کیف پول

آموزش متصل کردن کیف پول متامسک به بایننس اسمارت چین

MetaMask یکی از پرکاربردترین کیف پول‌ها برای نگهداری دارایی‌های دیجیتالی است که می‌توان از طریق مرورگرهای خود یا مارکت‌های موبایلی دانلود کرد. اگر به تازگی کار با کیف پول متامسک را شروع کرده‌اید، ممکن است ندانید که به‌جز اتریوم، می‌توانید آن را به بسیاری از بلاکچین های دیگر نیز متصل کنید.

از طرفی این کیف پول و با اکثر صرافی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DEX و Dapp) از جمله زنجیره هوشمند بایننس یا بایننس اسمارت چین (BSC) نیز سازگار است. اگر بخواهید این زنجیره هوشمند را به متامسک متصل کنید، در این مقاله راهنمای گام‌به‌گام و تصویری تحت عنوان آموزش اتصال متامسک به بایننس اسمارت چین را برایتان شرح دادیم. اما پیش از آن بد نیست بدانید چرا اتصال متامسک به بایننس اسمارت چین مهم است؟

مزایای اتصال یک شبکه جدید به کیف پول متامسک

پس از نصب و اتصال متامسک به بایننس اسمارت چین، شما یک کیف پول ارز دیجیتال همه‌کاره خواهید داشت. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد اتر و سایر توکن‌های ERC-20 را ذخیره کنند و همچنین با هر آدرس اتریوم تراکنش کنند.

از طرفی با اتصال MetaMask به dapp‌های مبتنی بر اتریوم، کاربران می‌توانند کوین‌های خود را در بازی خرج کنند و اشتراک بگذارند. همچنین امکان معامله‌ توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) نیز وجود دارد.

مزایای اتصال متامسک به BSC

Metamask از چندین زنجیره پشتیبانی می‌کند. این یعنی، اگر نمی‌خواهید با کیف پول‌های زیادی سروکار داشته باشید، با اتصال Metamask به BSC راهی بسیار آسان‌تر برای پیگیری دارایی‌های خود دارید. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که چندین نوع دارایی در شبکه‌های مختلف داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کیف پول چیست؟

آموزش اتصال کیف پول متامسک به شبکه بایننس اسمارت چین

بیایید با هم به صورت تصویری راهنمای تنظیم متامسک روی بایننس اسمارت چین را مرور ‌کنیم. در این آموزش، طی سه مرحله نحوه اتصال متامسک به بایننس اسمارت چین بررسی می‌شود.

مرحله اول: نصب و راه‌اندازی متامسک

کیف پول متامسک  را می‌توان در کروم و فایرفاکس اجرا یا در iOS و اندروید نصب کرد. در این آموزش از نسخه کروم این کیف پول استفاده شده است، با این حال، کار با سایر نسخه بسیار شبیه به همین مراحل خواهد بود.

برای دسترسی به نسخه‌ مورد نظر، ابتدا باید به وبسایت رسمی متامسک مراجعه و روی گزینه دانلود کلیک کنید. توجه کنید که وبسایت به‌صورت پیش‌فرض دکمه دسترسی سریع به نسخه‌ مرورگر شما را دارد.

 نصب متامسک برای اتصال به شبکه بایننس

پس از نصب نسخه مورد نظر، تنظیمات مشخص شده توسط برنامه را دنبال کنید. با کلیک بر روی گزینه‌ ایجاد کیف پول عبارت backup seed برایتان نمایش داده می‌شود که باید آن را در جایی مخفی بنویسید (ترجیحاً در دستگاه متصل به اینترنت نباشد). بدون این عبارت، اگر دستگاه شما آسیب ببیند یا گم شود، وجوه شما قابل بازیابی نیست. پس از تایید نوشتن عبارت مورد نظر، کیف پول شما آماده است و می‌توانید از خدمات متنوع آن از جمله سواپ متامسک استفاده کنید.

 نصب متامسک برای کروم

مرحله دوم: پیکربندی و تایید کیف پول

اگر بعد‌ از راه‌اندازی متامسک احساس کردید که همچنان با یک کیف پول اتریوم و کاربردهای محدود سروکار دارید، به این دلیل‌ است که تنظیمات کیف پول به سمت گره‌های زنجیره هوشمند BNB هدایت نشده‌اند. برای این کار در صفحه تنظیمات، به منوی Network مراجعه می‌کنیم تا این تنظیمات را به‌صورت دستی پیاده‌سازی کنیم. اگر این تنظیمات به‌صورت پیش‌فرض فعال بود، از این مرحله بگذرید.

تنظیمات دستی اضافه کردن شبکه

با کلیک روی گزینه Add Network در گوشه سمت راست بالا می‌توان BNB Smart Chain را اضافه کرد. نکته بسیار مهم‌ در این مرحله، تعداد شبکه‌ها است. شما می‌توانید یک از دو شبکه:

  • شبکه آزمایشی
  • شبکه اصلی (که این همان شبکه‌ای است که باید متصل کنید)

را برای اتصال متامسک به بایننس اسمارت چین  را انتخاب کنید. در زیر پارامترهایی که لازم است برای هر کدام پر کنید آمده است.

اضافه کردن شبکه به متامسک

شبکه‌ اصلی یا Mainnet

  • نام شبکه: Smart Chain
  • URL جدید:  https://bsc-dataseed.binance.org/
  • شناسه زنجیر: ۵۶
  • نماد: BNB
  • مسدود کردن URL: https://bscscan.com

شبکه آزمایشی یا Testnet

  • نام شبکه: Smart Chain – Testnet
  • URL جدید: https://data-seed-prebsc-1-s1.binance.org:8545/
  • شناسه زنجیر: ۹۷
  • نماد: BNB
  • مسدود کردن URL: https://testnet.bscscan.com
اتصال شبکه تست به متامسک

برای این آموزش اتصال کیف پول متامسک به شبکه بایننس اسمارت چین از testnet استفاده شده‌ است؛ اما شما احتمالاً باید از شبکه‌ اصلی استفاده کنید. در مجموع، اگر قصد دارید از MetaMask برای انتقال توکن‌های BNB یا BNB Smart Chain استفاده کنید، توصیه می‌کنیم هر دو را اضافه کنید.

بعد از اینکه اطلاعات فرم شبکه را ذخیره کرده و به صفحه اصلی برگردید، دو چیز مشاهده خواهد شد:

  1. شبکه به طور خودکار روی گزینه‌ای که وارد کردهاید تنظیم شده است.
  2. واحدها دیگر به ETH نیستند، بلکه به BNB هستند.

مرحله سوم: ایجاد تراکنش

حالا که در شبکه آزمایشی BSC تنظیم شده، می‌توانیم بودجه‌ای محدود برای تست شبکه و انجام تراکنش در نظر بگیریم. این مرحله برای تست صحت اتصال متامسک به بایننس اسمارت چین است. نشانگر را روی Account1 نگه داشته و آدرس خود را در کلیپ بورد کپی کنید. در این مرحله اصطلاحا به شیر آب زنجیره هوشمند BNB (BNB Smart Chain Faucet) می‌رویم و آدرس کپی شده را الصاق می‌کنیم.

انجام تراکنش برای تست اتصال شبکه به متامسک

روی منوی Give me BNB کلیک کرده و مبلغی را که مورد نظر را انتخاب کنید. این کار معمولا وجه مورد نظر را بلافاصله در کیف پول شما نمایش می‌دهد با این حال تا چند دقیقه ممکن است زمان ببرد. پس اگر بلافاصله دارایی خود را ندیدید، نگران نشوید.

در این مرحله، آدرس گیرنده را وارد و روی گزینه «ارسال» کلیک می‌کنید. هزینه‌ها را با توجه به نیازتان می‌توانید تغییر دهید اما در این آموزش آموزش اتصال کیف پول متامسک به بایننس اسمارت چین، هزینه‌ها دست نخورده باقی‌مانده و از تراکنش ۱ BNB استفاده شده است.

والت متامسک پس از اتصال

 پس از انتخاب گزینه Next خلاصه تراکنش را مشاهده می‌کنید تا مطمئن شوید اطلاعات درست است. اگر همه چیز همانطور که می‌خواستید تنظیم شده بود، تأیید را بزنید. زمانی که تراکنش شما تسویه شود، یک اعلان تاییدیه برایتان ارسال خواهد شد.

تنظیمات دستی هزینه‌ تراکنش در متامسک

از کیف پول متامسک خود نهایت استفاده را ببرید!

حالا که راهنمای تنظیم متامسک روی بایننس اسمارت چین را خواندید و مراحل را پشت سر گذاشتید، وقت آن رسیده نهایت استفاده را از متامسک ببرید. MetaMask مدت‌ها است که به‌عنوان یکی از بهترین ابزارها برای دسترسی به شبکه‌ گسترده اتریوم شناخته می‌شده است؛ امابا کمترین زحمت، هر کسی می‌تواند آن را طوری پیکربندی کند که به زنجیره هوشمند BNB هم به‌خوبی دسترسی داشته باشد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا از MetaMask به عنوان ابزاری که برای هر کسی و با هر برنامه‌ غیرمتمرکز تعامل داشته و نهایت لذت را از کار با این پلتفرم ببرند. پس شما هم همین حالا برای اتصال متامسک به بایننس اسمارت چین اقدام کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
الیاس
الیاس
9 ماه قبل

سلام
یه سوال شخص میخواد ارز دوج کوین برای من در متامسک بفرسته باید دربرنامه متامسک دوج معرفی کنم یا در بستر اتریوم میباشد

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  الیاس

سلام
کیف پول متامسک از بلاکچین دوج کوین پشتیبانی نمیکند و شما باید نسخه BEP20 دوج که متعلق به شبکه اسمارت چین است را در متامسک ADD کنید.
(در هنگام تراکنش حتما از تطبیق شبکه مبدا و مقصد اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت منجر به از دست رفتن دارایی شما میشود.)

رضایی رضا
رضایی رضا
1 سال قبل

سلام
ببخشید بنده میخوام اتریوم ای که در صرافی ایرانی *** موجود دارم وارد کنم به کیف پول متامسک،با bnbمیتونم اینکار انجام بدم،اگه انتقال بدم از اون اتریوم میتونم برای خرید nft در open see استفاده کنم!؟؟
از طریق شبکه اتریوم کارمزد بالایی میگیره!!

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رضایی رضا

سلام
وقت شما به خیر
متاسفانه متوجه قسمت اول پرسش شما نشدیم. لطفا آن را دقیقتر بیان کنید. اما در خصوص بخش دوم سوال شما توجه داشته باشید که بازار اوپن سی مبتنی بر شبکه‌های بلاکچینی اتریوم و پالیگان است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص Opensea میتوانید مقاله اپن سی چیست را مطالعه کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا