی سواپ، میکر و زین فین نتورک را نیز بررسی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، بیت کوین همچنان در محدوده ۳۰ هزار دلار در حال نوسان است که نشان دهنده عدم برتری خریداران و فروشندگان نسبت به یکدیگر است.  

bitcoin-price-focus-on-shib-uni-mkr-xdc-02
نمودار روزانه BTC/USDT

میانگین‌های متحرک و شاخص قدرت نسبی (relative strength index) که با اندیکاتور RSI شناخته می‌شود نزدیک به نقطه میانی قرار دارند که مزیت واضحی برای گاوها یا خرس‌ها ایجاد نمی‌کند. این می‌تواند قیمت بیت کوین را برای مدتی در همین محدوده ۲۸۵۸۵ تا ۳۰۱۵۰ نگه دارد. 

روند بعدی احتمالا پس از عبور قیمت از این محدوده‌ها آغاز خواهد شد. اگر قیمت به زیر ۲۸۵۸۵ دلار سقوط کند، فروش می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و قیمت حتی تا ۲۶۰۰۰ دلار نیز کاهش پیدا کند. اما اگر قیمت بالاخره از ۳۰۱۵۰ عبور کند این می‌تواند خریداران را جذب کند تا قیمت با یک صعود منطقی به محدوده مقاومتی ۳۱,۸۰۴ تا ۳۲,۴۰۰ دلار برسد. 

نمودار چهار ساعته BTC/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت بین میانگین‌های متحرک گیر کرده است که نشان دهنده عدم اطمینان در مورد حرکت بعدی است. اگر قیمت در زیر میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای بسته شود، مزیت کوتاه مدت به نفع خرس‌ها متمایل خواهد شد و این می‌تواند قیمت را به ۲۹۰۰۰ دلار و سپس به ۲۸۵۸۵ دلار بکشاند.

اگر قیمت بالا برود و به بالای ۲۰-EMA برسد، این نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا کنترل را در دست بگیرند. این می‌تواند ابتدا قیمت را به ۲۹۷۳۸ دلار برساند و سپس اگر این موانع برطرف شوند، قیمت به مقاومت بالای ۳۰۳۵۰ دلار می‌رسد.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت شیبا اینو

شیبا در حال بهبود وضعیت است اما خریداران با مقاومت ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار مواجه هستند.

bitcoin-price-focus-on-shib-uni-mkr-xdc-04
نمودار روزانه SHIB/USDT

شیب تند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۰۰۰۰۹ دلار) و قرار گرفتن RSI در منطقه اشباع خرید نشان دهنده قدرت‌نمایی گاوها است. اگر خریداران بتوانند مقاومت را شکست دهند قیمت احتمالا از ۰.۰۰۰۰۱۲ عبور می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد هدف بعدی ۰.۰۰۰۰۱۴ و شاید حتی ۰.۰۰۰۰۱۶ نیز به دست بیاید. 

اما اگر قیمت به زیر ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار سقوط کند اوضاع برای شیبا مساعد نخواهد بود و همه تلاش‌های قبلی برای بهبودی شرایط از بین می‌رود. این یک سطح کلیدی و مهم برای شیبا به حساب می‌آید. 

نمودار چهار ساعته SHIB/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت به ۲۰-EMA اصلاح شده است. انتظار می‌رود گاوها با قدرت از این سطح محافظت کنند. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است مجدد خریداران برای شکستن سطح مقاومتی تلاش کنند. 

اگر قیمت پایین‌تر از ۲۰-EMA بماند، نشان می‌دهد که گاوها کنترل خود را از دست داده‌اند. سپس احتمالا قیمت به حمایت اصلی بعدی در ۵۰-SMA سقوط می‌کند. این سطح ممکن است مجدد شاهد خرید تهاجمی گاوها باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت یونی سواپ

یونی سواپ در ۷ آگوست از SMA پنجاه روزه (۵.۷۹ دلار) بازگشت و در ۸ آگوست از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۰۹ دلار) بالاتر رفت. این نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین‌تر فعال هستند.

نمودار روزانه UNI/USDT.

جفت UNI/USDT شاهد یک نبرد سخت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است که نشان می‌دهد خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و در حال تلاش هستند. اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند فروش می‌تواند تشدید شود و این جفت ممکن است تا SMA پنجاه روزه کاهش یابد.

در عوض اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها تلاش بیشتری می‌کنند تا قیمت را کنترل کنند. اگر خریداران موفق شوند جفت ممکن است قیمت از مقاومت در ۶.۳۵ دلار بالاتر رفته و به ۶.۷۰ دلار برسد.

bitcoin-price-focus-on-shib-uni-mkr-xdc-07
نمودار چهار ساعته UNI/USDT

هر دو میانگین متحرک در نمودار ۴ ساعته در تعادل هستند که این نشان دهنده این است که عرضه و تقاضا هم در حالت برابری به سر می‌برند. اگر قیمت به زیر ۵۰-SMA کاهش یابد، وضعیت به نفع خرس‌ها متمایل خواهد شد و ممکن است قیمت به ۵.۸۰ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر اگر قیمت از ۵۰-SMA برگشت و از ۲۰-EMA بالاتر رفت، قیمت می‌تواند تا ۶.۳۵ دلار نیز افزایش یابد. خریداران باید بر این مقاومت غلبه کنند و اگر این اتفاق بیفتد رسیدن به ۶.۷۰ بعید نیست. 

تحلیل تکنیکال قیمت میکر

میکر در چند روز گذشته بالاتر از سطح ۱۲۰۰ دلار معامله شده است که نشان می دهد گاوها در تلاش هستند تا این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند.

نمودار روزانه MKR/USDT

متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲۰۴ دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها در شرایط فعلی برتری دارند. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت ۱۲۸۴ دلار برسانند. هر چند که ممکن است اندک نگاهی هم به قیمت ۱۳۷۰ دلار وجود داشته باشد. شکستن سطح مقاومتی می‌تواند نشانه شروع یک روند صعودی جدید باشد.

اگر خرس‌ها بخواهند از روند صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر سطح ۱۲۰۰ دلار برسانند. این می‌تواند باعث کاهش قیمت میکر تا SMA 50 روزه (۱۰۴۱ دلار) شود.

نمودار چهار ساعته MKR/USDT

طبق تصویر حرکت قیمت یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم‌گیری بین گاوها و خرس‌ها است. اگر خریداران قیمت را به بالای مثلث هدایت کنند، جفت MKR/USDT ممکن است حرکتی صعودی را به سمت هدف ۱۴۶۳ دلار آغاز کند. از سوی دیگر، سقوط به زیر مثلث می‌تواند نشان دهنده بازگشت خرس‌ها به بازی باشد در این صورت هدف الگوی نزولی در ۹۸۶ دلار است.

تحلیل تکنیکال قیمت XDC

اما می‌رسیم به زین فین نتورک (XDC) که به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۶۲ دلار) بازگشته است. این حمایت مهمی است که باید مراقب آن بود.

نمودار روزانه XDC/USDT

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال کاهش است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهد حرکت صعودی ممکن است در حال تضعیف باشد. اگر خریداران بخواهند کنترل را به دست بگیرند باید قیمت را به بالای مقاومت ۰.۰۷۳ دلار برسانند. این می‌تواند یک حرکت صعودی را تا ۰.۰۸۲ دلار آغاز کند.

در مقابل سقوط به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند قیمت را تا سطح ۰.۰۵۶ دلار (معادل سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی) کاهش دهد. چنین حرکتی شروع روند صعودی را به تاخیر می‌اندازد.

نمودار ۴ ساعته XDC/USDT

نمودار ۴ ساعته یک الگوی مثلث نزولی را نشان می‌دهد. اگر قیمت به زیر ۰.۰۶۱ دلار برسد احتمالا حرکت نزولی ادامه پیدا می‌کند و رسیدن به ۰.۰۵۴ دلار و پس از آن ۰.۰۴۰ دلار دور از ذهن نخواهد بود. 

اما اگر قیمت بالاتر از سطح فعلی ادامه یابد و از خط روند نزولی عبور کند می‌توان به ادامه روند صعودی امیدوار شد. این می‌تواند آغاز حرکت به سمت ۰.۰۸۲ دلار باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا