افراد مشهور

همه چیز درباره بروک پیرس؛ رئیس بنیاد بیت کوین را بشناسید

آنچه که از مصاحبه‌های بروک پیرس (Brock Pierce) در می‌یابیم این است که او یکی از میلیاردرهای حوزه ارز دیجیتال است که با سرمایه گذاری و حمایت از بسیاری از این پروژه‌ها به موفقیت رسید. پیرس نقش مهمی در روند رشد بیت کوین داشت و یکی از مدیران بنیاد بیت کوین بود. همکاری‌های کریپتویی او، محدود به BTC نمی‌شود. او در پروژه‌های دیگری از جمله بلاکچین کپیتال (Blockchain Capital)، تتر (Tether) و مستر کوین (Mastercoin) نقش مهمی داشته است.

البته، شهرت بروک پیرس به قبل از فعالیت‌های او در حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین بازمی‌گردد؛ او در سال‌های گذشته در حوزه بازیگری فعالیت زیادی داشت. به مرور زمان، از طریق سرمایه گذاری وارد حوزه ارز دیجیتال شد و بخشی از توان خود را برای توسعه این مارکت گذاشت. در ادامه این مطلب از والکس به بیوگرافی Brock Pierce و نقش او در بازار رمزارزها می‌پردازیم.

نگاهی به زندگی Brock Pierce

بروک پیرس متولد ۱۴ نوامبر سال ۱۹۸۱، بازیگر، سرمایه گذار، کارآفرین و حامی فعال خیریه‌های مختلف است. او پس از راه‌اندازی بازی‌های اینترنتی و ورود به این دنیا، یکی از اعضای اصلی مارکت ارزهای دیجیتال شد. از فعالیت‌های مهم این شخص در حوزه رمزارز می‌توانیم به ریاست بنیاد بیت کوین و هم‌بنیانگذار ایاس (EOS)، بلاک وان (Block. one)، بلاکچین کپیتال (Blockchain Capital)، تتر (Tether) و مستر کوین (Mastercoin) اشاره کنیم.

فعالیت‌های پیرس چنان تاثیرگذار بوده که می‌توان او را یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین دانست. همچنین، در سال ۲۰۲۰، بروک پیرس به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نیز شرکت کرد و حضور پررنگی داشت.

Brock Pierce علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه رمزارز دارد، تا حدودی به پیش‌بینی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال نیز مسلط است. پیرس در بسیاری از مصاحبه‌هایش، نسبت به سرمایه گذاری در ارزهای خاص صحبت کرده که تقریبا نوعی سیگنال‌دهی محسوب می‌شود. از این رو، بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران، از پیش‌بینی‌های او در سرمایه گذاری‌های خود استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت خیلی از افراد گوش‌به‌زنگ صحبت‌های او هستند.

بروک پیرس و نقش او در حوزه رمزارز

همانطور که اشاره کردیم، بروک پیرس یکی از کلیدی‌ترین چهره‌های بازار ارزهای دیجیتال است. فعالیت‌های او طیف وسیعی را در بر می‌گیرد؛ از حضور فعال در مارکت و سرمایه‌گذاری تا حمایت از توسعه‌دهندگان پروژه‌ها. در ادامه، فعالیت‌های حرفه‌ای او را بررسی می‌کنیم.

فعالیت‌ بروک پیرس

Blockchain Capital

بروک پیرس در سال ۲۰۱۳، پس از مشورت‌ها و جلسات متعدد، موفق شد که به برادران بارت (Brothers Bart) و بردفورد استفنز (Bradford Stephens) در تیم تاسیس و راه اندازی شرکت سرمایه گذاری BlockChain Capital بپیوندد. طی این همکاری، در تاریخ اکتبر ۲۰۱۷، ۸۵ میلیون دلار در دو صندوق سرمایه گذاری کپیتال بلاکچین جمع‌آوری شد. پس از این رویداد تیم توسعه دهنده این پروژه، امنیت دیجیتال در بلاکچین را به امکانات این صندوق اضافه کردند. از این رو، یکی از اولین توکن‌های امنیتی در کپیتال بلاکچین معامله شد و سرمایه سومین صندوق نیز به دست آمد.

Mastercoin

یکی دیگر از فعالیت‌های مهم پیرس در حوزه ارز دیجیتال، همکاری با تیم Mastercoin است. مسترکوین یک استارت آپ برای افزایش سرمایه پروژه‌های مختلف با کمک عرضه اولیه توکن (ICO) است. یعنی به کمک عرضه اولیه توکن، می‌تواند سرمایه ابتدایی برای آغاز یک پروژه را جمع‌آوری کند. این استارت آپ، در سال ۲۰۱۳، موفق به جمع‌آوری سرمایه و افزایش آن شد. بسیاری معتقدند که مسترکوین، شروع فعالیت اصلی ICO بود و باعث شد که خیلی از پروژه‌ها، میلیاردها دلار سرمایه از این راه جمع آوری کنند.

Bitcoin

بروک پیرس در تاریخ می ۲۰۱۴، رسما به عنوان مدیر بنیاد بیت کوین انتخاب شد. در پی این اتفاق، بسیاری از اعضای بنیاد، نگرانی‌های شدیدی نسبت به آینده فعالیت‌های آن پیدا کردند. به همین دلیل، بسیاری از مدیران، استعفای خود را رسما اعلام کردند. در نهایت، این نهاد در سال ۲۰۱۵، ورشکستگی خود را اعلام کرد و به طور کل، کنار گذاشته شد.

پس از این ماجرا در سال ۲۰۱۶، Brock Pierce سخنرانی‌ای در اجلاس Singularity داشت که در مجله شماره فوریه ۲۰۱۸ فوربس، منتشر شد. در این مطلب منتشر شده، پیرس با درآمد خالص بین ۷۰۰ تا ۱٫۱ میلیارد دلار در لیست ۲۰ فرد ثروتمند جهان قرار گرفت. این موضوع، بروک را به یکی از مهم‌ترین خیرین تبدیل کرد و باعث شد که حمایت چندین خیریه را به عهده بگیرد.

بیت کوین و بروک پیرس

Tether

یکی دیگر از فعالیت‌های مهم بروک پیرس در حوزه ارز دیجیتال، حضور در تیم ارز دیجیتال تتر بود. پیرس در کنار ریو کالینز (Reeve Collins) و کریگ سلرز (Craig Sellars)، تیم بنیان‌گذاران Tether را تشکیل دادند. آنها در سال ۲۰۱۴، این ارز را به طور رسمی به جهان معرفی کردند. تتر در سال ۲۰۱۹ توانست از نظر حجم معاملات روزانه و ماهانه از تمام ارزهای دیجیتال موجود در بازار پیشی بگیرد.

در سال ۲۰۲۰، طی اتفاقات مربوط به Bitfinex، قرار بر بررسی و پیگیری فعالیت‌های این صرافی ارز دیجیتال شد. از آنجایی که این پیگیری‌ها مربوط به تترهای موجود در این صرافی بود، همه چیز به بروک پیرس برمی‌گشت. به همین دلیل، او در مصاحبه‌ای که در جولای ۲۰۲۰ انجام داد، اعلام کرد که مشارکتش با این پروژه در سال ۲۰۱۵ به اتمام رسیده است. پیرس همچنان معتقد بود که تتر یکی از مهم‌ترین نوآوری‌ها در حوزه ارز دیجیتال است.

Block.one

از جمله دیگر فعالیت‌های مهم بروک پیرس، حضور او در تیم بنیان‌گذاران Block one بود. این مجموعه، نرم افزار Eos.IO را طراحی و منتشر کردند. بلاک وان در عرضه اولیه توکن خود، توانست ۴ میلیارد دلار جمع‌آوری کند که تقریبا بزرگ‌ترین سرمایه جمع آوری شده در تاریخ ICO بود. تا مارس ۲۰۱۸، Brock Pierce به عنوان مدیر ارشد استراتژی بلاک وان، همراه این تیم بود و سپس در همان تاریخ، به همکاری خود پایان داد.

بلاک وان

از آخرین فعالیت‌های پیرس، مشخص است که او قصد همکاری کاملا جدی با بیت کوین را دارد. چرا که در تاریخ ژوئن ۲۰۲۱، او یک هیئت بین‌المللی را به السالوادور فرستاد تا دولت این کشور، بیت کوین را به عنوان پول ملی خود به رسمیت بشناسند.

صفحات مجازی پیرس بروک

توییترhttps://twitter.com/brockpierce
لینکدینhttps://www.linkedin.com/in/brockpierce
یوتیوبhttps://www.youtube.com/@BrockPierceOfficial
اینستاگرامhttps://www.instagram.com/brockjpierce

نظرات بروک پیرس درباره آینده رمزارز

پیرس به عنوان رئیس بنیاد بیت کوین و یک سرمایه گذار میلیاردر در حوزه رمزارز، آینده این ارز را صفر یا صد می‌داند. Brock Pierce معتقد است که قیمت بیت کوین در سال‌های آینده می‌تواند به یک میلیون دلار یا ارزشی معادل با صفر دلار برسد. او در مصاحبه اخیر خود، یعنی ۶ می که این ارز ارزشی معادل ۳۶۱۵۷ دلار داشت، پیش‌بینی کرد که BTC می‌تواند به قیمت نجومی برسد یا به طور فاجعه‌‌آمیزی شکست بخورد.

این پیش‌بینی بروک پیرس، هشداری برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال مخصوصا بیت کوین است. او به طور رسمی اعلام کرد که افراد باید نسبت به ریسک‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاه باشند و نباید تمام دارایی خود را روی آن شرط‌بندی کنند.

Brock Pierce دیگر ارزهای دیجیتال و به طور کلی، بازار رمزارز را با حباب فناوری اواخر دهه ۱۹۹۰ مقایسه کرد. در دو دهه قبل غول‌های صنعتی زیادی مانند آمازون و Ebay متولد شدند و به موفقیت رسیدند. در کنار آنها، بسیاری دیگر از شرکت‌های آن دهه، شکست خوردند؛ بر این اساس، ممکن است یک سرنوشت مشابه برای بازار ارز دیجیتال نیز رخ دهد. احتمال دارد به طور شگفت انگیزی به یکی از پروژه‌های برتر دهه‌های اخیر تبدیل شوند یا شکست بخورند. همچنین، بروک پیرس در مصاحبه‌های خود اعلام کرد که علاقه زیادی به توکن‌ NFT دارد. این سیگنال به ما می‌گوید باید منتظر اتفاقات شگفت‌انگیزی در خصوص توکن‌های غیر مثلی باشیم؟ باید صبر کرد و دید نقشه بعدی پیرس چیست.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا