اخبار ارزهای دیجیتال

مدیرعامل کوین بیس: در دادگاه از «استیکینگ» دفاع خواهیم کرد

هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، صرافی کراکن را به دلیل ارائه محصولات استیک کریپتو به جریمه محکوم کرد

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر ارشد اجرایی صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، روز دوشنبه، ۱۳ فوریه در حساب توییتر خود اعلام کرد که این شرکت «با خوشحالی» از سرویس استیک ارز دیجیتال خود در دادگاه در برابر ادعای «اوراق بهادار بودن» دفاع خواهد کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Forkast، صرافی کوین بیس که در بازار سهام نزدک معامله می‌شود، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال متمرکز در ایالات متحده آمریکاست. سهام این شرکت در روز جمعه با کاهشی ۲.۵ درصدی به ۵۷.۰۹ دلار رسید.

آرمسترانگ با به اشتراک‌گذاری پستی که توسط پل گرووال (Paul Grewal)، مدیر حقوقی صرافی کوین بیس، نوشته شده بود، افزود:

خدمات استیکینگ کوین بیس اوراق بهادار نیستند. ما با خوشحالی از این موضوع در دادگاه دفاع خواهیم کرد.

گرووال در آن مطلب خاطرنشان ساخت که استیک ارزهای دیجیتال طبق قوانین اوراق بهادار ایالات متحده و آزمون هاوی (Howey Test) کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اوراق بهادار شناخته نمی‌شود.

به گفته او، خدمات استیکینگ هیچ یک از مولفه‌های آزمون هاوی – سرمایه‌گذاری پول، سرمایه‌گذاری مشترک، انتظار منتطقی از سود و تلاش دیگران – را برآورده نمی‌سازد زیرا این محصولات غیرمتمرکز هستند و به نیت سرمایه‌گذاری نیستند و کاربران همواره مالکیت دارایی خود را حفظ می‌نمایند که باعث می‌شود از شکل «سرمایه‌گذاری» خارج شود.

گرووال افزود که اعمال قوانین اوراق بهادار بر روی استیک ارزهای دیجیتال مانع دسترسی مصرف‌کنندگان آمریکایی به چنین سرویس‌هایی خواهد شد و آن‌ها را به سمت پلتفرم‌های خارجی که تحت نظارت نهادهای قانون‌گذار نیستند، سوق می‌دهد.

هفته گذشته، SEC صرافی کراکن را به دلیل عدم اخذ مجوز برای محصولات استیک ارزهای دیجیتال خود به پرداخت ۳۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرد. کراکن در پاسخ در روز پنج‌شنبه، ۹ فوریه از بستن سرویس استیکینگ خود برای کاربران آمریکایی خبر داد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین در حال تلاش برای شکایت از ناشر و صادرکننده استیبل کوین دلار بایننس (BUSD) – شرکت پکسوس – است چرا که این توکن را نیز اوراق بهاداری بی‌مجوز می‌داند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا