کیف پول

بهترین کیف پول بیت تورنت کدام است؟ راهنمای کامل انتخاب ولت امن

با رشد تقریباً ۹۰۰ درصدی توکن بیت تورنت از ابتدای سال ۲۰۲۱، بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در حال ارزیابی پتانسیل BTT و اضافه کردن آن به سبد سهام خود هستند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بیت تورنت را جذاب می‌کند‌‌این است که TRON هر ماه یک‌‌ایردراپ BTT را برای همه دارندگان TRX برگزار می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ به انجام‌‌این کار ادامه خواهد داد.

اگر قصد خرید BTT را دارید،‌‌این مقاله به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین کیف پول بیت تورنت را با نیازهای خود پیدا کنید.

برای آشنایی با‌‌این رمزارز مقاله «بیت تورنت چیست؟» را مطالعه کنید.

هات والت‌ها

کیف پول داغ که به آن کیف پول نرم‌افزاری نیز گفته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال است چرا که همیشه آنلاین هستند. سرمایه‌گذاران پس از افتتاح حساب در یک صرافی رمزارز به‌راحتی می‌توانند یک کیف پول داغ داشته باشند.‌‌ این ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را ذخیره و مدیریت کنند. کیف پول‌های داغ معمولاً برای تراکنش‌های رمزارز روزمره راحت‌تر هستند که می‌توانند حضانتی و غیرحضانتی باشند.

کیف پول حضانتی مسئول ذخیره دارایی‌ها در یک صرافی یا یک پلتفرم شخص ثالث است.‌‌ این کیف پول برای نقل و انتقال دارایی انتخاب می‌شود که برای تکمیل فرایند، صرافی همانند سیستم بانکی سنتی باید تراکنش را تایید کند. اما کیف پول غیر حضانتی یا خود حضانتی مسئولیت کامل فرایند نقل و انتقال را به کاربر نهایی واگذار می‌کند.

کیف پول‌های داغ معمولاً رایگان هستند، اما به دلیل اتصال دائمی به‌‌اینترنت، امنیت کمتری دارند. یک نمونه از کیف پول داغ، کیف پول بایننس است.

در ادامه بهترین کیف پول بیت تورنت نرم‌افزاری را معرفی کرده‌ایم.

مقاله «آینده بیت تورنت» را برای تصمیم گیری در مورد‌‌اینکه آیا بیت تورنت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است یا خیر، مطالعه کنید.

والت ترون لینک برای تورنت

TronLink که قبلا با نام TronWallet شناخته می‌شد، یک کیف پول غیرحضانتی منبع باز است که برای اکوسیستم TRON توسعه یافته است.‌‌ این کیف پول بیت تورنت را جاستین سان (Justin Sun)، بنیانگذار TRON پیشنهاد می‌کند. TronLink از طریق سیستم عامل‌های موبایل و افزونه مرورگر کروم قابل دسترس داشت.

اگر قصد دارید توکن‌هایی مبتنی بر TRON خریداری کنید یا با اکوسیستم TRON کار کنید بهتر است از‌‌ این والت استفاده کنید.‌‌ این والت اجازه می‌دهد که از توکن‌های TRX،TRC-۱۰ (از جمله BTT) و TRC-۲۰ نگهداری کنید.

ترون لینک از‌‌ ایردراپ‌های بیت تورنت به طور کامل پشتیبانی می‌کند و هیچ محدودیتی در حداقل دارایی داخل کیف پول ندارد. برای دریافت BTT لازم نیست TRX خود را فریز کنید اما برای استکینگ تورن، فریز کردن کوین ضروری است.

مزایا:

  • کیف پول غیرمتمرکز است و امنیت داده‌ها از طریق ذخیره محلی کلید خصوصی و رمزگذاری الگوریتم چند لایه تضمین می‌شود.
  • برای حفظ فیزیکی داده و افزایش امنیت، دارایی کیف پول داغ را در کیف پول سرد ذخیره می‌کنند.
  • پایداری و قابلیت اطمینان گره از دیگر مزیت‌های‌‌این والت است. همچنین از ویژگی سوئیچینگ رایگان بین گره‌ها و اتصال مجدد خودکار پشتیبانی می‌کند.
  • پوشش کاملی نسبت به توکن‌های مختلف دارد؛ یعنی از توکن‌های TRX، TRC-۱۰، TRC-۲۰ و TRC-۷۲۱ پشتیبانی می‌کند و به کاربران TRON در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد.
  • مکانیسم منحصر به فردی روی زنجیره دارد. یعنی می‌توانید TRX را برای کسب منابع و حق رای به اشتراک بگذارید، منابع را به جای هزینه‌های گس مصرف کنید و به SR‌ها رأی دهید تا بتوانید TRX بیشتری برنده شوید.
  • SDK و شبکه آزمایشی موجود برای آن در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، با توسعه‌دهندگانی که می‌توانند در جهت گسترش اکوسیستم TRON کمک کنند، همکاری می‌کند.
  • ساده و کاربر پسند است. از‌‌ ایجاد تا ورود به کیف پول فقط با یک کلیک قابل انجام است.‌‌ ایمپورت کیف پول Ledger از طریق بلوتوث و‌‌ایجاد حساب‌های کیف پول چندگانه پشتیبانی می‌شود.
  • ویژگی Multisignature یعنی چندین حساب برای مدیریت یک مجموعه از دارایی‌ها دارد.
  • سوییچ اپ و مدیریت آن راحت است. TronLink در قالب برنامه موبایل و افزونه مرورگر موجود است. از TRON DApps در هر زمان و هر کجا که می‌خواهید می‌توانید استفاده کنید.

معایب:

  • ارزهای پشتیبانی شده کیف پول Tron به بیت کوین  و ترون محدود می‌شوند.
  • فقط هنگامی که از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کنید، از اتریوم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول گواردا (Guarda Wallet)

کیف پول گواردا برای ذخیره بیت تورنت

برخلاف ترون لینک، کیف پول گواردا از ۴۵ بلاک چین مختلف پشتیبانی می‌کند، بنابراین با داشتن‌‌ این والت می‌توانید از بیت کوین، اتریوم، بیت تورنت و صدها کوین و توکن دیگر خود نگهداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید با یک ابزار مبادله داخلی مجهز به  ChangeNOW ‌‌این رمزارزها را باهم تعویض کنید و توکن‌های جدید از جمله BTT را با‌‌ این کیف پول بیت تورنت خریداری کنید.‌‌ این والت در نسخه‌های موبایل، دسکتاپ و مرورگر Guarda در دسترس است.  تیم پشتیبانی آن هفت روز هفته و ۲۴ ساعته برای حل هر گونه مشکل در دسترس است.

از سال ۲۰۲۰، کیف پول Guarda از برنامه‌‌ ایردراپ BTT پشتیبانی می‌کند. با‌‌ این والت می‌توانید به سادگی حداقل ۱۰۰ کوین تورن را در کیف پول خود نگه دارید و با تورن بیت درآمد غیرفعال کسب کنید.

مزایا و معایب Guarda Wallet

مزایا:

  • از بیش از ۴۵ بلاک چین و بیش از ۴۰۰۰۰۰ دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • کاربران امکان‌‌ این را دارند که با کمک آن وام بگیرند، کسب درآمد کنند و مبادله انجام دهند.
  • سرویس پشتیبانی خدماتی عالی به مشتری ارائه می‌دهد.
  • امنیت بالایی دارد.

معایب:

  • هزینه‌های بالای خرید رمزارز درون برنامه‌ای.

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

ایمن‌ترین راه برای نگهداری ارزهای دیجیتال، در اختیار گرفتن کامل آنها است؛ چرا که  تضمین می‌کند سرمایه‌گذاران کنترل کاملی بر ارزهای دیجیتال خود داشته باشند.‌‌ اینجاست که گزینه‌های ذخیره‌سازی غیرحضانتی مانند کیف پول اتمیک وارد می‌شوند.

به زبان ساده، کیف پول اتمیک ولت نرم افزاری است که به عنوان کیف پول بیت تورنت نیز شناخته می‌شود و غیرحضانتی است. دانلود آن رایگان است و به کاربران اجازه می‌دهد تا بیش از ۵۰۰ دارایی دیجیتال را در چندین بلاک چین نگهداری کنند.

این پروژه در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و تا سال ۲۰۱۸، کیف پول اتمیک برنامه‌های دسکتاپ و موبایل خود را منتشر کرد.‌‌این والت دارای یک رابط کاربری بسیار کارآمد و ساده است که آن را به یک انتخاب محبوب در بین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در همه سطوح تبدیل می‌کند.

جدا از ذخیره ارزهای دیجیتال، کیف پول اتمیک می‌تواند برای خرید، مبادله و استیک ارزهای دیجیتال نیز استفاده شود. کیف پول اتمیک علاوه بر غیرحضانتی بودن، اقداماتی را نیز برای اطمینان از‌‌ ایمن بودن خود برنامه انجام داده است.

برای اطمینان از‌‌ این امر، تمام داده‌های مربوط به برنامه ذخیره شده در دستگاه کاربر با استفاده از الگوریتم متقارن AES رمزگذاری می‌شوند که شامل رمز عبور و کلیدهای خصوصی است.

علاوه بر‌‌این، هر داده‌ای که از طریق پروتکل BitTorrent یا به بلاک چین منتقل می‌شود، با رمزنگاری نامتقارن TLS نیز‌‌ ایمن می‌شود.‌‌ این بدان معنی است که هیچ کس نمی‌تواند به راحتی به رمز عبور یا کلیدهای خصوصی دسترسی پیدا کند، حتی اگر به دستگاه دسترسی داشته باشد.

مزایا و معایب کیف پول اتمیک

نتایج بررسی کیف پول اتمیک ما را می‌توان در مزایا و معایب زیر خلاصه کرد:

مزایا:

  • کیف پول کریپتو غیرمتمرکز
  • ذخیره سازی غیر حضانتی ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال
  • خرید ارزهای دیجیتال با پول فیات را تسهیل می‌کند
  • می توان از آن برای استکینگ ارزهای دیجیتال استفاده کرد
  • به عنوان یک برنامه دسکتاپ و موبایل در دسترس است

معایب:

  • هنگام خرید دارایی‌های دیجیتال با ارز فیات، کارمزدها می‌تواند بالا باشد.
  • نمی‌توان کریپتو را مستقیماً از داخل کیف پول فروخت.

کلد ولت‌ها

مقایسه کیف پول گرم و سرد برای ذخیره بیت تورنت

کیف پول‌های داغ به‌‌ این دلیل گرم نام گذاری شده‌اند که کلیدهای خصوصی شما را در دستگاهی متصل به‌‌ اینترنت ذخیره می‌کنند. اما کیف پول‌های کلد یا سخت افزاری که بخش اصلی آن‌ها توسط کیف‌پول‌های سخت‌افزاری پشتیبانی می‌شود، دستگاه‌هایی شبیه درایو فلش هستند که کلیدهای شما را به‌صورت آفلاین ذخیره و از آنها محافظت می‌کنند.

در واقع، کیف پول سخت افزاری دستگاهی است که برای‌‌ ایجاد یک لایه امنیتی اضافی هنگام تعامل با کیف پول‌های ارزهای مختلف شما ساخته شده است.

معمولاً شما از کلید خصوصی خود برای جابجایی وجوه استفاده می‌کنید، مشکل‌‌ اینجاست که اگر رایانه شما با بدافزار یا ویروس در معرض خطر باشد، ممکن است کلیدهای خصوصی شما ضبط شده و برای سرقت وجوه شما استفاده شود.

با یک کیف پول سخت افزاری، کلیدهای خصوصی در دستگاه ذخیره می‌شوند و هرگز در اختیار رایانه شما قرار نمی‌گیرند، به‌‌این معنی که حتی اگر به چنین برنامه‌ای آلوده شده باشید، کلیدهای خصوصی شما‌‌ ایمن می‌مانند.‌‌

در ادامه بهترین کیف پول‌های سخت افزاری بیت تورنت را لیست کرده و مزایا و معایب آنها را آورده‌ایم.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

Ledger Nano S از بیت تورنت همراه با هزار دارایی دیگر پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری گرافیکی دارد که روی رایانه یا تلفن همراه نصب و با کابل USB به رایانه یا از طریق بلوتوث به موبایل وصل می‌شود. این والت از BTT airdrops و TRON staking پشتیبانی می‌کند.

Ledger Nano S به لطف پروتکل‌های امنیتی قوی‌‌ این شرکت، امن‌ترین راه برای ذخیره ارز دیجیتال شماست. خیال سرمایه‌گذاران مبتدی از امنیت محل نگهداری دارایی‌هایشان راحت است چرا که به صورت آفلاین نگهداری می‌شود.

مزایا و معایب لجر نانو اس

مزایا:

  • تراشه‌ آن گواهی تاییدیه CC EAL۵+ را دارد که نشان دهنده مقاومت آن در برابر حملات پیچیده است و می‌تواند محافظت دارایی‌های ارزشمند باشد.
  • برنامه اختصاصی Ledger Live دارد تا بتوان به راحتی با آن خرید، فروش و معامله کرد.
  • تمامی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و توکن‌ها را می‌توان به کمک‌‌ این والت مدیریت کرد. Ledger Nano X با بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود.
  • قیمت پایینی دارد و هیچ چالش و رخنه‌ای درباره آن گزارش نشده که باعث شده به امن‌ترین گزینه کیف پول سخت افزاری تبدیل شود.

معایب:

  • صفحه نمایش کوچکی دارد که باعث می‌شود تایید آدرس‌های طولانی گیرنده را هنگام انجام تراکنش‌ها دردسرساز شود.
  • ظرفیت فضای داخلی محدودی دارد.

ترزور وان (Trezor One)

والت ترزور به عنوان بهترین کیف پول تورنت

Trezor یکی دیگر از کیف پول‌های سرد است که بیشترین امنیت را برای دارایی شما دارد. همانند لجر، می‌توانید با آن کوین‌ ارسال کنید. Trezor One از دارایی‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. معمولاً، کاربران زمانی که سبد رمزارزشان در حال رشد است، کیف پول‌های سرد را ترجیح می‌دهند و می‌خواهند از کوین‌های خود به همه روش‌های ممکن محافظت کنند. بنابراین Trezor و Ledger خود را در گاوصندوق ذخیره کنید و اگر سابقه گم کردن چیزهای کوچک دارید حواستان به‌‌این کیف پول باشد.

مزایا و معایب Trezor One

مزایا:

  • دو مدل Trezor One و Model T کوچک و سبک است و شاید جنسش چندان فوق العاده بادوام به نظر نرسد اما به راحتی حمل می‌شود.
  • امنیت در هر مدل ترزور تضمین شده است. Trezor تمرکز فوق العاده‌ای بر امنیت کیف پول خود دارد.‌‌
  • افزایش امنیت با مسیریابی از طریق Tor تامین می‌شود. Trezor ارتباطاتی را ارائه می‌دهد که می‌توانند از طریق شبکه Tor هدایت شوند و ناشناس بودن تراکنش‌های شما را افزایش می‌دهند.‌‌ این قابلیت به تنظیمات سرور خاصی در زیر ساخت کیف پول بیت تورنت آنها نیاز دارد؛ یعنی باید سوئیچ در Trezor Suite تغییر کند.
  • Trezor از بیش از ۱۸۰۰ نوع رمزارز پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت نمایش اعداد و نوشته‌ها در نمایشگرهای Trezor حیرت‌انگیز است. Trezor One دارای صفحه نمایش OLED با ابعاد  ۱۲۸×۶۴ پیکسل است.

معایب:

  • انگیزه پشت خرید Trezor عمدتاً ذخیره‌سازی رمزارزی امن است، اما کیفیت ساخت‌‌ این والت شما را راضی نخواهد کرد؛ کمی ارزان و پلاستیکی به نظر می‌رسد.
  • برنامه گوشی هوشمند ندارد.‌‌ این‌‌ ایراد کمی آزاردهنده است زیرا امروزه همه کارها با موبایل انجام می‌شود. برای اتصال Trezor خود مستقیماً به تلفن هوشمند باید از WebUSB اندروید استفاده کنید.
  • تبدیل پول نقد به فیات یک فرآیند سخت است. کیف‌پول‌های Trezor از انتقال دارایی‌ها به حساب‌های بانکی پشتیبانی نمی‌کنند که دلیل آن هم افزایش امنیت این والت است. برای نقد کردن هر ارز دیجیتالی، باید آن را به یک صرافی منتقل کنید که امکان برداشت بانکی داشته باشد و سپس ارز دیجیتال خود را با فیات معاوضه کنید.

اگر به خرید و فروش این ارز علاقه‌مند شدید می‌توانید نحوه معامله را در «راهنمای معامله بیت تورنت» بخوانید.

نگاهی کلی به کیف پول بیت تورنت

امیدواریم‌‌ این راهنما در مورد خرید بیت تورنت و ذخیره BTT کمک کرده باشد. در زیر‌‌این کیف پول‌ها به اختصار آمده‌اند.

نام کیف پولنوعمزایامعایب
TronLinkنرم افزاری (غیر حضانتی)غیرمتمرکزذخیره محلی کلید خصوصی الگوریتم رمزنگاری چند لایهپایداری و قابلیت اطمینان گرهسوئیچیگ رایگان بین گره‌ها و اتصال مجدد خودکار پشتیبانی از توکن‌های TRX، TRC-۱۰، TRC-۲۰ و TRC-۷۲۱ دارا بودن برنامه موبایل و افزونه مرورگرمحدودیت ارزهای پشتیبانی شده پشتیبانی از اتریوم فقط در نسخه دسکتاپ
Guarda Walletنرم افزاری (غیر حضانتی)پشتیبانی از بیش از ۵۰ بلاک چین و بیش از ۴۰۰۰۰۰ رمزارز امکان وام گرفتن، کسب درآمد و مبادله ارائه خدمات عالی به مشتری امنیت خوب  هزینه‌های بالای خرید رمزارز درون برنامه‌‌ای  
Atomic Wallet  نرم افزاری (غیرحضانتی)غیرمتمرکزپشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتالتسهیل خرید ارزهای دیجیتال با فیات امکان استکینگ دارا بودن برنامه دسکتاپ و موبایل• کارمزد بالا • نبود امکان فروش کریپتو از داخل کیف پول
Ledger Nano Sسخت افزاریدارای تاییدیه امنیت  (CC EAL۵+) مقاوم در برابر حملات پیچیدهدارای برنامه اختصاصی Ledger Live اتصال با بلوتوث به گوشیقیمت پایینصفحه نمایش کوچک ظرفیت فضای داخلی محدود
Trezor Oneسخت افزاریسایز کوچک و قابل حمل وزن سبکامنیت تضمین شده دارا بودن سیستم عامل اختصاصی Trezor Core   افزایش امنیت با مسیریابی از طریق Tor پشتیبانی از  بیش از ۱۸۰۰ نوع رمز ارزنمایشگر بزرگکیفیت ساخت پایین (ارزان و پلاستیکی)نداشتن برنامه گوشی هوشمندسخت بودن تبدیل پول نقد به فیات  

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا