ترید

معرفی بهترین افزونه های چت جی بی تی برای ترید و معاملات ارز دیجیتال

هوش مصنوعی و ابزارهای آن، برجسته‌ترین و شاخص‌ترین موضوع ترند در دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۲۳ بود. در آن زمان پلتفرم‌های بسیار زیادی در این حوزه پدید آمدند و چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) مشهورترین پلتفرم در میان آن‌ها است. از این ابزار می‌توان در حوزه‌های گوناگون و به شکل‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از آن‌ها، معاملات ارز دیجیتال به شمار می‌رود. اما چگونه می‌توان از ChatGPT برای این کار استفاده کرد؟ در این مقاله از بلاگ والکس به شما چند مورد از بهترین افزونه های چت جی پی تی برای ترید را معرفی و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چرا از افزونه های چت جی پی تی برای ترید استفاده کنیم؟

امروزه سطح دسترسی به هوش مصنوعی برای انجام معاملات ارز دیجیتال به بیشترین حد ممکن رسیده است. این افزونه‌ها در ChatGPT می‌توانند به شما در تحلیل داده‌های بازار، پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال و بقیه دارایی‌ها، دریافت گزارش دقیق و موارد مشابه کمک کنند و در نهایت در تصمیمات معاملاتی شما تاثیر مثبت و پررنگی داشته باشند. پلتفرم چت جی‌پی‌تی قابلیت‌های فراوان و مفیدی دارد؛ اما نسخه رایگان آن نمی‌تواند به داده‌های پس از سال ۲۰۲۱ دسترسی داشته باشد. پلاگین‌های چت جی‌پی‌تی برای ترید، این نقطه ضعف را پوشش داده و با اتصال به اینترنت، امکان دسترسی به داده‌های بازارهای مالی به شکل زنده را برای ChatGPT فراهم می‌کنند.

به طور کلی، با این افزونه‌ها می‌توانید ChatGPT را به دستیاری برای معاملات خود تبدیل کنید و بازدهی و سودآوری فعالیت‌های معاملاتی خود را افزایش دهید. همچنین، این پلاگین‌ها می‌توانند درصد خطای کاربر در ترید را به حداقل سطح ممکن برسانند. افزونه‌های ChatGPT مناسب ترید با هدف افزایش سود، راحتی و سرعت عملیات شما در حوزه کریپتو طراحی شده‌اند. آن‌ها از آخرین پیشرفت‌ها در تکنولوژی‌های پردازش زبان و یادگیری عمیق، جهت درک نیازهای کاربر و ارائه اطلاعات و راه حل‌های مرتبط و قابل اطمینان بهره می‌گیرند. شما می‌توانید از این افزونه‌ها به شکل مستقل استفاده کنید یا آن‌ها را در کنار بقیه اپلیکیشن‌ها به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: chat gpt چیست؟

معرفی بهترین افزونه های چت جی پی تی برای ترید

چت جی‌پی‌تی و رمزارز

افزونه‌های رایگان و پولی زیادی برای استفاده در مدل زبانی بزرگ ChatGPT در دسترس هستند. هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌توانند برای کاربران گوناگون مفید باشند. با وجود تفاوت‌ها، همه آن‌ها به شما در انجام معاملات کمک می‌کنند و در دستیابی به این هدف، مشترک هستند. با دریافت افزونه‌های معرفی شده در این مقاله، می‌توانید تجربه بهتری در معاملات و ترید داشته باشید و تصمیمات دقیق‌تر با خروجی‌های مطلوب‌تری بگیرید.

لازم به ذکر است که جهت استفاده از افزونه‌ها به طور رسمی، باید اشتراک ChatGPT Plus داشته باشید و از طریق فروشگاه اینترنتی رسمی OpenAI و اپلیکیشن چت جی‌پی‌تی، آن‌ها را نصب کنید. با این حال، ممکن است تعدادی از پلاگین‌ها به شکل افزونه بر روی مرورگر در دسترس باشند.

CCData.io

افزونه CCData.io جهت ارائه اطلاعات و داده‌های زنده و سوابق بازار پیرامون رمزارزهای گوناگون طراحی شده است. CCData پلتفرم آنلاینی است که در سال ۲۰۱۴ با هدف ارائه داده‌های مورد اطمینان پیرامون دارایی‌های دیجیتال به سازمان‌ها و موسسات راه‌اندازی شد. با استفاده از این افزونه، می‌توانید به اطلاعاتی همچون قیمت، ارزش بازاری و حجم معاملات رمزارزها دسترسی یابید و با تحلیل و ردیابی عملکرد آن‌ها و بررسی ترندهای بازار از جمله اخبار بیت کوین و موارد مشابه، تصمیمات درستی در زمینه سرمایه‌گذاری بگیرید؛ به عنوان مثال، می‌توانید از این پلاگین بپرسید: «کدام رمزارزها بیشترین رشد را در ماه گذشته تجربه کرده‌اند؟» و در پاسخ، نام چند ارز را به همراه توضیحات اضافی دریافت کنید. این امر وقت و انرژی زیادی را برای کاربر ذخیره می‌کند.

این پلاگین شما را از جدیدترین پروژه‌های بلاکچینی باخبر می‌کند و به شما پیرامون اتفاقات مهم حوزه کریپتو از جمله عرضه اولیه کوین اطلاع می‌دهد.

DAIZY

شما با استفاده از افزونه DAIZY می‌توانید به داده‌های حوزه‌های مالی دسترسی یابید و به تحلیل دارایی‌هایی همچون بورس آمریکا، ETFها و رمزارزها بپردازید. این ابزار در قالب یکی از افزونه های چت جی پی تی برای ترید که توسط شرکت Daizy Inc توسعه یافته است، از پایگاه داده عظیم و به‌روز خود جهت تعیین عملکرد، معیارهای ریسک و پایداری پروژه‌های رمزارزی بر اساس امتیاز ESG (زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی) بهره می‌گیرد. کاربران این پلاگین می‌توانند دارایی‌ها را بر اساس بنچمارک‌ها مقایسه کنند، تا عملکرد خود را بسنجند و از چگونگی تاثیرگذاری اتفاقات بر گونه‌های مختلف دارایی آگاهی یابند. به طور کلی، این پلاگین راه حلی است که تحقیق و تحلیل پیرامون دارایی‌های دیجیتال را در یک مرحله خلاصه می‌کند و می‌تواند به عنوان ابزار ترید برای معامله‌گران ایفای نقش کند.

به عنوان مثال، می‌توانید از DAIZY نام چند ارز دیجیتال با بهترین عملکرد در یک سال گذشته را بپرسید تا این افزونه بر اساس داده‌های گردآوری شده خود به شما پاسخ دهد.

Alchemy

Alchemy

افزونه Alchemy در چت جی‌پی‌تی به شما در دستیابی به داده‌های بلاکچین کمک می‌کند. این ابزار با شبکه‌های اتریوم، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم کار می‌کند و از طریق APIهای وب ۳ خود، به کاربران اطلاعات زنده و به‌روز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به موجودی حساب‌ها، فراداده‌های توکن‌ها (Token Metadata)، اطلاعات بلاک و داده‌های کارمزد مرتبط با شرایط شبکه دسترسی پیدا کنید؛ به عنوان نمونه، می‌توانید از این ابزار بخواهید که هزینه کارمزد شبکه فعلی برای ارسال ۱۰۰ دلار ETH را برای شما محاسبه کند. Alchemy در پاسخ، بازه‌ای از ارقام را ارائه می‌دهد و اشاره می‌کند که کارمزد شبکه اتریوم به مقدار انتقال یافته ارتباطی ندارد، بلکه به شرایط فعلی شبکه وابسته است.

بنا به محدودیت کاراکتر در پاسخ‌های ChatGPT، این افزونه پاسخ‌هایی در چارچوب این محدودیت ارائه می‌دهد. همچنین، این ابزار بر اساس مجموعه‌ای ثابت از APIها برنامه‌ریزی شده است.

DeFiLlama

DeFiLlama پلتفرمی است که داده‌های پیرامون دنیای دیفای و پروژه‌های این حوزه را گردآوری کرده و ارائه می‌دهد. این وب‌سایت، اطلاعات خود را از منابع معتبر جمع‌آوری کرده و برای کاربران خود، آماری از عملکرد و موضوعات ترند در این حوزه را فراهم می‌کند. افزونه چت جی‌پی‌تی دیفای لاما، از داده‌های گسترده آن برای کمک به کاربران جهت بررسی فرصت‌های مطلوب، پروتکل‌ها و سنجش سلامت کلی و رشد در اکوسیستم DeFi برای معاملات و سرمایه‌گذاری بهره می‌گیرد؛ به عنوان مثال، می‌توانید از این پلاگین پیرامون پروژه‌های برتر دیفای بر اساس بالاترین دارایی قفل شده (Total Value Locked) سوال کنید تا لیستی از این پروژه‌ها به شما ارائه شود.

این مورد از افزونه های چت جی پی تی برای ترید، می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند در حوزه روبه‌رشد دیفای تصمیمات آگاهانه بگیرند، مفید باشد و تاثیر مثبتی در فعالیت‌های مالی آن‌ها بگذارد.

SignalPlus

سیگنال پلاس یک پلتفرم چندمنظوره است که می‌تواند در تحلیل ارزهای دیجیتال بسیار کاربردی باشد. پلاگین ChatGPT این وب‌سایت امکان دسترسی به تحلیل میزان ریسک و سود و ضرر، داده‌های نوسانات و تحلیل سناریوهای ریسک را فراهم می‌کند. این امکانات به تریدرهای حرفه‌ای، سازمان‌ها و صندوق‌های بر پایه رمزارز در تصمیمات سرمایه‌گذاری و مالی کمک می‌کنند.

علاوه بر موارد مذکور، شما به کمک این افزونه می‌توانید به اطلاعاتی پیرامون اتفاقات و موضوعات شاخص فعلی در دنیای کریپتو، داده‌های فیوچرز و آپشن، پروتکل‌های دیفای، آمار نقدینگی، پروژه‌های NFT، کارمزد شبکه بلاکچین و موارد مشابه دست یابید. به‌عنوان نمونه، این پلاگین می‌تواند به شما نرخ فعلی پوزیشن‌های لانگ و شورت برای بازار فیوچرز توکن XRP را در قالب پاسخی دقیق و متمرکز بر جزئیات، ارائه دهد.

Polygon

پالیگان

پلاگین Polygon یکی از افزونه های چت جی پی تی برای ترید و ابزار تحقیق و جستجو است که جهت بهبود تحلیل سرمایه‌گذاری مالی طراحی شده است. این پلاگین با این که بر پایه پروژه کریپتویی پالیگان ساخته شده است، علاوه بر ارائه اطلاعات مرتبط با ارزهای دیجیتال، داده‌هایی از بورس و فارکس را هم برای شما فراهم می‌کند. این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا از جدیدترین اتفاقات و اخبار ارز دیجیتال آگاه باشند، به اطلاعاتی پیرامون قراردادهای آپشن دست یابند و بتوانند همزمان با کشف فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید، بر پورتفوی خود نیز نظارت کنند.

به طور کلی، این ابزار فرآیند تحقیقات مالی را ساده‌تر می‌سازد و راه حلی کم‌دردسر و قدرتمند برای سرمایه‌گذاران خواهان اطلاعات و آمارهای مالی، فراهم می‌کند.

چت جی‌پی‌تی؛ دستیار همه‌کاره با افزونه‌هایی برای حوزه‌های مختلف

در این مقاله چند مورد از بهترین افزونه های چت جی پی تی برای ترید را معرفی و بررسی کردیم. ChatGPT می‌تواند در امور گوناگون به ویژه حوزه‌های مرتبط با تکنولوژی به شدت موثر باشد و به ما کمک کند. وجود افزونه‌ها هم قابلیت‌ها و امکانات آن را به سطح جدیدی رسانده‌اند.

با این حال، باید یادآوری کنیم که جهت استفاده از پلاگین‌های رسمی ChatGPT باید اشتراک پلاس و دسترسی به مدل GPT-4 داشته باشید. این مانع می‌تواند از دسترسی برخی از کاربران به این افزونه‌ها جلوگیری کند.

شما چه تجربه‌ای در کار با چت جی‌پی‌تی در ترید دارید؟ نظرات خود در این زمینه را با ما در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا