مقالات ارز دیجیتال

مرورگر Brave؛ معرفی و آموزش کسب درآمد از مرورگر بریو

همیشه مرورگرهای وب محبوبت شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت مورد توجه و البته انتقاد هستند؛ چرا که اغلب نگرانی‌هایی در مورد نحوه ذخیره و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد آن‌ها وجود دارد. همچنین اینکه چگونه به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا از طریق استفاده از کوکی‌ها و سایر فناوری‌های ردیابی، داده‌های کاربران را جمع‌آوری و از آن‌ها در مسیر کسب‌وکار خود بهره ببرند.

مرورگر Brave نشانی از یک تحول مهم در نحوه تعامل کاربران، ارائه‌کننده آن و شرکت‌های تبلیغاتی در وب است.

Brave مرورگر وبی است که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی و با مرورگرهای امروزی که تشنه داده‌های شخصی هستند، رقابت می‌کند. اگرچه مرورگر Brave مبتنی بر بلاک چین نیست، اما رمزارز مخصوص به خود را دارد که توکن آن با نماد BAT شناخته می‌شود. اگر برایتان سوال پیش آمده که بت چیست؟ بهتر است بدانید که از این توکن برای پاداش دادن به کاربران و ارائه‌دهندگان محتوا استفاده می‌شود.

با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با مرورگر بریو و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا شوید.

مرورگر Brave  چیست؟

Brave یک مرورگر وب منبع باز است که قصد دارد ردیابی اطلاعات شخصی کاربران متوقف کند. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مرورگرهای سنتی اغلب به سازمان‌هایی فروخته می‌شوند که می‌خواهند پی ببرند هنگام گشت‌وگذار در وب چه می‌کنید تا در همین راستا آگهی‌های سفارشی‌سازی شده‌ای را به شما نمایش دهند، اما مرورگر بریو با این مرورگرها متفاوت است.

تبلیغات و ردیاب‌ها را غیرفعال می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد در ازای دریافت کوین اصلی که بیسیک اتنشن یا BAT است، تبلیغات خاصی را ببینند. در ادامه درباره BAT و آینده ارز بت اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

رابط گرافیکی مرورگر Brave مشابه و نزدیک با رقبای خود است. بریو برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل پیکربندی شده است.

ویژگی‌های کلیدی مرورگر Brave

برخی از ویژگی‌های کلیدی مرورگر Brave که آن را از سایر مرورگرهای وب متمایز می‌کند عبارتند از:

  • مسدود کردن کامل ردیاب‌ها با Brave Shield
  • Rewards Brave
  • General

در ادامه هریک را توضیح خواهیم داد.

Brave Shield

مرورگر بریو Shield

حتما شما هم معتقدید که هیچ‌کس جز خودتان نباید به تاریخچه مرورتان در وب سایت‌ها دسترسی داشته باشد. Brave Shields از شما در برابر ردیاب‌های آنلاین، هنگام گشت‌وگذار در اینترنت محافظت می‌کند. حتی مرورگر Brave هم نمی‌داند شما در حال انجام چه کاری هستید؛ زیرا Shields به طور کامل روی دستگاه شما اجرا می‌شود، بنابراین کاملا حریم خصوصی شما حفظ خواهد شد.

شیلد به طور خودکار تمامی ردیاب‌ها و تبلیغاتی که براساس آن اجرا می‌شوند را مسدود می‌کند؛ بدون آنکه نیاز به روشن کردن یا تنظیم چیزی داشته باشد؛ بنابراین با اطمینان خاطر می‌توانید در سراسر اینترنت بچرخید بدون آنکه ‌کسی سرگرمی‌ها یا علاقه‌مندی شما به خواندن محتواها با موضوعات خاصی را پیگیری‌ کند. هنگامی که این نرم افزار را باز می‌کنید، دکمه Shields را خواهید دید.

ویژگی‌های Brave Shields شامل موارد زیر است:

  • مسدود کردن تبلیغات بین سایتی و ردیاب‌ها
  • ارتقاء خودکار HTTPS
  • مسدود کردن اسکریپت
  • مسدود کردن کوکی بین سایتی
  • مسدود کردن تشخیص دستگاه (محافظت از اثر انگشت)
  • مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی

Brave Shields به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب کمک می‌کنند. اکثر وب سایت‌ها اجزای ردیابی دارند که باعث مصرف باتری دستگاه شما می‌شود؛ هیچ‌یک از این‌ها در Brave مجاز به فعالیت نیستند. Shields یک افزونه برای مرورگر Brave  نیست، بلکه با آن ادغام شده است.

این ویژگی به مرورگر Brave اجازه می‌دهد تا به طور موثر ردیاب‌های شناخته‌شده را مسدود کند. در عین حال حتی اگر به صورت ردیاب نیز شناخته نشده باشند، باز هم فعالیت آن‌ها را کنترل می‌کند. همه این‌ها تضمین می‌کند که حتی خطرناک‌ترین جاسوس‌ها هم اجازه ردیابی نداشته باشند و فقط چیزهایی را که می‌خواهید ببینید، به شما نشان داده شوند.

Brave Reward

بریو ریوارد

Brave Rewards اولین برنامه پاداش آنلاین مبتنی بر مرورگر در جهان است. هنگامی که از پاداش‌های Brave استفاده می‌کنید با مشاهده تبلیغات سازگار با حریم خصوصی‌تان می‌توانید توکن بیسیک اتنشن (BAT) را به‌عنوان پاداش بگیرید.

کسب درآمد از مرورگر بریو برای یک کاربر با فعالیت متوسط، تقریباً ۵ دلار در ماه است. این آمار به مرور زمان بر اساس منطقه و سایر متغیرها متفاوت خواهد بود. Brave براساس سابقه سرچ شما انتخاب می‌کند که کدام تبلیغات برای شما نمایش داده شود، اما اطلاعات شخصی شما هرگز خارج از مرورگر شما به اشتراک گذاشته نمی‌شود. حتی مرورگر Brave نیز  به آن دسترسی ندارد. شما تنها کسی هستید که به اطلاعات شخصی خود دسترسی دارید.

از این درآمدها می‌توان برای نشان دادن حمایت شما از سایت‌هایی که دوست دارید، مانند ویکی پدیا، کانال‌های یوتیوب یا وب سایت‌های خبری استفاده کرد. به علاوه، BAT به لطف ۲۵۰۰۰۰ شریک تجاری شبکه TAP به زودی برای محتوای ممتاز و اشتراک، همچنین مشوق‌های واقعی مانند اقامت در هتل، کوپن رستوران و کارت‌های هدیه قابل استفاده خواهد بود.

شبکه Brave Rewards شامل بیش از ۳۰۰۰۰۰ تبلیغ‌کننده، وب سایت و ارائه‌دهنده محتواست که سازمان‌های روزنامه‌نگاری مانند واشنگتن پست، گاردین، اسلیت، لس‌آنجلس تایمز و همچنین افراد عادی است که از YouTube، Vimeo، Twitch و Twitter برای به اشتراک‌گذاری محتوای خود از آن استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های Brave Rewards عبارت است از:

  • تبلیغات Brave
  • توکن بیسیک اتنشن (BAT)
  • کیف پول‌های تایید شده
  • مشارکت خودکار
  • انعام (Tip)

نکته: مرورگر Brave حریم خصوصی شما را بر سود Big Tech قرار می‌دهد و تبلیغاتی که داده‌های شما را جمع‌آوری و افشا می‌کند را مسدود می‌کند. اما در مورد وب سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا چطور؟ آن‌ها از تبلیغات چگونه کسب درآمد می‌کنند؟

کاربران Brave می‌توانند مستقیماً از وب سایت‌ها و تبلیغ‌کنندگان به وسیله BAT پشتیبانی کنند. با ارتقاء مدل قدیمی، Brave به وب‌سایت‌ها و تبلیغات راهی می‌دهد تا بدون ایجاد وقفه در محتوایشان و بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربر، بتوانند از مرورگر بریو کسب درآمد داشته باشند.

Brave General

مرورگر Brave General

هنگام مهاجرت از کروم یا سایر مرورگرها  به مرورگر Brave به رابط کاربری ساده و مدرن آن پی می‌برید. وارد کردن بوک مارک‌ها، گذرواژه‌ها، کوکی‌ها و سابقه مرور شما از سایر مرورگرها به آن آسان است و می‌توانید بلافاصله شروع به کار کنید. انتقال به Brave کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد.

مرورگر Brave تم‌های روشن و تاریک دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا هر از گاهی به چشمان خود استراحت دهید. علاوه بر آن، امکاناتی مانند بی‌صدا کردن و تنظیمات برای تغییر ساختار تب‌های جدید مطابق با سلیقه خودتان نیز در دسترس دارید؛ برای مثال می‌توانید در پس‌زمینه ویدیو پخش کنید. این تنها بخشی از ویژگی‌ها و امکاناتی است که بریو به شما ارائه می‌دهد. از دیگر سرویس‌ها و تنظیمات General می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همگام‌سازی Brave
  • ساخته شده بر بستر Chromium
  • تم روشن و تاریک

ویژگی‌های General برای نسخه دسکتاپ عبارتند از:

  • سازگاری با افزونه کروم
  • سرچ خصوصی با Tor
  • پشتیبانی از IPFS داخلی
  • پشتیبانی از بهترین کیف پول‌های ارز بت
  • وب تورنت

اگر با نحوه خرید و فروش ارز بت آشنا نیستید، مقاله بلاگ والکس را مطالعه کنید.

تاریخچه مرورگر Brave

برندن ایچ (Brendan Eich) و برایان باندی (Brian Bondy)، نرم‌افزار  Brave را در ۲۸ می‌ ۲۰۱۵ معرفی کردند. Brave Software هدف خود را ایجاد یک اکوسیستم تبلیغاتی با هدف حفظ حریم خصوصی اعلام کرد و اولین نسخه مرورگر Brave را با ویژگی‌های مسدودکننده تبلیغات در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ منتشر کرد.

مرورگر Brave در ژوئن ۲۰۱۸ نسخه بتای خود را براساس پرداخت Pay to surf (PTS) را راه‌اندازی کرد. این نسخه از Brave تقریباً با ۲۵۰ آگهی ارائه شد و تاریخچه مفصلی از فعالیت‌های گشت‌وگذار کاربر به Brave ارائه کرد تا بتواند عملکرد خود را در کوتاه مدت امتحان کند. Brave در اواخر همان ماه، اعلام کرد که با Tor در حالت مرور خصوصی مرورگر دسکتاپ سازگاری دارد.

مرورگر Brave تا دسامبر ۲۰۱۸ بر روی Muon کار می‌کرد که آن را فورک ایمن‌تر معرفی می‌کردند. اما بازهم توسعه‌دهندگان Brave به Chromium تغییر مکان دادند تا بار تعمیر و نگهداری خود را کاهش دهند. نرم افزار Brave نسخه نهایی مبتنی بر Muon را با هدف توقف کار منتشر کرد و به کاربران توصیه کرد که آن را بروزرسانی کنند.

مرورگر Brave آزمایش الگوریتم جدید تطبیق قوانین مسدود کننده تبلیغات را که در Rust نوشته شده بود، در ژوئن ۲۰۱۹ آغاز کرد که جایگزین رویکرد C++ قبلی شد. منطق جدید تحت تاثیر الگوریتم‌های uBlock Origin و Ghostery بود که طبق گفته بریو، ۶۹ برابر سریع‌تر از الگوریتم قبلی است.

نسخه stable مرورگر brave

نسخه پایدار مرورگر Brave، نسخه ۱.۰، در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ با تعداد کاربر فعال ماهانه ۸.۷ میلیون نفر منتشر شد. به گفته Engadget، Brave 1.0  تقریباً تمام ویژگی‌های اصلی Brave را در همه پلتفرم‌ها ادغام کرد و می‌توان از آن در Android، iOS، Windows 10، macOS یا Linux استفاده کرد.

به گفته این شرکت، بریو در نوامبر ۲۰۲۰، ۲۰ میلیون کاربر ماهانه و همچنین ۳۶ میلیون کاربر فعال ماهانه در سپتامبر ۲۰۲۱ داشته است.

Brave موتور جستجوی خود را در مارس ۲۰۲۱ پس از خرید Tailcat از Cliqz، یک شرکت تابعه آلمانی Hubert Burda Media، راه‌اندازی کرد. Tailcat با هدف ارائه نتایج جستجو بدون ثبت رفتار کاربر یا نیاز به ساخت پروفایل، ایجاد شده است.

Brave اولین مرورگری بود که در آوریل ۲۰۲۱ به فروشگاه Epic Games اضافه شد.

Brave Search Engine، موتور جستجوی Brave Software، نسخه بتای عمومی خود را در ژوئن ۲۰۲۱ معرفی کرد که در حال توسعه است.

مکانیزم مرورگر Brave چگونه است؟

کاربران ممکن است از مرورگر Brave برای جلوگیری از نمایش تبلیغات در وب سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنند، استفاده کنند. این مرورگر ردیاب‌ها و کوکی‌ها را از راه‌اندازی، اجرا و جمع‌آوری داده‌ها طی مدتی که کاربر در حال گشت‌وگذار در وب سایت‌هاست، جلوگیری می‌کند. مرورگر با توکن داخلی خود یعنی ارز دیجیتال BAT به کاربران برای تماشای تبلیغات پاداش می‌دهد. این پاداش در صورت رضایت از دیدن تبلیغات و قبول کوکی‌های آن به کاربر تعلق می‌گیرد.

علاوه بر این، این مرورگر قابلیتی را در نظر گرفته است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به وب سایت‌های مورد علاقه خود با همین توکن‌ها پاداش دهند. همچنین مکانیسم کمک مالی دارد که به بینندگان محتوا اجازه می‌دهد به تبلیغ‌کننده BAT پاداش دهند.

هدف از راه‎اندازی این نرم افزار، ایجاد سیستمی است که در آن به کاربران برای دیدن تبلیغات پاداش BAT داده شود. حامیان پلتفرم برای درج تبلیغات در BAT هزینه خواهند کرد و بینندگان بخشی از پول تبلیغات را دریافت خواهند کرد.

این مدل جدید به کاربران اینترنت، امکان کنترل تبلیغات و در نتیجه اشتراک‌گذاری داده‌ها را می‌دهد و همچنین سیستمی را ایجاد می‌کند که در آن تبلیغ‌کنندگان ممکن است مستقیماً برای محتوای خود هدیه بگیرند.

BAT چیست؟

معرفی ارز دیجیتال بت

Brave Rewards بر اساس توکن BAT، یک توکن ERC-۲۰ بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است.

BAT با هدف اهمیت دادن به زمان شما طراحی شده است. شما می‌توانید با تماشای تبلیغات انتخابی خود، BAT بدست بیاورید و سپس به وب‌سایت‌هایی که می‌خواهید کمک کنید.

Brave با Uphold همکاری کرده است تا به شما این امکان را بدهد که BAT کسب شده از طریق تبلیغات خصوصی را به ارزهای ملی یا سایر دارایی‌ها تبدیل کنید. اگر کیف پول Brave Rewards شما به Uphold وصل شود، می‌توانید BAT را به آن واریز کرده و برداشت کنید.

همچنین می‌توانید BAT را مستقیماً به کیف پول Brave Rewards خود بفرستید تا در سایت‌های مورد علاقه خود مشارکت کنید. وقتی از BAT در Brave Rewards استفاده می‌کنید، نگرانی‌ای در مورد هزینه‌های تراکنش یا مقررات ندارید، مانند زمانی که از سایتی با روش مشارکت خودکار یا دادن انعام پشتیبانی می‌کنید. با این حال، اگر می‌خواهید فوراً آن BAT را برداشت کنید، Uphold این اطمینان را می‌دهد که تمام مقررات مالی لازم را رعایت کنید.

بنابراین، شما می‌توانید از BAT به روش‌های زیر استفاده کنید:

  • کمک با BAT به تولیدکنندگان محتوا: می‌توانید BAT را به تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه‌تان که برای برنامه پاداش‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، به صورت خودکار یا دستی هدیه کنید.
  • انتقال کیف پول: BAT را پس از انتقال به والت‌های معتبر می‌توانید به ارز فیات تبدیل کرده و به عنوان پول واقعی آن را خرج کنید. تاکنون این مرورگر فقط از دو کیف پول پشتیبانی می‌کند: Uphold و Gemini. در وب سایت Brave Rewards، می‌توانید این کیف پول‌ها را تأیید کنید و BAT خود را به آن‌ها منتقل کنید.

مرورگرهای Brave و آینده

آینده مرورگر بریو

مرورگر Brave نقشه راه خود را برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است. تیم توسعه‌دهنده آن می‌خواهند که ویژگی‌هایی را به مرورگر Brave اضافه کند تا کارایی آن افزایش یابد.

بریو و سولانا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در کنفرانس سولانا Breakpoint در لیسبون، همکاری خود را برای ارائه بهترین عملکردهای کیف پول‌های مطابق با فناوری بلاک چین سولانا برای مرورگرهای دسکتاپ و موبایل Brave3 Web3 اعلام کردند.

  • BAT Defi: این ویژگی شامل جفت‌های استخر نقدینگی BAT در AMM و همچنین نقدینگی DEX در اکوسیستم‌های Solana، Ethereum L2 و EVM است. همچنین از کسب درامد از مرورگر بریو به صورت خودکار از Brave Wallet نیز پشتیبانی می‌کند.
  • BAT NFT: ارز بت را می‌توان برای خرید NFTها در Solana، Ethereum L2s و دیگر اکوسیستم‌های EVM که از طریق NFT Marketplace می‌شوند، استفاده کرد.
  • BAT Metaverse and Gaming Utility: در اکوسیستم‌های Solana، Ethereum L2 و EVM، BAT می‌توان NFT‌ها را خریداری کرد و به محتوا دسترسی داشته داشت. همچنین می‌توان از این طریق از برنامه‌های متاورس و بازی‌های بلاک چین استفاده کرد.

Brave قصد دارد تبلیغات Brave Search و Brave News Ads را برای نسخه اندروید به عنوان واحدهای جدید Brave Ads ارائه کند.

  • انجمن BAT: بریو اکنون بر ایجاد یک انجمن با مضمون رمزنگاری متمرکز شده است تا از طریق ابتکار BAT Ambassadors on Campus، آموزش‌های رمزارزی و وب ۳ را برای دانشجویان کالج فراهم کند. جلسات مجازی بیشتر، تماس‌های اجتماعی، AMA، رویدادها و سایر امکانات نیز توسط مرورگر Brave به منظور بهبود مشارکت جامعه و افزایش آگاهی از اکوسیستم بلاک چین دنبال می‌شود.
  • والت Brave: این پلتفرم همچنین در حال تلاش برای بهبود Brave Wallet با استفاده از استراتژی‌های زیر است:
  • پشتیبانی از EVM و Dapps در iOS و Android.
  • پشتیبانی کیف پول از بسیاری از شبکه‌ها علاوه بر EVM.
  • سولانا، بیت کوین و فایل کوین همگی دارای قابلیت چند زنجیره‌ای هستند.
  • از NFT در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل شود.

در این مقاله از مجله والکس با مرورگر بریو آشنا شدیم و دانستیم یکی از مهمترین ابزار ما برای حضور امن در فضای وب است. تمرکز Brave بر حفظ حریم خصوصی کاربران و همچنین کسب درآمد از تماشای تبلیغات انتخابی است. همین ویژگی‌ها شما را برای همیشه از دردسرهای آژانس‌های تبلیغات کلیکی و … نجات می‌دهد.

تب استفاده از این مرورگر اینترنت هر روز بیشتر می‌شود و حالا به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های کاربران بدل شده. شما این اپلیکیشن را روی گوشی یا سیستم‌تان نصب دارید؟ تجربه کاربریتان از بریو چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سجاد
سجاد
2 ماه قبل

سلام درود
من این مرور گر رو نصب کردم ،البته در گوشی
اون مثلث که گفته شده رو نتونستم پیدا کنم
و البته قیمت ریوارد رو هم نتونستم پیدا کنم
توضیح می‌فرمایید
متشکرم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  سجاد

سلام
– در صفحه اصلی مرورگر Brave از قسمت بالا سمت چپ روی ۳ نقطه کلیک کنید.
– در تب باز شده گزینه Setting را انتخاب کنید.
– در پنجره جدید بالای صفحه گزینه Brave rewards با لوگوی مثلث را انتخاب کنید.

نیما افشار
نیما افشار
10 ماه قبل

سلام توضیحات خیلی درهم وبرهم بود . برای مبدتیان که اصلا مفهوم نبود بالاخره منکه نفهمیدم چطوری باید روی گوشیم تنظیمات مربوط به درآمد رو فعال کنم . فقط مرور گر نصب کردم کیف پولم فعال کردم .بقیشو نفهمیدم

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  نیما افشار

سلام و عرض ادب
بسیار ممنونیم که نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. قطعا آن را با تیم تحریریه درمیان میگذاریم. به طور خلاصه برای اینکه بتوانید تبلیغات تایید شده در مرورگر بریو را مشاهده کنید باید ابتدا آن را فعال کنید. برای انجام اینکار باید:
بر روی آیکون سه نقطه در سمت راست صفحه کلیک و گزینه ” Settings ” را انتخاب کنید.
در این قسمت با کلیک بر روی گزینه ” Brave Rewards ” وارد صفحه ای می شوید که باید گزینه تبلیغات را فعال کنید.
حال باید در صورت فعال نبودن گزینه ” Brave Rewards ” و یا ” Ads ” آن ها را فعال کنید.
با این کار تبلیغات بر روی مرورگر شما فعال می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا