مقالات ارز دیجیتال

سایت BscScan چیست؟ راهنمای کار با پلتفرم اسکن تراکنش های بایننس اسمارت چین

سایت BscScan که کاوشگر بلاک چین BNB Smart Chain) BSC) است و در دنیای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال شهرت فراوانی دارد. این مقاله از والکس راهنمای کامل کار با سایت BscScan است. با اطلاعاتی که اینجا کسب می‌کنید می‌توانید به فعالیت‌های BSC نظارت داشته باشید.

کاوشگران بلاک چین یکی از ضروری‌ترین ابزارها برای جستجو در بلاک چین هستند. درست مانند گوگل؛ یعنی می‌توان با کمک آنها در دنیای بلاک چین و رمز ارز جستجو کرد. البته این فقط بخشی از کاری است که کاوشگران و سایت BscScan انجام می‌دهند؛ می‌توان از آنها برای رهگیری تراکنش در بلاکچین، تأیید قراردادهای هوشمند و سایر برنامه‌ها و همچنین پیدا کردن فارم‌های ییلد استفاده کرد.

این نوشتار به سوال سایت BscScan چیست پاسخ می‌دهد و آموزش کار با سایت BscScan را ارائه می‌کند تا با نحوه کارکرد و  استفاده از آن آشنا شوید.

سایت BscScan چیست؟

با رشد سریع امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) BSC سعی دارد چالش‌های اتریوم مانند هزینه‌های گس و سرعت تراکنش را برطرف کند. به طوری‌که در دو سال گذشته، شاهد حضور DeFi‌هایی همانند PancakeSwap  ( صرافی غیرمتمرکز)، Venus (پروتکل وام دهی)، Autofarm (پروتکل خزانه) و غیره بودیم که در بلاک چین BSC به عنوان راه‌حل این چالش‌ها ارائه شدند.

سایت BscScan یک کاوشگر برتر بلاک چین برای اکوسیستم BSC است. کاوشگر بلاک چین، موتور جستجویی است که با کمک آن کاربران می‌توانند تراکنش‌های شبکه BSC را به طور یکپارچه جستجو و صلاحیت آن را بررسی و تأیید کنند. سایت BscScan توسط توسعه‌دهندگان BSC حمایت، اجرا یا کنترل نمی‌شود، بلکه به صورت یک شرکت مستقل فعالیت می‌کند.

شبکه BSC یک دفتر داده کل دارد که سایت BscScan آنها را فهرست و توزیع می‌کند. به این ترتیب، BscScan قصد دارد با قرار دادن قابلیت کوئری و جستجو در همه فعالیت‌های BSC، شفافیت فعالیت بلاک چین را افزایش دهد. توجه به این نکته مهم است که سایت BscScan یک ارائه‌دهنده خدمات کیف پول نیست؛ یعنی کلیدهای خصوصی کاربران را نگه نمی‌دارد و کنترلی بر فعالیت‌های بلاک چین BSC ندارد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاوشگر BscScan

این کاوشگر علاوه بر پشتیبانی بومی ماشین مجازی اتریوم (EVM) و بریج‌های زنجیره‌ای متقابل (مانند Multichain)، ادغام آسان پروژه‌های BSC با سایر اکوسیستم‌ها را تسهیل می‌کند.

سایت BscScan جدا از اینکه به عنوان یک پلتفرم تجزیه‌وتحلیل برای BSC محسوب می‌شود، ویژگی‌های شگفت‌انگیز دیگری نیز دارد به خصوص در بخش نظارت بر پروژه‌های BSC DeFi.

از کاربردهای این سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان جستجوی معاملات و مشاهده میزان پیشرفت آنها
  • مشاهده آخرین بلوک‌های اضافه شده در شبکه BSC
  • بررسی موجودی کیف پول BSC و تراکنش‌هایی که انجام شده
  • دسترسی به قراردادهای هوشمند در حال اجرا در BSC، خواندن و استفاده از آنها
  • بررسی کل موجودی در گردش توکن‌ها و کوین‌ها

جالب اینجاست که می‌توانید به تمامی این خدمات به صورت رایگان دسترسی داشته باشید!

سایت BscScan با Etherscan چه تفاوتی دارد؟‌

از آنجایی که هر دو سرویس توسط یک تیم طراحی شده‌اند، رابط گرافیکی سایت BscScan کاملاً شبیه به Etherscan است. هر دوی آنها تا حد امکان برای مبتدیان ساده طراحی شده است. اما تفاوت‌هایی بین BscScan و Etherscan نیز دارند:

  • کیف پول پشتیبانی شده: BscScan فقط از ۴ کیف پول پشتیبانی می‌کند، درحالی که Etherscan  از ۷ کیف پول پشتیبانی می‌کند.
  • ویژگی ها: Etherscan مزیت‌های Blockchain API و Crypto API را دارد.

چرا باید از سایت BscScan استفاده کنم؟

آموزش کار با سایت BscScan

سایت BscScan توسط توسعه دهندگان معتبر Etherscan که یک کاوشگر پیشرو بلاک چین اتریوم است، راه‌اندازی شده است. جدای از شهرت، BscScan می‌تواند به پیمایش راحت شبکه BSC کمک کند. شما به راحتی می‌توانید مشکلات و سوالات رایج خود را با دانشی که سایت BscScan در اختیار شما قرار می‌دهد، حل کنید.

به عنوان مثال، یادگیری نحوه جستجوی قرارداد هوشمند در سایت BscScan یک مهارت ضروری برای همه کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. می‌توانید بررسی کنید که آیا قراردادهای هوشمند پروژه تأیید شده‌اند یا خیر. به عبارت دیگر، مستقیماً با آن‌ها می‌توانید تعامل داشته باشید. در واقع کاربرد داده‌های زنجیره‌ای فراتر از بررسی پروتکل‌ها و تراکنش‌هاست.

به عنوان مثال، می‌توانید برای ردیابی آدرس‌ها و توکن‌های کیف پول، هشدارهای نهنگ (Wale Alert) ایجاد کنید. حتی می‌توانید آدرس‌های بنیان‌گذاران پروژه را زیر نظر بگیرید تا ببینید که با دارایی‌هایشان چگونه رفتار می‌کنند.

اکنون به سراغ آموزش کار با سایت BscScan می‌رویم و بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان با بخش‌های مهم سایت BscScan کار کرد.

آموزش کار با سایت BscScan

در این بخش به نحوه کشف فعالیت‌های زنجیره‌ای مختلف BSC در سایت BscScan اشاره می‌کنیم.‌ در این قسمت یاد می‌گیرید که چگونه تراکنش‌ها، کیف‌پول‌ها و اعتبار سنجی‌ها را بررسی کنید و قراردادهای هوشمند و موارد دیگر را جستجو کنید. BscScan یک رابط کاربری ساده دارد که کار با آن هم برای کاربران باتجربه و هم برای کاربران مبتدی ارز دیجیتال راحت است.

قبل از اینکه به فرآیندهای گام به گام استفاده از سایت BscScan بپردازیم، اجازه دهید به طور خلاصه در خصوص منوی اصلی BscScan صحبت کنیم:

منوی سایت BscScan

گزینه بلاک چین (Blockchain)

به شما این امکان را می‌دهد اطلاعاتی در مورد داده‌های زنجیره‌ای BSC بدست بیاورید. این منوی کشویی گزینه‌های زیر را دارد:

  • حساب‌های برتر (Top Accounts): حساب‌هایی که توکن‌های BNB دارد و مقدار آنها را به دلار نمایش می‌دهد. می‌توانید از این ویژگی برای رهگیری فعالیت نهنگ‌های BNB استفاده کنید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه جهت سرمایه گذاری بگیرید. چراکه نهنگ‌ها از روندهای بازار، آگاهی قبلی دارند و اقدامات آنها اغلب بر قیمت‌ها تأثیر قابل توجهی می‌گذارد.
  • مشاهده Txns)View Txns):  این گزینه به شما امکان مشاهده تراکنش‌های BSC را می‌دهد که اغلب به اختصار Txns نامیده می‌شوند.
  • مشاهده Txns در انتظار (View Pending Txns): فقط تراکنش‌های معلق را نشان می‌دهد؛ تراکنش‌هایی که هنوز توسط BSC تأیید نشده‌اند.
  • مشاهده قرارداهای داخلی Txns (View Contract Internal Txns):  این گزینه به شما امکان مشاهده تراکنش‌های قرارداد هوشمند را می‌دهد.
  • بلوک‌ها (Blocks): این ویژگی بلوک‌های تایید شده BSC را نمایش می‌دهد.
  • فورکد بلوک (Forked Block): این گزینه بلوک‌های BSC حذف شده به دلیل سازماندهی مجدد زنجیره را نشان می‌دهد.
  • قراردادهای معتبر (Validated Contracts): می‌توانید از آن برای بررسی قراردادهای هوشمند BSC با کدهای معتبر استفاده کنید.

گزینه اعتبار سنجی‌ها (Validators)

این قسمت، افراد یا نهادهایی را نشان می‌دهد که تراکنش‌های یک بلاک چین را تایید می‌کنند. آنها می‌توانند اپراتورهای نودی باشند که مقادیر قابل توجهی از BNB را در اختیار دارد. بخش Validators شامل دو گزینه دیگر است:

  • تابلوی امتیازات برای اعتباردهندگان (Leaderboard for validators)
  • مشاهده اطلاعات مجموعه اعتباردهنده‌ها (View validators set information)

گزینه توکن‌ها (Tokens)

این بخش داده‌های مربوط به توکن‌های سازگار با BSC را نمایش می‌دهد. در این قسمت می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد:

  • توکن‌های BEP-۲۰ بر اساس ارزش بازار (BEP-20 tokens by market cap): استاندارد BEP-20 مربوط به توکن BSC است.
  • توکن‌های BEP-۲۰ بر حسب حجم و انتقال (BEP-20 tokens by volume and transfers)
  • توکن‌ها و انتقال‌های برتر ERC-721 (ERC-721 top tokens and transfers): این استاندارد توکن رسمی مربوط به NFT‌هاست.
  • توکن‌ها و انتقال‌های برتر ERC-1155 (ERC-1155 top tokens and transfers) – این استاندارد امکان انتقال یکپارچه توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض را در یک تراکنش فراهم می‌کند.

گزینه منابع (Resources)

این بخش شامل نمودارها و آمار مربوط به آن، آمار برتر و رابط‌های برنامه نویسی برنامه توسعه دهنده (APIs) است.

گزینه بیشتر (More)

این گزینه، ابزارهای بیشتری را برای توسعه‌دهندگان و سایر داده‌های عمیق ارائه می‌دهد.

اکنون که ویژگی‌های اصلی سایت BscScan را می‌دانیم، بیایید به فرآیندهای گام به گام استفاده از آن بپردازیم.

نحوه جستجوی تراکنش‌ها در سایت BscScan

سرچ سایت BscScan

جستجوی تراکنش BSC در BscScan مشابه جستجوی تراکنش‌ها در سایر کاوشگرهای بلاک چین، مانند Etherscan است. می‌توانید یک تراکنش را با نوشتن نام آن یا آدرسی که به آن لینک داده شده است در نوار جستجو پیدا کنید. کاوشگر تمام اطلاعات مرتبط با تراکنش، مانند مبلغ معامله، حروف اول بلوک، تاریخ، هزینه تراکنش، وضعیت و غیره را ارائه می‌دهد.

علاوه بر استفاده از نوار جستجو، می‌توانید تراکنش‌ها را با کلیک روی برگه “Blockchain” و انتخاب “View Txns” یا “View Pending Transactions” پیدا کنید. دکمه جستجویی در بالای این صفحات هست تا بتوانید به راحتی براساس آدرس‌ها، توکن‌ها، برچسب‌های نام، لیبل‌ها و وب سایت‌ها، نتایج را فیلتر کنید.

اگر شناسه تراکنش را ندارید، می‌توانید از آدرس واریز یا برداشت مربوط به تراکنش استفاده کنید و به دنبال تراکنشی باشید که آن آدرس انجام داده است. علاوه بر این، می‌توانید از یک بلوک اولیه استفاده کنید، اگرچه اکثر کاربران به ندرت از آن استفاده می‌کنند؛ در هر صورت این روند جستجو نیز نتایج دلخواه را به شما نشان خواهد داد.

اگر آدرس کیف پول خود را در نوار جستجو وارد کنید، موجودی را با واحد BNB و دلار آمریکا نشان می‌دهد.

هنگامی که با نحوه جستجوی تراکنش‌ها با استفاده از سایت BscScan آشنا شدید، استفاده از ویژگی‌های دیگر این سایت برای شما آسان می‌شود.

نحوه استفاده از نمودارها و آمار BSC در سایت BscScan

نمودار آماری BscScan

نمودارها و آمار BSC نشان‌دهنده تمام داده‌های جمع‌آوری شده از بلاک چین BSC است. برای آنکه تجزیه و تحلیل داده‌ها آسان‌تر باشد، این داده‌ها را به چهار کلاس گروه دسته‌بندی شده‌اند: داده‌های بلاک چین، داده‌های شبکه، داده‌های اعتبارسنجی و داده‌های قرارداد.

این مجموعه داده‌ها در نمودارها نمایش داده می‌شوند تا بتوان تغییرات را در یک دوره کوتاه یا طولانی را پیگیری کرد و با کمک آنها معامله‌گران بتوانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

بیایید چند ویژگی پرکاربرد این سایت را مورد بررسی قرار دهیم.

معاملات روزانه

نمودار تراکنش روزانه سایت BscScan

نمودار تراکنش‌های روزانه طبق داده‌های بلاک چین نشان داده می‌شود. مجموع تراکنش‌های BSC را با تحلیل روزانه به همراه میانگین سختی، نرخ هش پیش‌بینی‌شده، میانگین زمان و‌اندازه بلوک، تعداد کل بلوک و بلوک آنکل و آدرس‌های جدید اضافه شده به BSC را نشان می‌دهد.

برای مشاهده این نمودار به منوی “Resources” بروید و روی “Charts & Statistics” کلیک کنید و سپس “Daily Transactions Chart” در داده‌های بلاک چین انتخاب کنید.

آدرس‌های انحصاری (Unique Addresses)

 نمودار آدرس منحصر به فرد Bsc

نمودار آدرس منحصربه‌فرد، تعداد کل آدرس‌های انحصاری را در BSC نشان می‌دهد. تعداد آدرس انحصاری می‌تواند به شما کمک کند که تعداد کاربران BSC را تخمین بزنید. با این حال، تعداد آدرس‌های منحصر به فرد به معنای تعداد کاربران شبکه نیست. چراکه یک کاربر می‌تواند چندین آدرس داشته باشد. بنابراین، تعداد آدرس‌های منحصر به فرد، تخمینی تقریبی از تعداد کاربران شبکه است. می‌توانید از آن برای پیش‌بینی میزان رشد شبکه استفاده کنید.

برای مشاهده این نمودار به منوی “Resources” رفته، روی “Charts & Statistics” کلیک کنید، “Unique Addresses Chart”  را انتخاب کنید.

میانگین قیمت گس

 میانگین قیمت گس Bsc

نمودار میانگین قیمت، میانگین روزانه گس BSC را نشان می‌دهد که در بخش داده‌های بلاک چین طبقه‌بندی شده است. BSC نسبت به اتریوم هزینه‌های گس نسبتا هزینه کمی دارد. ۱ gwei معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ BNB است که میانگین قیمت گس تقریباً ۶.۵ gwei در BSC است. این بدان معنی است که ارسال ۱۰۰۰۰ BNB برای شما کمتر از ۱ دلار هزینه دارد.

برای مشاهده این نمودار، به منوی “Resources” رفته، روی “Charts & Statistics” کلیک کنید، “Average Gas Price Chart” را انتخاب کنید.

کارمزد تراکنش‌های شبکه (Network Transaction Fees)

کارمزد تراکنش‌ شبکه در Bsc

نمودار کارمزد تراکنش‌های شبکه در بخش “Network Data” قرار دارد. این مقدار BNB، تسویه هزینه‌های تراکنش در BSC را نشان می‌دهد. هر چه تعداد تراکنش‌های BSC بیشتر باشد، کارمزد تراکنش‌ها بیشتر می‌شود و بالعکس.

برای مشاهده این نمودار به منوی “Resources” رفته، روی “Charts & Statistics” کلیک کنید، “Network Transaction Fees” را انتخاب کنید.

نحوه تأیید قراردادهای هوشمند در سایت BscScan

تایید قرارداد هوشمند در BscScan

اگر با قراردادهای هوشمند تعامل دارید، می‌توانید کد منبع آنها را در BscScan تأیید کنید. پلتفرم کد شما را با کدهای منتشر شده مقایسه می‌کند تا تأیید کند که آیا مطابقت دارند یا خیر؛ توابع، مقادیر، نام متغیرها و کامنت‌ها باید مشابه کد منبع منتشر شده باشند. راستی‌آزمایی قرارداد هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که از طریق اسناد مربوط به کد منبع، بدون اینکه لزوماً کد ماشین را بفهمید از هدف قرارداد مطلع شوید.

برای تأیید یک کد قرارداد هوشمند به گزینه “More” بروید، سپس روی “Verify Contract” در منوی developer کلیک کنید.

سه قسمت نشان داده شده را پر کنید و برای تأیید قرارداد خود روی “continue” کلیک کنید.

نحوه پیدا کردن لیست یلد فارمینگ در BscScan

لیست مزرعه در سایت BscScan

می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های مختلف مانند PancakeSwap، در BSC یلد فارمینگ را تجربه کنید. BSC برای سرمایه‌گذاران در مقیاس کوچک که می‌خواهند دارایی‌های خود را یلد کنند و بازدهی داشته باشد، ‌ایده‌آل است. زیرا مقرون‌به‌صرفه‌تر از اتریوم است. البته قبل از سرمایه‌گذاری در هر مزرعه‌ای، بررسی‌های لازم را انجام دهید.

نحوه لغو تاییدیه‌های توکن (Revoke Token Approvals) در BscScan

ویژگی تأیید توکن BscScan به شما کمک می‌کند تا تأییدیه‌های رمز را برای هر dApp متصل به کیف پول خود بررسی و لغو کنید. هنگامی که از یک DEX یا استخر فارمینگ یلد استفاده می‌کنید، می‌توانید با یک قرارداد هوشمند تعامل داشته باشید. چراکه این قراردادهای هوشمند اکثر فعالیت‌های پشت صحنه را انجام می‌دهند. اما این برنامه‌ها برای انجام هرکاری باید به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشند. از این رو، آنها یکبار درخواست خرج کردن توکن‌ها را برای شما ارسال می‌کنند.

با ویژگی BscScan Token Approvals، می‌توانید تمام پلتفرم‌ها و توکن‌های منطبق را که رضایت داده‌اید از طرف شما خرج شوند را ببینید. فرض کنید متوجه شده‌اید که هر قرارداد مشکوکی بیش از مبالغی که با آن توافق کرده‌اید که خرج کنند، هزینه می‌کند یا دیگر علاقه‌ای به خدمات آن ندارید، می‌توانید مبالغ موافقت‌شده را دوباره تغییر دهید یا کلا اجازه هزینه‌ای که به آن داده‌اید را لغو کنید. استفاده از ویژگی لغو تاییدیه‌های توکن در این سایت بدون دردسر انجام می‌شود. برای این کار فقط باید کیف پول خود را برای لغو کنید.

برای لغو تاییدیه، به گزینه “More” بروید، سپس روی “Token Approvals” در منوی tools کلیک کنید.

تایید توکن در BscScan

نحوه پیدا کردن بهترین توکن‌های BEP-20 در BscScan

صفحه Token Tracker به شما این امکان را می‌دهد تا توکن‌های BEP-20 برتر را بر اساس ارزش بازار یا حجم معاملات روزانه رهگیری کنید. این کار به شما ‌ایده می‌دهد که کدام توکن‌ها بالاترین ارزش تجمعی در بلاک چین BSC و بالاترین حجم معاملاتی را دارند.

توکن‌ BEP-20 در BscScan

یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، اطلاعات رمزارز است. دارندگان توکن یا قرارداد می‌توانند اطلاعات توکن را در BscScan به‌روزرسانی کنند تا جزئیات بیشتری در مورد توکن بدست آورند. اما دقت داشته باشید که اگر تیم BscScan آدرس قرارداد توکن را تأیید نکرده باشد، ممکن است آن آدرس قابل اعتماد نباشد.

شما توکن‌های رپ (wrapped) زیادی را در این صفحه مشاهده خواهید کرد. LINK تنها یک مثال از این توکن‌هاست. یعنی ERC-20 LINK به عنوان یک توکن BEP-20 در BSC رپ شده است. توکن رپ شده، یک نسخه از کوین یا توکن است که به بلاک چین دیگری تعلق دارد.

Wrapping اجازه می‌دهد تا کوین‌ها و توکن‌هایی که روی BSC نیستند در اکوسیستم Binance DeFi قابل استفاده باشند.

 برای مثال، اگر یک دارنده LINK هستید و می‌خواهید از LINK خود برای فارمینگ در BSC استفاده کنید، ارتباط با فناوری wrapping را برای شما تسهیل می‌کند.

درست است که رپ کردن یک کوین نسبتا آسان است، اما همیشه نیازی به انجام آن ندارید. شما می‌توانید به سادگی توکن‌های از قبل رپ شده را بدون نگرانی در مورد فرآیند رپ آن، معامله کنید.

نحوه پیدا کردن بهترین توکن‌های ERC-721 در سایت BscScan

همچنین می‌توانید از Token Tracker برای جستجوی بهترین توکن‌های ERC-721 استفاده شده در زنجیره هوشمند BNB استفاده کنید. شاید تعجب کنید که چرا به آنها توکن‌های ERC-721 می‌گوییم و نه BEP-721؟ خب، هر دوی این استانداردها مربوط به توکن یکسان هستند. بایننس اسمارت چین (BNB Smart Chain) یک فورک اتریوم است که تغییراتی اضافی دارد. به این معنی که بسیاری از استانداردهای توکن آنها یکسان هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما توکن‌های یکسانی را در هر دو زنجیره دارید. BSC مجموعه‌ای از توکن‌های ERC-721 (BEP-721) خود را دارد.

به طور پیش فرض، فهرست بر اساس تعداد نقل و انتقالات در ۲۴ ساعت گذشته مرتب شده است.

آیا BscScan با NFT‌ها سازگار است؟

درست مانند هر دارایی دیجیتالی دیگری که در BSC وجود دارد می‌توانید در میان NFT‌ها و قراردادهای هوشمند آنها به سرعت جستجو و کنکاش کنید. توکن‌های BEP-721 و BEP-1155 رایج‌ترین استانداردهای BSC برای NFT‌ها هستند. به مثال زیر در مورد PancakeSwap Pancake Squad NFT توجه کنید.

 NFT پنکیک سواپ

اگر آدرس قرارداد (0x0a8901b0E25DEb55A87524f0cC164E9644020EBA) را در نوار جستجوی BscScan کپی کنید، می‌توانید اطلاعات زیادی درباره این دسته ببینید.

اطلاعات یک NFT در BscScan

این اطلاعات شامل هر نوع انتقال NFT است که می‌توان دید که کدام آدرس کیف پول، آنها را نگه می‌دارد و چند کیف پول دارند. با این حال، نمی‌توانید تصویر، آهنگ، فایل یا دارایی متصل به NFT را ببینید. چرا که این اطلاعات در بلاک چین ذخیره نمی‌شوند. ابرداده NFT معمولاً به یک وب سایت شخص ثالث یا سرویس میزبانی فایل متصل است که در آن می‌توانید آثار هنری یا فایل ضمیمه شده به آن را بررسی کنید.

آیا سایت BscScan ابزاری مناسب برای Bsc است؟‌

سایت BscScan ابزاری ضروری برای شناخت فعالیت‌های زنجیره‌ای BSC است. در درجه اول به عنوان یک موتور جستجو برای BSC عمل می‌کند. می‌توانید از آن برای بررسی تراکنش‌های BSC، نظارت بر کیف پول‌ها و جستجوی قراردادهای هوشمند، فهرست‌های یلد فارماینگ و NFT استفاده کنید. بیشتر مردم از BscScan برای جستجوی آدرس‌ها و تراکنش‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت‌های بلاک چین استفاده می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
coingecko
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
22 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسن قاسمی
حسن قاسمی
1 ماه قبل

سلام،طبق تنظیماتی که یه نفر میداد تا smart profit رو فعال کنم کارهایی که گفت کردم،موجودیم کم شد و در bscنشون میده که انتقال دادم،و مقداری از bnb درحالت bnb balance هس،میتونم کاری کنم برگرده؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  حسن قاسمی

سلام
وقت به خیر
اگر تراکنشی از کیف پول شما انجام شده باشد، متاسفانه قابل بازگشت نیست.

حسن قاسمی
حسن قاسمی
1 ماه قبل

سلام، من مقداری bnb از تراست والت خودم به شبکه زنجیره هوشمند اسمارت انتقال دادم آیا می‌توان برگشت دادبه کیف پول ؟اگر اره،چطور،ممنون

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  حسن قاسمی

سلام
متاسفانه دقیقا متوجه منظور شما از انتقال bnb به زنجیره هوشمند نشدیم. آیا توکن خود را به آدرس bnb در شبکه اسمارت چین ارسال کرده اید؟ یا دچار یک تراکنش اشتباه شده اید؟
لطفا اطلاعات دقیقتری از تراکنش و نوع کیف پول مقصد به ما ارائه دهید تا بهتر بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

سپاس از همراهی شما

امیر
امیر
1 ماه قبل

سلام .من از کجا بفهمم ارزی که که سواپ کردم و الان نمی تونم بفروشم کلاهبرداری بوده ..

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  امیر

سلام
عدم امکان فروش یک ارز صرفا به معنی کلاهبرداری بودن آن نیست. ممکن است به دلیل جدید بودن پروژه و لیست نشدن در صرافی ها، مارکت و لیکوییدیتی ضعیف باشد. بنابراین اگر توکنی خریداری میکنید که رتبه پایینی از نظر ارزش بازار دارد، ممکن است برای معامله یا فروش آن دچار مشکل شوید. بنابراین ریسک خرید توکنهای ناشناس را باید بپذیرید.

یاسین بهادری
یاسین بهادری
1 ماه قبل

چطور میتونم ارزی که از کیف پول خارج شده و وارد این سایت شده برگردونم به کیف پولم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
سایت bscscan کیف پول ارز دیجیتال نیست. صرفا پلتفرمی برای مشاهده موجودی آدرس کیف پولهای شبکه اسمارت چین و ردیابی تراکنش‌ها است.

یاسین بهادری
یاسین بهادری
1 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام من چندین بار ارزی بی ان بی خریدم و به کیف پولم انتقال دادم و بعد یک روز موجودی کیف پولم انتقال داده شده به ای سایتhttps://bscscan

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
سایت bscscsn یک ترکر (دنبال کننده) تراکنش های ارز دیجیتال است و کیف پول نیست. شما در این پلتفرم فقط میتوانید سابقه تراکنش های خود را مشاهده کنید.
لطفا برای نمایش موجودی، یک بار در صورت امکان کیف پول خود را بروزرسانی کرده و مجددا با استفاده از و پی ان موجودی آن را چک کنید.

علی جعفری
علی جعفری
1 ماه قبل

لطفا راهنمایی بفرمایید رمزارز را از Bing به کیف پولم انتقال دادم ولی ننشسته و منو ارجاع میده به bscscan که چجوری به کیف پولم انتقال بدم
با تشکر

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  علی جعفری

سلام
هش تراکنش خود را در اکسپلورر شبکه آن وارد کرده و وضعیت تایید شدن آن در شبکه را بررسی کنید. اگر تراکنش کانفرم شده باشد، باید این مساله را در کیف پول مقصد تراکنش پیگیری کنید.
معمولا با بروزرسانی ولت یا استفاده از وی پی ان، این چنین مشکلاتی رفع میگردد.
در پایان میتوانید با پشتیبانی کیف پول خود هم ارتباط بگیرید.

فائزه صابری
فائزه صابری
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز
من از ولت متامسک خود bnb رو زدم به این سایت
حالا چطور میتونم این مقدار bnb رو برگردونم به ولتم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  فائزه صابری

سلام
اکسپلورر bscscan یک ردیاب تراکنش زنجیره ای است و کیف پول ارز دیجیتال نیست. شما چگونه توکن های خود را ارسال کرده اید؟!

Mohsen
Mohsen
2 ماه قبل

سلام آیا در این سایت های اسکن که معرفی کردید میتوان بوسیله آدرس ,hash محل لوکیشین مقصد یا مبدا ارز منتقل شده را پیدا کرد؟
آیا میتوان بوسیله آدرس هش یک انتقال , به این اطلاعات دست یافت ؟ مثلا آیا مبدا انتقال صرافی بوده است یا کیف پول های سرد مثل تراست والت یا ربات ؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  Mohsen

سلام
خیر دوست عزیز، به پی بردن به نوع کیف پول و لوکیشن افراد از طریق هش تراکنش، امکانپذیر نیست.

مهدی
مهدی
3 ماه قبل

آیا تو این سایت متوجه میشیم که توکن کلاهبرداری یا نه؟؟

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
خیر مهدی جان. شما در اکسپلورر بایننس می‌توانید تراکنشهای انجام شده در این شبکه را ردیابی کنید.

کامران احمدی
کامران احمدی
4 ماه قبل

سلام. میتونم خواهش کنم کمک کنید به من که دارایی کسر شده لز کیف پولم که حدود ۲۲ الی ۲۴ روز پیش به حالت استیک دراومده رو چگونه و از چه طریقی میتونم به کیف پولم برگشت بزنم. ممنون میشم از لطف و راهنمایی که میکنید استاد بزرگوار! من کدهش تراکنش رو براتون میفرستم که شما بتونید دقیق بررسی کنید.🙏💖

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل

سلام
دوست عزیز توکن شما که به حالت استیکینگ در آمده چه نام دارد؟ شما میتوانید با unstake کردن توکن خود مجددا آنها را به کیف پول خود واریز کنید. توجه داشته باشید برای اینکار به داشتن مقداری کوین بومی همان شبکه جهت پرداخت کارمزد نیاز دارید.

کاربر مهمان
کاربر مهمان
1 سال قبل

سلام تشکر بابت مقاله خوب شما سوالی دارم من از api استفاده می کنم ولی vlue یا مقدار تراکنش را **** نشان می دهد که نمی تونم بفهمم چقدر bnb است . می تونید راهنمایی کنید؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  کاربر مهمان

سلام و عرض ادب
لطفا این مساله را با همکاران ما در پنل پشتیبانی و یا چت آنلاین مطرح کنید.

دکمه بازگشت به بالا