مقالات ارز دیجیتال

تیم ارز دیجیتال سلر؛ آشنایی با سازندگان این شبکه

فاکتورهایی که تیم ارز دیجیتال سلر برای محبوب شدن رعایت کرده علاوه بر خاص بودن، آینده‌ی کریپتو کارنسی را دست­خوش تحول عظیمی کرده است. این ارز سومین پروژه لانچ پد (Lunch pad) معتبر باینسس (Binanace) است که با توجه به نوسانات شدید بازار تا به اینجای کار با هدف بهبود مقیاس‌بندی تراکنش­‌های خارج از زنجیره بلاک چین در حجم‌های بالا، در یک بستر امن و قابل اعتماد دوام آورده است. برای همین است که معامله و خرید سلر طرفداران خاص خود را دارد.

نکته‌ی بعدی که این ارز را از باقی رقبا متمایز می‌کند غیرمتمرکز بودن این پروژه است. این موضوع شاید در ابتدا ساده به نظر بیاید اما جزء یکی از مهم‌ترین نکات جذب اعتماد معامله‌گران در حال حاضر شمرده می‌شود. برای شناخت بهتر این رمزارز گره‌گشا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ارز سلر نتورک چیست؟

در پاسخ به اینکه ارز سلر نتورک چیست، باید بدانید که پروژه تیم ارز دیجیتال سلر یک پلتفرم لایه دو است. این پلتفرم با هدف مقیاس‌پذیر‌کردن تراکنش‌ها بدون نیاز به اعتماد متقابل و با حفظ حریم شخصی این امکان را فراهم می‌کند که تراکنش‌ها‌ در کسری از ثانیه در بلاک چین انجام شوند. به لطف تیم ارز دیجیتال سلر هر کسی می‌­تواند اپلیکشن­‌های غیرمتمرکز مورد نیاز خود را ایجاد و استفاده کند. به بیان ساده‌تر سلر مجموعه‌ای از راه‌حل‌­ها است که با انعطاف و عملکرد خاص خودش در زمینه مقیاس‌پذیری خارج از چرخه رمزنگاری، استفاده از این ارز دیجیتال را برای کاربران ساده می‌کند. علاوه بر این لازم به ذکر است ارز سلر با توجه به کارمزد کمی که دارد جزء ارزهای مقرون به صرفه برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود.

شبکه ارز دیجیتال سلر

تیم مدیریتی ارز سلر نتورک

یکی از نقاط قوت پروژه سلر، تیم مدیریتی پشت آن است. چهار نفر اصلی تیم مدیریتی پروژه سلر همگی جزو دانش‌آموختگان دانشگاه‌های بزرگ دنیا هستند و سابقه کار در شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مانند گوگل را نیز دارند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با تیم ارز دیجیتال سلر به بررسی مختصر رزومه چهار نفر اصلی این پروژه می‌پردازیم.

مو دونگم (Mo Dongm): یکی از مهندسان قوی در حوزه نظریه بازی‌های الگوریتمی در طراحی پروتکل است. او پیش از شروع پروژه سلر موسس و مدیر محصولات شرکت “Veriflo” بود.

جوندا لیو (Junda Liu): لیو متخصص داده است که پیش از پروژه سلر در گوگل بر روی ایجاد زیرساخت‌های شبکه داده کار می‌کرد. او همچنین موسس سرویس تلفن همراه “Project Fi” و شرکت “Android Tech Lead” نیز بوده است.

شیائوژو لی (Xiaozhou Li ): لی دانشجوی دکتری در دانشگاه پرینستون آمریکا است. او پروژه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف مانند سیستم‌های توزیع‌شده، شبکه، ذخیر‌سازی و مدیریت داده انجام داده که نتایج آن‌ها در شرکت‌های مختلفی مانند گوگل و اینتل مورد استفاده قرار گرفته است.

کینگکای لیانگ (Qingkai Liang): لیانگ، این عضو تیم ارز دیجیتال سلر دکترای خود را از دانشگاه MIT آمریکا گرفته و در زمینه های مختلفی مثل کنترل سیستم‌های شبکه‌ای و الگوریتم‌های یادگیری آنلاین در شبکه‌های متخاصم فعالیت کرده است.

اعضای تیم ارز دیجیتال سلر

کانال پرداخت ارز سلر نتورک چیست؟

در پلتفرم سلر نتورک کانال‌های پرداختی وجود دارند که به منظور ارتباط افراد مختلف با یکدیگر و ثبت تراکنش‌ها طراحی و ایجاد شده‌اند. این تراکنش‌ها فقط برای دو طرف انجام‌دهنده تراکنش نمایش داده می‌­شود و به صورت آن‌چین (Onchain) نیست. به لطف تدابیر تیم ارز دیجیتال سلر دیگر نیاز به واسطه نیست و افراد به صورت مستقیم به هم وصل می‌­شوند. اما به این نکته توجه کنید که تیم سلر از یک زنجیره جانبی نیز برای این کار استفاده می‌­کند. اما شاید برایتان این سوال پیش آید که منظور ما از زنجیره جانبی چیست؟

زنجیره جانبی چیست؟

 منظور زنجیره جانبی یک بلاک چین جداگانه است که دو یا چند طرف معامله را به بلاک چین اصلی وصل می‌­کند. این عملیات زمانی اجرا می‌شود که کاربران برای پرداخت به یکدیگر نیاز دارند،  بدین وسیله آن‌ها می‌توانند دارایی‌های خود را در یک قرارداد ذخیره کنند. از آنجا که نرخ تبادل دارایی از پیش تعیین شده و باتوجه به این نکته، بلاک چین جانبی می‌­تواند به راحتی برای پرداخت به بلاک چین اصلی وصل شود.

صرافی و کیف پول توکن سلر

قبل از هر اقدامی برای خرید توکن سلر باید ابتدا معادل نقدینگی مورد نظرتان کیف پول خود را شارژ کنید. توجه داشته باشید در حال حاضر با توجه به تحریم‌های همه جانبه نسبت به کشورمان تعداد محدودی از صرافی‌­ها هستند که کاربران می‌توانند از آنها سلر خریداری کنند. در ادامه لیستی از صرافی‌های قابل استفاده را برای شما معرفی می‌کنیم:

  1. صرافی کوکوین (kucoin)
  2. صرافی کوینکس (coinex)
  3. صرافی کوین تایگر (coin tiger)
  4. کریپتو دات کام (crypto.com)
  5. صرافی ایرانی والکس

 علاوه بر صرافی‌ها شما می‌تواند ارز دیجیتال سلر را از طریق کیف پول‌های توکن سلر خریداری و نگه‌داری کنید. ولت‌های بسیاری از نتیجه کار تیم ارز دیجیتال سلر پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های پیشنهادی برای نگه‌داری ارز دیجیتال سلر که می‌­توان از آن‌ها استفاده کرد شامل:

  1. تراست ولت (trust wallet): جالب است بدانید که ارز دیجیتال سلر را می‌­توان با داشتن توکن بی‌ان‌بی اسمارت چین به صورت مستقیم از پنکیک سوآپ خریداری کرد.
  2. کیف پول سخت افزاری لجر نانو (legernano)
  3. متامسک (metamask)
  4. اتمیک ولت (atomic wallet)

شبکه نگهبان وضعیت

شبکه نگهبان وضعیت یا SGN، یک زنجیره جانبی برای محافظت از وضعیت‌های برون زنجیره‌ای کاربران در زمان آفلاین بودن آن‌ها است. تیم ارز دیجیتال سلر این امکان را به دارندگان ارز دیجیتال سلر می‌دهد تا با سپرده‌­گذاری توکن‌های خود در شبکه نگهبان از این مزیت نیز بهره‌مند شوند. نحوه کار محافظ یا محافظان به این صورت است که در ازای دریافت کارمزد در مواقع خاص از وضعیت و دارایی‌های کاربران حفاظت می‌­کنند. حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا گفتیم محافظ یا محافظان؟ این شبکه هوشمند با در نظر گرفتن دو فاکتور تعداد محافظ را برای تراکنش در نظر می­گیرد:

  1. هش وضعیت
  2. امتیاز مسئولیت که کاربر به شبکه نگهبان داده است

CELER X در ارز دیجیتال سلر نتورک چیست؟

سلر ایکس را می‌­توان اولین پلتفرم اپلیکیشن لایه دو در سیستم عامل‌های اندروید و ios دانست که محصولات طرفدار مصرف‌کننده دارد. کاربران این اپلیکیشن می‌­توانند با استفاده از ابزار سلر پی (CELER  PAY) برای انتقال پول با کارمزد نزدیک به صفر استفاده کنند. نکته جالب درباره این برنامه این است که سلر هیچ­گونه کنترلی بر توکن‌های ذخیره شده در شبکه سلر پی ندارد و مدیریت کامل دارایی به صورت مستقیم در دست کاربران است.

نکته جالب دیگری که می‌­توان در این برنامه تجربه کرد بازی‌های مختلفی است که تیم ارز دیجیتال سلر برای کاربران در نظر گرفته تا در عین تجربه کردن سرگرمی کسب درآمد نیز داشته باشند. مثلا یکی از این سرگرمی‌ها توکن GT است. این توکن در اپلیکیشن Celer X به‌صورتی برنامه ریزی شده تا کاربران بتوانند با استفاده از این توکن هم بازی کنند و هم در بازی‌های خود این توکن را پاداش بگیرید. لازم به ذکر است که این توکن­‌ها قابل خرید و فروش نیز هستند. نکته پایانی درباره سلر ایکس این است که این برنامه را می­توان به عنوان برنامه خرید و فروش رمزارزها هم در نظر گرفت. شما می‌­توانید با استفاده از پی‌­پل (Pay Pal) یا شبکه پرداخت خاص اپل (Apple Pay) در این پلتفرم اقدام به خرید و فروش رمزارزها کنید.

کیف پول های توکن سلر

آینده رمز ارز سلر چطور پیش‌بینی می‌شود؟

با توجه به این که رمز ارز سلر یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های مقیاس‌پذیر لایه دوم است و توانسته همکاران و شرکای استراتژیک قوی‌ را  به خود جذب کند، بیانگر آن است که هرچه تعداد همکاری­‌های یک پروژه بیشتر شود میزان کاربرد این رمزارز در آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد.

در این مقاله به محصولاتی که تیم ارز دیجیتال سلر ارائه می‌­دهند به صورت مختصر اشاره نیز کردیم. هرکدام از این محصولات در حوزه فعالیت خود منحصربه‌فرد هستند. درعین حال تیم ارز دیجیتال سلر با در نظر گرفتن یک تیم خاص به صورت دائم به دنبال پیدا کردن ایرادها و مشکلات بلاک چین‌­ها و رفع آن‌ها هستند تا بتوانند برای رفع نیاز کاربران همیشه به ­روز و همگام با آخرین تغییرات بازار ارزها باشد. تمام این فاکتورها باعث شده این تیم بتواند نظر سرمایه‌­گذارن بزرگی را برای سرمایه‌گذاری به خود جلب کند که با درنظر گرفتن این موضوعات می‌توان آینده درخشانی برای این رمز ارز در نظر گرفت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا